Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Ensimmäinen puolustaja oli tietenkin Jeesus,*’ Totta, Jeesushan sanoi, - annan Teille TOISEN puolustajan.

Toinen puolustaja on Pyhä Henki:
    Uskoon voi tulla muutenkin kun synnin tunnosta. Jeesus itse sanoo – kukaan ei tule minun luokseni, ennekuin Isä Häntä vetää.

Meillä jokaisella on omatunto, mutta yllätys, yllätys, se on kaikilla erilainen.
    Jollekin se sanoo, että viina on sysntiä, jollekin, että tupakki on syntiä. * Juuri näin.
    Olen asunut kuudessa eri maassa, ja ollut uskovien yhteydessä. Sanoa on sama, mutta toiminnot ja moraali eri. Mm Saksassa alkoholi on aika vapaata, kuten juoppo Lutherin sen markkinoi. Samoin sukupuolisuhteen, mutta paheksuttiin huulten maalauta, se oli pahasta.

Usa;ssa taas, viini oli aika Tabu, mutta sukualisuhteet kiellettyjä, mutta naisen maalaus kun Venäjällä.

Jotenkin kun katsoo suomea, täällä on muutama lahko, jolle on kaikki miellyttävä kielletty. Kaksinaismoraali on käyttöä USA,n luokkaa. Juoda saa kadullakin, kunhan puollon on pussissa, täällä kaapissa, ja pää mahtuu sinne.

Samalla aviovuoteessa ei saa nauttia, ainoastaan panna.

Eli omatuntomme on pitkälti oppimisen tulosta, ympäristössämme havaitsemiemme
    normien omaksumista.** AMEN.

Toisaalta, kerrotko, missä on avioliittoon vihkiminen Raamatussa. Enemmän siellä eletään siunatussa ja Pyhitetyssä liitossa, kuten tummat juutalaisina tekevät. Missä siellä on avioliitto kaava.

Mutta sekin on opittua, en juuri voisi asua avoliitossa.

Tavallinen luterilainen ei paria viinilasillista syntinä pidä, helluntailiikkeessä siitä pääsee jo vanhinten puhutteluun, Lestadius ei pitänyt piippuaaan syntinä jne.** Huomioi, että LUTHER OLI JUOPPO ja maailman suurin juutalaisvihaaja, joka raivasi tien Hitlerille.

Omatunto ja Jumalan Pyhä Henki ovat siis eri asioita. Pyhä Henki sanoo synniksi sen,
    mitä Raamattu sanoo synniksi.** Näin on, eli ero Herrasta.

Room. 8:15: Te ette ole saaneet orjuuden hekeä, joka saattaisi teidät JÄLLEEN pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba, Isä!". ** Hieman aikaisemmin Room 6 puhtaan siitä, että kasteessa ei synti enää tartu, ja ei olla kasteen jälkeen enää synnin orjia, niin kuin ennen kastetta. ( Lurilaisillahan se lapsi joutuu siinä heidän näkemyksen mukaan olemaan synnin orja vain muutaman kuukauden? )

2. Kor. 5:17 Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis UUSI luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle.
    (Kun vanha juoppo tulee tuntemaan Jumalan rakkauden, jokainen näkee, että hän on uusi luomus.
    Sama koskee jokaista, joka Jeesuksen rakkauden elämäänsä vastaanottaa) * Amen.

Gal. 4:3 Samoin on meidän laitamme. Niin kauan kuin olimme alaikäisiä, olimme maailman alkuvoimien orjia. Mutta kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti tänne poikansa. Naisesta hän syntyi lunastaakseen lain alaisina elävät vapaiksi, että me pääsisimme lapsen asemaan...
    (Eli kohdassa ei esim. sanota, että vauvalla on Pyhä Henki, vaan että ennen uskoontuloamme olimme
    vihollisen voimien orjia)** Mainitsin tuosta aiemmin, Room 6 luku puolivälissä, jakeessa 13.

Puhun ihan tavallisen Jumalan sanan perusteella, en saarnaajien soopaa. Ei näitä asioita edes yleensä saarnata, jos ei herätyksen aika ole. Niin itsestään selvää tuntemilleni uskoontulleille on etsiä Pyhän Hengen kastetta. Viimeiset pari uskoontullutta nuorta täyttyivät molemmat Pyhällä Hegellä muutaman kuukauden sisällä uskoontulostaan.** Miksi ei ylipäätään kastetta, kuten kerrotaan Pietarin kirjeessä 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
  2. Jos saan vääntää rautalangasta, siellä kerrotaan Vois sinua Smyrna? Voi sinua Ladokian, voi, ja voi… Nämä ovat siellä olevia seurakuntia, ja realismia, miksi sitten sitä ei ole Jerusalem.

