Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
profiilit
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
MIssä+kohti+Raamatussa+Jumala+kutsuu+Kerhoonne,+joka+ei+ole+Jumalan+Valatkunta.+Jumalan+Valatkuntaa+johtaa+Jumala,+ei+ihminen.
24.10.2018 07:53
Missä+se+ilmenee,+että+enkelit+uomisen+jälkeen+olivat+pahoja.+Hehän+elivät+jopa+tuhansia,+ellei+satoja+tuhansia+vuosia,+ennen+kun+maa+tuli+elinkepoiseksi.
Lankeaminen+tapahtui+vasta+sen+jälkeen+kun+ihminen+oli+luotu.
On+turha+nähdä+asia+niin,+että+Jumala+on+kaiken+pahan+takana?+Ei+suinkaan,+Hänhän+kirosi+langenneen+enkelin+käärmeeksi,+joka+mateli+mahallaan,+joka+ei+ollut+Hänen+alkuperäinen+muoto.+Samoin+syntiin+lakeemus,+Hän+kirosi+seikkaperäisesti+ihmisen+ja+ajoi+pois+Paratiisista,+joka+tulee+kohta,+ja+vain+Jeesuksen+seuraajat+saavat+nauttia+siitä,+mulle+järjestellään+hieman+kuumemmat+oltavat,+ja+me+Pyhhät+jatkamme+Paratiisissa+Jerusalemissa+Juamalan+ja+Jeesuksen+kanssa.
Jumala+ennallistaa+kaiken,+jopa+muiden+pahuuden+ja+töppäykset.
23.10.2018 20:36
Oletko+lukenut+Raamatusta+ko.+Rukouksen.
Isä+meidän+rukous+on+Johannes+Kastajan+rukous,+jonka+opetuslapset+halusivat+kuulla,+Luuk+11,1.
Oli+luonnollista,+että+Hän+kirkasti+isää,+sillä+Jeesus+ei+ollut+vielä+saanut+Valtaa+isältään.+Sen+jälkeen+Hän+kirkasti+isteään,+aivan+oikein.
23.10.2018 15:17
Aikä+hyvä+tulkinta,+mutta+kuitenkin+sydämessä+on+vain+yksi+Herra.
23.10.2018 08:36
Mistä+Sinä+löydät+Raamatusta;+-+Vaikka+Jumala+on+uskonut+vallan+Jeesukselle+Valtakunnan+Kuninkaana
23.10.2018 07:22
Saman+kamppailin+kävin+pieneä+minäkin,+se+suuri+kamppailu,+mutta+kun+opin+lukemaan,+Raamattu+sanoo+asian+selvästi.
Joh.+14:6+
Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.
Nyt,+kun+ei+olla+Jumalan+tykönä,+(vasta+Partiisissa+Jerusalemissa),+on+ainut+vallassa+oleva+Jeesus.+Mitään+muuta+ei+ole.
Tästä+"kautta"+jutusta+on+tehty+suurempi+kun+Jeesuksesta+juuri+kerhossa,+ja+luterilaisuudessa.+
Jeesus+on+kaikkivaltias,+HÄN+MÄÄRÄÄ,+MENEEKÖ+HÄNEN+KAUTTAAN+mitä,+vai+meneekö+ollenkaan,+siksi+siirryin+Jeesuksen+ohjeena+Hänen+opetuslapsekseen.
Se,+jota+pitää+Herranaan,+tulee+seurata,+Jeesuksella+on+siihen+ohje+meille+ihmsille,+mutta+miten+Jumalaa+seurataan+Uuden+Liiton+aikana,+kun+Hän+on+ollut+hiljaa+2500+vuotta.
Israel+seurasi+Jumalaa,+Hän+puhui+heille,+mutta+ei+ole+koskaan+puhunut+pakanoille,+sekin+Vnahan+Liiton+aikana.+Ei+enään.
23.10.2018 07:19
Mietippä+sitä,+onko+asia+oikeasti+näin,+sillä+Kaikki+Valta+on+Jeesuskella.+Muilla+ei+ole+Valtaa,+ei+maassa,+ei+Taivaassa.
