Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
profiilit
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesuksen lammastenhuone on Jumalan Valtakunta.
Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.
Niin, OTTIVTA HÄNET VASTAAN. Tekivät parannuksen Jeesukseen, joka on portti. VL tekee paluun, tai parannuksena armon SRK;hon???
Kosko Jeesus on portti, on portin takana aitaus, tarha ja se juuri on se HÄNEN tarhansa. Mutta Hän myös myöhemmin toteaa; "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
22.09.2009 07:57
olet kun eka kerran olisit kirjan käteen saanut.
Naurettavaa.
21.09.2009 12:41
tupakalle, olis piippu päälaessa.
Voi koru olla ilman reikiäkin. Miten on hampaasi, onko niissä reikiä, onko sekin Jeesuksen vika.
Miten on immenkalvo? Ole nyt varovainen??
21.09.2009 10:30
vanhavaimo ja iveta poimiko Jumalan sanasta vain teitä itseä miellyttävät asiat.., mutta ottakaa se kokonaisuutena. *** Miksi sinä teet sen niin vaikeaksi, lisäämällä lisukkeita selvään soppaan. WW sanoi, yksin Jeesuksen vuoksi me pelastumme, uskomalla Hänet Kristukseksi.
Jumalan sanassa on myös neuvon, nuhteen ja opetuksen sana. ** On todella, heitä pois vaha ja ota kaste Jeesuksessa, ja saat uudestisyntymisen lahjan, vain näin pelastut, Oletko sinä uudestisyntynyt?
Riittää kun sanot, on tai ei. Hiljaa olo on ei.
Rakkauden siteellä uskovaiset ovat kiinni toisissaan , ja haluavat olla pahennusta herättämättä ja vaeltaa yhteisessä rakkaudessa.. ** Käytännössä sen takaa ristiin taatut lainat pankeista. Se on sitä todellista Vl yhteyttä, pakko pysyä yhdessä.
Tätä yhteistä rakkautta kuulee seuroihin Jumalan sanan puhutteluun ja lohdutukseen kokoontunut Jmalan kansa. ** Missä Raamatussa kehotetaan pitämään seuroja?
Miten Jumala teitä puhuttelee, koska Raamatun mukaan valta on vain Jeesuksella ja Isä ei ole puhunut kenenkään viimeiseen 2400 vuoteen? Minkä näköinen Hän mielestäsi on.
Tälle kansalle on sanottu..., siitä teidät tunnetaan minun lapsikseni, että te yhteisen rakkauden pidätte...ja rakkaus peittää paljon vikoja ja heikkouksia.*** Missä?
21.09.2009 10:24
Juuri sinunlaisesi ovat VL maailman toivo Herrassa. Sinä tutkit ja koettelet Henkiä, sitä ei koettelematon VL johtaja salli. Hän on sääntöjen alla, joille laki on kun peili, josta katsomalla saa sen kuvan, mitä haluaa, jopa syyttävän, mutta peili ei tee mitään, syyttää vain, mutta ihminen joka etsii, saa peilinkin iloitsemaan Herrassa.
Olen lukenut usein muutaman vuoden takaisia kirjoituksia ja se, mikä minua ihmetyttää, on SRK;n päivitys asioille, siis ihmis- säännöt.
Siellä väitettiin eräälle niksilliselle kirjoittajalle, että mene muualle Jeesustelemaan…. Nyt saatetaan jo puhua Jeesuksesta, tuntematta kuitenkaan Häntä syvemmin. Mutta on joitain näkkejä, kuten iveta, joka on jo löytänyt Hänet, ja mikä parhainta, liikkeen sisällä eläessä.
Vielä pari vuotta sitten oltiin vain uskomassa, että erottuu porukasta! Nyt ollaan jo uskovaista, mutta vielä on matkaa kristittyyn Pyhään.