Tässä käyn VL piirissä, kuten Pookisaarnaaja sanoi, Raamattu on vain kirja kirjojen joukossa. Ei todella Tuntematon Sotilas niistä paljon puhu. Ja TULOS ON SEN MUKAINE.

Ilmestyskirjan lopussa Johannes sanoo > Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, ???

Sanot? . Meillä se ei noin mene, ** Ei menekään, tehän olette lestadiolaista, ja kuten alussa sanoin, minua kiinnostaa, MITÄ SINÄ ajattelet. Mutta OLETKO AJETLLUT? RAAMATUSSA SE MENEE JUURI NÄIN!

Älä nyt vaan revi pelihousujasi tämä asian tähden, kun vänkäilen kanssasi uskonasioista. * en revikään, ne on Kärppien ominutta ja menen mm kisoihin Tampereelle huhtikuussa ja rikkinäisellä varusteilla ei pääse jäälle.

Sinun uskosi on kovin monimutkainen, meillä yksinkertainen, jos ei ajattele.** Minun uskoni on yksikertainen Tunnustan Jeesuksen Herraksi! Teillä pitää saada uskoa synnit anteeksi, pitää vielä olla VL saarnamassa ja kuulua vielä lahkoon. KUKHAN SE ON MONIMUTKAINEN

Minulla oli 1 asia, sinulla kolme.

Sinulla paljon teoreettista tietoa ja osaamista, mutta lestadiolainen usko ei tarvitse suurta tietoa ja viisautta, vaan yksinkertaista lapsen uskoa. *’ Mitähän Jeesus sanoi teille, - ettekö te tunne kirjoituksia??

Rauhaa ja miettimistä
  3. Olen varma, että puhuisit minut pyörryksiin, siksi en uskalla sinua tavata, enkä ketään muutakaan täällä.
    Vajaa vuosi sitten minut puhui pyörryksiin ilmalämpöpumppu kauppias ja nyt olen katunut kauppaa, ei siitä ole säästöjä juurikaan tullut, joten hankinta oli turha. Tässä voitti ainoastaan myyjä puhetaidoillaan.

Kaikesta näkee, että sinulla on vain lestadiolaisen itsetunto, joka on seuroissa murennettu niin, ettei omaa tahtoa juuri ole. Valitan.

Eikö ole vaikea kohdata totuutta.

Se on hyvä, että Heille osaat sanoa, ei kiitos, vaikka mm. Jehovan todistajille on Jumala Herra, kuten keskiverto lestadiolaisellekin.

Se uusi Jerusalem, josta viimeksi puhuin; käsitit varmaan väärin. Se ei meidän opin mukaan tarkoita oikeata maallista kaupunkia, joka joskus tulisi maan päälle, vaan on niin ikään hengellinen kuvaus, kuten kaikki muukin ilmestyskirjassa. ** En juuri halua kuulla sinulta, mitä saarnaajat ja TE käsitätte opillanne, sillä minä sen teidän. Minua kiinnostaa juuri nyt sinun pelastumisesi, tuosta vain me käsityksestä, joka ei ole kaikin osin kristillinen, ei johda pelastukseen.

SRK: ei tunne Ilmestyskirjaa, ja ei sitä tunne 80% EvLut kirkon papeistakaan, pitää olla uudestisyntynyt, Pyhä ja Pyhän Hengen Voideltu, ennekuin Henki sen avaa. Minulle se on mielikirjani. Siitä johtuu, että siitä OLETTE TE SANONEET, että se on kuvitteellista.

Tukeudutte nykyisin Lutheriin, ennen Laestadiukseen. Laestadius ei tiennyt mitään koko kirjasta ja Luther hyvin vähän, joten APUA EI LÖYDY; niin silloin pitää vain kertoa, että se on kuvitteellista.

Lutherkaan ei selittänyt koskaan koko kirjaa, totesi ainoastaan – kukin voi siitä ajatella, mitä hänen henkensä sattuu tuomaan? Aika paksua kirkon mieheltä, ja Hän kirjoitti vielä hengen pienillä. Ja tämän varaan on laskettu koko Euroopan pelastus. Hän jatkaa – on niitä jalompiakin kirjoja?? Sitten tunnustaa, - MINUN henkeni ei siihen pysty.

Näin käy, kun ei ole Pyhää Henkeä, vain oma henki.

Taas jos katsomme Ilmestyskirjaa. Oletko edes tutustunut, se alkaa - 1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle NÄYTTÄÄKSEEN PALVELIJALLEEN, mitä pian ON TAPAHTUVA. Jumala lähetti enkelinsä ja ILMOITTI KAIKEN TÄMÄN palvelijalleen Johannekselle,
    2 joka nyt OMALLA TODISTUSKSELLAAN VAHVISTAA JUMALAN SANAA JA JEESUSKEN KRISTUKSEN TODISTUKSEN, kaiken minkä on nähnyt.
    3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, JOTKA KUULEVAT NÄMÄ ENNUS- SANAT JA OTTAVAT VARTEEN SEN, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

Eikö siinä sanota, että Jumala VAHVISTAA todistuksen. Eikö siinä sanota, Jeesuksen sanaa. Eikö siinä ole sanottu, että se on luettava ÄÄNEEN! Ja joka kuulee sen, saa erikoisen suuren siunauksen.

Heitätkö sinä sen pois?

Mutta jos ja kun se on VL;ille symbolista, ei heillä ole myöskään sen tuomaa siunausta. Kuulutko kumpaan veneeseen?
  4. Halu välttää syntiä tulee sydämestä; kun on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa niin on hyvä olo. Silloin kun lähdemme erittelemään asioita, mikä on syntiä, mikä ei, niin on vaara että lähdemme Jumalan luota kauemmas. Jos ajattelemme Jumalan valtakunnan ympyräksi, jonka keskellä on kolmiyhteinen Jumala, niin emmehän halua lähteä etsimään ympyrän ulkorajoja, vaan haluamme hakeutua kohti keskustaa, kohti Jumalaa, kohti Kristusta, kohti Pyhää Henkeä. Ympyrän ulkorajoilla on vaara että lipsahdamme huomaamatta Jumalan valtakunnasta ulkopuolelle.** Näin siinä käy, hiekkalaatikolla, pikkupennuilla. Siitä niin pian tipahtaa.

Kuolleita kaloja elää vain SRK;ssa, joiden maksettua mainosta esität.

Ei nämä asiat joista täällä keskustellaan ole mitään kovin ihmeellisiä. ** Ei niin, sinä tuot kyllä oman tsoukkisi VL soopaan mukaan.
    Samanlaatuisten kysymysten kanssa on mietitty ennenkin; mitä teen kun lihan himo on kova, miksi uskovaisilla ei ole televisiota, mitä voin tehdä aviovuoteessa, mitä teen kun masentaa ym. ym. ** Mitä te saatte tehdä aviovuoteessa ilman TV:tä. Valaise hieman, eikö se kukka ja mehiläinen ollut se……
    Näihin pari asiaa, jos on sairas, niin pitää hakea sairauteen hoitoa. Ei se liity välttämättä mitenkään uskonelämään. Esimerkiksi jos on masennusta, siihen voi hyvinkin hakea hoitoa lääkäriltä, joka varmasti osaa auttaa asiaan. Jos on homoseksuaali, siihenkin voi hakea hoitoa lääkäriltä. Jos aviovuoteessa on hankalaa, siihenkin voi hakea apua lääkäriltä. ** Mutta tuollaiseen ajatusmaailmaan ei enää auta mikään, selvä tapaus Karjapohjolaan.

Näistä asioista voi keskustella ihan normaalisti muiden uskovaisten kanssa nokikkain, yleensä saa huomata että ei ne asiat niin ihmeellisiä loppujen lopuksi ole. Meillä kullakin on oma risti kannettavana. Risti meillä on vain sen kokoinen että sen jaksaa kantaa perille saakka. ** Muiden, kuka on uskovainen ja kuka muu- uskovainen. Teillä se risti on SRK.