23.10.2018 07:09
Luuk+12;20+Mutta+Jumala+sanoi+hänelle:+'Sinä+mieletön,+tänä+yönä+sinun+sielusi+vaaditaan+sinulta+pois;+kenelle+sitten+joutuu+se,+minkä+sinä+olet+hankkinut?'+
Älkääkä+peljätkö+niitä,+jotka+tappavat+ruumiin,+mutta+eivät+voi+tappaa+sielua;+vaan+ennemmin+peljätkää+häntä,+joka+voi+sekä+sielun+että+ruumiin+hukuttaa+helvettiin. (Matt.+10:28).+Joskus+taas+ruumiiseen+liittyy+selkeästi+sekä+sielu+että+henki: Sillä+Jumalan+sana+on+elävä+ja+voimallinen+ja+terävämpi+kuin+mikään+kaksiteräinen+miekka+ja+tunkee+lävitse,+kunnes+se+erottaa+sielun+ja+hengen,+nivelet+sekä+ytimet,+ja+on+sydämen+ajatusten+ja+aivoitusten+tuomitsija, (Hepr.+4:12)+tai: Mutta+itse+rauhan+Jumala+pyhittäköön+teidät+kokonansa,+ja+säilyköön+koko+teidän+henkenne+ja+sielunne+ja+ruumiinne+nuhteettomana+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+tulemukseen. (1.+Tess.+5:23)
22.10.2018 22:48
Kyllä+sielu+on+kuolaton,+sillä+joku+osa+jää+elämään+ruumiista+ja+se+ei+ole+elämän+henki,+joten+se+on+sielu,+joka+on+iankaikkinen.
+Tämä+ilmenee+selvästi+monista+Uuden+ja+Vanhan+testamentin+kohdista:+Ps.+22:26;+23:6;+49:7-9;+Saarn.+12:7;+Daniel+12:2-3;+Matt.+25:46;+ja+1.+Kor.+15:12-19.+Daniel+12:2+kuuluu,+"Monet+maan+tomussa+nukkuvista+heräävät,+toiset+ikuiseen+elämään,+toiset+häpeään+ja+ikuiseen+kauhuun."+
Jeesus+myös+opetti+eräiden+päätyvän+"...iankaikkiseen+rangaistukseen,+mutta+vanhurskaat+iankaikkiseen+elämään"+(Matt.+25:46).+Samaa+kreikankielistä+sanaa+käytetään+viittaamaan+"rangaistukseen"+ja+"elämään"+(kolasin)+ja+näin+ollen+on+selvää,+että+sekä+vanhurskailla+että+jumalattomilla+on+iankaikkinen+kuolematon+sielu.
Sitten+siihen+juutalais-+kysymykseen.+Äitini+on+Puolan+juutalaisia,+ja+Isäni+israelilaisia.++Molemmat+olivat+messiaanisia,+vaikkakin+miellä+on+se+ongelma,+että+Jumala+on+pannut+meidän+sydämiin+sellaisia+asioita,+joita+ei+pakanat+ymmärrä.
Tarkemmin;+Jer+31
33+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.
34+Silloin+ei+enää+toinen+opeta+toistansa+eikä+veli+veljeänsä+sanoen:+'Tuntekaa+Herra'.+Sillä+he+kaikki+tuntevat+minut,+pienimmästä+suurimpaan,+sanoo+Herra;+sillä+minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä.
Mutta+siihen+mikä+on+Kirjamme,+kun+olemme+messiaanisia,+on+ilman+muuta+Raamattu.+Mutta+kun+lapsena+on+elänyt+juutalaisen+kulttuurin,+tuo+se+iloa,+mutta+myös+raskautta+elää.+Isäni+oli+vielä+ympärileikattu+ja+Israelissa+minut+tunnistetaan+eittämättä+heimoon+kuuluvaksi,+meidän+biologiset+piirteet+sen+paljastaa.
Olen+myös+teologi,+joka+on+kastettu+upottamalla.
Tuosta+"viinapirun"+orjista,+niitä+on+tilastoitu+vain+2%,+mutta+koen+sen+olevan+luokkaa+3-5%,+joilla+viina+vaikeuttaa+ja+ohjaa+jollain+tavalla+elämää.+Mutta+puoli+miljoonaa+on+liian+iso+luku.+Tiedän+myös+alkoholin+orjia+Kerhossakin,+en+yhtä,+vaan+useita.
