Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
perheväkivallasta, josko se pahoinpiteliä olet sinä.
27.12.2009 18:13
ja Esimerkkejä on kymmeniä.
Nimiä saa sähköpstistani, uhrin luvalla.
Kuten avausessa kerroin, vL anteekispyyntö on pelkkää pelleiyä, anteeksi voi antaa mutta unhotaa ei.
Miksi olt mukana, jätä se lahko. Näin on moni viime aikoin tehnyt.
27.12.2009 18:12
Ei aivan näinkään. Pietari pyysi Samarialaisia tekemään parannuksen ( meta- noinide ) kääntymyksen, että ajattelivat toisin ja ottavat vastaan Jeesuksen, joka vanhurskauttaa heidät Jumalan edessä.
Siis tuossa Pietari, joka puhuu Totuuden Hengen (Pyhän Hengen) voimassa, pyytää Simonia rukoilemaan vilppiään anteeksi.** Jae 22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties Hän ANTAA ajatuksesi anteeksi. KÄÄNNY ( Tee parannus Jeesukseen laista, ja tekemästäsi synnistä ) siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! KENTIES Hän ANTAA ajatuksesi anteeksi.
Tässä taas poikkeus VL näkökulmaan, Hän sanoo – Kenties Jeesus antaa sen anteeksi. Ei Pietari tiennyt, kuten ei VL saarnaajakaan kymmenien kätten noston varsinaista taustaa, siellähän on joukossa myös omien lastensa raiskaajia.
Kätten- nosto äänestys joutuu hyvin naurun alaiseksi myös tässä kohti.
Ei aivan näinkään. Pietari pyysi Samarialaisia tekemään parannuksen ( meta- noinide ) kääntymyksen, että ajattelivat toisin ja ottavat vastaan Jeesuksen, joka vanhurskauttaa heidät Jumalan edessä.
Siis ei kait Pietari niin kehottaisi tekemään, ellei se olisi totta - siis että rukoilemalla saisi synnit anteeksi ja Herra ne antaisi. ** Ja Pietarin Herran on Kristus Jeesus, ei Jumala. Se on ensin huomioitava, sillä tässäkin SRK opettaa väärin. He rukoilevat Jumalalta syntejään anteeksi, jollei satu saarnamiestä paikalle.
Miksi sitten Pietari ei anna noita syntejä anteeksi, siksi kun se ei ole Hänen vaan Jeesuksen tehtävä, Pietarin vain tulee kertoa, mistä apu löytyy, se on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. VL saarnaaja olisi oikopäätä sanonut – suksen veressä ja …..
Vai mitä tuo tarkoittaa ?? Tätä, mitä tuossa kirjoitin.
Kristityn tehtävä on se minkä Jeesus meille asetti, menkää ja kertokaa evankeliumia, menkää ja kertokaa syntien anteeksi saamista Golgatan ristin työn valossa, ei pidätellä ja vitkutella tai antaa niitä ITSE IHMISENÄ ANTEEKISI, sillä siihen liittyy aina LIHA.
Tässä kohdin Uutta Liitoa tulee esille se meidän Pyhien ihmeellisyys, kätten päälle paneminen ja TOTUUDEN kertominen, kuten apostoleilla kävi heti lähetystön alkumetreillä, yhtä paljon lestadiolaiset ihmettelevät kristittyjä nytkin.
Toinen oli se, että HE MENIVÄT, eli jae 14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan Sanan, hän LÄHETTIVÄT Pietarin ja Johanneksen heidän Luokseen.
Onko SRK;lla lähetystyötä, He ovat kuten Vanha Vaimo sanoo, lapsenmaito uskossa, ei elävässä Kristuksessa.
Hyvä kysymys kokonaisuudessaan, tässä on koko kristinuskon ydin.
Shalom
27.12.2009 09:53
""Todellinen, oikea parannus ei ole muuta kuin katumista ja hätää synnin tähden, mutta sen ohessa evankeliumin ja synneistäpäästön uskomista, että synti on anteeksiannettu ja armo Kristuksen kautta ansaittu(Ausburgin tunnustus)
Parannuksen alkuteksti kuuluu Meta- moiete ( ajatelkaa toisin ) joten se on käännetty väärin Suomen kileen.
Käännös 1996 jo on lähempänä, Apt 2;38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Näin kävi Saulukselle, Hän palvoi oikeaoppiset Jumalaa, Isakin ja Abrahamin Jumalaa, vaikka Jumala oli tehnyt uuden liiton jo ihmisten kanssa, jossa Jeesus on ainoastaan Herra.
