"Onko Jeesus Kristus teidän Herranne? Virren sanoin, onko Hän yksin riittävä antamaan synnit anteeksi?"
Löytyy osiosta; Vakava kysmys Kestakselle?
Pitääkö Jeesuksen työn täydentää, ja vahvistaa lesta?
Vlvaasta epäilee
31
537
Vastaukset
- vlvaasa
Itse en epäile. Jeesuksen Kristuksen lunastustyö syntieni tähden riittää hyvin, kun uskon yksin Jeesukseen Kristukseen syntieni Sovittajana, niinkuin Maaningan Suviseurojen julkilausumassa todettiin: "Vain yksin usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi". Ikävä kyllä tätä ei pidetä enään sellaisena ihan totena Jumalan valtakunnassa muutoin kuin omin ehdoin, korostan sanaa OMIN, mutta Raamattu puhuu toista ja kertoo esim. naisesta, joka kosketti vakaassa uskossa, siis lujasti uskoen Jeesukseen, Jeesuksen puvun tupsua, koska uskoi Jeesukseen Parantajana ja parantui, vaikka Jeesus ei edes lausunut "paranemisen sanoja", vaan tunsi ainoastaan, että voimaa lähti Hänestä. Usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi ja parantaa. Jeesus itse sanoi: "Sinun uskosi on sinut parantanut". Tätä Jeesusta Kristusta on meidän vietävä ihmisille, julistettava pelastusta Hänessä ja näin saamme olla Hänen lähettiläitään ja toteuttaa Hänen toiveensa: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niin niille ne on anteeksiannetut ja joiden synnit te pidätätte, niin niille ne on pidätetyt". Kun julistamme anteeksiantavaa Jeesusta Kristusta Häneen uskoville, niin he saavat katuessaan syntinsä anteeksi.
Kauneinta evankeliumia Jeesuksesta pitkästä aikaan palstalla. Vain usko Jeesukseen parantaa, sekä mahdollistaa vastaan ottamaan Hänen työnsä Golgatalla, eli saattaa ihminen vapaaksi Laista, ja saada näin rauhan Jumalan ja ihmisen välillä. Se ei ole mikään välirauha, vaan lopullinen rauha, jossa Jeesus on kaikkivaltias, ja toimii välimiehenä. Hänen tehtävä on poistaa kaikki paha maailmasta, nyt se on synti, mutta toisessa paluussa se on poistaa kaikki muu pahuus, sekä pahat, että Jumala voi palata maan päälle, Jerusalemiin, omiensa pariin.
>>Kun julistamme anteeksiantavaa Jeesusta Kristusta Häneen uskoville, niin he saavat katuessaan syntinsä anteeksi. ** Näin se on Amen.
Meitä todella velvoitetaan kertomaan Hän tekemisistään, eli syntien anteeksi antamusta, ei toimia syntisenä anteeksi antajana. Yhtymäkohtia siihen ei Raamatusta löydy, sillä kukaan ihminen siellä ei saarnannut toisille syntejä anteeksi, ainoastaan kertoivat anteeksi antamuksesta Golgatalla, ja mitä kuoleman voittaja muuta teki.
Joten pahinta mitä ihminen voi tehdä, uskotella olevansa korkeampi mitä Kaikkivaltiasta suurempi, tai hyppiä muuten Hänen silmilleen. Hän on suvereeni vallassaan, muilla sitä ei ole.
Kiitoksella siunaten, Kes.
- vloulaisista
""Kun julistamme anteeksiantavaa Jeesusta Kristusta Häneen uskoville, niin he saavat katuessaan syntinsä anteeksi.""
