Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
profiilit
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä Jumala on kolmiyhteinen, mutta sen taakse kätkeytyvät ihmiset, jotka eivät suullaan tunnusta Häntä Messiaaksi.
On eri asia puhua kolmesta persoonasta, kun kolmiyhteisestä Jumalasta, johon kuuluu kaikki, ei luodut.
Jeesuskin sai valtansa Isältä ja opetuslapsilleen Hän puolestaan antoi Pyhän Hengen. Pyhän Hengen saarnata evankeliumia. ** Juuri näin, mutta ei antanut muille, ja heillekin vain 11 lähimmälle, ei niille 72 muulle.
Pyhä Henki nimenomaan voitelee juuri Hänet, kenet Hän haluaa. Ei Häntä kukaan velvoita mihinkään.
Isä meidän-rukoushan on Jeesuksen opettama, ja nimen omaan Isää siinä rukoillaan. Miksi Hän olisi edes opettanut sen, jos asia olisi niin kuin selität?** Et ilmeisesti tunne Raamattua, sillä se koostuu eri aikajaksoista, Kaikella on määrä- aikansa, ja Jeesuksella oli määrä aika olla ihminen, elää lain alla. Eikö vaan, jolloin Hän kirkasti Isää, ja Jumala oli itse Herra, kaikille. Mutta kolmen vuoden kuluttua Jeesus voitti kuoleman, ja se on eri aika jakso, jolloin Hän ei enää ollut Jeesus vaan, Kristus, jolle on annettu valta taivaassa ja maan päällä, ja ne kertomukset löytyy mm. Matteukselta 27 luvun jälkeen. Sen jälkeen valta on vain KRISTUKSELLA, joka on Jeesus Nasaretilainen.
02.10.2009 12:45
Mieltäni jäi painamaan vähän Kempelaisen kirjoituksesta seuraava: "Mitä silloin Jeesuksella tekee, jos Jumala synnit anteeksi antaa? Ivetakin kirjoittelee, että kun synti painaa, sen saa uskoa Jumalalta anteeksi, ja VL on välimies?
Kempelainen on siinä oikeassa, että Jumalahan antoi synnit anteeksi uhreilla VL aikaan.
2. Moos. 29:36 >>Uhraa joka päivä nuori sonni syntien sovitukseksi. Kun toimitat sovitusuhrin alttarilla, suorita alttarin puhdistusmenot ja pyhitä alttari voitelemalla se pyhällä öljyllä
02.10.2009 12:16
Kyllä se vain antaa vallan yksinomaan Jeesukselle, mutta jättää isiensä ulos kuitenkin tuosta valtaan alistamisesta. >>Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.> Minulle on annettu KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ."< Et kai Tee Jeesuksesta valehtelijaa, koska juuri Hän näin sanoi.
Vanhan liiton aikana myös Jumala puhui samasta profeettojen välityksellä.
Dan 7:14 ja HÄNELLE ANNETTIIN VALTA, KUNNIA JA KUNINKUUS, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
02.10.2009 11:31
-- Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."
Miskis sinä sitten veilä selittelet, miten pelastuu VL saarnan mukaan, saamalla synnit anteeksi, se on vain yksi osa kaikesta.
Rakastan sinua, etsivä tyttönen. Shalom
02.10.2009 11:06
pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.** Ei riitä iveta. Vain usko Jeesus Messiaaksi.
Miten se ristin ryöväri pelastui, kerrotko sen?
Shalom
02.10.2009 11:03
ja luovuttaa vasta sitten takaisin vallan Jumalalle, Isälle, kun kaikki paha on poistettu ja me Pyhät asumme Jerusalemissa.
Jeesus pitää valtaa tänne asti > 1 Kor 15;24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun HÄN LUVUTTAA VALLAN JA KUNINKUUDEN JUMALALLE, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. 25 KRISTUSEN ON NÄET MÄÄRÄ HALLITA, KUNNES HÄN OSAANUT KAIKKI VIHOLLISET JALKOJENSA ALLE. 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan ETTÄ KAIKKI ON ALISTETTU HÄNELLE, tämän ULKOPUOLELLE ON JÄÄNYT ISTE JUAMALA, joka itse on kaiken ALISTANUT KRISTUKSEN VALTAAN
Shalom Melperi, tämä sinulta vielä on uskomatta, mutta kohta sekin aukeaa.
02.10.2009 10:50
Jeesuksen kirkastumisen jälkeen, että antaa, oleko musliimi, vai Jehovan todisistaja, heille kuulemma antaa??
Shalom
02.10.2009 08:27
Miksi menet lain alle iveta, rukoilemalla Jumalaa, sillä Herramme Jeesus oli ennen kirkastumistaan siellä, kuten sinä ja muut VL;T nyt.
Jos luet vaikka Matteusta, muistako mitä Jeesus sanoi sen jälkeen kun Hän oli voittanut kuoleman, - Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
02.10.2009 08:22
että Jumala siunaa sekä hyviä että pahoja. ** No stop nyt.
Missä sinä näin luulet lukevan.
kaikessa missä Jumala antaa siunauksen, kuten mm 1. Moos. 12:3 >> Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
01.10.2009 21:31
Elähthän maailmassa, ja kiitos elää ja toimii Pyhissä, etkö ole pyhä?
01.10.2009 10:18
Vain Häeen uskovat parantuivta, ei muut.
Samoin vain Häeen uskova ristin ryöväri pelastui, ei viereinen, joka uskoi Jumalaan.
Ja ajattele, ei edes synnin päätöä.
Shalom
30.09.2009 18:26
Ja samalla myönnät, että olet löytänyt Jeesuksen evankeliumin kirjoituskistani.
Mielestäni tämä iveta nimneomaan on palstan kukknen, kaunis ja viaton.
Melperillä taas luja usko siihen, että SRK nöyrtyy ja tekee parannusken Jeesukseen.
Shalom
30.09.2009 18:23
Minullakin on taustani, juuri tuona lapsena, jonka Jeesus otti syliin, ja Häneen luottamus on ollut valttina taistellessa ihmisten luomia sääntöjä vastaan.
iveta, ei häiritse, vaan itse kerran kirjoitit, - haluat tietää kaiken Raamatusta, siksi vastin.
Mutta koko kirjoituksessani oli päätarkoituksena ja siihen vain keskityin, että tärkeintä on tuoda esiin se ydin, Kristuksen Sovitustyö, Syntienanteeksisaaminen Hänessä, Hänen yhteydessään eläminen jne. eikä se viestin tuoja. Kristushan on saanut Isältään kaiken vallan taivaassa ja maan päällä ja vain Hänellä on Taivasten valtakunnan avaimet. Me ihmiset voimme vain julistaa evankeliumia, tätä ilosanomaa Jeesuksesta ja Hänen Sovitustyöstään. Jos ei olisi Kristuksen Sovitustyötä, turhaapa olisi silloin tämä evankeliumin, ilosanoman julistus, eikä se olisi enään edes evankeliumia. ** Amen. Juuri näin, sinulle on Kristus evankeliumi, mutta valitan, sitä se ei ole SRK;lle, heillä on omansa – tämän Jumalan Valtakunnan evankeliumi, joka ei ole Jeesus, vaan syntien anteeksi antaminen.
Älä ole minulle vihainen, vaikka en osaa oikein kirjoittaa. Tämä on niin uutta minulle, mutta mielenkiintoista. ** En tietenkään, ei ole des aihetta. Ole luja Jeesuksessa.
Shalom!
30.09.2009 16:44
siellä parantui vain uskossa vahvat Jeesukseen. Tätä ei näe VL piireissä, he ovat juuri yhtä epäiliöitä, kuten sinä.
Ilman uskoa ei parantumista ole, tule katsomaan sunnutaisin klo. 11,00
30.09.2009 13:16
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Tässä on tärkein eli primäärinen asia on**
Iveta, et kai ole lähtenyt harhailemaan? Olen pitänyt sinua rehellisenä, mutta tuo ”sinun raamattusi - tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta?? Missä niin kirjoitetaan?
Jos luet sen Raamatusta, etkä kuuntele noita maallikoita, se on luettavissa suoraan Raamatusta > Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.
5. Siitä vanhurskaudesta, joka PERUSTUU LAIN NOUDATTAMISEEN, Mooses kirjoittaa: "JOKA TEKEE, mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "ÄLÄ KYSYS SYDÄMESSÄSI: KUKA VOI NOUSTA TAVAASEEN?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle ( Oletko ajatellut, tämä on SRK;n suurin pakanllinen saatanallisuus, sillä joka hautajaisissa kerrotaan SE, ETTÄ HÄN JÄTTI SEURAKUNNALLE MERKIN, ETTÄ MENEE TAIVAASEEN, Sikisi Pyhä Henki ei katso teihin, olette vailla siunausta )
7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. ( Tai, kuten TEILLE KUULUU SAATNATA, KAIKIKKI MUUT MENEVÄT HELVETTIIN, paitsi pitkäotsaiset, lyhythiuksiset tupakan orjat, VL;t. Ajattele miten saatanallista, Jeesuksen tahdon rikkomista )
8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. ( KUNKIA MONISSA SEUROISSA OLET KUULLUT, JEESUS ON HERRA, Mutta kuitenkin vahingoissa kirkossa, kun on epä- uskoinen pappi, luetaan uskontunnustus, MEIDÄN HERRAAMME, jona aikana VL on hiljaa )
10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. ( Niin, miten on )
11 Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään
12 Juutalaisen ja kreikkalaisen VÄLILLÄ EI OLE EROJA. KAIKILLA ON SAMA HERRA ( Paitsi VL;illä Jumala ja SRK ), ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. ’
3 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
14 KUNKA HE VOIVTA HUUTAA AVUKSEEN HERRA JOHON EIVÄT USKO? Kuinka he voivat uskoa siihen, JOSTA EIVÄT OLE KUULLEET? Kuinka he voivat kuulla, ELLEI KUKAAN JULISTA?
15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
16 Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. ( Nyt tärkeä,,,,, )
18 Nyt kysyn: EIVÄTKÖ HE OLE KUULLEET SIITÄ? Varmasti ovat: -- Heidän ÄÄNENSÄ ON KAIKUNUT KAIKKIALLE, heidän sanansa maan ääriin asti. ( Mutta ei toimi SRK;ssa )
(noudatamme, tottelemme) Jumalan sanaa. ** Etkö iveta tiedä mikä on Sana ja vielä Jumalan sana, se on Jeesus. Hänen nimesä on ollut Jeesus vain pari tuhatta vuotta siteä ennen aina ja iankaikkiseti se on ollut Sana, joka teiltä uupuu? Joh 1;1-2. Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. 2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
30.09.2009 08:42
Joh. 12:1
” 44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se ”sana”, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.” ** Juuri näin. Jeesus puhu, JOKA USKOO HÄNEEN, ei Uskoo Jumalaan. Usko ja läheisyys Jumalaan tulee vain uskolla Jeesukseen Herrana. Onki sinulle Jeesus Herra.
Kerrotko; missä Jumala tässä puhui? Puhuja oli Jeesus minun Herrani.
Joh. 16:
"13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. " ** Sama tilanne. Ongelma on vain se, ettei VL:illä ole Pyhää Henkeä. Todistus Hengestä saadaan vasta armolahjoilla, onko sinulla niitä, ne karttaa lestadiolaisia. Taas Jeesus puhuu -- ottaa minun omastani ja julistaa teille
29.09.2009 22:10
Jumala viimeksi puhui ihmislle, Raamatussa.
Shalom
29.09.2009 20:44
Iveta on hyvinkin oikeassa, mutta vailla todellista tietoa siitä, mikä se seurakunnan arvostelu OIKEASTI tulee olla.
1 Joh. 4 : 1
Rakkaat ystävät, ÄLKÄÄ USKOKO KAIKKIA HENKIÄ ( Tarkoittaa puhujaa, joka puhuu joko omassa, Pyhässä Hengessä, tai saatanassa) . Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa ON LIIKKEELLÄ MONIA VÄÄRIÄ PROFEETTOJA.
29.09.2009 08:28
olla kiero ja tyhmä?
Riittää kun on kristitty.
Shalom sinulle.
28.09.2009 08:01
Paavalin kirjeissähän sanotaan muun muassa että nainen ei saa leikata hiuksiaan tai käyttää meikkiä tai että miehelle ei sovi pitkät hiukset.** Ei sanota näin.
Paavali vahana poikana suhtautui naiseen, hieman kun VL, vähempiosaisena, mutta kuitenkin toisaalta kunnioittavasti.
Paavali ei vaatinut naiselle pitkiä hiuksia, vaan vaihtoehtoa sille, mitä sen ajan huorat olivat, kaljuudelle. Hän sanoi, että naiselle pitkät hiukset olisi kaunistus. Hän ei pitänyt huorien tyyliä kauniina.
Miehille hän sitä vastoin sanoi, että naisen hiukset tulee OLLA PITEMMÄT KUN MIHEN. Lyhyistä hiuksista ei Hän puhunut mitään, joka on VL tyyli, kynitty kun joulukalkkuna. Syy tähän oli se, että on takaa päin erotettava, kumpi on perheen pää.
Silloin oli miehillä, kuten kuvista Jeesuksesta, vailla nykyajan käsityksen mukaan pitkät hiukset, olkapäille, naisilla lanteille. Siinä se ero.
Minkä vuoksi näitä ei pitäisi uskovaisen noudattaa? ** Jos puhut lestadiolaisista, se on SRK;n laki, ei Raamatun. Uskovaiset kyllä sen tietää, heillä on Raamattu.
Shalom
28.09.2009 07:40
687 / 692