Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Niin, synnithän uskotaan anteeksi Jeesukselta, niinkuin "liturgissa" sanotaan; jeesuksen nimessä ja veressä. ** Uskokaa pois.

Raamatun mukaan mennään niin, että ihminen on katunut syntiä, tai syyllisyyttä ja tekee siitä parannuksen Jeesukseen, ja hakee lähimmäiseltä siihen vakuutuksen, että onhan näin. Lähimmäisen tehtävä on vain kertoa, että Jeesus teki rauhan ihmisen ja Jumalan välillä, eli laki ei koske Häntä, jos Hän luottaa siihen, että Jeesus on Messias, kuten Ristin ryöväri.

Jeesuksella on kaikki valta ja Jumala näkee vain Kristuksen, ei ihmistä, ja Jeesus on Herra Isän ja ihmisen välillä. Hän on se välimies, joka pelastaa Häneen luottavan ja uskovan ihmisen, vanhurskauttaa uskolla HÄNEEN, ei Jumalaan.

Sinä olet tainnut lukea enemmän koraania, itseasiassa en ole kuin selaillut vain. *’ Se kuuluu tiettyyn tutkintoon yhtenä osana, vailtettavasti.

Kuitenkin saarnoissamme puhutaan paljon Jumalasta ja jumalan lapsista, mikä merkitys sillä on, voishan sitä puhua Jeesuksen lapsistakin. ** Jumalalla ei ole lapsen lapsia. Ja jumalan lapsi on vain Hän, jolle Jeesus on uskon fokus, Messias, Herra. Ei Jumala.

Jos Jumala on jättänyt itsensä taka-alalle ja antanut kaiken tuomiovallan pojalleen, silloin meidän ei pitäisi puhua Jumalasta, vaan korostaa Jeesuksen merkitystä. * Näin on antanut, sitä ei kukaan voi kiistää. Mutta Kristuksen tärkein tehtävä on, kuten kerroin vanhurskauttaa ihminen uskollaan Häneen, että saa Isän kanssa viettää iäisyyden Jerusalemissa. Jeesus ei käskenyt kirkastumisensa jälkeen mennä ja ketoa Isästä, vaan Hänestä. Näin tekee kaikki kristilliset seurakunnat, muslimit eivät, He puhuvat Jumalastaan.

Jeesusta siksikin, koska Jumala ei tykkää, kun Hänen nimeään turhaan lausutaan.** Joo. Jumalan nimi ei ole Jumala, se on yleisnimi. Hän on, kuten itse sanoo – minä olen mikä olen.

>Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,<

Siis tiedonkulkuko menee Jeesuksen kautta.** Juuri näin. Jeesus myös rukoilee meidän puolesta lakkaamatta. Isä kuulee kyllä Hänestä ja nauttii jokaisesta Jeesuksen pelastumasta sielusta. Itse Hän ei pelasta ketään seurakunnan aikana, eikä sen jälkeen.

Jumala on jättänyt toimivaltansa Pojalleen, mutta meillä kyllä käsitetään niinkin, jotta Jeesus jätti valtansa avimet omille opetuslapsilleen sanoen: "menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän-Hengen nimeen ja opettamalla heitä... ** Niin jätti. 11 opetuslapselle. Voit kysyä miksi Hän ei jättänyt niille lähes sadalle muille opetuslapsilleen, ainoastaan näille yhdelle toista. Kaste itse asiassa on JEESUKSEEN, Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Näin se menee kasteessa.
  2. Näin puhujaveli sanoi: "Vain Jeesus yksin voi antaa synnit anteeksi, me puhujaressut ei sitä voida tehdä!" ** Niin, Hän oli todella oikeassa, se on Jeesuksen juttu, ei muiden.

Me olemme vain sanan kylväjiä, vain Jumala yksin voi antaa ihmiselle uskon. ** Olikohan se niin – Kukaan ei tule minun luokseni, ennen kuin Isä Häntä vetää. Jumalan rooli on antaa PH;ssa uskoa Häneen, jolla on kaikki Valta.
    Jeesus on uskon KOHDE, ei sen antaja.
    Ihmisen sydämen tilasta riippuu, voiko ottaa uskon vastaan. Tätähän minä olen osannut epäillä jo pitemmän aikaa, ettei syntejä niin vain oteta, eikä saada anteeksi suoraan puhujan kautta. * Amen.