Tuo on juuri synninpäästön ydin, mistä "vlvaasa" kirjoittaa, koska siinä on kohteena, siis uskon kohteena synnitanteeksiantava Kristus ja Hänen sovituksensa, eikä niinkään synninpäästön julistaja ja hänen "tekonsa", sillä usko synninpäästäjään ja hänen julistukseensa on merkityksellinen ainoastaan silloin, kun hän tajuaa olevansa vain Kristuksen lähettiläs, joka on saanut tehtäväkseen julistaa Kristusta ja syntien anteeksisaamista Hänessä. Kuinka kauan meiltä itseltämme menee vielä aikaa tajuta omaamamme "Jeesuksen nimessä ja veressä", että se todella tarkoittaa yksin ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa, yksin Hänessä on meillä sovitus ja syntienanteeksisaaminen, niinkuin Jumalan sana sanoo. - JeesusOnSyntiesiSovitus
Pieni viba tuossa on johon puutun.
Syntejä ei saa anteeksi katumalla, vaan uskomalla Kristukseen.
Helvettikin on täynnä katuvia, ja maailmassa on miljardeja katuvia. Juudaskin katui. Katumus ei siis pelasts ketään, vaan Jeesus Kristus.
Mutta se on totta ettei Kristusta tarvitse dellainen henkilö jolla ei omasta mielestään ole syntejä.
Syntiensä katuminen voi siis ajaa syntisen Kristuksen luokse! Katuminen voi pahimmillaan ajaa syntisen itsemurhaan, kuten Juudaksenkin. Mutta kun katuva johdatetaan Kristuksen luo saamaan syntinsä anteeksi, niin hän pelastuu! :)
Siksi me Jeesukseen uskovat julistamme syntisille KRISTUSTA. Tule, sillä kaikki on valmistettu juuri sinua varten. USKO SYNTISI ANTEEKSI, Jeesuksen nimessä ja veressä.- miksiainapitääoikoa
<kuules sinulla on iskompi fiba tuossa sepustuksessasi josta on veeälläläisenkaiketi mahdoton päästä eroon.
nimittäin syntejä ei uskota anteeksi , vaan uskotaan Jeesukseen Kristukseen minun syntieni sovittajana, siinäö on kuule iso ero!
mieti ja oikaise ajatuksesi ja oppisi. - JeesusOnSyntiesiSovitus
miksiainapitääoikoa kirjoitti:
<kuules sinulla on iskompi fiba tuossa sepustuksessasi josta on veeälläläisenkaiketi mahdoton päästä eroon.
nimittäin syntejä ei uskota anteeksi , vaan uskotaan Jeesukseen Kristukseen minun syntieni sovittajana, siinäö on kuule iso ero!
mieti ja oikaise ajatuksesi ja oppisi.Tiedoksi vaan, minulla ei ole ollut koskaan mitään tekemistä vanhoillislestadiolaisten kanssa. Kummipoikamme tosin avioitu vanhoillislestadiolaisen kanssa.
Minulla ei ole mitään vibaa, se on sinulla, etkä näytä olevan kiinnostunut korjaamaan vääriä käsityksiäsi kristinuskosta. Kristinusko perustuu 100% USKOON Jeesukseen Kristukseen.
Katuminen ei pelasta ketään, ellei se johda uskomaan Jeesukseen Kristukseen hankilökohtaisena välimiehenä ja täydellisesti kaikki syntini sovittaneena uhrikaritsana omien syntien edestä.
Kaikki muu opetus synnista ja syntien anteeksisaamisesta on valhetta ja ihmisoppia.
On vain yksi tie taivaaseen, - se on USKO KRISTUKSEEN. Muita teitä ei ole, eikä koskaan tule! JeesusOnSyntiesiSovitus kirjoitti:
Tiedoksi vaan, minulla ei ole ollut koskaan mitään tekemistä vanhoillislestadiolaisten kanssa. Kummipoikamme tosin avioitu vanhoillislestadiolaisen kanssa.
Minulla ei ole mitään vibaa, se on sinulla, etkä näytä olevan kiinnostunut korjaamaan vääriä käsityksiäsi kristinuskosta. Kristinusko perustuu 100% USKOON Jeesukseen Kristukseen.
Katuminen ei pelasta ketään, ellei se johda uskomaan Jeesukseen Kristukseen hankilökohtaisena välimiehenä ja täydellisesti kaikki syntini sovittaneena uhrikaritsana omien syntien edestä.
Kaikki muu opetus synnista ja syntien anteeksisaamisesta on valhetta ja ihmisoppia.
On vain yksi tie taivaaseen, - se on USKO KRISTUKSEEN. Muita teitä ei ole, eikä koskaan tule!Amen.
- niinettämiten
JeesusOnSyntiesiSovitus kirjoitti:
Tiedoksi vaan, minulla ei ole ollut koskaan mitään tekemistä vanhoillislestadiolaisten kanssa. Kummipoikamme tosin avioitu vanhoillislestadiolaisen kanssa.
On vain yksi tie taivaaseen, - se on USKO KRISTUKSEEN. Muita teitä ei ole, eikä koskaan tule!Et vastaa ollenkaan kysymykseen eli itse asiaan, miksi käytät veeälfraaseja jos et ole lestalainen, sitä pitää myös ihmetellä.
sitten voisit antaa esimerkin mitä n e väärät käsitykset ovat minulla siis, oleppa niin hyvä!
Pitää ne synnit saarnata anteeksi Jeesuksen kehotuksen mukaisesti. Muuten usko on ulkokohtaista, sitä jää katumuksen tilaan. Syntien anteeksiantoa seuraa Pyhällä Hengellä täyttyminen, vrt Saulus.
- milloinojennutte
Älä nyt taas viitsi tuota lestafraasia... Jeesus EI missään sellaista käske, ettekö aikuiset opi lukemaan ollenkaan, missä se on vika kun aina vaan pysytte noissa seuroissanne opituissa huuhaissa ja niitä saarnaatte eteenpäin!
Jeesus EI käske saarnata syntejä anteeksi eikä sellaista tee kukaan Apostoli Raamatussa. - 24765
Helluntalaisuus on heikoilla jäillä, siellä tehdään parannus silloin kun itselle sopii ja suoraan Jeesuksen kanssa. Se ei ole Raamatun kokonaisnäkemys. Me vanhoillislestadiolaiset ei olla yksin tämän näkemyksen kanssa, niin ovat opettaneet kirkotkin alkuseurakunnasta lähtien.
24765 kirjoitti:
Helluntalaisuus on heikoilla jäillä, siellä tehdään parannus silloin kun itselle sopii ja suoraan Jeesuksen kanssa. Se ei ole Raamatun kokonaisnäkemys. Me vanhoillislestadiolaiset ei olla yksin tämän näkemyksen kanssa, niin ovat opettaneet kirkotkin alkuseurakunnasta lähtien.
Kenen kanssa opetuslapset, toista sataa sekä kymmenet parannetut tekivät parannuksen? Jeesuksen kanssa ja omana henkilökohtaisen ratkaisuna, eikä heistä kukaan ollut helluntailainen, vaikka heillä käy juuri näin, mutta miten on Kerhon, siellä parannuksen ajan sanoo joku muu, ihminen, syntinen ihminen, eikä tiedä mitä tekee ja parannus tehdään lahkoon? Tosi paha juttu.
- 23jka7
Mun Raamatussa ei missään lue, että pitää SAARNATA synnit anteeksi. Jeesus kyllä käskee uskoa Häneen, että saa synnit anteeksi, mutta ei kehoita minua menemään kenenkään luokse saadakseni syntini anteeksi.
- ossm
Jeesus antoi täydellisen uhrin Aadamin jälkeläisten puolesta, uhraamalla oman täydellisen ihmiselämänsä, koska hän ei syntiä tehnyt hänellä oli oikeus ikuiseen maanpäälliseen elämään. Mutta hän uhrasi sen meidän puolestamme sovitusuhriksi, jonka perusteella ihmiset voivat jälleen päästä sovitetuiksi Jumalan kanssa.