Siksi Hän alkoi ajattelemaan uudesti, ottaen Jeesuksen vastaan Herranaan, lupasi seurata ja meni kasteelle ja sai Hengen. Entinen elämä Hänellä jäi taakse, pois kokonaan kuvioista.
Eniten ko. asiaa raiskaa VL menettely kuolevalle. Häntä maanitellaan tekemään parannus, - että uskoo synnit anteeksi?? Tämä tie ei pelasta, tulee kertoa Hänelle Jeesuksen Herruudesta ja kun Hän tunnustaa suullaan Jeesuksen, on Hän tehnyt TODELLISEN MILENMUUTOKSEN, parannuksen.
Matt. 10:32,33
"Joka tunnustautuu minun omakseni Ihmisten edessä, SEN minäkin tunnustan omakseni isäni edessä taivaissa. Mutta Joka Ihmisten edessä kieltää minut, SEN minäkin Kiellän isäni edessä taivaissa.
Pelkällä synnin anteeksi annon lupuksella ei juuri pitkälle pötkitä.
Tämä on aito parannus, mielenmuutos, Jumalasta Jeesukseen, että löytää Isän, kuten Paavali.
Shalom
26.12.2009 11:19
• Kyllä näitä huoraajia löytyy aika tavalla sinunkin uskostasi. ** Eli kristinuskostako.
Kerrotko miten tämä vähentää VL huorausta, ja poistaako tämä sen valheen, jossa elätte. Aika kevyttä, raskaassa asiassa.
Huoraaminen ennen avioliittoa ja liitossa on aika tavalla kevytjuttu vapaissa suunnissa. ** Tämä on VL palasta ja puhutaan sillä perusteella, miten se sopii VL formaattiin, hyvin näyttää istuvan. Mutta kommentoitko tuota Oulunsalon puhujaa, tiedän, että tunnet Hänet.
Äläkä sano, etten tiedä, varmasti tiedän mistä puhun. Mielestäni tämä osoittaa moraalin höltymistä yhteiskunnassamme. ** Haetko sinä lievitystä siitä, kun muutkin sen tekevät. Anna nimi, minä annan sen kun kirjoitat postiini. Sukunimi alkaa L – kirjaimella.
Synnistä on tehty niin kaunis ja luvallinen, ettei syntiä ole enää muu, kuin vl.( palstalta lainattu) ** Tällä se VL puhuja hurmasi, tunnut tuntevan asian.
26.12.2009 08:02
Raamatussa isä on Jumala , eikä Jeesus, mutta kihlautuminen on Yljän eli Jeesuksen kanssa.** Taas ne välilyönnit, ja tuo soopa.
Jumalalla ei ole kahta poikaa, mutta Jeesuksella seuraajia löytyy ja niistä osa on poikia, jopa mihinkin.
Sitten Jeesuksen morsian, se on Jerusalem Raamatun mukaan, jonka sinä vedät esille sitä tuntematta. Ilm 21;2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.
Pysy asiassa äläkä saivartele!!! Tuo on juuri sitä jehovalaisuutta. ** Olet todella tyhmä, jos näet minussa lahkolaisuutta, tai vielä jehovamaisuutta, ei sinne päinkään. Se muuten jäi vastaamatta, miten jehovalainen suhtautuu Jeesukseen, sinähän tunsit ”uskonnot”?
Puhu asiaa , äläkä puutu toisarvoisiin asioihin . ** Taas tuo välilyönti väärässä, se ei ole toisarvoista, ei edes verrattuna sinun juttuihisi.
Tämähän on kaikille tarkoitettu palsta, ei vain sinun kaltaisillesi neroille. Kai minä uskot tunnen , kun olen nuorena kiertänyt ummet ja lammet etsien rauhaa.Teillä ei ole kuin sikojen ruokaa tarjolla, kun teillä ei ole eläväksi tekevää Jumalan sanaa. Joka puulaakissa olisi minua kastettu, niin monta , kuin on lahkoakin. ** Näin puhuu jehovalainen, Jumalan sana, pienellä S kirjaimella. Sitten, välilyönti unohtui?
Mutta vastaamatta jäi;
• Missä siinä kadotessa uskosta puhutaan.
** Eli tätäkö on väärävanhurskaus, mistä sitä ruokaa nykyään saa?? Onko marketti tiedossa.
poika kaipasi isänsä ja kotinsa hyvää ruokaa eli uskoa ja evankeliumia ’** Poika kaipasi vain ruokaa, ei Isästä mitään puhuttu kaipauksessa. 17 jae Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään
** Tämäkin vielä, vai rukoili poika… - anna minulle vl parannuksen armo. Missähän kohti Raamatussa se ilmenee.
** Talossa hän se asumisen antoi, lue tarkoin.
26.12.2009 07:50
sillä Raamattu sanoo >18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Mutta rikos ei ole se, jos kerron OMAN NÄKEMYSENI, vaikka sinusta.
