Usko Jumalaan ei pelasta ketään

Uskomatonta vain, että tuollainenkin harhausko elää sitkeästi.

10

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakobin kirje:
      2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

    • Ev.lut. kirkon jäsen

      En ymmärrä.

      • Pelastava usko on eri asia, kuin olemassaolon totena pitävä usko. Absolut eri asia.


      • etsivä-xx
        Devoit kirjoitti:

        Pelastava usko on eri asia, kuin olemassaolon totena pitävä usko. Absolut eri asia.

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.


      • Ev. lut. kirkon jäsen
        etsivä-xx kirjoitti:

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.

        ... Kristuksen tähden.

        "uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. "

        Tähän juuri ainakin itse iankaikkisuustoivoni olen asettanut.


      • Voiko toisen lunastaa?
        etsivä-xx kirjoitti:

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.

        Tätä voisi miettiä että pelastaako tämäkään, jos se on vain älyllisellä tai tunteen tasolla olevaa uskoa.

        " eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. "

        Mystikot puhuvat kokemuksesta, joka lienee transsendenssin ( = Jumalan ) saavuttaminen älyn ja tunteen tuolla puolen.


      • etsivä-xx kirjoitti:

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.

        ****Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.***

        Jos sana-arvoituksesi oikein käsitin, niin kysyn: Miksen saa?


      • etsivä-xx kirjoitti:

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima*** Koko maailman kristillinen kansa kuottaa apostoliseen uskontunnustukseen, mutta useat, KUTEN KIRKKO ISTE ei sitä totuta. Heille se juuri on ” JOKU KORKEAMPI VOIMA”, eli sama kun ässä korttipelissä.

        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. ** Jeesus ei lunasta mitään, sovittaa Messiaana ja Jumala lunastaa, sen minkä Jeesus hänelle esittelee, ei muita Hän lunasta.

        Käymme uskontunnustuksen läpi;
        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^
        Juuri näin, uskomme että Jumala, Isä on olemassa ja meidän Jumalallamme on myös nimi, sillä Jumalia on satoja. Uskomme Abrahamin ja Isakin, Israelin Jumalaan Jahween.

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan,
        meidän Herraamme,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Tässä se ero tulee. VL puhuu vapahtajasta, sinä lunastajasta, mutta me Pyhät kristityt Herrastamme. Jeesus on meidän Herra, eikä Jumala. Tätä ei edes EvLut kirkko tajua, että Jeesus on Herra, vaikka luettaa viikoittain uskontunnustusta, tätä se leipäpappeus saa aikaan.

        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Jo Jesaja sanoi, sikeää naisen siemenistä, ei miehen ja PH oli asialla.

        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Tähän loppuu VL tieto Jeesuskesta. He eivät ole lukeneen Matteusta lukua 27 eteenpäin, jolloin Jeesus itse sanoi, MINÄ OLEN, TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. TEIDÄN HERRANNE.

        astui alas tuonelaan,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Hän saarnasi siellä Vedenpaisumuksen jälkeen ja ennen Häntä syntyneille kuolleille, sillä ennen vedenpaisumusta jo Noa antoi heille Sanaa Jumalan tiestä. Jumala Pojassaan on oikeamielinen.

        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Miksi sitten pelätä Jumalan tuomiota, kun tuomari ON VAIN JEESUS KRISTUS. Tätä ei VL eikä kirkko ole vielä oivaltanut. Jumala ei tuomitse kestään, eikä puhu kenellekään ja eikä näe ihmistä, vain Kristuksen.

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Niin siitä uupuu vain SRK.

        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Tämän taas VL ymmärtää väärin. - syntien anteeksiantamisen, sen tekee vain Kristus, ja se jolle ripittäydytään ( vilkutellaan ) vie ihmisen vain ristin juurelle, loppu on ihmisen ja Jeesuksen asiaa. Siinä ei lahkoa tarvita.

        Ruumis nousee ylös ylösnousemus ruumissa ja iankaikkisuus on Jerusalemissa, Israelissa. Ei avaruudessa, sinne heitetään saatana hoitokokous sitojien kanssa.

        Shalom.


      • etsivä-xx
        Kesitas kirjoitti:

        Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima*** Koko maailman kristillinen kansa kuottaa apostoliseen uskontunnustukseen, mutta useat, KUTEN KIRKKO ISTE ei sitä totuta. Heille se juuri on ” JOKU KORKEAMPI VOIMA”, eli sama kun ässä korttipelissä.

        Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. ** Jeesus ei lunasta mitään, sovittaa Messiaana ja Jumala lunastaa, sen minkä Jeesus hänelle esittelee, ei muita Hän lunasta.