Niinpä Jeesus on Jumalan Karitsa, joka otti pois maailman synnin, jotta ne jotka uskovat, eivät tuhoutuisi.
Synneillä on eroa. Raamattu puhuu synneistä, joita harjoittavat eivät peri Jumalan Valtakuntaa. Näihin lankeavat voivat ottaa yhteyden seurakunnan vanhimpiin, ja kaikki voivat varmistua, että henkilö on todella katunut ja muuttanut elämänsä jälleen puhtaaksi. Ja vanhimmat voivat rukoilla hänen puolestaan.
Synnit jotka eivät ole kuolemaksi pyydetään Jumalalta anteeksi henkilökohtaisessa rukouksessa Jeesuksen Kristuksen nimessä, ja näin Jeesuksen lunastusuhrin arvoa sovelletaan kummassakin tapauksessa katuvan uskovan hyväksi ja hänellä voi olla jälleen hyvä omatunto ja puhdas asema Jumalan edessä.Missä Jeesus kertoo kuolleensa ristillä Adamin puolesta? Eihän Hän ollut edes israelainen, mutta Jeesus kertoi sen, että tuli maan päälle, VAIN ISRELIN HEIMON PUOLESTA. Josta Matt 15;24.
Eniten on eroa synnin sovituksella ja anteeksi anatmisella. Oikeasti sen tekee Jeesus, mutta tuo Kerhon - suksen veressä jne. on pelkkää kiristystä sekä tsoukkia.- ossm
Aadamin jälkeläisten puolesta, ei Aadamin puolesta. Aadam teki syntiä ennen kuin hänellä oli yhtään lasta, niin kun lapset syntyivät syntisistä vahemmista, he vääjäämättä perivät epätäydellisyyden ja synnin ilman omaa vikaansa. Siksi kaikki sairastuvat ja kuolevat. Aadam ja Eeva tekivät tahallisen synnin eivätkä he voi saada lunastusta, mutta heidän lapsensa, jotka uskovat Jumalan järjestelyyn Kristuksessa, saavat lunastuksen ja näin Jumalan tarkoitus toteutuu vääjäämättä, paratiisimaan asuttavat Aadamin ja Eevan jälkeläiset.
- ossm
Vielä tuo Matt.15:24, jossa Jeesus toteaa oman palveluksensa rajat. Israelilla oli vielä 3 ja puoli vuotta Messiaan kuoleman jälkeen (jolla hän syrjäytti kirjaimelliset temppeli-eläinuhrit) erityisaika Aabrahamin kanssa tehdyn liiton nojalla. Se päättyi tuon ajan jälkeen ja ensimmäiset pakanat astuivat uuteen liittoon Kristuksen veren perusteella vuonna 36. Näin ollen Jeesuksen seuraajille avautui tässä mielessä tilaisuus tehdä suurempia tekoja laajentamalla saarnaamistyö kaikille kansoille koko taivaan alla.
ossm kirjoitti:
Vielä tuo Matt.15:24, jossa Jeesus toteaa oman palveluksensa rajat. Israelilla oli vielä 3 ja puoli vuotta Messiaan kuoleman jälkeen (jolla hän syrjäytti kirjaimelliset temppeli-eläinuhrit) erityisaika Aabrahamin kanssa tehdyn liiton nojalla. Se päättyi tuon ajan jälkeen ja ensimmäiset pakanat astuivat uuteen liittoon Kristuksen veren perusteella vuonna 36. Näin ollen Jeesuksen seuraajille avautui tässä mielessä tilaisuus tehdä suurempia tekoja laajentamalla saarnaamistyö kaikille kansoille koko taivaan alla.
Tuo 3,5 vuotta kuuluu eskatologiseen aikaan, ei Jeesuksen aikaan. Sehän on Ilmestyksessä, tai paremminkin Danielissa 9;27; Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."