Ihmettelin, kun seurapuheen lopussa puhuja kuitenkin pyysi seuraväeltä vielä syntejään erikseen anteeksi , vaikka oli niitä ensin Taivaan Isältä pyytänyt "Isä meidän rukouksessa."** Tämä kertoo, että on pojalla ”pallo hukassa” ei Jumala mitään tuomitse, eikä anteeksi anna, se on, kuten sanoit vain Kristus, Jeesus.

Uskokin perustuu sydämeen, en ole koskaan kuullut mainittavan uskon syntyvän aivoissa, vaikka oikeasti siellä se vain pelkästään syntyy. ** Sitä, missä se on ihmisessä, on se Raamatun mukaan elävässä sielussa, eli meissä jossain, sielussa.

Seurapuhuja jatkaa: "Usko on omakohtainen, sitä me puhujat emme voi kuulijoille antaa!"** Amen.

Pitäiskös nyt alkaa uskomaan uudella tavalla, siis siten, että uskoa ei kannata lähteä hakemaan toiselta ihmiseltä, vaan sitä on rukoiltava hartaasti suoraan Jumalalta.** Kokeilisit Jeesusta, sillä Jumalahan on jo vetänyt sinua Poikaansa.

Miksi menemme seuroihin kuuntelemaan, ellei siksi, että siellä saisimme syntimme anteeksi.** Onko siihen perusteita Raamatussa? Siellä seurakunnan tarkoitus on kyllä jotain muuta.

Ollaan jo totuttu ajatukseen, että Jumalan valtakunta vaikuttaa siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu. ** Niin, ei välttämättä Jumalan Valtakunta, sillä se sanotaan kirjassa, MINUN NIMEENI, silloin on Henki myös paikalla, ja sitä sanotaan Raamatussa seurakunnaksi.

Huom. vähintään kaksi, yksin ei voi hartautta harjoittaa.** Miksi ei. Kenen kanssa Job harrasti? Ei pidä paikkaansa.

Jumala siis pelastaa kenet haluaa sekä antaa uskon kenelle tahtoo.** Jumala ei pelasta ketään. Jeesus pelastaa. Hän ottaa vastaan vain sen Ihosien, jonka JEESUS KUNINKAANA HÄNELLE TUO.
    Vaikuttaa, että sinulla ei ole Jeesusta, Jumala vain.

Saarnaajat tekevät vain kylvötyötä, he eivät voi antaaa kuulijalle kasvua, ellei Jumala itse sitä tee.** Kerrotko milloin viimeksi Raamatun mukaan Jumala puhui ihmiselle??

Että ei se ole niin yksinkertaista se uskominen ja syntein anteeksisaaminen.** Ei ole. Suuri VL joukkokin on vielä hyvin hukassa.
    Sillä hetkellä, kun sinun pitäisi saada syntisi anteeksi on oltava oikealla sydämen tilalla tai paremminkin sun aivos pitää olla vastaanottavainen. Piuhat pitää olla kunnossa, välillä ei saa olla katkoksia.** Piuhat keneen, Jumalaanko, vai saarnaajaan?? Hieman tarkennusta.

Puhuja antoi ymmärtää selvästi, ettei hän anna anteeksi, vaan Jeesus pitää olla mukana. ** Tuntuu tutulta, minä mm puhun juuri noin. Hän on löytänyt Jeesuksen.
    Pane Hänen tiedot minun postiin, kirjoitan kiitoksen.
    Käsitän tämän niin, että vaikka puhuja Jeesuksen nimeen ja vereen julistaa synninpäästön, niin lopullinen antajahan on tietysti Jeeus, Jumala tai Pyhä-Henki. *** Niin tai?? aika hatara käsitys kristityltä. Ja vielä epäily lopullisesta?? Voi sinua joskus. Mutta se on hienoa, että etsit Totuutta.
    Välttämättä tuo synninpäästö ei tarvitse tulla saarnaajan kautta, vaikka ei se mitään haittaakkaan. ** Se on sitä liturgiaa, jota on näissä luterilaisissa seurakunnissa. Muoto juttuja. Mieti ensi kerran, KIRKASTAAKO SE SAARNAAJAN LÖÖPERI ( en tarkoita juuri tätä, joka on oikeassa ) KRISTUSTA, vain ainoastaan SRK;ta.