22.10.2018 20:43
Hitler+oli+Lutherin+oppi+poika.+Kaikkein+karkemmat+juutalaisten+tappamiset+tapahtuivat+juuri+niin,+kuin+Luther+opetti+ja+Kristalliyö+oli+kaiken+alku+ja+Hitler+juhlisti+sitä+sovittamalla+sen+Lutherin+syntymäpäivälle.+Saman+isän+poikia.
22.10.2018 20:16
Ei+sanota,+vaan+tekojenne+mukaan.
Ilm.+2:23+
ja+hänen+lapsensa+minä+tappamalla+tapan,+ja+kaikki+seurakunnat+saavat+tuntea,+että+minä+olen+se,+joka+tutkin+munaskuut+ja+sydämet;+ja+minä+annan+teille+kullekin+tekojenne+mukaan.
Huomaa+siinä+on+myös+seurakunnat?+Nekin+tuomitaan,+mutta+Usko+ilman+tekoja+(Pyhiä)+on+turhaa.
Jaak.+2:20+
Mutta+etkö+sinä+tyhjänpäiväinen+ihminen+tahdo+tietää,+että+ilman+tekoja+usko+on+hyödytön?
22.10.2018 14:06
Missä+retostelu,+missä+pilkka?
22.10.2018 12:37
Mikäli+oikein+olen+ymmärtänyt,+saarna+on+yleensä+ääneen+saarnattava,+niin+minä+teen.
Kuuroille+saarna+taas+tulkataan+viittomalla.
22.10.2018 10:28
Jeesusken+vertaus+sinapinsiemeneen+pohjautuu+siihen,+että+siihenaikaan+yleisesti+ymmärrettiin,+että+sinapinsiemen+on+maailman+pienin+juttu.+Siitä+vertaus.
22.10.2018 07:59
Asiaa+on+katsottava+laajemmin,+ennekuin+siihen+voi+ottaa+kantaa.+Kuten+normaalisti,+Kerho+puhuu+vain+uskosta,+kehtaamatta+mainita,+kuten+Jehovan+Todistajat,+mihin+uskoo.+Jos+lukee+Raamattua,+huomaa,+että+Hän+se+itse+selittää+itseään,+nille+jossa+Henki+on.
Kristitty+uskoo+Jeesukseen,+Keho+vain+"uskoo"
Mutta+tuohon+aiheeseen,+tulee+tuntea+konteksti,+kuka+puhuu,+kenelle+puhuu+ja+mistä+puhuu.
Kysymys+lähtee+liikkeelle+siitä,+kun+eräs+mies+tulee+Jeesuksen+eteen,+ja+sanoo(+Matteus+17)
17:15+ja+sanoi:+"Herra,+armahda+minun+poikaani,+sillä+hän+on+kuunvaihetautinen+ja+kärsii+kovin;+usein+hän+kaatuu,+milloin+tuleen,+milloin+veteen.
Eli+Hän+uskoo,+että+Jeesus+on+Herra+ja+pyytää+apua+Pojalleen.
Se+jatkuu+opetuslasten+kommentilla;
17:18+Ja+Jeesus+nuhteli+riivaajaa,+ja+se+lähti+pojasta,+ja+poika+oli+siitä+hetkestä+terve.
17:19+Sitten+opetuslapset+menivät+Jeesuksen+tykö+eriksensä+ja+sanoivat:+"Miksi+emme+me+voineet+ajaa+sitä+ulos?"
Siihen+Kaikkivaltais+Jeesus+vastasi?
17:20+Niin+hän+sanoi+heille:+"Teidän+epäuskonne+tähden;+sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+jos+teillä+olisi+uskoa+sinapinsiemenenkään+verran,+niin+te+voisitte+sanoa+tälle +
Joten+on+turha+puhua+pelkästä+uskosta,+ellei+kerro+keneen+uskoo,+joten+tässäkin+näkeen+Kehon+puhujien+asiantuntemattomuuden,+puhutaan+vain+faaseja,+tajuamatta+kertoa+mitä+se+on+ja+tarkoittaa.
Tämä+juuri+on+vienyt+Lestadiolaisuuden+maallistuneiden+uskonnolliseksi+joukoksi,+vailla+pelastukseen+tähtäävää+opetusta.
