Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä en tietystikään "anna" syntejä anteeksi, vaikka kristitty olenkin, mutta kaikki kristityt kuuluvat niinsanottuun kuninkaalliseen pappeuteen, ja he voivat toimia todistajina. ** Sektori. Kiitän todella Herraa, että ole olemassa ja tällä palstalla. Mielistäni ole ainoita kristittyjä kanssani, joka on Voideltu Totuudella.
Me olemme Golgatan todistajia, me voimme todistaa, että Jeesus täytti lain. Meille kuuluu myös siihen lisätä, että samalla Hän myös otti pois eston, Isän Jumalan ja ihmisen väliltä, eli synnin.
Jeesus vain tietää sen, kuka Hänet tunnustaa Herraksi ihmisten edessä, Hänet Hän myös tunnustaa vanhurskaaksi Isän edessä. Eli sen rikkoo TÖRKEÄSTI VL KULTTI; kun menee lupailleen ihmisenä tämän sovituksen, vaikkei ole nähnyt, ei edes tunne koko Kristusta.
Olen toistuvasti tilanteessa, että minua pyydetään – saarnaa minulle syntini anteeksi?
Vastukseni on selkeä - en. Osa suuttuu, mutta se on heidän häpeänsä, kyllä varmaan joku Vl sen tekee, mutta hyöty on vain Jumalan pilkan kokoinen.
Miten nämä asiaa tietämättömät ”uskovat” sitten suhtautuvat. Kysymällä – miten minä sitten menettelen?
Vastus on helppo, minun tehtävä on viedä ihminen Golgatan ristin juurelle ja sanoa, - Jos Hän on sinun Herrasi, sovi Hänen kanssaan. Minä OLEN VAIN SEN ASIAN TODISTAJA, ja matka- oppaasi.
Silloin asia tulee kuntoon, ja mikä tärkeintä, Hän tekee synnistä ”tiliä” Herralle, kertoo sen ja tekee myöskin parannuksen, jota saatanan SRK;lle syöttämä vilkuttelu ei tee.
Siitä johtuu, että heidän pahat tekonsa, insestit, kiusaamiset taloudelliset vääryydet vain voimistuvat, uupuu Kristus ja parannus.
Asia ei vaadi seurakuntaa, sillä seurakunta on jo Jeesuksen edessä olevat kaksi ihmistä ja Pyhä Henki.
Toisin sanoen kristitty voi todistaa sielunhädässä olevalle, että Jeesuksen pelastuystyö ulottuu kaikkiin ihmisiin, myös häneen. Näin itse toimin, ja ajattelen asian Raamatun mukaan olevan. En ole varma kysyitkö tätä, ja osasinko vastata ymmärrettävästi, mutta en nyt selvemmin saanut asiaa ilm
05.03.2010 08:35
Jos sopii, vastaan myös kysymykseesi. SRK on ottanut vallan olla oikeassa. Eikä vain oikeassa, vaan täysin, ja ehdottoman oikeassa kaikessa ja aina. Se johtaa mahdottomaan seurakuntaoppiin ja ja kestämättömään opetukseen, koska yhtäältä kielletään jokin asia Raamatun perusteella, ja toisaalta vastaava asia jätetään ihmisen omatunnon asiaksi. ** Tämä pitää paikkansa, mutta siinä tulee vääjäämättä vastaan paradoksi, - Raamattua pitää myös selittää Raamatulla, eikä Laestadiuksen, Lutherin ja kirkon kirjoituksilla. Siinä SRK poikkeaa kiristilillisestä käytännöstä ja tekee siitä pahaisen lahkon.
Jos ymmärretään seurakunnan rooli oikein, hyväksytään silloin se totuus, että ihmiset ovat erehtyväisiä, olivatpa kuinka viisaita hyvänsä tai kuuluivatpa mihin ryhmään tahansa. * Juuri näin. Kristalliset kirkot pyrkivät totuuteen siten, että puheen jälkeen on keskustelutilaisuuksia, jossa käydään läpi, mikä on totuutta. Sitä ei SRK suvaitse.
Usein kannasottoja tuulee jopa saarnan aikanakin, mutta harvemmin. Yleensä silloin on kysymyksessä selvä asia virhe. Jos ajattelette VL saarnaajia, he esittävät aina erikoisen kysymyksen – eikö niin? vai mitä te eturivissä olevat lapset olette tästä mieltä?