Puhuja ei voi tietää sydämemme (aivojemme ) tilaa, joten 100 %.n varma et voi olla vaikka puhuja sulle synninpäästön ääneen julistaisikin. Puhuja ei ole vastuussa synneistäsi. Puhuja ei voi tietää, oletko käsittänyt parannuksen armon. Kaikki riippuu vain sinusta ja yhteydestäsi Jumalaan. ** Mutta puhuja on vastuussa väärästä mielestä, jonka antaa pelkällä vilkuttelulla. Hän on valehtelija.

Tätä taustaa vasten syntien rukoileminen suoraan yhtä kaapelia pitkin anteeksi on varmempaa.** Keneltä?

Taivaalliselle Isän kanssa voi keskustella samalla tavalla kuin lapsi biologiselle isälleen. ** Kysyinkin, missä on Raamatussa viimeinen asia, kun Jumala puhuu ihmiselle?? Taidat lukea Koraania, siellä on juuri näin.

Ja tämähän kuulostaa isästä mieluisalta ja hän antaa muitta mutkitta anteeksi. ** Niin, turhaahan se Jeesus meidän vuoksi kuoli, ei sinun, sinähän saatkin sen suoraan Julmalta, kuten VT;n aikaan. Näin se Koraani kertoo.
    Näin tekee varmaan taivaan Isäkin, että antaa suoraan anteeksi ilman välikäsiä, ** Voin luvata sinulle, ei mitään ilman Jeesusta. 1. Tim. 2:5
    Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Rannalle jäät ykin suhteessa Jumalaasi.
  3. Väistämättä pistää merkille, että maailma on kaartamassa kohti historiallista loppuaan. Mutta mitä ovat nämä synnytystuskat joista Jeesus puhuu? Hän puhuu sodista, nälänhädästä ja luonnonmullistuksista. Sotia on ollut iät ja ajat. Nälänhätä lisääntyy kokoajan, syynä voimakas väestönkasvu. Luonnonmullistuksia tulee aina vaan tiheämmin. Varmaan tämä vuosi lyö kaikki ennätykset.

Vanha Testamentti ei juuri puhu siitä, milloin aika tulee, muuten kun Lupauksen ihmiseksi tulemisen jälkeen, mutta Jeesus itse antaa siihen muutaman merkin.
    Tätä aikaa sanotaan Raamatussa eskatologiaksi, lopun ajaksi.
    Tästä ajasta on koonti Ilmestyskirja, joka vaatii muidenkin kun Jeesuksen kertomisen tuntemisen. Se vaatii, kuten Herramme sen sanoo, kirjoituksien kokonaisen tuntemisen, sillä tausta on jo selvitetty VT puolella, mm ja nämä kirjoitukset on osattava, ennen kuin lähdet tulkitsemaan Johanneksen näkyä viimeisistä ajoista.
    On tunnettava seuraavat kirjoitukset;
    Daniel
    Mooseksen kaikki 5 kirjaa
    Sakarja
    Psalmit, Laulujen kirja
    Jesaja
    Job
    Jeremia
    Samuelin kirjeet
    Aika- ja Kuningasten kirjat
    Hesekiel
    Joel
    Tuomarit
    Ruut
    Amos
    Habakuk
    Haggai
    Ainakin nämä ja Uudessa liitossa
    Roomalaikirje
    Johanneksen kirjeet
    Johanneksen evankeliumi
    Apt
    Hebr.
    Molemmat Korintin kirjeet
    Ns Pienet kirjeet
    Tessalonikalaisten kirje
    Joten näistä on aloitettava. Ne kootaan yhdeksi Ilmestyskirjassa.
    Jeesus sanoo myös, että rukoilkaa sitä enemmän, mitä enemmän näette sen päivän tulevan. *’ Jeesus todella sanoi hieman siihen malliin – mitä se teille kuuluu, pitäkää vain lapussanne öljyä, ja myös varstoissanne. Mutta kyllä Hän merkkejä myös myönsi, jotka ovat mm. Matteus 24 luvussa.
    Siinähän opetuslapset kysyivät kaksi kysymystä, mitkä ovat merkit tulemisestasi ja milloin tulet.
    Ne mitä mainitset - Ja rukoilkaa, ettei se tulisi talvella? Hengellisestikö talvella?** Silloin tilanne on jo hyvin lähellä, osin jo päällä. Mutta yksi merkki on varmin. Matt 24;32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
    Viikunapuu on Israel, ja sehän perustettiin 1948. Joten tämä sukupolvi näkee Hänen tulemisen ja sitä ennen Pyhien Tempauksen.
    Hän myös kehoittaa ottamaan vain tarpeellinen mukaan ja pakenemaan vuorille? Taas hengellinen vertauskuva. Jättäkää kaikki turha ja nouskaa siionin vuorelle turvaan. Sille korkeimmalle hengelliselle kukkulalle. Tätäkö se tarkoittaa ?** Kyllä tämä tarkoittaa juuri sitä, mitä kirjoitetaan, mutta silloin on Pyhät, Jeesukseen uskovat jo pois, Jeesus tulee meitä vastaan pilviin ja alkaa vaivan aika. Siitä toinen puoli, josta Jeesus sanoo verraten edelliseen 3,5 vuoteen >8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.>15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
  4. muuten tekstinä oli Isä Meidän-rukous. Oli mielenkiintoista todeta, että puhuja ei rajoittanut syntien anteeksisaamista mihinkään eturyhmään (vain vl:ät), vaan jokainen joka pyytää Jumalalta syntejä anteeksi, saa Kristuksen tähden ne omalle kohdalleen anteeksi Jumalan lupauksen mukaisesti (koska Jumala kuulee ja maksaa). Näin tänään seuroissa.

Mielenkiintoista se, kuinka alas puhuja noteeraa Kristuksen. Miten Jumala synnit anteeksi antaa, jos kaikki valta on Jeesuksella?

Miksi Jumala ei ole puhunut Raamatussa 2400 vuoteen kenellekään ihmiselle, kahta kertaa lukuun ottamatta? Ja nyt saarnaajasi keskustelee Hänen kanssaan, kuten muslimit? Hieman ihmetyttää, mutta myös huvittaa.

Jumala huolehtii lapsesta, ei yksin Jeesus niin kauan kun Hän erottaa oikean väärästä. Sitten jos Hän ei tajua etsiä Jeesusta, jää Hän tyhjän päälle. Jumala näkee vain Kristuksen, ei ihmistä. On olemassa TÄMÄ YKIS VÄLIMIES, EI MUITA.

Minulle sanoi kerran eräs mummu, ollessani kouluiässä. – Jos et saa yhteyttä Jumalaan, kokeile Jeesusta. jonka olemassaoloon väitän uskovani. Silloin kuulinkin sisimmässäni kommentin: "Jos et saa suoraan yhteyttä Jumalaan, niin onhan Jeesus välimiehenä Jumalan ja ihmisen välillä." En silloin tietänyt, että lause oli melkein suoraan Raamatusta (1Tim.2:5).
    Jumalan viimeinen kannanotto Raamatun mukaan on - "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt. Kuulkaa Häntä, Jumala rakastaa sellaisista ihmisistä kuin Jeesus on ja ottaa vastaan VAIN JEESUKSEN HÄNELLE ESITTELEMÄT, EI MUITA, ei edes VL seurakunnalle jättämää todistusta.

Roomalaiskirjeessä kerrotaan, että kun ottaa Pojan vastaan vedessä ja Hengessä ( kasteessa ) on pois synnistä lain alta. Näin ei ole uudestisyntymättömällä, kastamattomalla ihmiselle.

Jari – Kyösti. Sinä et saa koskaan täydellistä rauhaa sydämeesi, ennekuin nöyrryt kasteeseen Jeesukseen. Siellä saat uudestisyntyä ja lahjaksi Voiman, eli Hengen ja ne armolahjat, joista ensimmäinen on sinulle ja loput seurakuntasi käyttöön.

Jeesus itse sanoo näin, jonka tuntematon kirjoittaja kirjoittaa juutalaislle. Hepr. 9:15
    Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

Käännös on -38, jossa on sana sentähden. Juuri sentähden sinun tulee mennä kasteelle, koska olet jo Jeesuksen seuraaja.

Ihmetyttää tuo kuulee ja maksaa? Kun Jeesus on välimies, ei päämies huutele suoraan, ja miten se maksu,,,, kertoiko Hän.

Kirjoita postiini, jatketaan.

Kes.
  5. Pelastuaksemme meidän pitää tehdä omista synneistämme parannus ja uskoa Jeesuksen sovitustyö omalle kohdallemme. *** Sirkka. Tarkoita varmaan hyvää, mutta se ei riitä. Mistään Raamatusta et löydä jaettakaan josta se selviäisi.