25.12.2009 21:46
Tämänkö evankeliumin enkelit ilmoitti paimenille??? – Teille on syntynyt -pelastuksen lohdutuksen ja nuhteen evankeliumi ???
Aikamoista puppua, evankeliumi on itse Kristus, joka syntyi. Näin sanoo vain JT.
en ole lukenut raamatusta kohtaa, missä paavali kertoisi pelastuneesa Damaskon tiellä. Jeesuksen hän kohtasi, kun Hän kutsui saulusta ja herätteli häntä synninunesta. ** Hän ei ollut synnin unessa. Hän oli Abrahamin Jumalan uskossa, ja sinähän et ollut lukenut, joten et tiedäkään. Lue APt 7- 9 luvut, niin ei tarvitse arvailla.
Tästäkö johtuu, ettet pystynyt vastaamaan minulle ko aiheesta aamulla.
Ananiakselle ja Saulukselle Herra puhui unessa ja neuvoi mitä heidän tulee tehdä. ** Ei puhunut, vain Anaiakselle. Lue kohdat ennekuin kirjoitat. Vaikutat hieman nollata kun arvailet.
Vasta ananiaksen kätten päälle panemisen kautta eli syntien ateeksiantamuksen kautta Saulus sai syntinsä anteeksi ja täytettiin Pyhällä Hengellä. ** Olet todella tyhmä. Lue ensin. Mistään syntien anteeksi anatomisesta luvussa ei puhuta sanaakaan, ja PH;n täyttymys tuli vasta kasteessa, JONKA ANANIAS TEKI.
Saulus sai näkönsä takaisin. Sillä on myös hengellinen vertaus , Saulus pääsi synnin sokeudesta Jumalan Hengen valoon, kirkkauteen** Voihan lehmä. Miten voit olla noin tyhmä. Missä siellä puhuttiin hengellisestä sokeudesta, jossa sinä vaellat. Ei missään, vaan suomuksista silmillä, joka esti näkemisen. Lue Apt 9;8 > Toiset veivät hänet Damaskokseen kädestä taluttaen.
25.12.2009 20:59
poikaansa,vaan poika kadotti isänsä maailmalla eli hukkasi uskon synnin vuoksi * Missä siinä kadotessa uskosta puhutaan.
maailmalla poika söi sikojen ruokaa eli vääräävanhurskautta** Eli tätäkö on väärävanhurskaus, mistä sitä ruokaa nykyään saa?? Onko marketti tiedossa.
poika kaipasi isänsä ja kotinsa hyvää ruokaa eli uskoa ja evankeliumia ’** Poika kaipasi vain ruokaa, ei Isästä mitään puhuttu kaipauksessa. 17 jae Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään
Isä näki pojan tuskan ja kaipauksen kotiin eli Poika rukoili Jumalalta parannuksen armoa ** Tämäkin vielä, vai rukoili poika… - anna minulle vl parannuksen armo. Missähän kohti Raamatussa se ilmenee.
isä näki pojan ja leppyi ja halasi poikaa eli Jumala kuuli rukouksen ja järjesti hänelle mahdollisuuden uuteen armoon Jumalan valtakunnassa ** Talossa hän se asumisen antoi, lue tarkoin.
palvelijat pukivat hänet, laittoivat sormuksen sormeen eli pukivat hänet vanhurkauden vaatteisiin syntien anteeksantamuksen kautta ja sormus sormeen, joka on kihlauksen merkki Jeesuksen kanssa iäisiä hätä varten taivaassa. ** Ny löytyi jo Jeesuskin, vaikka aiemmin kirjoitit Jumalasta.
Taidat juoda liikaa.
25.12.2009 20:48
Ensinnäkin, opi kirjoittamaan, toiseksi, lopeta kirjoittelusi. Olet täysin pelle.
””jehovalaisen kanssa ei tule tolkkua keskusteluun.”” Vastasin Vekelle tuhlaajapojasta ja kerroin Isän olevan Jeesus, ja sinä väität minua Jehovan todistajaksi. Naurettavaa lässytystä.
Kerroit pari pykälää aiemmin, että tunnet uskonnot. Milloin JT on kirkastanut Jeesusta millään tavalla. Heille Jeesus on vain profeetta, joten tietosi on nolla, panen numeroin 0.
Mikset kirjoita Vekelle, vaan minulle, VAILLA KOMMENTTIA, Olet todella nolla.