Tuokin+kertoo+mikä+on+tulos,+kun+pohdit,+onko+Jeesuksella+uskoa?+Aika+humoristista,+sillä+Jeesushan+itse+on+uskon+ydin,+ja+meillä+kristityillä+usko+on+100%+sesti+Jeesuskeen+Messiaana.
Tähän+teidän+tulisi+pyrkiä.
>>Onpa+hyvä,+ajattelen,+sillä+enhän+minä+ole+koskaan+uskonut+puoliakaan+raamatun+kertomuksista.+Pidän+satuna+esim.+Joonaan+viipymistä+elossa+valaan+vatsassa+kolme+päivää+ja+kolme+yötä.+Edelleen+pidän+satuna+sitä,+että+kolme+miestä+oli+tulisessa+pätsissä,+eikä+tapahtunut+mitään.**+Niin,+se+on+sitä+uskoa,+mutta+mihin,+se+on+uskoa+Jumalan+ilmoitukseen,+oli+sitten+Joona+siellä+vatsassa+2-+tai+3+pv,+mutta+Raamatun+lisäksi+Rabbistisissa+kirjoituksissa+kirjoitetaan,+että+Joona+oli+sen+jälkeen+"kalpean+sininen"+mies,+eli+punaiset+verisolut+osin+kerkisivät+kuolla.
Lopputulema+siis+on,+etten+usko+oikeastaan+mihinkään.+Mitähän+minulle+sitten+jää+uskottavaksi,+kun+pitäisi+autuuden+ehtona+kumminkin+olla+se+yksi+promille+eli+sinapin+siemenen+verran+uskoa.
>>Mietin+ja+tuumin,+että+mihin+kannattaisi+sitten+uskoa.+Lopuksi+päädyin+siihen,+että+uskon+Jumalaan+eli+Luojaan,+joka+loi+tämän+elämän.**+Niin+pohtiminen+on+inhimillistä,+sekä+luonnollista,+mutta+jos+se+päättyy+uskoon+Jumalaan,+uskoamtta+Hänen+Sanaansa,+ei+tuo+pelastusta,+vaan+tuo+se+sen+tulimeren.+Saatanakin+uskoo+Jumalaan,+mutta+ei+tunnusta,+että+Jeesus+on+Herra.+Tähän+se+opetuksenne+Kerhossa+johtaa.
Pelkällä+luomiskertomuksen+uskomisella,+ei+pitkälle+pötkitä.+Toisaalta+maa+oli+vettä,+josta+jo+heti+Raamatun+alussa,+1+Moos+1;:6+Ja+Jumala+sanoi:+"Tulkoon+taivaanvahvuus+vetten+välille+erottamaan+vedet+vesistä.+
Olet+todella+pahoin+aivopesty,+sillä+paholaisen+roolitat+viinaan,+vaikka+Raamattu+jopa+kehoittaa+sen+käyttöön+ja+Jeesuskin+teki+sitä.
Puhu+vain+omista+"hallitsijoistasi"+sillä+he+sinut+on+pelotellut+todella+pahasti.+Raamattu+käskee+kunnioittamaan+Hallitusvaltaa,+sinä+ehkä+vain+Kerhoa?
Etsi+Jeesus,+niin+solmusi+aukeaa.
22.10.2018 07:56
Saatana+ei+ole+luonut+ketään.
22.10.2018 07:16
Hyvä.+Eläisimme+Paratiisissa.
22.10.2018 07:14
Jeesuhan+itse+täytti+Lain.+On+Hänen+asiansa,+mitä+Hän+pani+tilalleen+ja+tärkein+on+se,+että+uskoo+Jeesuksen+Messiaaksi,+tunnustaa+Hänet+ihmisille+sekä+seuraa+Häntä.
21.10.2018 20:56
Lupaus+naisen+siemenestä+ei+liity+Lakiin.
Laki+annettiin+vasta+Siinailla,+Egytistä+lähdön+jälkeen.
21.10.2018 20:55
Usko+Jumalaan+ei+pelasta+ketää.+Hän+on+antanut+kaiken+vallan+Pojalleen,+johon+tulee+uskoa+Messiaana+ja+hakea+kaste+Häneen.
21.10.2018 20:42
27 / 692