Mutta se selviää, kun tutustut Ristin ryövärin ja Messiaan keskusuteluun, Hän uskoi, että Jeesus on Isänlupaus, Messias, Herra ja se Hänet pelasti, eikä Jeesuksen sovitustyö, sillä sitä ei edes silloin ollut.

Jumalanvaltakunnan tunnusmerkit ovat Raamattuun perustuva usko, rauha ja rakkaus. ** Tässäkin on tarkistelun vara. Johannes sanoo kyllä eka luvussa 12 jakeessa, että vasta HE JOTKA USKOIVTA JEESUSKEN MESSIAAKSI, SAAVAT SANOA ISTEÄÄN JUMALAN LAPSIKSI, eli olla Hänen Valtakunnassaan.

Sirkka, jos olet rehellinen, JH muslimit ja SRK on kaikkein kauempana. Onko miestäsi ketään muuta seurakuntaa Suomessa, missä voidaan yhtä pahoin.
  6. on. Raamatussakin esim. Corneliuksen rukouksen Jumala kuuli, ** Totta kai kuuli, sillä Jeesus itse sanoo – Kukaan ei tule minun luokseni, ennekuin Isä Häntä vetää puoleeni.

Ei se VL:ää tarvitse, Kyllä Isä laukauksensa eteen vaivaa näkee, mutta Jeesus on se, joka pelastaa, usko Jumalaan ei.

Cornelushan uskoi Jumalaan, mutta ei Jeesukseen. Miten Hän Jeesusta olisi voinut kuulla, koska Hän oli jo taivaassa?

Pietari sitä vastoin oli Henkilö, joka oli elossa ja Jeesuksen seuraaja, joka kertoi Hänelle, että Jeesus on Jumlan lupaus, ja Herra, Messias. Cornelus teki parannuksen Jeesukseen, ja lupasi lähteä seuraamaan Häntä, eikä mitään ”parannuksen armo” seurakuntiin, kuten SRK näkee, ilman Jeesusta.

He tulivat kristityiksi, eivätkä miksikään lestadiolaisiksi, tunnustaen, että Jumala on antanut kaiken Vallan Pojalleen, joka on Messias.

43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, JOKA USKOO HÄNEEN ( Jeesukseen ), saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." 44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa. 45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin; 46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:

Sitten Pietari kertoo, että on este kastaa, mutta teissä sitä ei enää ole. ( Syy, miksi ei VL:iä kukaan kasta ).

47 "KUKA VOI ESTÄÄ KASTAMASTA VEDELLÄ NIITÄ, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen NIIN KUIN MEKIN?"

48 Hän käski kastaa heidät JEESUKSEN KRISTUKSEN NINEEN ( Luterilaiset kastetaan vain seurakuntaan Isän, pojan ja PH;n nimeen, ei JEESUKSEEN ). He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.
    Weha, kirjoituksesi on lipevää liturgiaa.
  7. Jeesus eli maan päällä ihmisenä ollessa vain Isän ehdoin, lain alla. Jumala oli silloin Herra, kuten Vanhan liiton osalta kerrotaan, Israelin Jumala oli Herra.

Hän kaikessa kirkasti Jumalaa. Siitä on paras esimerkki Isä- Meidän rukous.

Mutta Jeesus sain kuoleman voittamisen jälkeen, kirkastumisessa kaiken vallan Taivaassa ja Maan päällä. Jumala itse sen Hänelle antoi.

Evankeliumien kirjoittaja etenee ronologiseti, aikamääräisesti. Jeesusksella oli jo ihmisenä ollessaan valtaa, jonka Hän jätti meille Pyhille, parantaa sairaita ja ajaa pois pahoja Henkiä. Tämä vaatii Pyhän Hengen voitelun, joka on vain Pyhillä, Kristuksen seuraajilla. Usein se saadaan upotus kasteessa.

Jeesuksen kirkastumisen ja taivaaseen nousun jälkeen Kristuksella on kaikki valta ja myös vastuu, Hän poistaa kaiken pahan maan päältä, ennekuin Isä tulee tänne, puhtaaseen Jerusalemiin. Jumala ei tule edes tuhannen vuoden aikana, jolloin saatana on vielä tällä, joskin sidottuna, Hän tulee vasta sitten, kun satana ja pahat singotaan avaruuteen, näkö, etäisyydelle meistä.