Ei todella ole varaa tiedustella kannanottoa aikasilta, kyllä 5 vuotias Raamatun tuntee.
Jos tapahtuisi niin, että erehtyminen uskallettaisiin tunnustaa, olisi helpompi arvioida muita oppeja suhteessa omaan oppiin. Olisi myös helpompi katsoa asian ytimeen, mikä on pelastavaa oppia, ja mikä jotakin muuta. ** Tämä on asian ydin. SRK;n oppi on väärä.
SRK: Tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta?
Kristitty seurakunta; Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksena, Herrana.
Joten SRK;n johto pelkää ekumeniaa, oma vankila avautuu ja Kristuksen vapaus koittaa Heille ja He saavat luvan turvata Herraan, ei lahkoon.
Pelastavan opin sanoma kuuluu tällä perusteella enemmän kuin yhdessä maanpäällisessä seurakunnassa, mutta jokaisella seurakunnalla on omat ajan myötä muodostuneet "syntirasitteensa ja -rajoituksensa", joista on vaikeaa tai peräti mahdotonta päästä eroon. ** Juuri näin. He eivät nöyrry, vaikka edustavat lahkoa, olla on kymmeniä itsemurhaan ajoja, luurankoja kaapissaan. Mukana olemalla He ovat osa murhan hyväksyntää.
Shalom.
05.03.2010 08:20
Puhuuko Palola nyt kristityille, vain yksinomaan lestadiolaiselle, se olisi hyvä Hänen erotella.
Miten Palola sitten suhtautuu siihen, kun Oulunsalon ja Kemepleen jäähalleissa kulkee salibändy ja kiekko VL, pelaamassa vuoroilla, jotka päättyy hieman ennen puolta yötä.
Pennut nukkuu, jopa alle kouluikäiset pukuhuoneiden ja baarin lattioilla ja pöydillä, eikö tämä jo ole heitteillejättöä. Voin vakuuttaa, ETTEI KRISTITYT MENETTELE NÄIN, ainoastaan lestadiolaiset.
Olympialaiset kiinnostavat tänäkin vuonna myös suurta katsojien joukkoa, kuten antiikin aikanakin. Nykyisin kisojen seuraaminen ei enää edellytä kisapaikalle matkustamista. Modernin tekniikan ansiosta kisojen tapahtumien ja tunnelmien seuraaminen on mahdollista omasta kodista käsin, jopa tarkemmin kuin itse kisapaikalla. ** Aikamoinen oivallus, tuon tason journalistilta. Kyllä se sokeakin kana jyvän löytää.
Penkkiurheilijankin kannattaa muistaa Paavalin opetus. Häneen sovellettuna se voisi kuulua: urheilun seuraamisesta on vain vähän hyötyä, kun taas oikeasta uskosta on hyötyä kaikkeen." * Nykyisin ei ole enää kysymyksessä VL penkki urheilu. HEILLÄ ON OMTA LÄTKÄ SARJANSA, ja ne pelataan aina pikku- tunneilla.
Järki hoi??
04.03.2010 13:59
tapahtuu, kun se poistuu poltettuaan ensin maan?
04.03.2010 13:50
tuollaisessa asiassa ei voi asettua Jumalan paikalle.** Jumalanko. Kaikki valat on Jeesuksen, ja Jeesus on se joka sovittaa.
Jumala ei tuomitse ketään. Lue Johannes Joh. 5:22
Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on ANTANUT KAIKEN TUOMIOVALLAN POJALLEEN,
Oletko sinä Jt kun toitota vain Jumalaa? Onko taas lippu muuttunut?
Kesitas vääristelee vaikka on asian kuullut. Vilkuttamalla ei saa syntejä anteeksi, eikä vL:ät niin opeta.** Kuulehan wehai, kuulen sen joka viikko Pooki Saanassa ainakin kaksikymmentä kertaa, onko He väärässä Hengessä?
Sinä annat väärää puhetta kesitas, 8-käsky katekismuksessa? ** En lue katekismusta, minulla on Raamattu.
Koko vilkuttelunne ja syntijuttunne on aivan muualta kun Jeesuksesta, jota et edes uskalla mainita.
04.03.2010 13:46
Hieman vähemmän, sillä Juudas ei ollut mukana, mutta VAIN HEILLE.
Jeesus ei ole niitä tullut jakamaan 1900 luvulla Pohjolaan, vaan saatana. Se meni siihen maanperään kyllä läpi.
04.03.2010 13:38
myös tuota 144 tuhatta taivaassa. Eikä ole rahkkeita pitkiin selityksiin asiasta. Mutta olen kuullut, että siinä kuvataan koko pyhää yhteistä seurakuntaa, Jumalan kansaa ** Ei kuvata kun Israelin 12 heimokuntaa, 12 000 jokaisesta, ja He osa tulevat taivaasta tänne, osa on jo valmiina ja heillä on sinetti, ja saarnaavat sitten Jeesuksesta, Suomessa lestadiolaiselle ja JT;lle. Tuo ilmestyskirjan pelastettujen joukko ei ole yksin nämä 144 tuhatta, vaan Pyhät ja näitä ei temmata, näitä 144 tuhatta vaan he jäävät tänne saarnaamaan.
Se on sanottu Hesekielessä, Jesajassa ja Ilmestyskirjassa, että he ovat juutalaisia.
Paavali ainakin puhuu seurakunnasta "neitseenä". Roomalaisuuskatollisuudessa on ollut oppia, että olisi kysymyksessä "selibaatissa" oleva papisto. Paavali kuitenkin vertaa korinton seurakuntaa neitsyeeksi: ** Seurakunnat ei pelastu, ihmiset vaan.
Ole nyt edes hieman asiassa. Tuhat vuotuisessa valtakunnassa ei ole seurakuntia, vaan Jeesuksen omat. Seurakunta- aika, joka on myös armon aika, loppuu Pyhien tempaamiseen.
2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sillä minä olen teitä kihlannut yhdelle miehelle, että minä puhtaan neitseen Kristukselle tuottaisin". ** Kerro tämä omalle väellesi.
Uudentestamentin seurakuntaa kuvataan myös "Kristuksen morsiammeksi" ja "Karitsan vaimoksi". ** Jerusalem on Kristuksen morsian, ei muut. Ilm 21;2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
04.03.2010 08:30
että perkele on henkiolento, eikä henkiolentoja voi lukita helvetin syvyyksiin millään materiaalisella avaimella, eikä aineellisilla kahleilla, ** Vai ei. Saatana tekee vain niin paljon, kun Jumala sallii. Hän sitoo myös Henget.
On sinulla kyllä tieteellinen käsitys, uskosi on nolla.
vaan evankeliumilla. ** Jos tarkoitat evankeliumia Jeesuksesta, Hänelle se ei ole kelvannut, mutta tuo jumalien valtakunnan evankeliumi pelkkien syntien anteeksi annosta on jo Häneen tekele.
Kirjaimellinen selitys kaatuu omaa mahdottomuuteensa. Johannestahan kehotettiin kirjoittamaan näki. Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”** Kaikkihan sinulle on koko Raamatussa kuvakieltä, pidä vain linjasi, tutustut paremmin perkeleeseen.
Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. ** Juuri tämä sanonta tekee sinusta sen pellen Ilmestyskirjan osalle, kuten koko VL kansa on. Ilmestyskirjan tulkitsijan täytyy tuntea vanha testamentti täysin, koska se on Raamatun ”raamit”.
Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ”** Teille, OLITKO TODELLA PAIKALLA??
Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. ** Voi ressukkaa. Onko nyt tuhat vuotinen maan päällä. Eikä saatana olekaan sidottu?? Olet todella pelle.
Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. ** Et edes tiedä, mikä on vähän aikaa. Se on aika, minkä Jumala antaa tuhannen vuoden päästä vielä saatanalle mahdollisuuden kuten nyt lestadiolaisille, ottaa Jeesus vastaan Herrana, eikä vain vapahtajana.
Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. ** Tärkein merkki on Israelin perustaminen 1948 toukokuussa. Matt 2432 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Te ette tiedä myös Matt 24 lukua, olet ensimmäinen lestadiolainen, joka ylipäätään ottaa sieltä irrallisia lauseita.
Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), ** Suomessa tämä eksyttäjä on SRK, muualla joku toinen.
04.03.2010 08:20
Olen kuullut että itsemurhan tehneet ihmiset eivät peri Jumalan valtakuntaa, ** Mutta Päivi, missä uskosi VL evankeliumiin? – jos lähtiessä vilkuttelee, niin on synnit anteeksi.
Mutta miten siihen suhtautuu Sana.