Silloin on Paha ja Akr tehneet juutalaisten kanssa sopimuksen.
Aiheen tunnen, mutta mainitsemasi kohta vaatii tarkistusta, se ei liity Temppeliin, vaan siihen, kenen vuoksi Jeesus tuli eka kerran.
Tarkennatko kirjan, luvun ja jakeen?- 69vv_Messiaaseen
Danielin 9:24–27:ssä on ennustus ”Messiaan, Johtajan” eli Kristuksen ilmaantumisesta.Daniel 9:
"24. Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.
25. Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.
26. Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
27. Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
--- Tämä yksi vuosiviikko on 7 vuotta pitkä. Näin ollen Jerusalemin jälleenrakennuksen valtuutuksesta Kristuksen ilmaantumiseen olisi 69 x 7 vuotta=483 vuotta. Tämä tapahtui vuonna 29, jolloin jäljellä oli ennustuksen viimeinen 7 vuotta kestävä jakso, jonka puolivälissä Jeesus omalla uhrillaan lakkautti Jerusalemin temppelissä uhrattavat eläinuhrit. Niillä ei enää ollut arvoa Jumalan silmissä.
Jeesuksen sanat Hänen kasteensa yhteydessä heijastuvat Psalmit 40:
"7. Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty; minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi.
8. Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.
9. Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
Samoin Paavali kirjoitti Heprealaisille 10:
"5. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6. polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
---Ennustuksen ”kaikkeinpyhimmän” voiteleminen ei viittaa Jerusalemin temppelin kaikkeinpyhimmän osaston voitelemiseen. ”Kaikkeinpyhin” viittaa tässä Jumalan suuren hengellisen temppelin taivaalliseen pyhäkköön, taivaalliseen kaikkeinpyhimpään. (Heprealaisille 8:1–5; 9:2–10, 23.)
Millainen oli Jumalan vastaus Jeesuksen rukoukseen kasteessa? Matteuksen evankeliumissa sanotaan: ”Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja tulevan hänen päälleen. Katso! Taivaista kuului myös ääni, joka sanoi: ’Tämä on minun rakas Poikani, jonka olen hyväksynyt.’” (Matteus 3:16, 17.)
Se että Jumala hyväksyi Jeesuksen ruumiin esittämisen uhriksi, merkitsi sitä, että olemassaoloon oli tullut Jerusalemin temppelin kirjaimellista alttaria suurempi alttari. Se oli Jumalan ”tahdon” alttari, toisin sanoen järjestely, jonka perusteella hän saattoi hyväksyä Jeesuksen ihmiselämän uhriksi. (Heprealaisille 10:10.) Jeesuksen voiteleminen pyhällä hengellä merkitsi, että Jumala oli nyt saattanut voimaan koko hengellisen temppelijärjestelynsä. Jumalan taivaallinen asuinsija voideltiin eli asetettiin erilleen suuren hengellisen temppelijärjestelyn ”kaikkeinpyhimmäksi” silloin, kun Jeesus kastettiin.
---Miten Messias ”lakkauttaisi teurasuhrin ja uhrilahjan”? (Daniel 9:27.)
Messiaan täydellisen uhrin jälkeen muita uhreja ei enää tarvittaisi eikä Jumala vaatisi niitä. Siksi Jumala voisi sallia temppelin tuhoamisen ja temppeliuhrien lakkauttamisen. - 70vv_alku
Noiden 70 viikon alkuun liittyy se lupa, jonka Persian kuningas Artakserkses antoi 20. hallitusvuotensa nisankuussa Nehemialle Jerusalemin muurin ja kaupungin jälleenrakentamisesta.
Nehemia 2:
"1. Niisan-kuussa, kuningas Artahsastan kahdentenakymmenentenä
hallitusvuotena, kun viini oli hänen edessään, otin minä viinin ja annoin sen kuninkaalle. Kun minä en ollut ennen ollut hänen edessään murheellisena,
2. sanoi kuningas minulle: "Minkätähden sinä olet niin murheellisen näköinen? Ethän ole sairas; sinulla on varmaan jokin sydämensuru." Silloin minä peljästyin kovin,
3. mutta minä sanoin kuninkaalle: "Eläköön kuningas iankaikkisesti. Kuinka minä en olisi murheellisen näköinen, kun se kaupunki, jossa minun isieni haudat ovat, on autio ja sen portit tulella poltetut?"
4. Kuningas sanoi minulle: "Mitä sinä siis pyydät?" Niin minä rukoilin taivaan Jumalaa
5. ja sanoin kuninkaalle: "Jos kuningas hyväksi näkee ja jos olet mielistynyt palvelijaasi, niin lähetä minut Juudaan, siihen kaupunkiin, jossa minun isieni haudat ovat, rakentamaan sitä uudestaan"."
"7. Ja minä sanoin kuninkaalle: "Jos kuningas hyväksi näkee, niin annettakoon minun mukaani kirjeet Eufrat-virran tuonpuoleisen maan käskynhaltijoille, että he sallivat minun kulkea sen kautta perille Juudaan asti,
8. samoin kirje Aasafille, kuninkaan puiston vartijalle, että hän antaa minulle hirsiä temppelilinnan porttien kattamista varten sekä kaupungin muuria ja sitä taloa varten, johon menen asumaan". Ja kuningas myönsi minulle sen, koska minun Jumalani hyvä käsi oli minun päälläni."
Artakserkseen 20. hallitusvuosi oli 455 eaa.
(Ei kannata alkaa saivartelemaan tästä, se on raamatullisesti perusteltu, muttei jaksa
sitä nyt läpikäymään)
70 vuosiviikkoa päättyi vuonna 36, jolloin ensimmäiset pakanat liittyivät kristilliseen seurakuntaan.
- ÄlkääKristitytEksykö
Teeseitse vanhurskaus on kiinnostavaa kauppstavaras jatkuvasti.
Jeesuksen rinnalle ja ohitse marssitetasn erilaisis pelastajia.
Ei ole ihme että porukka on pitkin metsiä ja vuoria hajallaan, kun "paimenia" on joka lähtöön.
Sääliksi käy kaikki nämä monenlaisten ihmisoppien vangeiksi eksytetyt.
Epäilettekö ettei Kristus pysty syntisiä pelastamaan? Vai miksi te tarvitsette nämä monimutkaiset ihmisoppien himmelit ja joukko-opi turhentamaan yksinkertaisen evankeliumin?
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut. - onihmejoukkkoa
Tällaista se on aina näitten kanssa,.
vaikka selvästi Raamatuun viitaten osoittaa jonkun tarinan harhaopiksi, mitään ei siihen vastata ei sanota eikä muuteta mieltä.
mitähän siellä taivaan Jumala tästä ajattelee. - lähetystyö
Muistutus lähetystyöstä.
Matt.28:
"19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Erikoisesti jakeeseen 20 liittyvä opetustyö. Se on enemmän kuin vain luettava synninpäästö.
Piti uutta opetuslasta opettaa pitämään kaikki, mitä Jeesus on käskenyt opetuslastensa pitää.
Ja sitten uusi uskova opetuslapsi piti kastaa vedessä.
Ja nyt hänellä on hyvä omatunto Jumalalta, joka hänen täytyy säilyttää. - 23jka7
""Erikoisesti jakeeseen 20 liittyvä opetustyö. Se on enemmän kuin vain luettava synninpäästö. Ja sitten uusi uskova opetuslapsi piti kastaa vedessä.""
Eli vanhoilliset jättävät Jeesuksen Kristuksen antaman käskyn puolitiehen ja vielä siltäkin osin, että he eivät vie evankeliumia kaikkeen maailmaan niinkin yksinkertaisimmillaan kuin julistaa Jeesusta Kristusta ja todistaa Hänestä "kaduilla ja aitovierillä", mitä Jeesus nimenomaan teki. - PerustakaaOmaLiike
Nurkkapatriotistinen liike, pitää yhteisöä jumalanaan.
Teidän Jeesukseen uskovien liikkeen jäsenten pitäisi ottaa nyt haaste vastaan ja perustaa aidosti Kristukseen uskovien liike.
Liikkeen sisällä on näet selvästi tervettäkin oppia, mutta tuollainen hirmuhallinto, joka vahtii pakkokeinoin omaa valtaansa ja kunniaansa, estää terveen evankeliumin julistamisen. - jeremäättä
""Helluntalaisuus on heikoilla jäillä, siellä tehdään parannus silloin kun itselle sopii ja suoraan Jeesuksen kanssa.""
Valitettavasti minun vanhoillisena täytyy sanoa, että minun kohdallani kävi samoin. Yhdessä vaiheessa elämässä tulin synnintuntoon ja synnit alkoivat painaa elämässä hirvittävästi ja seuroissa kuulin, että Jeesus on tullut maan päälle juuri minun kaltaisten synnintuskien alla painamia varten ja päätin antaa Jeesuksen puhdistaa sydämeni ja nostin rohkeasti käteni ylös seuroissa. Puhujaveli julisti synninpäästön ja ihmisiä tuli myöhemmin kahveilla kättelemään ja ikäänkuin onnittelemaan.
Kysynkin nyt, että sen verran olen käynyt uteliaisuuttani vapaakirkollisten kokouksissa, niin siellä myöskin ihmiset nostavat kätensä ja useat menevät vielä eteen alttarille, niin MITÄ EROA on ihmisen omalla ratkaisulla siellä tai meillä. Eikö ihminen Jumalan kutsun kuultuaan tee ihan samankaltaisen ratkaisun: Itse päättää sillä hetkellä, mennäkö vai ei puhdistautumaan, oliko sitten helluntailainen tai vanhoillinen.- juuriniinaamen
Mukavaa joskus harvoin saada lukea jotain tervettä ja Raamatullista tekstiä näillä lestapalstoilla !!
Aamen ! Se ero, ettei kumpikaan helluntailaisuus, eikä vapis jaa syntejä anteeksi. Yleensä on siunuksen hakeminen omiin ongelmiin. Tiedän varmuudella tämä' asian, ja nämä rukoushenkilökunta käy aina läpi vuoden koulutuksen tehtäväänsä, jos ovat maalikkoja.
Se ero, ettei kumpikaan helluntailaisuus, eikä vapis jaa syntejä anteeksi. Yleensä on siunuksen hakeminen omiin ongelmiin. Tiedän varmuudella tämä' asian, ja nämä rukoushenkilökunta käy aina läpi vuoden koulutuksen tehtäväänsä, jos ovat maalikkoja.
- Kristallivirta
Sydän ja omatunto puhdistuvat USKOLLA Kristukseen.
Meneekö eteen, vai nostaako kätensä, vai eikö tee mitään on vain sekundäärinen asia. Joku tarvitseen sen eteen menon, joku käden noston etc. voidakseen USKOA.
Me tarvitsemme kuitenkin Jeesuksen veren pesoa jokaisen elämämme sekunnin ajan, vähempi ei riitä! Syntiä ei ole van se, mitä me tietoisesti teemme, tai jätämme tekemättä, synti ASUU meidän geneettisessä perimässämme ja kantaa koko ajan hedelmää ajatuksista sanoista himoista ja haluista alkaen. Jos Jeesuksen veren virta katkeaisi, ei kukaan pelastuisi.Ei uudestsiyntyneen tarvitse sekunteja laskea. Jeesu sovitti kaikki synnit, jopa tulevatkin, niin kauan kun olemme synnille otollisia. Synnin poispanemisella ei ole mitään tekemistä pelastuksella, ainoastaa tunnustautuvalla uksolla Jeesus Messiaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247