Uskomatonta vain, että tuollainenkin harhausko elää sitkeästi.
Usko Jumalaan ei pelasta ketään
10
152
Vastaukset
Jaakobin kirje:
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.- Ev.lut. kirkon jäsen
En ymmärrä.
- etsivä-xx
Devoit kirjoitti:
Pelastava usko on eri asia, kuin olemassaolon totena pitävä usko. Absolut eri asia.
Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. - Ev. lut. kirkon jäsen
etsivä-xx kirjoitti:
Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima.
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.... Kristuksen tähden.
"uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. "
Tähän juuri ainakin itse iankaikkisuustoivoni olen asettanut. - Voiko toisen lunastaa?
etsivä-xx kirjoitti:
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.Tätä voisi miettiä että pelastaako tämäkään, jos se on vain älyllisellä tai tunteen tasolla olevaa uskoa.
" eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. "
Mystikot puhuvat kokemuksesta, joka lienee transsendenssin ( = Jumalan ) saavuttaminen älyn ja tunteen tuolla puolen. etsivä-xx kirjoitti:
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.****Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.***
Jos sana-arvoituksesi oikein käsitin, niin kysyn: Miksen saa?etsivä-xx kirjoitti:
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima*** Koko maailman kristillinen kansa kuottaa apostoliseen uskontunnustukseen, mutta useat, KUTEN KIRKKO ISTE ei sitä totuta. Heille se juuri on ” JOKU KORKEAMPI VOIMA”, eli sama kun ässä korttipelissä.
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. ** Jeesus ei lunasta mitään, sovittaa Messiaana ja Jumala lunastaa, sen minkä Jeesus hänelle esittelee, ei muita Hän lunasta.
Käymme uskontunnustuksen läpi;
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
^^^^^^^^^^^^^^^^
Juuri näin, uskomme että Jumala, Isä on olemassa ja meidän Jumalallamme on myös nimi, sillä Jumalia on satoja. Uskomme Abrahamin ja Isakin, Israelin Jumalaan Jahween.
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
meidän Herraamme,
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tässä se ero tulee. VL puhuu vapahtajasta, sinä lunastajasta, mutta me Pyhät kristityt Herrastamme. Jeesus on meidän Herra, eikä Jumala. Tätä ei edes EvLut kirkko tajua, että Jeesus on Herra, vaikka luettaa viikoittain uskontunnustusta, tätä se leipäpappeus saa aikaan.
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jo Jesaja sanoi, sikeää naisen siemenistä, ei miehen ja PH oli asialla.
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tähän loppuu VL tieto Jeesuskesta. He eivät ole lukeneen Matteusta lukua 27 eteenpäin, jolloin Jeesus itse sanoi, MINÄ OLEN, TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. TEIDÄN HERRANNE.
astui alas tuonelaan,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hän saarnasi siellä Vedenpaisumuksen jälkeen ja ennen Häntä syntyneille kuolleille, sillä ennen vedenpaisumusta jo Noa antoi heille Sanaa Jumalan tiestä. Jumala Pojassaan on oikeamielinen.
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
eläviä ja kuolleita,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Miksi sitten pelätä Jumalan tuomiota, kun tuomari ON VAIN JEESUS KRISTUS. Tätä ei VL eikä kirkko ole vielä oivaltanut. Jumala ei tuomitse kestään, eikä puhu kenellekään ja eikä näe ihmistä, vain Kristuksen.
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Niin siitä uupuu vain SRK.
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tämän taas VL ymmärtää väärin. - syntien anteeksiantamisen, sen tekee vain Kristus, ja se jolle ripittäydytään ( vilkutellaan ) vie ihmisen vain ristin juurelle, loppu on ihmisen ja Jeesuksen asiaa. Siinä ei lahkoa tarvita.
Ruumis nousee ylös ylösnousemus ruumissa ja iankaikkisuus on Jerusalemissa, Israelissa. Ei avaruudessa, sinne heitetään saatana hoitokokous sitojien kanssa.
Shalom.- etsivä-xx
Kesitas kirjoitti:
Tavalliselle ev luterialisen kansankirkon jäsenelle usko Jumalaan on sisällöltään suunnilleen uskontunnustus, noin yleisesti ottaen.Osalle saataa olla mielipeteenä, että uskoo että on joku korkeampi voima*** Koko maailman kristillinen kansa kuottaa apostoliseen uskontunnustukseen, mutta useat, KUTEN KIRKKO ISTE ei sitä totuta. Heille se juuri on ” JOKU KORKEAMPI VOIMA”, eli sama kun ässä korttipelissä.
Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. ** Jeesus ei lunasta mitään, sovittaa Messiaana ja Jumala lunastaa, sen minkä Jeesus hänelle esittelee, ei muita Hän lunasta.
Käymme uskontunnustuksen läpi;
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
^^^^^^^^^^^^^^^^
Juuri näin, uskomme että Jumala, Isä on olemassa ja meidän Jumalallamme on myös nimi, sillä Jumalia on satoja. Uskomme Abrahamin ja Isakin, Israelin Jumalaan Jahween.
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
meidän Herraamme,
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tässä se ero tulee. VL puhuu vapahtajasta, sinä lunastajasta, mutta me Pyhät kristityt Herrastamme. Jeesus on meidän Herra, eikä Jumala. Tätä ei edes EvLut kirkko tajua, että Jeesus on Herra, vaikka luettaa viikoittain uskontunnustusta, tätä se leipäpappeus saa aikaan.
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jo Jesaja sanoi, sikeää naisen siemenistä, ei miehen ja PH oli asialla.
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tähän loppuu VL tieto Jeesuskesta. He eivät ole lukeneen Matteusta lukua 27 eteenpäin, jolloin Jeesus itse sanoi, MINÄ OLEN, TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. TEIDÄN HERRANNE.
astui alas tuonelaan,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hän saarnasi siellä Vedenpaisumuksen jälkeen ja ennen Häntä syntyneille kuolleille, sillä ennen vedenpaisumusta jo Noa antoi heille Sanaa Jumalan tiestä. Jumala Pojassaan on oikeamielinen.
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
eläviä ja kuolleita,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Miksi sitten pelätä Jumalan tuomiota, kun tuomari ON VAIN JEESUS KRISTUS. Tätä ei VL eikä kirkko ole vielä oivaltanut. Jumala ei tuomitse kestään, eikä puhu kenellekään ja eikä näe ihmistä, vain Kristuksen.
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Niin siitä uupuu vain SRK.
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tämän taas VL ymmärtää väärin. - syntien anteeksiantamisen, sen tekee vain Kristus, ja se jolle ripittäydytään ( vilkutellaan ) vie ihmisen vain ristin juurelle, loppu on ihmisen ja Jeesuksen asiaa. Siinä ei lahkoa tarvita.
Ruumis nousee ylös ylösnousemus ruumissa ja iankaikkisuus on Jerusalemissa, Israelissa. Ei avaruudessa, sinne heitetään saatana hoitokokous sitojien kanssa.
Shalom.Niin kuten nikki ev lut. sanoo:
"... Kristuksen tähden.
"uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen. "
Tähän juuri ainakin itse iankaikkisuustoivoni olen asettanut. "
Näin uskomme me, jotka uskomme Jeesukseen Kristukseen vapahtajana.
Luterilaisessa kirkossa on niitäkin, jotka haluavat "stailatun" papin ikimuistoiseen "happeningiin" mutta on meitä muitakin. Ja mitä pappeihin tulee, olen kohdannut toistaiseksi niitä, joilla on heniklilökohtainen usko (ei välttämättä vanhoillislestadiolaisen opin mukainen). Ehkä siihen vaikuttaa, että itsekin suoritan valintaa vaistonvaraisestikin, kun mietin esim kirkollisten toimitusten toimittajaa. "Stailaus" olisi minulle kauhistus. Minulle kyse on joko hautaan siunaamisestä. häistä tai sakramentista, todelisen sisällön mukaisesti. En ole kokenut että kirkko uskoisi (ainakaan vielä) johonkin korkeamman voiman olemassaoloon vaan kolmiyhteiseen Jumalaan.
Toivottavasti hyvä Kesitas olemme sen verran aikaa pyörineet tällä palstalla, että uskot minun uskovan Jeesuksen Herraksi (vaikka ev lut olenkin). - etsivä-xx
Devoit kirjoitti:
****Oikeastaan et saa tällä seulalla sitä, mitä tosiasiassa kysyt, eli uskoa Jeesuksen ristinkuoleman kautta taphtuvaan lunastukseen.***
Jos sana-arvoituksesi oikein käsitin, niin kysyn: Miksen saa?Jos kysyt sitä ev lut kirkon jäseneltä ruksi ruutuun kyselynä saat saman ruksin. Ihan riippumatta uskooko asianomainen sillä lailla kuin tarkoitat Jumalan olemassaoloon (kuten saatankin) vai niin kuin uskontunnustuksessa sanotaan. Eli vain yksin armosta Jeesuksen ristinkuoleman pohjalta.Kysymystäsi ei ymmärretä ollenkaan sillä lailla kuin takoitat koska kuulijat mieltävät sen tarkoittan muuta.
Eli jos tekisit haastattelututkimusta pitäisi kysyä molemmat tavat ymmärtää kysymys.
(kulttuurisia olettamuksia siis kun perintieseti 80-90 % kansasta on ollut jomman kumman kansankirkon jäsen (ev lut tai ortodoksi). Rippikoulussa pitäisi jotain sentään selvitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1177522- 525638
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72673Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2031494Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501091Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30966