Kannustaisin kaikkia ihmisiä positiivisuuteen, iloisuuteen, ja nauttimaan elämästä uskovaisin sydämin. ** Älähän nyt, ettet innostu siellä aviovuoteessa?? Harkitse nyt vähän.
    Meistä uskovaisista usein annetaan kuva että olemme surullisia, jonkin taakan alla, mutta ei se niin ole. ** Ei todella, ryypätään salaa ja käydään vieraissa, ”me uskomassa” olevat, näin saamme iloa.
    Harvoin näkee seuroissa paljon surullisia kasvoja. Usein kasvoista paistaa onni, ilo siitä että on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa, silloin on elämä iloista ja matkanteko mukavaa.** Paitsi se saarnaaja, joka itkee lopuksi, - saanko minäkin uskoa, tällainen raukka ja vähäuskoinen??? Onko Hän se muu- uskova.
  5. Ota huomioon myös se että vastaus ei välttämättä ole uskovaisen ihmisen, vaikka sellaisena haluaakin esiintyä. ** Etkö sinä pidä kristittyä uskovaisena, joka on vanhurskautunut uskovien kasteessa, ja luvannut lähteä seuraamaan Jeesusta, joka on Hänen Herransa. Eikä Hän ole uskossa mielestäsi.
    Mitään yleispäteviä "ohjeita" tai "syntilistaa" ei meillä juurikaan ole. ** Onko kertoja todella uskomassa, sillä tässä näkee se, että olette valehtelijoita. Ihmisiä on jopa joutunut sääntöjenne mukaan hautaan.

Muutamaan asiaan kommentoisin; Ei meitä kukaan pakota tähän herätysliikkeeseen, ei meillä ole ketään yksittäistä "profeettaa" joka julistaa mikä on syntiä ja mikä ei ole syntiä. Päätöksiä ja keskustelua asioissa hoidamme me, me tavalliset uskovaiset ihmiset. ** Vai päätöksiä, miksi sitä pitää päättä, kun se on jo Raamatussa kerrottu.
    Ei saarnaajat anna meille syntilistaa, vaan julistavat Jumalan sanaa ja vapauttavaa Evankeliumia.** Olet todella ollut vähän aikaa palastalla, puhut täyttä puppua muiden mielestä. Tänä aamunakin mm Anselmi kertoi, että syntien anteeksi anto on VL ihmisen lausumana VAIN PÄTEVÄ. Mitä todella haluat sanoa.
    Saarnaajatkin (=puhujaveljet) ovat vain ihmisiä, ja onpa joskus joku erehtynytkin. Silloin seurakunta (=me tavalliset uskovaiset ihmiset) neuvoo puhujaa kaikessa rakkaudessa, ja asia korjataan. ** Ovatko nämä HOITOKOKOUSET rakkauden ilmentymä teistä. Pahalta vaikuttaa, miksi sitten ihmiset voivat teillä pahoin. Äideillä teetetään lapsia kun kennelissä, ja he romahtavat. Kenen rakkaudesta puhut? Ei kristitty menettele näin.
    Ei meidän elämäämme leimaa kiellot "tuota ei saa tehdä, eikä tuotakaan", vaan sydämen halusta haluamme välttää syntiä. ** Miten voit olla noin naivi. Täyttä soopaa puhut.
    Jumala on antanut meille Raamatun kautta tien pelastukseen, ja nämä neuvot ovat kaikille ihmisille hyviä, vaikka ei haluaisi mihinkään uskoakaan. Nämä Raamatun neuvot ovat elämää suojelevia, hyviä tapoja korostavia, turvallisen elämän luojia.** Näin puhuu rättipää muslimi, Jumala auttaa, teiltä UUPUU KRISTUS, JOKA ON HERRA, sitä kautta kaikki.
    Taisi vierailu olla tuhoksi, valehtelijana pidämme tuollaisia kirjoittajia.
  6. Joille te synnit anteeksi annatte niille ne on anteeksi annettu. Ei ole olemassa kuin yksi tie pelastukseen. ** Näytätkö Raamatun paikan, missä se selviää??

Synnit saa anteeksi toisen uskovaisen kautta. Raamatussa ei ole yhtään kohtaa missä synnit saisi anteeksi rukoilemalla tai hyvillä töillä. ** Jaa, mutta missä on sanottu, että se anteeksi anto on annettu muille kun opetuslapsille, ja vielä vain lestadiolaiselle

sessakin pojan isä käski palvelijoidensa pukea poikansa arvokkaasti, kun hän halusi palata takaisin. Tämä tarkoittaa juuri sitä, että uskovaiset julistavat synnit anteeksi. ** On naurettavain väite, mitä minä olen kuullut. Se on vain palveluiden tehtävä. Saatanallista soopaa.

Kun Jeesus ilmestyi Paavalille niin ei Paavalikaan saanut syntejään anteeksi siinä, vaan Jeesus lähetti Paavalin uskovaisen luokse, joka antoi synnit anteeksi. Samalla Paavali sai luonnollisen näkönsä takaisin. ** Kerrotaanko siitä missä?? Älä ole hoopo?

