Pikku Ivetan korviin edelleen

iveta

särähtää sanat "epäuskoinen" ja "vääräuskoinen". Uskallammeko sanoa Jeesuksen muista lampaista näin.

Joh10:16
"Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun
johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Eli Jeesus puhuu tässä yhteydessä opetuslapsillensa vertauksin, että Hän on Hyvä Paimen ja Lammasten ovi.
Kun Jeesus sanoo,että Hänellä on muita lampaita, se ei tarkoita "maailman lapsia", Saatanan omia, vaan mielestäni Jeesus on isäntä niille lampaille, niiden oikea paimen ja lampaat Hänen omiansa ja Hänen johdatuksessaan ja saavat kuunnella oikeaa ääntä(ei Saatanan kuiskuttelua), Jeesuksen ääntä(kaikkeen oikeaan johtavaa).
Minulle on sanottu, että ne muut lampaat eivät ole Jeesuksen omia lampaita. Kyllä minusta ne ovat. Otan
esimerkin. Sanon näin: Minulla on myös muita autoja, jotka eivät ole tässä tallissa. Kyllä ne muut autot omistan minä ja ne ovat minun omiani, vaikkakin ovat eri tallissa. Samoin ovat myös ne muut lampaat Jeesuksen omia lampaita, Pyhän Hengen johdatuksessa Jeesuksen ääntä kuulevia. Jos minä olen "tästä lammastarhasta", niin uskallanko nimitellä näitä muita Jeesuksen lampaita ,Jeesuksen omia, vääräuskoisiksi. Silloin minä, Jeesuksen omana, haukkumalla muita, haukun tavallaan itseäni. Ja millä tuomiolla tuomitsette, sillä teidätkin tuomitaan.

Antakaa anteeksi, mutta edelläkerrotun perusteella, en voi haukkua muita Jeesuksen lapsia epäuskoisiksi,vääräuskoisiksi, kadotukseen meneviksi jne.
Iveta pikemmin haluaa ottaa heitä kaulasta kiinni ja halia ja kiittää yhdessä heidän kanssaan Paimenten Paimenta Jeesusta, joka Rakkauttaan rajattomasti jakaa.
Jumalan Siunausta Teille Kaikille! OOTTE IHANIA!

42

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska uskot Jumalan sanaan etkä SRK:n valheisiin. SRK:n valheisiin uskoville vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset ovat epäuskoisia.
      Tämä oppi on kauhistus Jumalalle!

• iveta

ihmetellyt tuota "epäuskoinen"-sanaa. On usko( kun uskoo) tai epäusko( kun ei usko,vaan epäilee). Kuinka voidaan jo uskossaolevaa(Jeesuksen omaa) sanoa epäuskoiseksi tai sitä jumalanlasta, jota Jeesus Pyhän Henkensä kautta johdattaa voidaan sanoa vääräuskoiseksi.
        Ihmetystä täynnä olevana Iveta käy nyt nukkumaan ja odottaa innolla tämänpäivästä raamattupiiriä ja toivottaa Melperille Jumalan Siunausta ja Kaikkea Hyvää Elämääsi! OLET IHANA!

• iveta kirjoitti:

ihmetellyt tuota "epäuskoinen"-sanaa. On usko( kun uskoo) tai epäusko( kun ei usko,vaan epäilee). Kuinka voidaan jo uskossaolevaa(Jeesuksen omaa) sanoa epäuskoiseksi tai sitä jumalanlasta, jota Jeesus Pyhän Henkensä kautta johdattaa voidaan sanoa vääräuskoiseksi.
        Ihmetystä täynnä olevana Iveta käy nyt nukkumaan ja odottaa innolla tämänpäivästä raamattupiiriä ja toivottaa Melperille Jumalan Siunausta ja Kaikkea Hyvää Elämääsi! OLET IHANA!

Kun vanhoillislestadiolainen nimittää Kristuksen verellä lunta valkeemmaksi pestyä uskovaista "epäuskoiseksi", niin se on kuin puukkoa työnnettäisiin uskovaisen ihmisen sydämeen. Ja vielä pahempaa: Se on kuin puukkoa työnnettäisiin itse Kristukseen, joka on tuon ei-vl-uskovaisen puolesta vuodattanut viattoman veren ja täyttänyt Isän tahdon JOKAISEN puolesta, joka Häneen uskoon.

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Jokainen uskovaista ihmistä halveksivasti "epäuskoiseksi" nimittävä vl on hengellinen MURHAMIES/-NAINEN.

Runsasta siunausta pikku ivetalle!

PS. Montako cm? Minulla 186 cm.