1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

SRK ei tunnusta sitä, että Jumala olisi vallan antanut Jeesukselle, vain sen, että hän ”luovuttaa vallan, jota Hän ei ole edes saanut ”.

Näitä toisseikkoja vastaan, oli ensimmäinen uskontunnustus – Jeesus on Herra, Israelissa.

Tuosta hoitomiesten keksinäsiästä sopimisesta, näinhän se vieläkin on, VL talousrikokset hoidetaan keskenään ja apuna on Läänissä olevat Poliisi tarkastajat.
  8. En tunne Äiti Teresaa lähemmin, enkä ole hänen kanssaan vaihtanut mielipiteitä. ** Pelaat kaksilla korteilla. Harva Suomalainen tuntee äiti Teresan, muualta kun TV;stä, jota sinulla kai ei ole, eli elät sen osalta tynnyrissä.

Mutta voin kertoa Sinulle, että He tuntevat, jotka seuraavat Jeesusta ja telkeävät lähetystyötä, Hän toimii siellä. Tekeekö SRK sitä yhtään?. Montako lähetyntyöntekijää Teillä on? Se on nolla, 0.

Kannataisko seurata Raamatun kehotusta, menkää ja saarnatkaa MINUSTA…

Mutta sydämen uskolla me autuaaksi tulemme ja suun tunnustuksella pelastumme, kertoo Raamattu siitä. ** Mutta tunnustus MIHIN???? Kerro se.

Ihminen paljastaa itsensä puheen sekä tekojen kautta. ** Niin paöjastaa. Kuka Raamatussa on joutunut kadotukseen kärkkään puhumisen suhteen Totuudesta, voitko mainita. Jeesuksin sanoi – te kyykäärmeen sikiöt.

Vl on vain niin haavoittuva ja epävarma uskossaan, että heti käännetään, - olet kärkäs?

Eriseurainen on se, joka on itse eronnut tai erotettu Jumalan seurakunnasta nöytymättömänä parannukseen omista opeistaan ja uskonnäkemyksistään, ** Ei ole. Eriseura on se, joka tulee Jeesusksen seurakuntaan omilla ”jumalien valtakunnillaan” mesoamaan sanoen, - vain me olemme JV. Juuri se on eriseura. Pois maailmaa kattavasta Kristus- seurakunnasta.

jotka ovat ristiriidassa Raamatun ja seurakunnan näkemyksen kanssa. ** Juuri lahkolaisuus kerrotaan kuoleman syntinä. Gal. 5:20 >>epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, LAHKOLISUUS <

Tällä varjellaan raittiin , raamatullisen uskon ja opin säilyminen seurakunassa.** Juuri näitä karttaen, mitä Galatalaisille kirjoitettiin, mm lahkolaisuutta.
  9. Minä menetin "uskoni" vasta viisikymppisenä! Tajusin, että en usko sitä luterilaista uskontunnustusta, joka aina lausutaan kirkon jumalanpalveluksessa. (Lestadiolaisseuroissa sitä ei lausuta.) En vain usko.** Lestadiolaisuus on luisunut ”ihmisten uskoksi”, siinä ei juuri Raamatun tunnustukset paina mitään, on vain oma ”jumalien valtakunta”.

En kuitenkaan ollut tyytyväinen elämääni ilman uskoa vaan ahdistuneena rukoilin, että Jumala näyttäisi minulle oikean TIEN.** Se löytyy vain Raamatusta ja Jeesus kertoo siihen Tien, Hän on se tie. Seurakunta löytyy vasta HÄNEN jälkeen, joka on universaalinen Kristus- seurakunta kattaen kaiken maailman ihmiset, joille Jeesus on Herra.

Uskon että rukousvastauksena löysin Radiodein Raamattu kannesta kanteen -ohjelmat! (Siitä on jo kohta kymmenen vuotta!) Niiden avulla olen alkanut vähitellen ymmärtää, mistä USKOSSA on kysymys. *** Näin on. Vielä Jeesuksen ihmisenä olo aikanakaan eivät ihmiset tajunneet, että Hänestä tulee Jumalan valtuuttamana kaiken Herra ja Messias. Tämä on myös mysteeri VL liikkeelle, sillä He ovat Jumalan palvojia, kuten muslimit ja Jehovan todistajat. Jeesus on Heille vain Vapahtaja.
    Usko ei kohdistu mihinkään seurakuntaa, vaan Jeesukseen Messiaana.
    Kaikki muu usko on vääräuskoisuutta Raamatun mukaan.