Jeesuksen lain täyttäminen on Häntä Herranaan pitävälle uudestisyntyneelle kaiken kattava. Se ei erottele syntejä ne on sovitettu.
Mutta vain se, joka on itse käynyt sen kurimuksen läpi, voi ymmärtää vain tuskan, missä itsarin tekijä teon tekee, ja jos on ottanut Jeesuksen vastaan Herrana, kuten ristin ryöväri, ei ole estettä, etteikö Jeesus tule Häntä vastaan pilviin tempauksen aikana.
Jos taas katsotaan Vl lahkon näkövinkkelistä, heillähän oli avaimet?? Heidän taivaaseen ei varmaan hevillä pääse, olen sen ymmärtänyt VL papin hauitajaispuheista.
04.03.2010 08:02
Jt mutta hän sanoi minulle että maapallo ei katoa viimeisenä päivänä koska sen on Jumala luonut, mutta Raamatussa kerrotaan että Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan missä vanhurskaus asuu. Kuinka se sitten oikein on
Jehovan todistajat ovat tässä kohden oikeassa. Maapallo ei katoa. Tuleva taivaankappale surmaa kolmanneksen lihasta. Ilm 8:8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi, 9 ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
Maapallo kokee kovia ka vain Jerusalem jää kukoistamaan, muun polttaa räjähtävä aurinko ja meret kuivuvat.
Jerusalem, joka on n 2300 km kanttiinsa vain jää. Ilm 21; 16 Kaupunki oli neliön muotoinen, yhtä leveä kuin pitkä. Enkeli mittasi kaupungin kepillään ja sai tulokseksi kaksitoistatuhatta stadionmittaa*; pituus, leveys ja korkeus olivat kaikki tämänsuuruiset. 17 Hän mittasi myös muurin, ja se oli sataneljäkymmentäneljä kyynärää -- enkeli käytti siinä ihmismittaa.
Hesekiel kirjoittaa aiemmin:48:16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.
18 Pyhän alueen vieressä olevasta maa-alasta jää vielä itäpuolelle kymmenentuhatta kyynärää ja länsipuolelle samoin kymmenentuhatta. Näiden pyhän alueen vieressä olevien osien sato tulee käyttää kaupungin asukkaiden ruoaksi.
Mutta siinä Jt;t ovat väärässä, kun tänne jää vaivan ajaksi, kun Pyhät on temmattu, sinetillä varustetut 144 000 juutalaista, 12 000 jokaisesta heimosta kertomaan että Jeesus on Messias ja lupaus. He eivät ole kaikki Jerusalemissa, vaan siellä mihin diaspora on heidät vienyt. He ovat myös VL;ien mahdollisuus.
Heistä Jt;t väittää, että juuri ne on heitä.
Maapallo todella jää ja iankaikkisuus vietetään Jerusalemissa, ei Taivaassa ja maa tulee uudeksi. Jumala ennallistaa aina kaiken Ilm 21;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, JUMALAN ASUINSIJA IHMISTEN KESKELLÄ! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Näin siinä käy ja helvetti on avaruudessa.
04.03.2010 07:56
Perustelu jää juuri sinulle, miten kasvatatte pentunne siihen malliin, että lällätetään jo hiekka laatikolla - joudut hevettiin - olet helvetin penikka.
03.03.2010 21:57
on kovaa, mutta siinä aina kirkastetaan Jeesusta, mutta VL puhe on vain synnin ja peloittelun puhetta.
Hän on oikeassa, jonkun on teille totuus kerrottava.
03.03.2010 10:58
Palataanpa tekstiini. Paavali sanoo, että suurinta rakkautta on kertoa totuus.
Sitä teen, mutta siinä olet oikeassa, omalla tavallani.
Jos epäilet uskoani, kyseenalaista se.
Kuten tiedät, teen evankelistatyötä, ja tämäkin kysymys on minulle esitetty. Miten sinä vastaat siihen? Minä vastaan, kuten Raamattu Jeesuksen sanoilla.
Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Jatkan myös usein siitä, kuinka paljon Jumala rakastaa Totuutta, uhraamansa Poikansa juuri Hänen vuokseen.
Tällöin lahkot jäävät sivuun ja seuraava kysymys onkin, - voitko saarnata minun synnit anteeksi?
Minun vastus on suora. - En voi enkä halua. Mutta voin ketoa Hänelle, että Jeesus täytti LAIN Golgatalla, voitti samalla mäellä kuoleman ja jos uskot, että Hän on Herra ja kaikkivaltias, omistat itse myös osuuden Häneen tekemällä parannusten synneistäsi ja lupaa seurata VAIN HÄNTÄ..