Löysin myös sieltä Kempeleläisen kirjoituksia siitä, - että nuoret ovat VL toivo”. Olen liikuttavan samaa miltä. Hän sanoi, - VL liikkeen hajalle saaminen on toive myös saatanalle, sillä jää liian suuri aukko uskovaan ihmiskuntaan, joilla ei ole mitään toivoa ja yhteistä tukea. Hän jatkaa – Rukoillaan yhdessä sen puolesta, että nuoret saarnaajat, kuten Naatus ja Karjula saavat enenemään voimia jatkaa sitä tietä, mitä johtaa Jeesus Kristus.
Vaikuttaa, että sinä olet samoilla linjoilla. Pahaa on, mutta se selviää pois yhdessä hetkessä, kun tunnustetaan tosiseikat, kuten hoidot ja Kristus, muuna kun pelkkänä verenä. He pelkäävät nolatuksi tulemista, mutta lupaan sinulle, - Hän ei meitä nolatuksi saata, kun pysymme Hänessä. Ja kysymyksessä on Tie, totuus ja elämä, Jeesus Kristuksena. Nyt he kantavat häpeää ja ovat pahan tiellä, mutta se myös sitoo heitä, jotka heitä seuraa, kyseenalaistamatta.
Jopa väärässä hengessä. Keskeiset kipupisteet liikkeessä ovat suhde ehkäisyyn ja musiikkiin. Pukeutuminen ja korut tuntuvat täällä myös olevan esillä ja liittyhän niihinkin jos minkälaista kotkotusta uskonasioihin liittyen ja varmasti löytyy paljon muitakin rajankäyntejä.** Amen.
En kuitenkaan koe liittoutuvani maailman kanssa jos pyrin näitä asioita selvittämään täällä ja ystävieni avulla.** Sinä olet maailmassa, mutta et maailmasta. Kysymys kuuluukin, mihin he liittoutuivat silloin kun tekivät liiton saatanan kanssa, antamalla ja sitomalla seurakuntalaisiaan Häneen. Sitä ei PH kestänyt ja häipyi.
Jos olen omissa käsityksissäni täysin hakoteillä, silloin paikkani ei ole tässä liikkeessä vaan minun täytyy uskoa Jumalaan sillä tavalla joka antaa itselle uskomisen iloa. ** Jumalahan on vain ihmisellä, jolle Jeesus on Herra ja on uudestisyntynyt. Toivon, että tämä asia on osaltasi kunnossa.
Tai sitten huomaan käsitykseni vääriksi, korjaan suuntaa ja elän jälleen täysillä eteenpäin. Tosiasia on varmaan kuitenkin se että kaikkien meidän olisi hyvä elää tasapainossa itsensä kanssa. Vain siten voimme olla avuksi myös läheisillemme. ** Niin, itsemme ja Jeesuksen, joka tuo mielle Isän.
Matt. 11:27
"Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Suurella rakkaudella, Shalom
21.09.2009 08:53
Raamattua, joka on VT, vaan se on UT. Mutta Raamatussa sanotaan Hes. 16:10-14
Minä kaunistin sinut koruilla ja sinun ranteesi KULTARENKAILLA ja kiedoin kaulaasi KULTAISET KETJUT. Minä kiinnitin nenääsi KULTARENKAAN, RIPUSTAN KJORUT SINUN KORVIISI ja laskin hiuksillesi kimaltavan OTSARIVAN. SINÄ KORISTAUDUT KULLALLA JA HOPEALLA, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. NIIN SINUSTA KEHKEYTYI IHANAN KAUNIS NAINEN kuninkaille olisit kelvannut. Sinun maineesi kiiri kansojen keskuuteen, niin kaunis olit, OLIT TÄYDELLINEN IHANUUDESSASI, jonka MINÄ SINULLE LAHJOITIN. Näin SANOO HERRA JUMALA.
21.09.2009 08:18
" Kumpi saastuttaa enemmän sielun temppeliä, jatkuva korvakorun käyttö vai jatkuva tupakanpoltto? ** Vastauksen tiedät itsekin.
Jumalalle vihamielistä on elämän turmelu, sitä tupakka on mitä suurimmissa määrin, tappaen ihmisiä Suomessakin useita tuhansia ja se aiheuttaa myös muiden kärsimystä, mm sillä, että tupakan haitat ja niistä johtuvat hoidot muodostavat puolet /1/2) maksamastamme tuloverosta.