Eräs ystäväni, joka on iäkkäämpi kuin minä, on myös kuunnellut noita ohjelmia. Hän on tyrmistyneenä todennut, että eihän hän ole koskaan oikeastaan uskonut muuhun kuin helvettiin! ** Enemmänhän VL piireissä helvetistä saarnataan, kun mitä kirkastettaisiin Kristusta.
    Sen pelosta hän on tehnyt sen mitä on tehnyt ja ollut sitä mitä on ollut. Aika raju kokemus muuten vanhoilla päivillään ymmärtää, että onkin ollut aivan hukassa - vaikka on luullut olevansa Ainoassa Oikeassa Seurakunnassa! Ja luullut myös, että siellä ei kukaan voi joutua hukkaan! ** Näinhän se on. Kristillisissä seurakunnissa iloitaan ja ylistetään Jeesusta Kristuksena ja ollaan iloisia Hänen vapaudestaan syntiin, mutta synnin tunnon tuominen ihmiseen on Vl evankeliumi.

Ehkä kaikki lähtee aivan väärästä päästä lestadiolaisuudessa. Lapset omaksuvat uskonkäsityksen eikä heille välttämättä koskaan edes tule sellaisia asioita eteen, että kaikki tulisi kyseenalaiseksi. Päällimmäiseksi jää tuo helvetinpelko. Raamattua ei oikein tunneta kokonaisuudessaan ja sen selitykset ovat niitä perittyjä selityksiä. ** Sehän on usean kertoman mukaan maan päällinen helvetti.

Sitten jossain vaiheessa iskee täysi tyhjyys - mitä tämä on? Mihin uskon? Mitä uskon? Miksi uskon? Uskonko yhtään mitään? ** On luonnollista, että tyhjyys tulee kun jättää tutun ympäristön. Oli se kuinka paha tai hyvä hyvänsä.
    Saman tuntee kokee pitkä- aikaisvangit, kun pääsevät vapauteen.

Ainoa tie on Sinun löytää Kristus elämäsi Herraksi.

Shalom.
  10. Uskohan tulee kuulemisesta eikä Wehan harhaopista. ** Näinkin, mutta Jeesuksen luo ei tule kukaan, ennen kuin Isä Häntä sinne vetää. Saarnamiehen työ on vain tuoda Hänelle Jeesus Messiaana. Loppu onkin jo Jeesuksen ja ihmisen välinen asia, ei se kyttäämistä tarvitse.
    Jos taas katsomme Apt 8 lukua, siellä tapahtuu ihmeitä, joita VL ei tunnusta ollenkaan Kristityille mahdolliseksi. Meille ne on jokapäiväistä, mutta ilman Pyhää Henkeä ja Jeesusta eläville kauhistus.
    Simonilla taas oli ”omat temput” eikä Jeesuksen uskon aikaan saamaa ihmettä, joka kirkastaa Poikaa Isässään.
    Mikä erottaa Filippoksen lestadiolaisuudesta? Se, että Hän paransi sairaita Jumalan Voimalla eikä omilla tempuillaan sekä julisti evankeliumia Jeesuksesta Kristuksena, Herrana ja tätä kautta tietä Jumalan Valtakuntaan.
    Milloin SRK näin tekee, heille on evankeliumi vain ” tämän jumalien valtakunnan evankeliumia” syntien anteeksi antamisesta.
    VL pelastuu uskomalla SRK;n lailla. Mutta Simon uskoi Jeesukseen Messiaana ja hakeutui kasteelle Häneen, ei seurakuntaan.
    Kirjoitat: "Simon noita noita ei ollut uskossa ja ei ollut osaa Jumalan valtakunnassa- Perimätiedon mukaan, ei tehnyt koskaan parannusta. "??
    Mistä tuo tuli. Hän teki parannuksen Jeesukseen entisestä elämästä ja lupasi seurata Jeesusta, ei Filipposta. Kaste vaatii parannuksen Häneen ja lupauksen seuraamiseksi. juuri siksi kukaan ei kasta lestadiolaista, he uskovat vain Jeesukseen Vapahtajana.
  11. Olen ollut erittäin hanakas puhumaan uskon asioista.** Mitä Sinä tarkoitat, kupuhut USKON asioista, kirkastako Kristusta, vai seurakuntaa.
    Yleensä VL käsitys uskosta on käsitys vain me lahkosta, SRK;sta, josta uupuu uskon olennainen kohde, Jeesus Kiristuksena.
    Uskon asiat ovat myös kiinnostaneet mua mielettömästi. On ollut myös paljon kysymyksii, mutten ole uskaltanu niitä julkisesti esittää. Olen vaiennut kysymyksineni. Syy on se, ettei mua oltais pidetty uskovaisena. ** Kerro nyt tarkemmin, mihin uskot??