Se toimii ja on Raamatun mukainen. Olen kastanut entisiä VL;iä muutamia.
Puhut rääväsuusta. Eikö se ole niin, että sanontanne, olemme lapsen mielellä, ja kun lapsi, heidän suustaan kuulee totuuden.
En todella tunne ketään alle kouluikäistä lasta muita kun lestadiolaista, jotka ovat rääväsuita. Me ollaan kaikki vain helvetin matkakalaisa yms. Mikä on kasvattamisenne fokus.
Joten pese oma pyykkisi, ennekuin laajalti käsittelet tekstejäni, tai pane se sana, mikä vaivaa.
Eikö Jeesus ole ollenkaan siistinyt sinun kielenkäyttöäsi? * On. En kiroa, mutta en siitä nosta myöskään mitään kunniaa.
Hän voi sen kyllä tehdä, jos annat Jeesuksen tulla sydämesi Herraksi.** Olen jo antanut sen v. 1982. Joten Hänen ”totisuutensa” näkyy minussa.
Shalom
03.03.2010 10:45
Luettavampi se on näin; 17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja MINULLA ON kuoleman ja tuonelan AVAIMET.
Tässä puhuu suoraan Kristus Ilmeityskirjan kirjoittajalle ja kertoo MIKÄÄN EI OLE MUUTTUNUT. Hänellä on kaikki avaimet, ei ole niitä antanut lestadiolaisille.
Näin alkaa ronologinen kertomus lopun ajasta.
Ilm.20:1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.** Tässä taas ollaan jo ajassa missä Jeesus perustaa Pyhien kanssa, mukaan lukien Daavid kuninkaana ja 144,000 juutalaista TUHATVUOTISEN VALATKUNNAN, jota sinä et ole vielä tajunnut tulevan.
Tätä ennen on tapahtunut Pyhien tempaus, teille maan päälle jääneille 2xs 3,5 vuotta ja Hanokin sekä Elian temppelin puhdistaminen, johon meni alle 3 kk ja Daavidin nousu kuninkaaksi.
Silloin en enää syntejä anteeksi jaella. Usko Jeesukseen Herrana on jo Temmannut Pyhät pelastetut Taivaaseen. Maan päälle jää ne, jotka toitottavat yksinomaan Jumalan suuruutta ja jakelevat syntejä anteeksi.
Silloin Weha voi pelastus sanomalla vainoajille, - Kyllä Kesitas oli oikeassa, Jeesus on Herra. Samalla sinut tapetaan ja perit Pyhyyden marttyyrina.
Mutta kuka sitoo saatanan tuhanneksi vuodeksi? Raamattu sanoo sen selvästi, - enkeli, jolle tehtävä oli annettu. Ilm 20;1.
Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. ** ne oli annettu Hänelle Taivaassa ja Hän tulee suorittamaan tehtäväänsä.
Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” ** Olet todella naurettava. Ilmeityskirja on eskatologinen ei evankeliumia. Se ei tähtää Kristuksen kirkastamiseen ja lähetyntyöhön, vaan se kertoo, MITÄ TAPAHTUU.
Lopun ajalla ei jaeta yhtään syntiä anteeksi, sen kun Herra tulee meitä Pyhiä hakemaan ylös. Siellä ei evankeliumia jaeta, siitä osa nauttii, osa ei.
03.03.2010 10:30
puhua, että Jumala on läsnä SEUROISSA, sehän pn pakanallista, uupuu Raamatusta, joten käytä niitä ternejä, mitä Kristityt käyttää, Jumalan Pyhä Henki on läsnä Pojassaan KOKOUKSISSA.
Miltä tuntuu; Hepr. 10:25
Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä KOKOUKSIA, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.
03.03.2010 08:06
Suviseuroissa ja muissa seuroissa puhutaan ja kuunnellaan Jumalan sanaa. Jumala ilmoittaa sanassaan, mitä Hän tahtoo ihmisten tekevän. * Mutta vielä kerran, miten se VL kuuro sitten pelastuu?? Et ole vastannut siihen.
Ihminen ei voi tulla uskovaiseksi rukoilemalla tai sopimalla asioita suoraan Jumalan kanssa. ** Naurettavaa.