Ehtoollinen on Jeesuksen muistoksi, itse ehtoolinen ei anna syntejä anteeksi. Mutta ehtoollisella uskovainen pappi julistaa synnit anteeksi samalla kun antaa ehtoollista. ** Taas saatanallisuutta, jo ehtoollinen itsessään Raamatun mukaan vahvistaa anteeksi annon. Eikö sinulle ole Raamattua, siinä lukee > Matt. 26:28 >>Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi
  7. Ei meillä juuri ilmestyskirjaa sen kummemmin selitetä, kuin vaan, että se uusi Jerusalem on Jumalan valtakunta maan päällä, niinkuin morsian miehellensä kaunistettu.** Olet eka VL, jolta kuulen tuon totuuden. Amen.

Siirrytäänpä sitten harmageddonin sotaan. Siitä ei ole meidän seurakunnassa puhuttu koskaan mitään.

Harmaakedon sotaan on itse asiassa nimeltään Goog. Harmagedon on vain paikka, missä valttitiet risteytyy, näkömatkan päässä Jeesuksen nuoruuden kotoa. Tänne kokoontuvat vaivan aikana suuret sotajoukot ja alue on Estarelonin laakson ja Megiddon vuoren juurella, ja se on hepreaksi Har. mageddon.

Osa tutkijoista väittää, että se käydään ennen vaivan aikaa, mutta se ei ole mahdollista, koska Pyhät eivät joudu Jaakobin kiusauksen aikaisiin vaikeuksiin, He ovat vakuuttaneet jo uskollaan ja teollaan Jeesuksen, Hän hakee omansa pois.

Näistä kirjoittaminen vie ainakin viisi A4, mutta kerron nyt sen lyhykäisyydessään. Kun vaivan aika alkaa, alkaa Paha toimimaan. Antikristus ei ole vielä julistautunut, mutta varmaan elää jo nyt. Paha saa aikaan sen, kun Pyhät on temmattu, että alkaa maailma Pahan johdolla alkaa varustautua Israelia vastaan. Paha kokoaa 12 armeijakuntaa, jossa ei ole USA, vaan EU, ja Israelin lähellä olevat maat, mutta ei Egypti. Kaiken päällepäsmärinä on Putinin Venäjä.

Tuleeko semmoinen sota joskus, oletko varma? ** Raamatussa on sen kerrottu tulevan. Olen varma.

Jahas, sinäkään et oikein usko sielun kuolemattomuuteen, kun se meillä on keskeisin opinkappale.** Nyt jos ajattelemme, mitä Raamattu sanoo. Useat ihmiset ovat esiintyneet Uuden Testamentin aikana, Elia, Mooses, yms ja He eivät ole esiintyneet sieluina, vaan ylösnousemus- ruumissa, missä Jeesuskin eli aika pitkään, ja nousi sitten kirkkauteen. Samoin säkkipukuiset miehet, jotka lyhentävät 70 vrk vaivan aikaa, eivät tee sitä sieluina, vaan ylösnousemus ruumissa.

Samoin olen nähnyt näyn, ollessani mukana. Se on netissä, ja paljon keskustelun aiheena, mutta kukaan sitä ei ole kyseen alaistanut. Mutta se on aiheen sisällä, jossa ei juuri ole maalikkoja.

Joutukaa sielut, on aikamme kallis.... sielusta puhutaan raamatussa aika paljon, onko se vain käsite. ** Ei se ole käsite, kuolleen sielu menee Tuonelaan, mutta nousee sitten sieltä Jeesusta vastaan, kun Hän tulee, mutta HUOMIOI; vain Jeesuksen omat nousevat. Muut jäävät sieluina Tuonelaan odottamaan tuomiota, josta ne sitten nostetaan ylösnousemusruumiina tuomittavaksi.

Helvettioppia kartat samalla tapaa kuin Melpri. Onko niin, ettei kukaan halua siitä enää saarnoissaan julistaa ja mainostaa. Meilläkään ei enää hehkuteta saarnoissa helvetillä, mutta kadotuksella kylläkin. ** Niin paska vetää kärpäsiä, ja ennenkaikkiaan PASKAKÄRPÄSIÄ, siksi säälin teitä.

Jeesus käski levittä evankeliumia HÄNESTÄ, eikä helvettiä saatanasta. Se jäi saatanalle, helvetin markkinoiminen. Teillähän evankeliumikin on aivan väärä, vain sen valantakuntanne evankeliumia, meillä Jeesus evankeliumia.