Samalla tupakka on himo, joka ylittää rakkauden Jumalaan. Se on synti ja rikkomus Hänen lumityötään kohtaan. Ihmisen luotiin paratiisiin, puhtaaseen ja saatteettomaan ilmaan, onko Ry ja tupakoijan lähiympäristö sitä. >>> Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan.Mutta sinä aloit luottaa omaan kauneuteesi, aloit harjoittaa haureutta maineesi turvin...
21.09.2009 08:17
Vl puhuu aivan toisesta evankeliumista, mitä Herra Jeesus Kristus on.
Heillä on – tämän ”jumalan valtakunnan” evankeliumi, joka on vain syntien anteeksi antaminen vilkuttelulla.
Sillä ei ole pelastuksen kanssa juuri mitään tekemistä. Valitan.
Pystykö sinä sanomaan, että Jeesus on Herra, oletko uudestisyntynyt?
20.09.2009 21:47
Pyhyyttä.
Ollaan samassa veneessä.
20.09.2009 19:58
Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima*** Koko maailman kristillinen kansa kuottaa apostoliseen uskontunnustukseen, mutta useat, KUTEN KIRKKO ISTE ei sitä totuta. Heille se juuri on ” JOKU KORKEAMPI VOIMA”, eli sama kun ässä korttipelissä.
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. ** Jeesus ei lunasta mitään, sovittaa Messiaana ja Jumala lunastaa, sen minkä Jeesus hänelle esittelee, ei muita Hän lunasta.
Käymme uskontunnustuksen läpi;
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
^^^^^^^^^^^^^^^^
Juuri näin, uskomme että Jumala, Isä on olemassa ja meidän Jumalallamme on myös nimi, sillä Jumalia on satoja. Uskomme Abrahamin ja Isakin, Israelin Jumalaan Jahween.
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
meidän Herraamme,
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tässä se ero tulee. VL puhuu vapahtajasta, sinä lunastajasta, mutta me Pyhät kristityt Herrastamme. Jeesus on meidän Herra, eikä Jumala. Tätä ei edes EvLut kirkko tajua, että Jeesus on Herra, vaikka luettaa viikoittain uskontunnustusta, tätä se leipäpappeus saa aikaan.
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jo Jesaja sanoi, sikeää naisen siemenistä, ei miehen ja PH oli asialla.
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tähän loppuu VL tieto Jeesuskesta. He eivät ole lukeneen Matteusta lukua 27 eteenpäin, jolloin Jeesus itse sanoi, MINÄ OLEN, TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. TEIDÄN HERRANNE.
astui alas tuonelaan,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hän saarnasi siellä Vedenpaisumuksen jälkeen ja ennen Häntä syntyneille kuolleille, sillä ennen vedenpaisumusta jo Noa antoi heille Sanaa Jumalan tiestä. Jumala Pojassaan on oikeamielinen.
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
eläviä ja kuolleita,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Miksi sitten pelätä Jumalan tuomiota, kun tuomari ON VAIN JEESUS KRISTUS. Tätä ei VL eikä kirkko ole vielä oivaltanut. Jumala ei tuomitse kestään, eikä puhu kenellekään ja eikä näe ihmistä, vain Kristuksen.
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Niin siitä uupuu vain SRK.
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tämän taas VL ymmärtää väärin. - syntien anteeksiantamisen, sen tekee vain Kristus, ja se jolle ripittäydytään ( vilkutellaan ) vie ihmisen vain ristin juurelle, loppu on ihmisen ja Jeesuksen asiaa. Siinä ei lahkoa tarvita.
Ruumis nousee ylös ylösnousemus ruumissa ja iankaikkisuus on Jerusalemissa, Israelissa. Ei avaruudessa, sinne heitetään saatana hoitokokous sitojien kanssa.
Shalom.
20.09.2009 18:28
Kukaan jolla on vain synnit anteeksi ei pääse taivaaseen. Siitä ei ole tartuntapintaa Raamatussa.