Olet ensinnäkin väärässä siitä, mikä on USKOVAINEN, tai tulla uskoon. Sinulle se on uskoa JUMALAAN. Niinhän tekee Jehovan todistajat, muslimit ja juutalaiset, sekä ystävänne SAATANA. He uskovat Jumalaan.
Kuulut aikamoiseen ryhmään, me kristityt uskomme, että Jeesus on Herra ja Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Koko JEESUS SINULTA JÄI MAINITSEMATTA. Aikamoinen muslimi olet.
Sanot; - mitä Hän tahtoo ihmisten tekevän?? Niin mitä? Sitä ei Hengetön Vl tajua, se on teille sakramentti? Salaisuus, mysteerio. Se on kuitenkin ottaa vastaan Hänen lupaus, Kristus vastaan ja kaste Häneen, jotta ja jolla vain pelastut, ei muilla kikka- konteilla. Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Mutta sanot, että Jumala löytyy vain SRK;N tilaisuuksista. Näin sanoo vain saatana, ei muut. Hän löytyy vain tuntemalla Kristus, ei muuten. Matt. 10:33/34
Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
"Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt.
Joten tuollaisia kirjoittajia ei Jumala edes tunne, sillä He eivät tunne Poikaa.
Ihminen ei voi myöskään omilla töillä kelvata Jumalalle. Hänen tulee kuulla Jumalan valtakunnan evankeliumia. Uskovainen voi saarnata hänelle Pyhän Hengen voimalla kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.** Voihan se tehdä tuo jumalien valtakunnan saarnaaja mitä vain, vaikka naida omia tyttöjään, joka on hyvin leimallista.
Näin Jumala lahjoittaa uskon.** Insestilläkö, kummalle?
Kannattaa käydä seuroissa ja kuunnella! Kannattaa myös uskoa omat synnit anteeksi. Silloin säilyy puhdas omatunto ja pääsee taivaan kotiin.** Kannattaa, kannattaa, mutta missä Raamatussa kehotetaan - käykää seuroissa? Ja miksi sitä ei sitten voi uskoa yksin autiolla saarella tai pilkkireissulla, kuten kristityt tekee?
03.03.2010 07:45
lähetystyö?
Montako evankelistaa teillä on pakanain keskuudessa, vain riittäkö sänky, kuten epäilin.
Oulussakaan ei ole yhtään niin pientä seurakuntaa, ettei olis muutamaa lähettiä maailmalla, teillä TÄYSI NOLLA. Hävettääkö??
VL saarnaaja sanoi minulle, että Henki ja Sana on kiertänyt maailman ja jäänyt Nivalaan?? Onko näin?
02.03.2010 15:51
vain Jeesuskella, ei saatanalla, eikä teillä.
Meillä Pyhän Henegen papeilla on VAIN MAHDOLLISUUS KERTOA, kuka sovittaa ja miten, ja se sovitus ei ole jäsenmaksun maksaminen, eikä mikään lahko.
Ylipäätään tuo intoilu - synnit anteeksi! Keventää vain päivän matkaa, mutta näytä Raamatussa, missä sen kerrotaan pelastavan.
Miten oli Ristin ryöväri, mikä Hänet pelasti, lestadiolainenko?
02.03.2010 15:47
On opettu, että sanan virka on kaikilla papeilla, mutta Pyhän Hengen virka vain kaikilla uskovaisilla. ** Oikein ja väärin. Oikein on se, että Pyhän Hengen pappeja ( ei virkaa ) on kaikki, jotka ovat uudestisyntyneitä Jeesukseen Kristuksena ja ovat lähteneet seuraamaan Häntä.
Toisena, uudessa testamentissa ei edes tunneta noita ”valtion pappeja”. Siinä Weha on oikeassa.
Tämän mahdollisti Jeesuksen lain täyttäminen, ei mikään synnin sovitus.
Jumalahan pani liiton arkin Temppeliin esiripun taakse, ja siellä sai käydä vain Israelilainen ylipappi, kerran vuodessa.
2. Moos. 26:31 Tee vielä esirippu punasinisistä, purppuranpunaisista ja helakanpunaisista langoista ja kerratuista valkoisista pellavalangoista; ja tehtäköön siihen taidokkaasti kudottuja kerubeja.
Mutta kun v 33 Jeesus teki mahdottomasta totta, avasi Hän myös kaikkein Pyhimmän tavallisen ihmisen käyttöön, heidän, joille Jeesus on Herra.