• seurailija--
        Melperi1 kirjoitti:

Kun vanhoillislestadiolainen nimittää Kristuksen verellä lunta valkeemmaksi pestyä uskovaista "epäuskoiseksi", niin se on kuin puukkoa työnnettäisiin uskovaisen ihmisen sydämeen. Ja vielä pahempaa: Se on kuin puukkoa työnnettäisiin itse Kristukseen, joka on tuon ei-vl-uskovaisen puolesta vuodattanut viattoman veren ja täyttänyt Isän tahdon JOKAISEN puolesta, joka Häneen uskoon.

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Jokainen uskovaista ihmistä halveksivasti "epäuskoiseksi" nimittävä vl on hengellinen MURHAMIES/-NAINEN.

Runsasta siunausta pikku ivetalle!

PS. Montako cm? Minulla 186 cm.

kirjoitettu.

• Jeesuksen lammastenhuone on Jumalan Valtakunta.

Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.
      Niin, OTTIVTA HÄNET VASTAAN. Tekivät parannuksen Jeesukseen, joka on portti. VL tekee paluun, tai parannuksena armon SRK;hon???

Kosko Jeesus on portti, on portin takana aitaus, tarha ja se juuri on se HÄNEN tarhansa. Mutta Hän myös myöhemmin toteaa; "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

• Yellona

”16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.”

Jeesus sanoo, että Hänen tulee johdattaa myös näitä muita lampaita. He saavat kuulla Jeesuksen äänen. Miten se on mahdollista? Miten Jeesus voi johdattaa lampaita, jotka ovat eri laumoissa, jos Hän kerran sanoo, että on oleva yksi lauma ja yksi paimen. Hän kutsuu koko ajan uusia lampaita laumaansa. Osa kuuntelee kutsua, osa ei. Ne, jotka kuuntelevat, pääsevät seuraamaan Häntä. Yhtä kaikki, on vain yksi lauma, johon Jeesus kutsuu lammastarhan ulkopuolella olevia. Vasta sitten, kun ulkopuolella oleva ottaa kutsun vastaan ja liittyy lammaslaumaan ja tulee sisään lammastarhaan Jeesuksen kautta, hänestä tulee Jumalan lapsi.

Totta kai Jeesus kutsuu lammastarhan ulkopuolellakin olevia, onhan Hän valmistanut tien pelastukseen ihan kaikille. Jos jätettäisiin tämä pois ”ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.”, tuo tulkintasi sopisi tekstiin ja jopa sen henkeen, mutta tuo viimeinen lause on täysin yksiselitteinen. On yksi oikea lammaslauma, muut laumat ja yksinään harhailevat ovat eksyksissä, vaikka heitäkin Jeesus rakastaa ja kutsuu laumaansa.

” Onnittelen valinnasta, vaikka et ole mennyt sinne Jeesuksen kautta, mutta nyt näytät olevan siellä, vaikka kotoisin aivan muulta, ulkopuolelta Jeesuksen tarhan.”

Kesitas:
      kuinka voi kukaan mennä lammastarhaan menemättä Jeesuksen kautta? Et kai oikeasti tuota tarkoittanut? Jeesushan samassa luvussa nimenomaan sanoo, että ne jotka eivät tule Hänen kauttaan, ovat varkaita ja ryöväreitä.

Kyllä tuo ”epäuskoiset” särähtää minunkin korvaan enkä sitä halua käyttää. Mutta käyttipä mitä nimeä tahansa, se ei tosiasiaa miksikään muuta.

Jos joku puolestaan haluaa kutsua minua epäuskoiseksi, siitä vaan. En siitä loukkaannu eikä se minun uskoani tee tyhjäksi. Eiköhän täällä käytetä vl:stä aika paljon törkeämpiä nimityksiä? Niissä ei oikein näy Hengen hedelmät, joista Paavali kirjoittaa Galatalaisille.