25.12.2009 20:39
väitteilläsi käskyjen tunemuksella, näytä nyt kyntesi??
25.12.2009 19:00
Lestadiolaisille tämä on vaikeaa, KUN EI OLE YHTÄÄN VL;ää SAARNAAMASSA SYNTEJÄ ANTEEKSI. Eikä selvää parannusta tullut, muuta kun vain UUSI MAHDOLLISUUS. Näin ne SRK;n opit murenee. Isä myös ( Jeesus ) ala puolustautumaan. Hän ei myöskään edellytä vanhemmalta pojaltaan ylimaallista asennetta vaan normaalia käytöstä. Vastaavasti Jeesus ei jää puolustuskannalle vaan kutsuu arvostelijoitaan pöytään syntisten joukkoon, joilla on Herrana Jeesus ja saa ruokailla Hänen kanssaan..
25.12.2009 18:58
Älä välitä minun pisteistä, kiirellä kirjoitan.Osaan kyllä oikein, laudatur tuli aikoinaan äikästä ** Tekisi mieli sanoa, - kunhan näkis?
Jumala tekee liiton jokaisen ihmisen kanssa , joka ottaa uskon vastaan ** Nyt olte jo Tewva melko hoopo.
Jumala teki kaikki liitot VT aikaan VAIN JONKIN IHMISEN KANSSA, persoonan siis, mutta viimeisin, liiton Pojassaan, vain Hänen seuraajien, uudestisyntyneiden kanssa.
Uskosta osaton on aina lain alla. ** Väitätkö, että juutalainen on uskosta osaton, kuten Saulus oli ennen, on uskosta osaton, ei ole, vaan Hän uskoo Jumalaan kuten sinäkin Herrana, ja muut lestadiolaisetkin. Miten väität Paavalista, eikö Hänellä ollut uskoa ennen Damaskon tapahtumaa. Paavali oli alun perin fariseus. Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta ja hän itse valmistui lopulta rabbiksi. Hän pääsi opintojensa jälkeen jäseneksi Synedrioniin eli juutalaisten suureen neuvostoon ja saarnasi koko ajan Jahwen suuruutta. Oliko Hän uskovainen mielestäsi.
Jeesuksen seuraajat ovat UL mukaan vain uskovaisia Jeesukseen, muut johonkin muuhun. VL;illä siinä suurinta fokusta näyttelee Jahwe ja raha.
Lain alta vapaudutaan vasta parannuksen kautta Jumalan armon alle. ** Juuri näin, sitä olen sinulla koko ajan toitottanut, mutta se ei ole mennyt perille. Parannus pitää tehdä, KUTEN PAAVALI, JEESUSKEEN, EIKÄ LAHKOON, KUTEN VL TEKEE.
Mutta ne pilkut, taas missä sattuu?? Ja jäikö vastaamatta kaikkiin vastuksiin taas, taisi jäädä ne tutkinnot suorittamatta. Kunhan räkytät omiasi etkä pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen.
25.12.2009 16:51
asiasta USEIN keskustellut. Lupasin Hänellekin, mahdollisuuksia on.
Sama pätee muitakin Popovin kerhoa.
25.12.2009 15:06
Kristus.
Kerrotko paikan, missä Natan kertoi sanomiasi? ”””Natania tarvittiin synnin ja armon kirkastamiseen.”””
Lain aikaan ei ollut armoa, näytä myös missä se oli kirjoitettu? VL oli lain liitto, Jeesus, eli UL on armon liitto.
””David vihdoin tunsi syntinsä ja nöyrtyi parannukseen. David ylistääkin Jumalaa Armon löytämisestä. ** Daavid todella myönsi syntinsä, mutta Hän ei ollut mikään välimies, joka on tärkein TIETÄÄ, JUMALA OLI SUORAAN YHTYEDESSÄ DAAVIDIIN, joka on niitä harvoja Ihmisiä, kuten Abraham, ja Noa, joiden kanssa Jumala on tehnyt liiton. Natan oli vain lähimmäinen, eikä kuten vl, LUULEE OLEVANSA VÄLIMIES.
Miten sinä ymmärrät tuhlaajapoika kertomuksen? Eihän palvelijat pukeneet hänelle tavallisia juhlavaatteita, vaan Armon ja anteeksiantamuksen häävaatteet karitsan häitä varten, jonne kaikki Jumalan lapset ovat menossa.** Sekoilet taas, Daavid eli toisen liiton aikaa ja Tuhraajapoika Jeesuksen liiton aikaa, niitä ei voi verrata. Armo kuuluu vain heille jotka ovat lähteneet seuraamaan Jeesusta ei heille, jotka seuraa lahkoja.