Näitä ovat olleet mm. itsetyydytys, alkoholin kohtuukäyttö ja musiikki. Erityisesti jälkimmäinen on ollut minulle mielettömän tärkeää. Olen halunnut kuunnella sitä musiikkia, mikä saa mieleni iloiseksi. ** Musiikin armolahjaa arvostelee yleensä musiikista osattomat. Se on jokaiselle tervepäiselle kristitylle terapeuttinen ikkuna ja tehdään se Jumalan kunniaksi.
    Musiikin taitaja ei ole pelkkä virrenveisaaja.
    Musasta kaikki lähti. Mutta sitten mua rupes ahdistaa muut säännöt, joita vl-piireissä ei kehdata säännöiksi kutsua. Näitähän on pilvin pimein. Saako miehel olla pitkät hiukset, voiko ehostaa itteä ja miten? ** Raamattu ei käske miehellä olla lyhyet hiukset, vaan lyhyemmät kun naisellasi, jotta teidät voi takaapäin erottaa, sanoo Paavali.
    Mikä on oikea vapaa-ajan viettotapa, voiko pukeutua ja miten. Entä onko sketsiohjelmat yms sopivii. Näitähän monii voi katsoo netistäkin. Puhujaveljet sanovat; karttakaa kaikkee pahaa netissäkin! He tarkoittavat tällä mm. nettitv-ohjelmia. SILTI NIIN MONET VL:T KATSOVAT NETTI TV:TÄ!. Miksi. Eikö puhujien ohjeet tehoa? * Pahaa on VL kaksinaamaisuus, netin hyväksyminen, joka on sata kertaa pahempi kun TV. Kysy kirkastaako TV 7 jumalaa heille?
    Entä musiikin laita. Jos ihmiset eivät osaa olla erossa nettitv-tarjonnasta, eivät ne osaa vastustaa myös ns. maailmallista musiikkia ja muitakaan "houkutuksia". ** Mikä vika beat- musiikissa on?

Miksi näitä vastaan pitäisi edes taistella? Kuka hitto tietää edes sitä, onko Jumalaa olemassa ja mikä on se oikea usko?** Juuri näin. Tärkein asia jää heiltä varjoon; Kristuksen kirkastaminen, kun pitää pelotella kansaansa ja pyrkiä pitämään se koossa kaikenmaailman säännöillä.

Ei varmastikkaan kukaan. Mä väsyin typeriin sääntöihin ja lopulta menetin uskon koko joutavaan raamattuun. ** Näin käy, jos lahko ei ole Kristitty, ja perustu Kristus kalliolle, vaan ihmisten tekemiin sääntöihin, siinä menee lapsi pesuveden mukana.
    Nykyisin olen ateisti, mutta toisaalta minuun upotettu helvetin pelko on totta tänäkin päivänä. Kuinka kauan helvetin pelko seuraa ns. eksynyttä lammasta?
    Pääseekö joutavista peloista koskaan irti?** Lupaan, Pääset. Kirjoita mailiini. [email protected] kerron Hänet joka vapauttaa, Jeesus Kristus ja paikan, missä Hän on Hengessä.
    Etsi ensin Jeesus, kaikki muu tulee ilmaiseksi.

Mä en vain kykene uskomaan peloista huolimatta! ** Mihin, et pysty uskomaan??

Oma havaintoni: uskonnot perustuvat kaikki pelkoihin!** Ei perustu, vain JT, muslimit ja SRK. nämä on myös meitä lähellä. Et löydä yhtään kristittyä, joka pelkäisi, VL;sitä niitä on valtaosa.
    Peloista ne uskot lähtee.** Mitä peloa aistit siinä, kun Jeesus jo Kristuksena ollessa sanoi Pietarille – Tälle kalliolle ( siis omalleen ) Hän perustaa seurakunnan, Ja jättää sen Pietarin haltuun., Mitä pelkoa siinä on?
    Kes.