Kuka Härjillä ( Jeesuksella ) kyntää se Härjistä puhuu, kuka saatanalla kyntää se helvetistä puhuu.

Miksi ette Melperin kanssa uskalla sanoa suoraa kantaanne helvetti kysymykseen. ** Tuliko tuossa. Kantani on se, ettei kuulu minulle, olen PYHÄ Jeesuksen ruumissa, ja saman olen tarjonnut sinullakin.

Melperi ei uskalla edes kasteesta puhua. ** Uskaltaa, mutta ei ole vielä valmis.

Sinut siis temmataan suoraan taivaaseen, et tarvitse avaruusalusta. Sen nyt vielä käsittää, että nousee elävänä lentoon, mutta mites tuolta paksun roudan alta noustaan, on kyllä näkemisen paikka, vai pääseekö sitä edes näkemään.
    Hurjia mielikuvia, eikö vaan. Miten olemattomiin hävinneistä kootaan yhdessä hetkessä ihminen, vai nouseeko vain sielu ja millainen se sitten on. ** Se on teille mielikuvitusta, mutta OLEN JOSKUS KUULLUT, VL SAARNASSA, JÄRKI VANGIKSI OTTAKAATTE. Tämä on uskon, ei tiedon asia minulle.

Miten te tämän sielu asian oikein selitätte? Haluan teitää kaiken, ennenkuin menen kasteelle, jos nyt ikinä tulen menemäänkään, kun ei kerran Tewvakaan saanut mitään ihmekokemusta, vaikka kävi aikuiskasteella. ** En kasta sinua, jos haet turvaa Tewvasta, lihasta. Joten anna olla vaan. Eikö se ollut niin, että kun olet uskomassa luotat SRK;hon. Kuten juopolle, anna palaa vain. Onhan sitten teitä kaksi, joita ei edes kaste vanhurskauta. 1. Piet. 3:21 >> Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.
  8. ****Kysyinkin muista. RR tuli uskoon vasta ritillä ja HÄNEN YTYÖ OLI TODISTAA KAIKILLE, ETTÄ JEESUS ON HERRA.***** -> Et esittänyt taaskaan minkäänlaisia perusteluja. Ei merkkiä. Millä perustelet tuon? ** Eikö RR ristillä todistanut sen kuuliolle, ja se kirjoitettiin Kaanoniin ja sieltä se on kaikille todistuksena Hänen uskosta ja sen voimasta omaan pelastukseen.

*****mainitsemani olivat etupäässä ei seurakunta- aikaisia, joten Kristus ei ole Heille luvannut mitään, vaan Isä. Vain apostoli tunnusti Jeesuksen Herraksi.****** Emme puhuneet Kristuksen lupauksesta, vaan siitä tuleeko ihminen vanhurskaaksi ilman tekoja vai tekojen kautta. Mitä vastaat? ** Tulee. Kyllä Ihminen tulee vanhurskaaksi, mutta Pyhitetyksi ei, koska se vaatii jo Hänen seuraavaista. Näin Paavali sanoo Room. 6 luvun puolessa välissä.

Sitä paitsi väitteesi on Raamatun vastainen. Jeesus ja Isä ovat yhtä (Joh. 10:30). Kristus on ollut Isän kanssa jo aikojen alusta (esim. Joh. 1 ja 17:24) Minkä Isä lupasi vanhan liiton ajan ihmisille, sen on Kristuskin luvannut.** Eipä se niin ihan ole. VL aikaan syntejä ei annettu anteeksi, vaan ne oli sovitettava vieraalla, viattomalla verellä, ja UL aikaan ei, Jeesus ja Hänen verensä riittää.

Jeesus on Ylimmäinen Pappi iankaikkisesti, aikojen alusta sen päättymättömyyteen saakka. (Hepr. 5:6) Lupauksen sanaan Messiaasta uskoivat profeetat, uuden liiton uskovaiset täyttyneeseen lupaukseen. Uskon kohde oli sama: Herra, Jumalan Poika. ** Juuri näin. Amen

VT:n heprealaiset käyttivät Herrasta eri sanaa kuin kreikkalaiset, mutta merkitys oli sama: Herra, ei maanpäällinen, vaan Jumala. * ei aivan, Adonai tarkoittaa kolmilyhteitä Jumalaa ja Jahwe Isää.

Rauhaa.
  9. Toitota todella tuosta synnin päästöstä, jolla ei pelastu, mutta Kristus tarjoaa sinulle kasteessa nyt pelastusta, eli KOKO LAIN JA KUOLEMAN VOITTAMISTA, sitä ei synninpäästöt takaa.

Ei minulla ole niin lujaa uskoa, että voisin mennä kasteelle, kokisin sen vain pelleilyksi ja voisi päästä naurunpyrskähdys. *’ Olet kun juoppo, joka todella ei halua raitistua, olasko parempi, ette vaivaa minua enempää noilla nauruillasi. Vilkuttele vain SILLE EI NAURA KUKAAN, luullakseni.

E-en toki pilkkaa tällä Pyhää_henkeä. Uskon edelleen siihen, että jos on kerran kastettu, ei uusinta sellainen ole tarpeen.

Olen kuullut joistakin, että olisivat kastettu 3-4.n kertaaa, kun etisivät sitä oikeaa seurakuntaa ja liittyäkseen taas uuteen seurakuntraa, pitää taas mennä uudelleen kasteelle. ** Seurakuntiin ei kasteta, vaan siunataan. Se on taas niitä VL saatanan juttuja. En minä ketään seurakuntiin kasta, vaan Kristukseen.

Tewva muuten on käynyt aikuiskasteella, mutta omien sanojensa mukaan ei ole kokenut hurmahenkisyyttä. ** Missä Raamattu puhuu hurmahenkisyydestä kasteessa???

Moni oikeaa uskoa hakeva joutuu käymään aikuiskasteella, ennenkuin löytää Jumalan valtakunnan.** EI VAAN JEESUKSEN, joka mahdollistaa olla Jumalan lapsi. SRK ei ole mikään jumalan valtakunta, koska sitä ei ole vielä maan päällä, ainoastaan kristityn sydämissä, jos siellä asuu Jeesus.

Ei he pyhää-henkeä pilkkaa, he ovat tehneet sen hyväuskoisuudessaan ja tietämättömyydessään. ** Ketkä?

Muuten, onko ihmisellä kuolematon sielu, jos on niin missä kohtaa raamatussa niin sanotaan, minä en ainkaan ole löytänyt.** Ei siellä niin sanotakaan, mutta meidät herätetään YLÖSNOUSEMUSRUUMIISSA, kuten Jeesuskin nousi.

Ja mitä olivat ne 144 000 , kuulutko sinä niihin ? ** En, sillä olen niitä Pyhiä jotka temmataan. Nämä diasporan juutalaiset vasta sinetöidään maan päällä vaivan aikana ja Pyhät on silloin jo temmattu. Heillä ei vielä ole Kristus uskoa, vaan laki usko.
    Niitä tiedä vielä kukaan, se selviää Heillekin vasta sitten, koska sitä ennen Heille on Jumala Herra ja Messias vasta tulossa.

On teillä mitätön eskatologinen opetus, enkä ole koskaan kuullut yhtään eskatologista saarnaa, kuten Ilmestyskirjan opetusta.

Onneksi on tämä palst
  10. Joissakin uskonnoissa on tapana tentata ennen kasteelle menoa, onko henkilö varmasti ymmärtänyt oikein kaikki, mitä on opetettu. Näin esim. mormoneissa, jehovalaisissa, adventismissa... * tenttaaminen on väärin, mutta se ohje, minkä UT antaa, vois olla hyvä ohjenuora.
    APt; 826 Herran enkeli puhui Filippokselle: "Lähde etelään päin ja mene tielle, joka vie Jerusalemista Gazaan ja on autio."
    27 Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla
    28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki PROFEETTA JESAJAN KIRJAA ( juuri tässä kirjassa puhutaan tulevasta Messiaasta, eli Kristuksesta Jeesuksesta ).

29 HENKI SANOI Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä."
    30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
    31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.
    32 Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä: -- NIIN KUIN LAMMASTA HÄNTÄ VIETIIN TEURAAKSI, niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.

33 Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.
    34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "VOISTKO SANOA, KENESTÄ PROFETTA PUHUU, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
    35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.

36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. ESTÄÄKÖ MIKÄÄN SINUA KASTAMASTA?"

Tämä on se kysymys, jonka kanssa itse aikoinaan kamppailin, kuten sinä nyt. Filippos vastaa Hoviherralle seuraavassa jakeessa > "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista < Hän näin jätti vastuksen kysyjälle, että TAJUAAKO HÄN TODELLA, MISTÄ ON KYSMYS? Ja Hoviherra vastaa >"Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Eli Herra, Kristus. Näin Filippus varmistui Hänen aitoudesta Jeesukseen.