Merkkinä siitä oli seuraavat;
50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. -SE ON TÄYTETTY51 Ja katso, TEMPPELIN ESIRIPPU REPESI KAHTIA ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja HAUDAT AUKENIVAT ja monta nukkuneiden PYHIEN RUUMIISTA NOUSI YLÖS.
Siis, nyt kun kaikilla, joilla on Pyhän Hengen voitelu, on mahdollisuus päästä Pyhimpään, lähelle Jumalaa ja sinne pääsee vain Kristuksen sisäisellä tuntemisella.
Esirippua ei enää ole.
Sitten kun mennään näihin hokemisiin….. tukintoihin, ollaankin jo vailla esirippua.
Jos Jeesus antoi vallan omilleen antaa syntejä anteeksi, ** Omilleen juutalaiselle opetuslapsille, mutta ei muille, ei edes lestadiolaisille, sillä Heillähän ei ole edes Henkeä, eikä Hengen armolahjoja.
tätä valtaa ei tietenkään ole eriseurasella, joita on käsketty hengellisessä mielessä karttaa. * Niin, eriseura juuri on tämä SRK.
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." ** Niin, LÄHETTÄNYT, minne asti olette LÄHTENEET. Veikkaanpa, ettei sänkyä kauemmas viemään sanaa.
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." **Ä Olitko paikalla???
Olen toki myös sillä kannalla, että Raamatussa on vain yksi oikea usko ja oppi. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin. ** On totta. Vahan liiton aikaan usko Jahween Israelin Jumalana ja nyt usko Jeesukseen Herrana ja kaikkivaltiaana. Siihen ei lestadiolaiset pysty.
Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"** Tehän ette SAARNAA KRISTUSTA, vaan niitä syntejänne, tässä ”jumalien valakunnassanne”.
weha: Tuo kohta nimenomaan kertoo, ettei ilman erikoisen seurakunta äidin (pyhien yhteyttä) avutta voi tulla Kristuksen luokse. ** Tämäkin vielä, ja onkohan se SRK?
02.03.2010 12:57
Aiheellinen kysymys tutulta ihmiseltä.
Temppeleitähän on ollut kaksi.
Ensimmäinen oli Salomon temppeli, hedreaksi "Beit HaMikdash, Raamatussa myös "Herran temppeli”. Raamatun mukaan Jerusalemin ensimmäinen juutalainen pyhäkkö. Sen rakennutti kuningas Salomo, ja se korvasi Mooseksen rakennuttaman Ilmestysmajan.. Babylonialaiset tuhosivat sen vuonna 586 eaa. Temppeliä edelsi Ilmestysmaja.
Toinen Temppeli on nimeltään Jerusalemin toinen temppeli, joka valmistui 516 eaa. ja joka tuhoutui 70 jaa.
Kolmannesta Jeesus vastaa vain –Matt 16;58 "Me olemme kuulleet hänen sanovan: 'Minä hajotan tämän ihmiskäsin tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä uuden, joka ei ole ihmisten tekemä.'
Joten tekemättä vielä on, sillä Herran päivä ei ole vielä koittanut.
Mutta arkki, tai arkku, ne on samaa tarkoittava, on nyt todennäköisesti Etiopiassa turvassa. Temppelin tai liitonarkin olemassaolosta ei ole kiistatonta arkeologista todistusaineistoa.
Sanomaasi; Kun raamatussa on maininta että kopunajan lähestyessä kyseinen arkku viedään kolmannen temppelin juurile.** On vastus, että Temppeliin tulee liiton arkki, se on osa Temppeliä.
Ilmestyskirja puhuu siitä juuri 11 luvussa, jossa mitataan Temppelin paikka, joka on sinne rakennettujen minareettien välissä.
Ilm. 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.
Että joko kohta odotamme messiaan tulemista kun liiton arkki on löytynyt ja säilytetään noin. ** Jumala vei sen turvaan jukuripäiseltä Israelin kansalta.
Mielipiteitä ja myös seriffin mielipiteitä koska voidaan odottaa että arkki siirretään kolmannen temppelin perustalle israeliin. ** Koska iäisyys tulee olemaan Jerusalemissa.
Ilm. 21;2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
Sitten, milloin? Ennen vaivan aikaa, silloin kun Pyhät temmataan.
Shalom.
02.03.2010 12:07
649 / 692