Tästähän vertauksessa puhutaan. ** Amen. Mutta opettele kirjoittamaan, pisteen jälkeen tulee aina VÄLI- LYÖNTI.
Luuletko niin, etten tunne eri uskoja, kyllä. ihan harmittaa se eksytys .** Kerro tarkemmin, mielenkiintoista. Tässä tuli se välilyönti ennen pistettä.
Sinunkin uskosi on , kuin suoraan jehovalaisuuden , helluntailaisuuden ja mormonien väliltä.** Kerro tarkemmin, miten, sinä tunnut tietävän?? Kerro m ylös palstalasille, mikä näitä lahkoja keskenään myös erottaa ja yhdistää ja mikä on se väli?
Mutta ei ihme, kun et ymmärrä elävää uskoa, kun et haluakaan uskoa.** Mutta minulla on yksi etu sinuun verrattuna, minä olen uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja, se ei olekaan enää missään välissä.
25.12.2009 14:59
Teille, että on mahdollisuus lähteä seuraamaan Herraa, eikä SRK;ta.
Mutta miten oli se vastaus edelliseen.
25.12.2009 12:50
Pyhään Henkeen ja kertoo sen, ettet juuri tunne Sanaa.
Sana sitävastoin sanoo näin,,,,
Mutta tärkein, mene kasteelle, kuten Raamattu kehottaa. saat Hengen. Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Jos seuraat VL ihmisiä, heillä ei ole yhtään armolahjaa, ei puhu kielillä, ei parantamisen armolahjaa, ei rakastamisen armolahjaa, se johtuu siitä, ettei heitä ole kastettu, eikä lahkossa ole Pyhää Henkeä, Henki lähti hoitokokouksen vuoksi pois ja ei tule ennen selkää parannuksen tekoa synneistään, joita he kantavat.
Näin se käy.
Shalom
25.12.2009 09:34
Parhaiden asia tulee esille seuraavassa.
Ef. 1:13
Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne.
Mutta tärkein, mene kasteelle, kuten Raamattu kehottaa. saat Hengen. Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Jos seuraat VL ihmisiä, heillä ei ole yhtään armolahjaa, ei puhu kielillä, ei parantamisen armolahjaa, ei rakastamisen armolahjaa, se johtuu siitä, ettei heitä ole kastettu, eikä lahkossa ole Pyhää Henkeä, Henki lähti hoitokokouksen vuoksi pois ja ei tule ennen selkää parannuksen tekoa synneistään, joita he kantavat.
Näin se käy.
Shalom
25.12.2009 09:30
””Siis tarkoittaako tämä, että kun rukoillen pyytää Isältä Jumalalta Pyhää Henkeä, niin sen saa. Eikö tässä tarvitakaan välikäsiä vai miten tämä on tulkittava ?””
Aika pitkälle oikein.
Vl sooloiluun Raamatun opetuksessa oli myös aika kun he puhaltelivat illat pitkät stoiinsa pyhiä henkiä ja näennäisesti iloitsivat siitä.
Aika naivia, vai mitä.
UT todella kertoo Pyhästä Hengestä ja sen pyytämisestä. Mutta sen saamisesta, hyvin vähän.
Parhaiden asia tulee esille seuraavassa.
Ef. 1:13
Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne.
Näin se käy.
Shalom
25.12.2009 09:29
Että Natan oli jotenkin Hänelle uskon oppi- isä?
Minä nuhtelen sinua jumalattomuudessasi, ja se on meidän kaikkien tehtävä, että löytäisit Jumalan, ja se löytyy vain etsimällä ensin Jeesus jotka sinulla on hukassa. Siinähän PITÄÄ AINA OLLA VÄLISSÄ JOKU VL? eikö vaan.
Daavidin armoon vaikutti suoraan Isä, Hän oli nöyrä Häntä kohtaa, ei välttämättä naapureita kohtaan. Armoa ei tuonut Natan. Hän oli jo valittu ennen Häntä ja tulee hallisetämaan meitä Jerusalemissa Hänen lupauksen ( ei Natanin ) mukaan ikuisesti.
Miksi Natan tarvittiin tässä, ** Samoin kun minua Sinulle, että tulisit TODELLA USKOON Herraa kohtaan, ei muuta.
miksi Saulukselle pään päälle ananias pani kätensä, ** Sehän sanotaan APT Ap. t. 9:12 JOTTA HÄN SAISI NÄKÖNSÄ TAKAISIN. Etkö ole kuullut, tässä se lukee
>>a näyssä hän on nähnyt, että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin."
25.12.2009 09:05
671 / 692