Jae kuuluu näin. 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
    Bibliassa se on käännetty väärin > 37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

Siinä Filippos ikään kuin markkinoi Hänelle Jeesusta.

Samaa odotan sinulta kun kastan.

Lestadiolais.uskossa ei isommin tentata, kysytään vain; haluatko uskoa. Jos alkaa liikaa kyselemään uskonperusteiden perään, parannus jää saamatta. Oikea uskovainen kun ei kyseenalaista mitään. ** Ei ole varakaan, Uusi testamentti kirkastaa vain Kristusta, kuten Hoviherra ja Filippus, eikä HÄN KASTANUT MIHINKÄÄN SEURAKUNBTAAN, VAAN JEESUKSEEN. SRK;ssa on uskominen VAIN HEIDÄN USKOONSA, ei Kristukseen.

Sinunkin tulisi tentata minua, ennekuin laahaat kasteelle, onko uskoni sitä luokkaa, että voisi kastaa. ** Kysyn luonnollisesti, onko Jeesus Herrasi ja lähetkö seuraamaan Häntä. Se on välttämättömyys, sillä nyt elät synnin orjana, omassa ruumiissasi, mutta sitten elät Kristus Ruumissa Joh. 15:5 >"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka PYSYY MINUSSA JA JOSSA MINÄ PYSYN, tuottaa paljon hedelmää. ILMAN MINUA, ETTE SAA MITÄÄN AIKAAN. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.<

Käsitykseni mukaan kasteessa saisin synninpäästön lisäksi pyhän-hengen lahjan/lahjat ja hyppisin tasajalkaa ilosta ja riemusta, ja jos vielä pyhän-hengen salama löisi niin kovaan, joutuisin olemaan petipotilaana päiväkausia, niinkuin sinäkin kolme päivää.** Tuo j
    ankutus siitä synninpäästöstä on vain PIENI OSA SITÄ, MITÄ KASTE SINULLE ANTAA. Ajattele, olet seuroissa ainut ihminen, JOKA EI OLE SYNNIN ORJA, KRISTUS RUUMISSA, JONKA SAAT PÄÄLLESI. Miten Kristukseen synti tarttuisi?
    a.
  11. Uskon, että olet täyttynyt Pyhällä-Hengellä, jos pystyt saarnaamaan minulle kurjalle syntiselle kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Mutta ellet pysty, olet hengetön mies.** Kaikkihan siihen pystyy, jos tahtoo, mutta kun en, niin en. EN SAARNAA SINULL SYNTEJÄSI ANTEEKSI, enkä muillekaan.
    Sitä vastoin voin Raamatun ohjeen mukaan kertoa, että kaikki sinun ongelmasi ON JO RATKAISTU GOLGATAN RISTILLÄ, sinun VAIN PITÄÄ vanhurkautua niin, että otat vastaan Jeesuksen sydämeesi, ja saada Pyhältä Hengeltä PYHITYS, että seuraat Häntä, sitten vasta Jeesuksen työ kulminoituu sinuun.
    Sen voin kertoa, että näin se menee. Kukaan elvisteliä niitä ei todellisuudessa VOI ANTAA ANTEEKSI, SEN TEKEE VAIN JEESUS SINUN KANSSASI YHDESSÄ.
    Paina se mieleesi, että kuinka vilkuttelet, - saat ”mukasyntisianteeksi” sama reppu jää selkääsi. Siinä ukostaan VAIN VL SOOPAAN, turhiin lupauksiin, ei Herraan, etkä seuraa Häntä, vaan lahkoasi.
    Sen tiedän, että pystyt kastamaan minut, mutta saako siinäkään Pyhän Hengen virvoitusta, ellei kastajassa itsessään ole Jeesuksen veren voimaa. *Kysyikö Hoviherra sitä Filippokselta, se on kastajan ja Jeesuksen välinen asia, ei sinun ja SRK;n.

Minulla on nyt sellainen vahva tunne, että Pyhä-Henki on hyljännyt minut. ** Ei ole kummakaan, sillä Hän tietää missä majailet. Meidän pitäisi tavata.
    Minä en voi enää koskaan saada parannuksen armoa, vaikka haluaisinkin. Pystytkö sinäkään tälläisessa tapauksessa enää auttamaan? * Sata varmasti, kun tavataan. Mutta en missään soopassa, ”palaamisen armossa”, mutta Kristukseen saat otteen.

Rauhaa.
  12. VL soopaa.