Mutta Raamatussa on kertomus Joosefista, Jaakobin pojasta, jota ei ole pystytty syntiin osoittamaan: ajatelkaa ilman SRK;ta. Mutta ei ole lisätty kertomusta, että se olisi Hänet paistanut. Kertomus Hänen uskostaan Herraan on kyllä nähty pelastukseksi.
Miten käy, jos VL joutuu tiistaina kuohuvaan jokeen ja virta vie Hänet, rannalla juoksee hätääntyneitä ”vääräuskoisia” ja syntiensä kanssa Hän hukkuu, menee helvettiin, mutta samasta veneestä tipahtanut Kristitty vain ylistää Jeesusta, miten Hänen käy. Kuolema vain kirkastaa Häntä, mutta ei tuota lahkolista.
Joten älä astu vene4eseen ilman oikeaa VL;ää ja saarnatkaa koko ajan syntejänne anteeksi, eihän sitä tiedä. Vilkuttelukin riittää.
Mieti, kumman veneessä olet, Jeesuksen, joka sovittaa sinut laista, vanhurskauttaa Isän edessä, tai vilkuttele päivä kerrallaan, paine sydämessäsi.
20.09.2009 09:09
Olet niin vilpitön ja luottavainen, että riisut minut aseista. Aseita minulla ei juuri ole muista kun Henki ja Jeesus Kristus.
Anteeksi, että olen tyhmempi, enkä ole niin viisas ja tietäväinen niinkuin sinä. ** Tieto tulee tutustumalla Raamattuun, eli kirjoitusiin Sitä Jeesus viimeisen kolmen kuukauden aikana joka välissä tähdensi – ettekö te tunne kirjoituksia. Siksi reagoin voimakkaasti juuri Raamattuboikotteihin, jossa valitettavasti lako elää.
Mutta kerroithan, että alatte piirin, se on hyvä, mutta muistakaa pyytää Jeesus ja Henki mukaan, muuten se on seitsemällä sinetillä sinetöity.
Olen uskossa hyvin vasta alkaja, mutta lapsellisen innostunut Jeesuksesta ja Hänen Rakkaudestaan ja Sovitustyöstään ja luulen, että moni Raamatunkohta, uskonkohta on minulta vielä kirkastumatta, mutta uskon ja luotan siihen ** Olet IHANA, jos nyt näin saan Sinulle sano, Näinhän se menee.
Jos puhut Raamatusta ennen Kristusta, se on Vanhaa liitoa, joka on hyvä tietää. Mustalaiset juutaslaina elää juuri sääntöjen mukaan Kristuksessa ja se on heille ollut kuitenkin siunauksena, oletko nähnyt yhtään tummaa flunssassa. Et, koska he toetuttavat niitä puhdistus- sääntöjä, kuten minäkin, mutta itse huomattavasti huonommalla menestyksellä.
On ihanaa, kun saa tuntea Jumalan olevan lähellä Sanansa kautta lukiessani sitä ja tuntea kuinka Jeesus on kuin ystävä siinä vierellä ** Juuri näin, Jeesus näkee sydämeesi, me vain sinun kirjoitukset. Pidä se yhteys voimassa.
Ei tämä ole raamatunpaikka, enkä siten voi kertoa miten se jatkuu. Se on se mitä tunteellisena ihmisenä vain tunnen sisälläni. ** Jatkukoot, vaikka sinä kompastut, Hän ei ja vaikka sinä unohdat Hänet hetkesi, Hän kulkee vierelläsi. Amen.
19.09.2009 19:18
Iveta, eka kertaan hieman kyseenalaistan, valitettavasti. Nyt on selityksen makua.
Minusta sen pitäisi olla sama: Jeesus ja Raamattu.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.** Tuleeko yksin, miten kuurot?, miten He, jotka löytävät Jeesuksen maailmalla, vain etsimällä, Kuten Jeesus sen sanoo, Jumalan Valtakuntaa, joka on tunnustus Jeesus Herraksi.
Usko tulee siis Jumalan sanasta. ** Usko ja usko. Jeesus itse sanoo, että Hänen luokse tullaan VAAN, JOS ISÄ VETÄÄ. Siinä ei kuulosta puhuta mitään. Ja kuten tiedät, uskoa voi vaikka rautakankeen, joku jopa Voittoseen.
Raamattu on Jumalan sanaa, niin luulisi sen olevan ykkösasian liikkeessämme, kun mietimme, mistä löytää sen oikean uskon ja varsinkin kun vielä aina toitotamme:** Niinhän sen pitäisi. Mutta kerro yksikään VL joka selittää Raamattua Raamatulla, he selittävät sitä Lestadiuiksella ja nykyisin Lutherilla, jos sininä nyt Voittosella.
Miksi sitten sen lukeminen on pannaan julisteltu, jos se on teidän auktoriteetti?
"Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta." On ihanaa, kun saa tuntea Jumalan olevan lähellä Sanansa kautta lukiessani sitä ja tuntea kuinka Jeesus on kuin ystävä siinä vierellä.** Älä vaivu tuolle VL mantran tasolle. Kerro hieman missä se on Raamatussa, ja miten jatkuu……….17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen SYNNYTTÄÄ KRISTUSEN SANA> kysyn: eivätkö he ehkä ole kuulleetkaan sitä? Varmasti ovat: -- Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle, HEIDÄN ÄÄNENSÄ MAAILAN ÄÄRIIN SAAKKA?? < Kysyn, eihän ole VL evankeliumista kyse, koska se ei kuulu maailman ääriin. Joten ole nyt hieman tarkempi.
Espoon tapaus ei meitä huolleta, koska meillä on aikaisemmin mainitsemani O. Voittosen valtuutus tähän. ** Juuri näin, milloin VL on omistaan huolehtinut, ja sinä luotat ihmiseen, Voittoseen, me Kristukseen. Siinä on piruun mentävä aukko välissä.
Valita, Shalom kuitenkin.
19.09.2009 18:11
Sana kristus tarkoittaa voideltua. Hän on Pyhän Hengen voitelema.
Siitä on helppo johtaa, että kristitty on myös Pyhän hengen voitelema, ottaessaan vastaan sanoman pelastuksesta. Upotuskaste antaa konkreettisen tuntuman asiaan, vertauskuvallisena tapahtumana.
Tällä en vähättele kasteen merkitystä.
Kerron sinulle voidellusta, joka on itse asiassa Kreikaksi Kristus ( kristos ).
Jeesuksella Kristuksella oli arvonimi 'Kristus' -- koska Hän on Voideltu. Jumala voiteli Hänet papiksi, profeetaksi ja kuninkaaksi -- tämä on ainoa todellinen öljyllä voitelu Raamatussa!
Sanoit, että PH voiteli Jeesuksen, se ei ole näin, vaan voitelun teki itse Isä, Jahwe.
2 Moos 30, jossa Herra pyytää Moosesta toimiin.
31 Sano israelilaisille: Tämä on Herralle pyhitettyä öljyä sukupolvesta toiseen.
32 Älköön sitä vuodatettako kenenkään MUUN IHMISEN PÄÄLLE älköönkä koskaan tehtäkö muuhun käyttöön öljyä, jolla on sama koostumus. Se on pyhää; PITÄKÄÄ SE SIIS PYHÄNÄ.
33 Jos joku sellaisen öljyn sekoittaa tai voitelee sillä asiaankuulumattoman, hänet hävitettäköön kansansa parista."
• PAPIN VOITELU: 2.Moos. 28:41 "Ja pue ne veljesi Aaronin ja hänen poikiensa ylle; ja voitele heidät ja vihi heidät virkaansa ja pyhitä heidät pappeina palvelemaan minua.
• KUNINKAAN VOITELU 1.Sam. 15:1 Mutta Samuel sanoi Saulille: "Minut Herra lähetti voitelemaan sinut kansansa Israelin kuninkaaksi. Kuule siis Herran ääntä. JA 1.Kun.1:34 "Siellä pappi Saadok ja profeetta Naatan voidelkoot hänet Israelin kuninkaaksi. Ja puhaltakaa pasunaan ja huutakaa: 'Eläköön kuningas Salomo!'
• PROFEETAN VOITELU 1.Kun.19:16 "Ja voitele Jeehu, Nimsin poika, Israelin kuninkaaksi. Ja voitele sijaasi profeetaksi Elisa, Saafatin poika, Aabel- Meholasta.
Nyt kun Messias on tullut täyttäen profetiat, Isä Jumala on antanut Hänelle nimen, KAIKKIA NIMIÄ KORKEAMMAN ja Hänelle on annettu korkea profeetan, papin ja kuninkaan asema Jumalan huoneessa.
Meillä ei ole enää kuninkaita, jotka hallitsevat meitä; meidän ei enää tarvitse tukeutua pappeihin, jotta he suorittaisivat sovitusrituaalit meidän puolestamme; meidän ei enää tarvitse kääntyä profeettojen puoleen, jotta me kuulisimme, mitä Jumalalla on meille sanottavaa ja että tuntisimme Jumalan Sanan. KAIKKI palvelutyö seurakunnassa, profetoiminen, parantaminen, opettaminen, johtajuus -- tapahtuu Pään KAUTTA JA HÄNESSÄ, ei yksilöinä. (Kts. esim. Ef. 4:11-16 ja 1.Kor.12:4-11).
Jumalan voiteluöljy valuu Kristuksen vaatteelle ja ne, jotka ovat todella yhtä Hänen kanssaan, Hänen ruumiissaan, yhtä Hänen Henkensä kanssa ovat osallisia Jumalan Pojan voitelusta ja palvelutyöstä -- yksinkertaisesti siitä syystä, että he ovat yhtä Kristuksen kanssa, eivät oman itsensä perusteella.
Kuitenkin sellaiset väärät opettajat VÄITTÄVÄT, että heillä on voitelu. He tulevat ja opettavat "Kristuksen nimessä". He väittävät jopa, että he OVAT Voideltu! Koska kukaan muu ei ole Voideltu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus, se, että he väittävät olevansa "Jumalan Voideltu" paljastaa heidän olevan VÄÄRIÄ KRISTUKSIA. Joten Jeesus ei ollut Pyhän Hengen voitelema, VAAN SUORAAN ISÄN.
Samoin kaste oli suurin todellisuus, mitä siihen mennessä oli ollut. Jeesus upotettiin yhtälailla muiden parannuksen tehneiden ihmisten kanssa, joka enteile yleistä pappeutta.
Nyt tämä Lut- kirkon ripottelu on todella kuvitteellinen ja symbolinen, mutta Jeesukselle ei kelpaa symbolit, vain nöyrä sydän.
Shalom D.
19.09.2009 11:49
Mitä on Raamatun opetus vapaudesta? * etsiä Kristus Jeesuksien joukosta. Vain Hän tuo vapauden, se on todella kerrottu Raamatussa.
Se on myös tuonut sen selville, että Ihmisen luulo Jumal- yhteydestä ei sitä tuo, koska se ei ole mahdollista ilman Kristuksen tuomaa vapautta.
Jumala ei vapauta ihmistä suoraan mistään.
19.09.2009 11:29
ei edes muista juutalaista, lestadiolisista puhumattakaan.
Täyttä tietämättömyyden tyhmyyttä koko vauvarasto. Kirjoitit hyvin.
18.09.2009 21:43
Jos/kun ehkäisen, sitä en voi kenellekkään kertoa, koska silloin minua ei pidetä uskovaisena. ** Uskovaisen Sinua varmaan pitää usea, mutta tarkoitatko lestadiolaisena? Se on hieman eri asia. Et kai ymmärrä, että vain VL on uskossa?
Miehellkkään en ole kertonut.** Minä en todella pidä minkäänlaisen uskovaisena sellaista Isää, joka naisi äidin hengiltä. En todella koe, että Häntä johtaa Kristus, jos tuosta asiasta ei voi puhua, arkailematta.
Silti, sitä ei tiedetä eikä tunneta, mihin Raamatun kohtaan nämä ajatukset perustuvat. ** Uskovalle on Raamattu auktoriteetti, ja jos sitä ei siletä löydy, se on saatanan heinä, kuten tuo ehkäisykiilto.
Jotkut puhujat väittävät, että viimeisellä tuomiolla kysytään niistä ehkäistyistä lapsista. Tähän vihjaillaan silloin tällöin. ** Esitän nyt yhden tärkeän kysymyksen KUKA SEN TUOMION ANTAA, jossa sitä kysytään?
Ehkäiseppä siinä pelossa sitten, kun tuon uskot. ** Kaikki selviää, kun vastaa tuohon ylimpään.
Keskustelu asiasta on mahdoton asia.** Juuri siksi VL onkin lahko.
Ei tällaisista uskalla puhua. Tiedän silti, että olen tehnyt oikein. Itseään ei ole pakko uhrata ennen aikaisesti kun voimat on loppu. Ei edes naisen...Olemassa olevat lapset tarvitsevat vielä minua. Ja on hyvä että tänne voi kirjoittaa nimimerkillä!! ** Juuri näin, sinulla on järki ja Jeesuksen ohjaus Pyhässä Hengessä, pidä niistä kiinni, mutta vastaapa.
Shalom
18.09.2009 17:53
Ihanaa tekstiä lukea. Vauvan pelastaa vain vanhurskaus, siksi sitä uskoa ei löydy Raamatusta, sikisi hieman kokeilin Sinua. Sitä kyllä todella yleisti sanotaan vauvanuskoksi. Hyvä näin, sillä pääasia, että kelpaa Jumalalle ilman Jeesusta, jota aikuinen ei kelpaa, joten Hän hurskas kastamattakin.
Uskossa olevassa on ja epäuskossa olevassa ei ole. Onko muita vaihtoehtoja? ** Näin on, mutta uskossa on myös eri kohteet, Jumala, Jeesus, Jahwe, Allah, ja kaikenmoiset Idän jumalat, joten se on uskoa, mutta usko Kristukseen pelastaa, kuten olet jo sen sanonut.
On turha pohtia tietääkö vauva oikean ja väärän, koska hän ei mitään väärää osaa tehdä.** Amen
Noissa raamatunkohdissa, missä ihmisille luvataan Pyhä Henki, kasteen lisäksi aina kehotetaan tekemään parannus. Ja vieläpä ennen kastetta. ** Jopa. Amen.
Shaom, Siunattua viikonloppua
18.09.2009 15:23
Jos luet Apt ja siitä Hoviherrasta, joka uskoi, mutta uskoi Jumalaan ja tiesi että Hän laittaa oman lupauksensa, naisesta siintyneen Messiaan pelastamaan maailman. Hän ei ollut vapaa, vaan tutki ja tutki sekä oli tuskaisen epävarma. Sama oli minulla, kun en tuntenut Jeesuksen sisäistä tuntemusta, enkä ollut lähtenyt seuraamaan Häntä.
Tämä panee tupakoimaan.
Kun löytää Kristus Jeesuksen ja uskoo Hänet Herraksi, on mahdollisuus vapautua kaikesta laista ja tuskasta. Paavali sanoo,
- Hebr 9;1 Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta KOSKEVAT SÄÄNNÖT JA PYHÄKKÖ MAAN PÄÄLLÄ
8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että kaikkeinpyhimpään ei avata pääsyä niin kauan kuin teltan etumainen huone on vielä paikallaan.
9 Tämä kaikki kuvaa nykyistä aikaa: lahjoja ja uhreja kyllä tuodaan, mutta jumalanpalvelukseen osallistuvan omatunto ei niistä puhdistu, ne eivät tee häntä täydelliseksi.
10 Samalla tavoin kuin määräruoat ja määräjuomat ja erilaiset pesut nämäkin menot perustuvat ulkonaisiin säädöksiin ja pätevät ainoastaan siihen asti, kun pysyvä järjestys astuu voimaan.
Mutta nyt;
11 Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan.
12 HÄN EI OLE TUONUT UHRINA PUKKIEN JA SONNIEN VERTA ( Pakkoseurakunnan vilkuttelua ja sääntöjä ) , hän on UHRANNUT OMAN VERENSÄ. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja HANNKINNUT MIELLE KERTAKSIKKISEN LUNASTUSEN. 15 Sitä varten Kristus on tullut UUDEN LIITON VÄLITTÄJÄKSI, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön.
16 Liitto on myös testamentti, ja testamentin tekijän kuolema on aina voitava näyttää toteen17 Testamenttihan astuu voimaan vasta sen tekijän kuoltua; tekijänsä eläessä sitä ei voida koskaan panna täytäntöön.
Nyt Jeesus on kuollut ja herännyt, sekä kirkastettu, Hänessä löydät vapauden, et mistään maallisesta lahkosta. Vapauteen Hän meidät vapautti.
18.09.2009 15:15
Kun hoviherra tunnusti uskonsa Jeesukseen, hänestä tuli uskovainen, siis siinä mielessä, että voi pelastua. ** Juuri näin, hän uskoi kirjoitukset tuntien, että Jeesushan se olikin se lupaus.
Apt 8: 8 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
On vahva näyttö sille, että kysymyksessä oli Jesaja 7 luku ja jakeet 11- 14 "Pyydä Herralta, Jumalaltasi, todisteeksi merkki, pyydä vaikka tuonelan syvyydestä tai taivaan korkeudesta. Mutta Ahas vastasi: "En pyydä. En pane Herraa koetukselle." Niin Jesaja sanoi: "Kuule siis, sinä Daavidin kuningassuku! Eikö riitä, että te loputtomiin koettelette ihmisten kärsivällisyyttä, kun haluatte koetella vielä Jumalan, minun Jumalani, kärsivällisyyttä? Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: NEITSYT TULEE RASKAAKSI JA SYNNYTTÄÄ POJAN JA ANTAA TÄLLE NIMEN Immanuel.
Joten Hän uskoi, mutta ei ollut valmis tunnustamaan Jeesusta Herraksi, koska ei ollut varma, onko juuri Nasaretilinen tämä Immanuel. ( Immanuel merkitsee, Jumala kanssamme ).
Onhan niitä moni uskoja, mutta vain yksi pelastaa. Kyllä me vl:t Jeesukseen uskomme, kuten voit viesteistäni lukea.** Mutta tunnustako Hänet Herraksesi, ihmisten edessä ja lupaat seurata Häntä. Ennen kukaan sinua ei kasta.
Kyllä nuo kaikki raamatunkohdat todistavat, että usko Jeesukseen ja Jumalaan pitää suullaan tunnustaa. Ja pitää olla sydämen usko. ** Selittelyä. Raamattu sanoo selvästi, suun tunnustuksella, jollei tunnusta, ei pelastusta.
Mutta mitä ne todistavat vauvan uskosta? ** Onko vauvan usko Raamatussa. Ei sitä tarvitse todistaa? Jumala vain huolehtii Hänestä ja se alkakaa sitä ihmisenä, kun Hän puhaltaa vauvaan elämän Hengen. Vai puhaltaako sen Jeesus. Ei, Jeesus vain siunaa ja odottaa.
Miksi vauvan kaste ei olisi raamatullinen? ** Koska sitä ei ole siellä. Siellä ei ole yhtään vauvakastetta. Ei ole myöskään yhtään kommunisti eikä VL;ää. Mutta uskovia ja kristittyä, sekä pakanoita on.
pelastuuko vauva, jos hän kuolee ennen kastetta. ** Tottakai. Hän on viaton.
Hänhän ei ole suullaan osannut uskoaan tunnustaa.** Ei tarvitse, koska aikainen ihminen erottaa vasta oikean väärässä ja on vastuussa itsestään. Ks 1 Moos 3:22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
18.09.2009 14:19
689 / 692