• iveta

Kirjoitit:"Jeesus sanoo, että Hänen tulee johdattaa myös näitä muita lampaita. He saavat kuulla Jeesuksen äänen. Miten se on mahdollista? Miten Jeesus voi johdattaa lampaita, jotka ovat eri laumoissa, jos Hän kerran sanoo, että on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
        Jeesus johdattaa niitä muita lampaita(aivan niinkuin Raamattu sanoo), jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Jeesus johdattaa niitä Pyhän Henkensä kautta niitä muita lampaita ja ne saavat kuulla Jeesuksen(oikean opin) äänen.
        On tavallaan 2 tai useampikin lauma. Nämä muut lampaat ja "tässä lammastarhassa" olevat lampaat.
        Ihmettelet:"Miten Jeesus voi johdattaa lampaita, jotka ovat eri laumoissa, jos Hän kerran sanoo, että on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        Niin saattoi ennenkin paimen johdattaa eri laumoja,eri paikoista yhteen. Niin mummolassakin oli etupellon laidun, jossa oli lampaita ja sitten oli takapellon laidun, ja rannassa oli niille yhteinen laidun. Kun lapsena avasimme peltojen laitumeitten portit ja mummo kutsui lampaita, niin ne juoksivat mummon äänen tuntien mummon luo rantalaitumeen juomaan ja syömään.
        Jos me ihmiset osaamme johtaa eri lammaslaumoja, kuinka epäilemme, ettei Jeesus osaisi. Pääasia on, että olisimme Hänen omia lampaita(Jeesuksen Sovitustyön kautta lunastettuja) ,eikä niin tärkeää ole se, olenko minä Jeesuksen lammaslaumassa A vai B. Pääasia, että meillä on sama Paimen, saamme olla Hänen turvallisessa johdossaan ja saamme. kuulla Hänen äänensä.
        Ja kerran on oleva(huom! futuuri:tulevaisuudessa) yksi paimen ja yksi lauma. Ilmeisesti silloin kun jääräpäinen itsekkyys ja itsekeskeisyys on heitetty kokonaan pois ja tilalle astunut täydellinen lähimmäisenrakkaus.
        Jumalan rauhaa Sinulle!

• lyyleri

voi yhtyä !

• Yellona
        iveta kirjoitti:

Kirjoitit:"Jeesus sanoo, että Hänen tulee johdattaa myös näitä muita lampaita. He saavat kuulla Jeesuksen äänen. Miten se on mahdollista? Miten Jeesus voi johdattaa lampaita, jotka ovat eri laumoissa, jos Hän kerran sanoo, että on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
        Jeesus johdattaa niitä muita lampaita(aivan niinkuin Raamattu sanoo), jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Jeesus johdattaa niitä Pyhän Henkensä kautta niitä muita lampaita ja ne saavat kuulla Jeesuksen(oikean opin) äänen.
        On tavallaan 2 tai useampikin lauma. Nämä muut lampaat ja "tässä lammastarhassa" olevat lampaat.
        Ihmettelet:"Miten Jeesus voi johdattaa lampaita, jotka ovat eri laumoissa, jos Hän kerran sanoo, että on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        Niin saattoi ennenkin paimen johdattaa eri laumoja,eri paikoista yhteen. Niin mummolassakin oli etupellon laidun, jossa oli lampaita ja sitten oli takapellon laidun, ja rannassa oli niille yhteinen laidun. Kun lapsena avasimme peltojen laitumeitten portit ja mummo kutsui lampaita, niin ne juoksivat mummon äänen tuntien mummon luo rantalaitumeen juomaan ja syömään.
        Jos me ihmiset osaamme johtaa eri lammaslaumoja, kuinka epäilemme, ettei Jeesus osaisi. Pääasia on, että olisimme Hänen omia lampaita(Jeesuksen Sovitustyön kautta lunastettuja) ,eikä niin tärkeää ole se, olenko minä Jeesuksen lammaslaumassa A vai B. Pääasia, että meillä on sama Paimen, saamme olla Hänen turvallisessa johdossaan ja saamme. kuulla Hänen äänensä.
        Ja kerran on oleva(huom! futuuri:tulevaisuudessa) yksi paimen ja yksi lauma. Ilmeisesti silloin kun jääräpäinen itsekkyys ja itsekeskeisyys on heitetty kokonaan pois ja tilalle astunut täydellinen lähimmäisenrakkaus.
        Jumalan rauhaa Sinulle!

Niin Iveta, kyllä Jeesukselle on kaikki mahdollista. Kaikki sekin, mikä ei meille ole.

Jeesuksella on lampaita, jotka ovat tulleet sisään lammastarhaan ja toisia lampaita, jotka eivät ole. Tuosta vertauksesta voi mielestäni päätellä sen, että Jeesus kutsuu ja johdattaa ”muita” lampaita tähän yhteen oikeaan lammaslaumaansa. Kun nämä ”muut” saavat kuulla Jeesuksen äänen eli ovat kutsutut laumaan ja ovat myös kutsua noudattaneet, ne liittyvät yhteen Jeesuksen lauman kanssa. Minusta tämä on aika johdonmukaistakin: ulkopuolella olevia kutsutaan, he saavat parannuksen, liittyvät laumaan ja alkavat seurata Jeesusta.

Fyysisen lauman käsite ei olekaan merkityksellinen tässä yhteydessä. Sitä kai itsekin tarkoitat. On yksi joukko, joka on Hänen lampaansa, ja se on se, joka turvaa Jeesuksen sovitustyöhön.

• Jeesus sanoo, että Hänen tulee johdattaa myös näitä muita lampaita. He saavat kuulla Jeesuksen äänen. Miten se on mahdollista? Miten Jeesus voi johdattaa lampaita, jotka ovat eri laumoissa, jos Hän kerran sanoo, että on oleva yksi lauma ja yksi paimen. ** Juuri näin. Amen

Hän kutsuu koko ajan uusia lampaita laumaansa.*** Mutta kukaan ei sinne tule, ennen kuin Isä Jumala Häntä sinne vetää. Joh 6;44.

Osa kuuntelee kutsua, osa ei. Ne, jotka kuuntelevat, pääsevät seuraamaan Häntä. Yhtä kaikki, on vain yksi lauma, johon Jeesus kutsuu lammastarhan ulkopuolella olevia. Vasta sitten, kun ulkopuolella oleva ottaa kutsun vastaan ja liittyy lammaslaumaan ja tulee sisään lammastarhaan Jeesuksen kautta, hänestä tulee Jumalan lapsi. ** Amen.

Kesitas:
        kuinka voi kukaan mennä lammastarhaan menemättä Jeesuksen kautta? Et kai oikeasti tuota tarkoittanut? Jeesushan samassa luvussa nimenomaan sanoo, että ne jotka eivät tule Hänen kauttaan, ovat varkaita ja ryöväreitä.** Mennä voi, mutta kuten sanoit, he ovat….. Kristuksen varkaita ja ryöväreitä. Kirjoitin kai epäselvästi. Sorry.

Kyllä tuo ”epäuskoiset” särähtää minunkin korvaan enkä sitä halua käyttää. Mutta käyttipä mitä nimeä tahansa, se ei tosiasiaa miksikään muuta. ** Se selviää sillä, kun kysyy, - onko Jeesus sinun Herrasi.

Jos joku puolestaan haluaa kutsua minua epäuskoiseksi, siitä vaan. En siitä loukkaannu eikä se minun uskoani tee tyhjäksi. Eiköhän täällä käytetä vl:stä aika paljon törkeämpiä nimityksiä? Niissä ei oikein näy Hengen hedelmät, joista Paavali kirjoittaa Galatalaisille. ** Vaikutat Jumalalle otolliselta, Jeesuksen seuraajalta.

Shalom

• iveta

Kirjoitit:" Totta kai Jeesus kutsuu lammastarhan ulkopuolellakin olevia, onhan Hän valmistanut tien pelastukseen ihan kaikille. Jos jätettäisiin tämä pois ”ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.”,
        tuo tulkintasi sopisi tekstiin ja jopa sen henkeen, mutta tuo viimeinen lause on täysin yksiselitteinen.
        On yksi oikea lammaslauma, muut laumat ja yksinään harhailevat ovat eksyksissä, vaikka heitäkin Jeesus rakastaa ja kutsuu laumaansa."

Aivan! On yksi oikea lammaslauma ja se on se lammaslauma, josta Jeesus sanoo:"ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."( se on se lammaslauma, joka on oleva(tuleva(huom futuuri)), ja johon Jeesuksen
        muut lampaat ja lampaat "tästä lammastarhasta" johdatetaan. Helposti vl:inä tahtoisimme kuvitella,
        että, koska me olemme vain Jeesuksen omia oikeassaolevia lampaita, niin tottakai Jeesus ohjaa ne muut lampaat meidän tarhaamme. Siinä Raamatunkohdassa
        ei sanota suuntaa tai mihin Jeesus ne muut lampaat johdattaa(ei mihinkään toiseen tarhaan), vaan on oleva(muodostuva) yksi lauma ja yksi paimen.

Jumalan rauhaa Sinulle!

• tunnet?
        lyyleri kirjoitti:

voi yhtyä !

Siis vl-yhteisön ulkopuolelta. Rehellinen vastaus, kiitos.

• Taneli-setä
        tunnet? kirjoitti:

Jos kerran et tuomitse ja hyväksyt Jumalan lapsiksi muitakin kuin vl-uskovaisia, voisitko kertoa missä muissa herätysliikkeissä tai suuntauksissa näitä samassa hengessä olevia on?

Olisi vaan mukava kuulla lisää.

• vetäytyy taas
        Taneli-setä kirjoitti:

Jos kerran et tuomitse ja hyväksyt Jumalan lapsiksi muitakin kuin vl-uskovaisia, voisitko kertoa missä muissa herätysliikkeissä tai suuntauksissa näitä samassa hengessä olevia on?

et saa lyyleriltä tuohon mitään komenttia!

• lyyleri
        tunnet? kirjoitti:

valtakunnan evankeliumia saarnataan täällä maan päällä ...vastaanottavaa ja vastaanottamatonta uskoa se saa aikaan. Jumala näkkee meidän sydämemme ja uskon aitouden ja korjaa viimeisenä päivänä...me ihmiset emme pysty enenpään. Elämän kirjassa taivaassa haluamme nimemme olevan kirjoitettuna..Kilvoitellaan uskossa loppuun asti. Tärkeää ei ole nyt tietää eikä arvailla kuka kuka ja kuka...

• missä olis rehellinen vl onko sellaisia?
        lyyleri kirjoitti:

valtakunnan evankeliumia saarnataan täällä maan päällä ...vastaanottavaa ja vastaanottamatonta uskoa se saa aikaan. Jumala näkkee meidän sydämemme ja uskon aitouden ja korjaa viimeisenä päivänä...me ihmiset emme pysty enenpään. Elämän kirjassa taivaassa haluamme nimemme olevan kirjoitettuna..Kilvoitellaan uskossa loppuun asti. Tärkeää ei ole nyt tietää eikä arvailla kuka kuka ja kuka...

nyt JÄLLEEN kiemurteluun?

• iveta
        Taneli-setä kirjoitti:

Ivetaa, niin vastaan. Niitä muita jumalanlapsia voi olla hyvin monissakin eri herätysliikkeissä, en edes tunne kuin murto-osan(hyvin huonosti nekin) Suomen oliko se nyt 800:sta eri hengellisestä liikkeestä. Jumalanlapseus ei ole pikku Ivetan mielestä suoraan riippuvainen liikkeestä, mihin kuulun. Se ei ole automaatio. Puhujaveljetkin aina korostavat, että ei kaikki vl:ät tai SRK:hon kuuluvat automaattisesti pelastu. Äskettäin eräs veli sanoi, että "verkossamme" voi olla tuoreita ja mätiä kaloja. O.Voittonen sanoi suviseurojen yhteydessä,että ulkopuolellakin voi pelastua, jos on sama usko kuin meillä.

Mitä minuun tulee, niin uskon vahvasti Jeesuksen sanaan: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta..jne. Kuulen aina tulkintoja tästä, että ne muut lampaat ovat eksyneitä, harhaanmenneitä, jotka Jeesus johdattaa takaisin (kun Hän puhuu tästä lammastarhasta). Niin ne voisivat ollakin, mutta Jeesus ei tuossa raamatunpaikassa mainitse suuntaa tai kohdetta, mihin Hän ne lampaat johdattaa.On yksi oikea lammaslauma ja se on se lammaslauma, josta Jeesus sanoo:"ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."( se on se lammaslauma, joka on oleva(tuleva(huom futuuri)), ja johon Jeesuksen
        MUUT LAMPAAT ja lampaat "tästä lammastarhasta" johdatetaan. Helposti vl:inä tahtoisimme kuvitella,
        että, koska me olemme vain Jeesuksen omia oikeassaolevia lampaita, niin tottakai Jeesus ohjaa ne muut lampaat meidän tarhaamme. Siinä Raamatunkohdassa
        ei sanota suuntaa tai mihin Jeesus ne muut lampaat johdattaa(ei mihinkään toiseen tarhaan), vaan on oleva(muodostuva) yksi lauma ja yksi paimen.

Uskon vahvasti, että Jeesuksella on muita lampaita, jotka ovat uskolla ottaneet vastaan Jeesuksen Sovitustyön ja Syntienanteeksiantamuksen ja haluavat seurata Jeesusta Hänen johdatuksessaan ja iloiten viedä Hänen evankeliumiaan, ilosanomaa pelastuksesta Jeesuksessa eteenpäin teille ja aitovierille, aina maailman ääriin saakka. Näitä muita Jeesuksen lampaita on varmasti muissakin herätysliikkeissä esim.körteissä, evankeelisissä, kansanlähetyksessä,esikoisissa,pikkuesikoisissa,Kansan Raamattuseurassa, jne. Ei pääasia ole liike, eikä lauma, johon kuulun, vaan että olen Jeesuksen oma, lammas Hänen sylissään.
        Jumalan rauhaa Teille Kaikille!

• 2h3k4l
        iveta kirjoitti:

Ivetaa, niin vastaan. Niitä muita jumalanlapsia voi olla hyvin monissakin eri herätysliikkeissä, en edes tunne kuin murto-osan(hyvin huonosti nekin) Suomen oliko se nyt 800:sta eri hengellisestä liikkeestä. Jumalanlapseus ei ole pikku Ivetan mielestä suoraan riippuvainen liikkeestä, mihin kuulun. Se ei ole automaatio. Puhujaveljetkin aina korostavat, että ei kaikki vl:ät tai SRK:hon kuuluvat automaattisesti pelastu. Äskettäin eräs veli sanoi, että "verkossamme" voi olla tuoreita ja mätiä kaloja. O.Voittonen sanoi suviseurojen yhteydessä,että ulkopuolellakin voi pelastua, jos on sama usko kuin meillä.

Mitä minuun tulee, niin uskon vahvasti Jeesuksen sanaan: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta..jne. Kuulen aina tulkintoja tästä, että ne muut lampaat ovat eksyneitä, harhaanmenneitä, jotka Jeesus johdattaa takaisin (kun Hän puhuu tästä lammastarhasta). Niin ne voisivat ollakin, mutta Jeesus ei tuossa raamatunpaikassa mainitse suuntaa tai kohdetta, mihin Hän ne lampaat johdattaa.On yksi oikea lammaslauma ja se on se lammaslauma, josta Jeesus sanoo:"ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."( se on se lammaslauma, joka on oleva(tuleva(huom futuuri)), ja johon Jeesuksen
        MUUT LAMPAAT ja lampaat "tästä lammastarhasta" johdatetaan. Helposti vl:inä tahtoisimme kuvitella,

Uskon vahvasti, että Jeesuksella on muita lampaita, jotka ovat uskolla ottaneet vastaan Jeesuksen Sovitustyön ja Syntienanteeksiantamuksen ja haluavat seurata Jeesusta Hänen johdatuksessaan ja iloiten viedä Hänen evankeliumiaan, ilosanomaa pelastuksesta Jeesuksessa eteenpäin teille ja aitovierille, aina maailman ääriin saakka. Näitä muita Jeesuksen lampaita on varmasti muissakin herätysliikkeissä esim.körteissä, evankeelisissä, kansanlähetyksessä,esikoisissa,pikkuesikoisissa,Kansan Raamattuseurassa, jne. Ei pääasia ole liike, eikä lauma, johon kuulun, vaan että olen Jeesuksen oma, lammas Hänen sylissään.

jos ulkopuoleltakin pelstuu kun uskoo samalla tavalla,! " O.Voittonen sanoi suviseurojen yhteydessä,että ulkopuolellakin voi pelastua, jos on sama usko kuin meillä."

No riittääkö silloin usko samalla tavalla vaikka ei tunne vl.liikkee omia erillis sääntöjä ei edes tiedä mikä on Suomalaine vl.liike, mutta opillinen linja on sama sitäkö voittonen tarkoitti?

• iveta
        2h3k4l kirjoitti:

jos ulkopuoleltakin pelstuu kun uskoo samalla tavalla,! " O.Voittonen sanoi suviseurojen yhteydessä,että ulkopuolellakin voi pelastua, jos on sama usko kuin meillä."

No riittääkö silloin usko samalla tavalla vaikka ei tunne vl.liikkee omia erillis sääntöjä ei edes tiedä mikä on Suomalaine vl.liike, mutta opillinen linja on sama sitäkö voittonen tarkoitti?

en osaa vastata tuohon, ja kuinka voisinkaan, kun en tiedä, mitä itse Voittonen sanoillaan ja kuinka syvällisesti tarkoitti. Mutta oikeaan uskoon riittää Raamattu ja raamatun sanat. Ei Jeesus, eikä Jeesuksen opetuslapset tienneet mitään vl:n herätysliikkeesta eikä sen erillissäännöistä.
        Jumalan rauhaa Sinulle!

• lyyleri
        missä olis rehellinen vl onko sellaisia? kirjoitti:

nyt JÄLLEEN kiemurteluun?

Raamatusta löytyy, miten ihminen vanhurskautetaan.

• tunnet?
        lyyleri kirjoitti:

Vastaa, kiitos!

• miten?
        lyyleri kirjoitti:

Raamatusta löytyy, miten ihminen vanhurskautetaan.

Kuinka muut tuomitaan helvettiin, se on se kysymys.

• SRK:n!
        iveta kirjoitti:

Ja Lyyleri on sentään Työvaliokunnan nimimerkki. Älä pullikoi vastaan.

• iveta
        SRK:n! kirjoitti:

Ja Lyyleri on sentään Työvaliokunnan nimimerkki. Älä pullikoi vastaan.

Pelastus ei riipu asemasta, kuinka korkealla virka-asteikossa ihminen on edennyt.
        Ole vaan turvallisesti Jeesuksen sylissä!

• huutoonsa!
        vetäytyy taas kirjoitti:

et saa lyyleriltä tuohon mitään komenttia!

Venkoilu on SRK/Lyylerin ainoa käytettävissä oleva keino.

• syntiä,
        2h3k4l kirjoitti:

vaikka se on SRK:n opin mukaan autuuden ehto. Ei siis kostu kunniaan! Helvetintuomio päälle.

• epäuskoisia,
        lyyleri kirjoitti:

eli saatanan lapsia, helvetin matkalaisia jne.. Eikä heitä tervehditä "Jumalan lasten omalla tervehdyksellä"! Jos sanoo Jumalan terve vl-yhteisön ulkopuolella olevalle, syyllistyy ekumenian syntiin. Näin opetetaan SRK:n suulla.

• eissasasas

mutta ne lampaat joita tarkoitetaan tuossa, on niitä jotka jumala on valinnut ja niitä ollaan sieltä väärältä tieltä johtamassa oikeaan eli jumalan valtakuntaan , ja jumalan valtakuntaa ei pääse kuin parannuksen kautta siis uskomalla synnit anteeksi,, siinähän selvästi sanotaan ne pitää johdattaman tänne samaan huoneeseen samaan armo huoneeseen

• Raamattua sanotaan: "Uskokaa synnit anteeksi"?

Siellä kyllä sanotaan: "Uskokaa Jeesukseen". Ja tämän uskon kautta saadaan synnit anteeksi. Siellä sanotaan: "Uskokaa evankeliumi".

Missä kohtaa sanotaan: "Uskokaa synnit anteeksi"?

• iveta

Kirjoitit:"mutta ne lampaat joita tarkoitetaan tuossa, on niitä jotka jumala on valinnut ja niitä ollaan sieltä väärältä tieltä johtamassa oikeaan eli jumalan valtakuntaan , ja jumalan valtakuntaa ei pääse kuin parannuksen kautta siis uskomalla synnit anteeksi,, siinähän selvästi sanotaan ne pitää johdattaman tänne samaan huoneeseen samaan armo huoneeseen.
        Jeesus sanoo:" Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta..jne. Sen lisäksi, että minulla on lampaita tässä lammastarhassa, minulla on myös muita lampaita. Ne on sillä tavalla valittuja niinkuin sanoit, että Uskon Alkaja ja Täyttäjä on tehnyt heissä työtään ja herättänyt uskon ja he ovat saaneet Jeesuksen Sovitustyön kautta synnit anteeksi.
        Puhuit:" väärältä tieltä johtamassa oikeaan eli jumalan valtakuntaan.
        Moni näistä lampaista varmasti kulki väärällä tiellä, ennenkuin Jeesus pelasti heidät ja hyväksyi omiksi lampaikseen ja nyt Jeesus kutsuu heitä(Minulla on myös muita lampaita) ja johdattaa heitä Pyhän Henkensä kautta oikeaan laumaan. Se lauma ei ole nimetty, eikä se ole täällä tai tuolla. Se voi olla vaikka Jumalan Taivaallinen Valtakunta.
        Rosvot, varkaat ryövärit jne. jotka tulevat varkain aidan yli lammastarhaan, ovat niitä, joita Jeesus haluaa
        kohdata niinkuin syntisen naisen, avata sydän synnintuntoon,omaksumaan Sovitustyö ja syntienanteeksiantamus.
        Jumalan Rauhaa Sinulle!

• sanotaan
        Melperi1 kirjoitti:

Raamattua sanotaan: "Uskokaa synnit anteeksi"?

Siellä kyllä sanotaan: "Uskokaa Jeesukseen". Ja tämän uskon kautta saadaan synnit anteeksi. Siellä sanotaan: "Uskokaa evankeliumi".

"Missä kohtaa sanotaan: "Uskokaa synnit anteeksi"?"

Luuk. 24
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.

Oletko sitä mieltä, että tätä ei tarvitse uskoa?

• sanotaan kirjoitti:

"Missä kohtaa sanotaan: "Uskokaa synnit anteeksi"?"

Luuk. 24
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.

Oletko sitä mieltä, että tätä ei tarvitse uskoa?

• mitä muuta
        Melperi1 kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, mutta kysyin: oletko sitä mieltä, että tätä Jeesuksen sanaa ei tarvitse uskoa?

Luuk. 24

• iveta
        mitä muuta kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, mutta kysyin: oletko sitä mieltä, että tätä Jeesuksen sanaa ei tarvitse uskoa?

Luuk. 24

Jeesuksen sanaan. Ja näinhän me yritämme myös toimia.
        Jumalan Rauhaa Sinulle!

• Ikävä ihminen
        iveta kirjoitti:

Kirjoitit:"mutta ne lampaat joita tarkoitetaan tuossa, on niitä jotka jumala on valinnut ja niitä ollaan sieltä väärältä tieltä johtamassa oikeaan eli jumalan valtakuntaan , ja jumalan valtakuntaa ei pääse kuin parannuksen kautta siis uskomalla synnit anteeksi,, siinähän selvästi sanotaan ne pitää johdattaman tänne samaan huoneeseen samaan armo huoneeseen.
        Jeesus sanoo:" Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta..jne. Sen lisäksi, että minulla on lampaita tässä lammastarhassa, minulla on myös muita lampaita. Ne on sillä tavalla valittuja niinkuin sanoit, että Uskon Alkaja ja Täyttäjä on tehnyt heissä työtään ja herättänyt uskon ja he ovat saaneet Jeesuksen Sovitustyön kautta synnit anteeksi.
        Puhuit:" väärältä tieltä johtamassa oikeaan eli jumalan valtakuntaan.
        Moni näistä lampaista varmasti kulki väärällä tiellä, ennenkuin Jeesus pelasti heidät ja hyväksyi omiksi lampaikseen ja nyt Jeesus kutsuu heitä(Minulla on myös muita lampaita) ja johdattaa heitä Pyhän Henkensä kautta oikeaan laumaan. Se lauma ei ole nimetty, eikä se ole täällä tai tuolla. Se voi olla vaikka Jumalan Taivaallinen Valtakunta.
        Rosvot, varkaat ryövärit jne. jotka tulevat varkain aidan yli lammastarhaan, ovat niitä, joita Jeesus haluaa
        kohdata niinkuin syntisen naisen, avata sydän synnintuntoon,omaksumaan Sovitustyö ja syntienanteeksiantamus.
        Jumalan Rauhaa Sinulle!

Voiskohan olla niin, että ihmisellä pitäisi olla muutakin mietittävää kuin uskon asiat päivin sekä öin?

• iveta
        Ikävä ihminen kirjoitti:

Voiskohan olla niin, että ihmisellä pitäisi olla muutakin mietittävää kuin uskon asiat päivin sekä öin?

ja siksi täytän päiväni työnteolla, lähimmäisen auttamisella,ulkoilulla,matkailulla jne.
        Jumalan rauhaa Sinulle!

• Ikävä ihminen
        iveta kirjoitti:

ja siksi täytän päiväni työnteolla, lähimmäisen auttamisella,ulkoilulla,matkailulla jne.
        Jumalan rauhaa Sinulle!

Vaikuttaa nimittäin siltä, että sekä Sinä että minä olemme netissä aivan riittävästi...

• iveta
        Ikävä ihminen kirjoitti:

Vaikuttaa nimittäin siltä, että sekä Sinä että minä olemme netissä aivan riittävästi...

on minun kohdallani aivan uusi kokemus olla netissä ja jopa(alunperin ei pitänyt olla) kirjoittaa tänne. Mutta luulen, että tämän alkuinnostus ja jännittävyys häviää vähitellen ja voisinko sanoa palaan siihen "normaaliin elämäntahtiin".
        Jumalan Siunausta Sinulle!

• sanaan
        iveta kirjoitti:

Jeesuksen sanaan. Ja näinhän me yritämme myös toimia.
        Jumalan Rauhaa Sinulle!

"Kyllä me uskotaan
        iveta 22.9.2009 23:04

Jeesuksen sanaan."

Ketkä me? Sinä ja Melperi? Uskotte siis parannussaarnan ja syntien anteeksiantamisen, niinkö?

• sanaan kirjoitti:

"Kyllä me uskotaan

Jeesuksen sanaan."

Ketkä me? Sinä ja Melperi? Uskotte siis parannussaarnan ja syntien anteeksiantamisen, niinkö?

mitään pakollisia parannussaarnoja. Se oppi on pelkkää SRK:n VALHETTA ja ROSKAA!!

• todellisuudessa.
        Melperi1 kirjoitti:

mitään pakollisia parannussaarnoja. Se oppi on pelkkää SRK:n VALHETTA ja ROSKAA!!

Jeesus:
        Luuk. 24
        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,

Melperi:
        "Ei tarvita
        Melperi1 Käyttäjän viestit 23.9.2009 19:14

mitään pakollisia parannussaarnoja. Se oppi on pelkkää SRK:n VALHETTA ja ROSKAA!!"

• iveta
        sanaan kirjoitti:

"Kyllä me uskotaan

Jeesuksen sanaan."

parannussaarnan ja anteeksiantamisen. Puhun nyt vain omasta puolestani. Monissa muissakin herätysliikkeissä parannussaarnat ja anteeksiantaminen ovat tuttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      7507
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      52
      5628
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2653
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1618
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      202
      1482
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1129
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1097
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1091
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      956
    Aihe