        Käymme uskontunnustuksen läpi;
        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^
        Juuri näin, uskomme että Jumala, Isä on olemassa ja meidän Jumalallamme on myös nimi, sillä Jumalia on satoja. Uskomme Abrahamin ja Isakin, Israelin Jumalaan Jahween.

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan,
        meidän Herraamme,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Tässä se ero tulee. VL puhuu vapahtajasta, sinä lunastajasta, mutta me Pyhät kristityt Herrastamme. Jeesus on meidän Herra, eikä Jumala. Tätä ei edes EvLut kirkko tajua, että Jeesus on Herra, vaikka luettaa viikoittain uskontunnustusta, tätä se leipäpappeus saa aikaan.

        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Jo Jesaja sanoi, sikeää naisen siemenistä, ei miehen ja PH oli asialla.

        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Tähän loppuu VL tieto Jeesuskesta. He eivät ole lukeneen Matteusta lukua 27 eteenpäin, jolloin Jeesus itse sanoi, MINÄ OLEN, TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. TEIDÄN HERRANNE.

        astui alas tuonelaan,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Hän saarnasi siellä Vedenpaisumuksen jälkeen ja ennen Häntä syntyneille kuolleille, sillä ennen vedenpaisumusta jo Noa antoi heille Sanaa Jumalan tiestä. Jumala Pojassaan on oikeamielinen.

        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Miksi sitten pelätä Jumalan tuomiota, kun tuomari ON VAIN JEESUS KRISTUS. Tätä ei VL eikä kirkko ole vielä oivaltanut. Jumala ei tuomitse kestään, eikä puhu kenellekään ja eikä näe ihmistä, vain Kristuksen.

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Niin siitä uupuu vain SRK.

        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        Tämän taas VL ymmärtää väärin. - syntien anteeksiantamisen, sen tekee vain Kristus, ja se jolle ripittäydytään ( vilkutellaan ) vie ihmisen vain ristin juurelle, loppu on ihmisen ja Jeesuksen asiaa. Siinä ei lahkoa tarvita.

        Ruumis nousee ylös ylösnousemus ruumissa ja iankaikkisuus on Jerusalemissa, Israelissa. Ei avaruudessa, sinne heitetään saatana hoitokokous sitojien kanssa.

        Shalom.

        Niin kuten nikki ev lut. sanoo:
        "... Kristuksen tähden.

        "uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. "

        Tähän juuri ainakin itse iankaikkisuustoivoni olen asettanut. "

        Näin uskomme me, jotka uskomme Jeesukseen Kristukseen vapahtajana.
        Luterilaisessa kirkossa on niitäkin, jotka haluavat "stailatun" papin ikimuistoiseen "happeningiin" mutta on meitä muitakin. Ja mitä pappeihin tulee, olen kohdannut toistaiseksi niitä, joilla on heniklilökohtainen usko (ei välttämättä vanhoillislestadiolaisen opin mukainen). Ehkä siihen vaikuttaa, että itsekin suoritan valintaa vaistonvaraisestikin, kun mietin esim kirkollisten toimitusten toimittajaa. "Stailaus" olisi minulle kauhistus. Minulle kyse on joko hautaan siunaamisestä. häistä tai sakramentista, todelisen sisällön mukaisesti. En ole kokenut että kirkko uskoisi (ainakaan vielä) johonkin korkeamman voiman olemassaoloon vaan kolmiyhteiseen Jumalaan.

        Toivottavasti hyvä Kesitas olemme sen verran aikaa pyörineet tällä palstalla, että uskot minun uskovan Jeesuksen Herraksi (vaikka ev lut olenkin).


      • etsivä-xx
        Devoit kirjoitti:

        ****Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.***

        Jos sana-arvoituksesi oikein käsitin, niin kysyn: Miksen saa?

        Jos kysyt sitä ev lut kirkon jäseneltä ruksi ruutuun kyselynä saat saman ruksin. Ihan riippumatta uskooko asianomainen sillä lailla kuin tarkoitat Jumalan olemassaoloon (kuten saatankin) vai niin kuin uskontunnustuksessa sanotaan. Eli vain yksin armosta Jeesuksen ristinkuoleman pohjalta.Kysymystäsi ei ymmärretä ollenkaan sillä lailla kuin takoitat koska kuulijat mieltävät sen tarkoittan muuta.

        Eli jos tekisit haastattelututkimusta pitäisi kysyä molemmat tavat ymmärtää kysymys.
        (kulttuurisia olettamuksia siis kun perintieseti 80-90 % kansasta on ollut jomman kumman kansankirkon jäsen (ev lut tai ortodoksi). Rippikoulussa pitäisi jotain sentään selvitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe