Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kertomus+Jumalan+Valtakunnasta,+Uudesta+Jerusalemista,+jota+johtaa+Jumala,+ja+eteiskiusausta+ei+ole,+eikä+öky+autoja.
Ilm+21;1+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.
2+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.
3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;
Tauhanydistys+on+leikki+jumalan+valtakunta.
26.05.2018 19:44
Profetio+on+Jumalalta,+horoskooppi+saatanalta,+muka+perustuen+taivaan+kappaleiden+asemaan.
Se+on+useiden+maiden+uskonto.
26.05.2018 07:33
Jeesus+on+minulle+ilmoittanut;
Joh.+11:25+
Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.
25.05.2018 21:05
Ei+Raamatussa,+eikä+alkutekstissä+ole+"taidaa".
Mitä+mieltä+on+otttaa+väärin+käännettyjä+irallisia+jakeita+palstalle,+sillä+joka+niitä+haluaa+tankata,+ymmärtämättä,+sen+kun+tankkaa,+taidatko+sinä?
25.05.2018 19:10
Se+on+väärin+käännetty.
Se+on+alkutekstissä;+gemnéthé+anothé,+eli+syntyä+ylhäältä.
Biblia+on+käännöksen+käänös,+ei+suora+käännös.
25.05.2018 19:06
Ei+nimimerkin+osittainenkaan+varastaminen+tee+Sinusta+kovinkaan+teologisesti+viisasta,+koska+uupuu+mainitsemasi+Pyhä+Henki.
Et+ilmeisesti+tiedä+sitä,+mitä+Nokodemos,+joka+oli+juuri+Jumalan+mies,+ei+Jeesuksen,+joka+jäi+Raamatussa+avoimeksi.
Nikodemos+vietti+juhlaa+juutalaiseen+tapaan,+sillä+alkuperältään+ja+ajankohdaltaan+helluntai+liittyy+myös+juutalaisten+šavuot-+juhlaan,+jota+myös+Jeesus+nuorempana+vietti,+ennen+kastetta.+
Eihän+sitä+tiennyt+kukaan+muukaan,+millä+saadaan+Taivasosuus,+ennekuin+Jeesus+sen+avasi,+eli+uudestisyntyminen+Hengessä+ja+tunnustaa+Jeesus+ihmisten+edessä+Herraksi.
Aikaisemmin+Herra+olikin+Jumala,+nyt+Jeesus.
Kerhossahan+ei+uudestisyntymästä+puhuttu+mitään,+ennekuin+painotin+sitä+palstalla.+Sille+vain+naurettiin.+
’
Joh.+3:3+
Jeesus+vastasi+hänelle:+"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+uudesti,+ylhäältä,+hän+ei+pääse+näkemään+Jumalan+valtakuntaa."
Jeesus+ei+painottanut+”Jumalan+lasta”,+vaan+uskoaan+Häneen.+Hän+on+Tie,+totuus+ja+elämä.+Jos+ei+Häntä+tunne+sisällisesti,+ei+ole+Jumalaakaan.
+Joh.+14:6+
Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.
Siinä+pelissä+ei+ihmisen+näpit+riitä+mihinkään.
>>Uudestisyntyminen+tapahtuu,+kun+ihminen+saa+parannuksen+armon.+**+Naurettavaa?+Koko+parannuksen+armoa+ei+Raamattu+tunne.
Parannus+on+henkilökohtainen+ratkaisu,+kuten+Paavalilla,+ottaa+vastaan+Jeesus+Kaikkivaltiaana+Kuninkaana+ja+hakeutua+kasteelle,+jolloin+saa+Pyhän+Hengen+voitelun,+sekä+armolahjoja.
>>Sen+perustana+on+Jeesuksen+sovitustyö+Golgatan+ristillä.+Jeesus+vuodatti+uhrikaritsana+verensä+ihmiskunnan+syntien+sovitukseksi.+Jokainen,+joka+uskoo+häneen+omakohtaisena+Vapahtajanaan,+saa+periä+iankaikkisen+elämän.+Nyt,+pimeän+yön+keskustelussa+Nikodemoksen+edessä+loisti+maailman+Valo.**+Jeesus+jatkoi;+Joh3;5+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+hän+ei+pääse+Jumalan+valtakuntaan.
Mutta+missä+ilmenee,+että+Nikodemos+teki+parannuksen?
+
Jumala+ei+tuomitse+ketään,+joten+ihmisen+on+etsittävä+Jeesuksen+ymmärrys,+että+pääsee+Hänen+jonoonsa.
Jumala+tuomitsee+vain+Israelia+kurittavat+ja+haukkuvat+kansat,+Jeesus+ihmiset.
+>>Syntinsä+tuntevalle+ja+katuvalle+maailman+lapselle+julistetaan+syntien+anteeksiantamuksen+evankeliumia+Pyhän+Hengen+voimassa.+Näin+Jumala+siirtää+uudestisyntyneen+lapsensa+rakkaan+Poikansa+valtakuntaan+ja+osalliseksi+pyhille+kuuluvaan+perintöosaan+(Kol.+1:13–14).**+Missä+Raamatussa+yksikään+ihminen+julisti+synninpäästön+toiselle+ihmiselle?
Olisi+hyvä+laittaa+paikka+näkyviin.
>>Heikollekin+Valon+lapselle+luvataan+synnit+anteeksi+Jeesuksen+nimessä+ja+veressä.+Maailman+pimeyden+keskellä+on+uskovaisten+majoissa+Valo+(2.+Moos.+10:23).**+Aivanko+totta?
Kukaan+ei+antanut+syntejä+Vanhassa+Liitossa+anteeksi,+se+sovitettiin+vain+viattoman+verellä,+jokaista+rikettä+618+käskystä+(mizvasta).
Kova+markkinajuttu+sinänsä.
25.05.2018 18:14
Jeesus+ei+jakanut+kenellekään+titteleitä.
Jeesushan+rakensi+oman+seurakuntansa+kalliolle,+jota+ei+Kuolema+voita.
Su+ei+Petros+(erisnimi)+kai+epi+tauté+petra+(normaali+kallio)+oikodomésó+mú+ten+ekkelèsian+kai+pydá+Hadu+ú+kati´skhyyosin.
Sinä+olet+Pietari,+ja+päälle+tämän+kallion+rakennan+minun+seurakuntani,+jota+haadeksen+portit+eivät+voita.
Pietaria+Hän+vertasi+kallioon,+mutta+Hänen+varaan,+ei+rakentanut+seurakuntaa,+ainoastaan+sen+kallion+varaan,+jonka+päällä+he+seisovat.+Se+kallio+ei+ollut+persoona,+vaan+sedimentti.
Pietarille+tuli+sama+tehtävä,+kun+muille,+ja+Hän+oli+Jerusalemin+seurakunnan+vanhin.
Kaiken+lisäksi+helluntaina+juuri+Hän+puhui,+kun+Henki+Voiteli+3000+miestä,+ja+naiset+päälle,+jolloin+saivat+kielillä+puhumisen+armolahjan,+sekä+monia+muita+lahjoja,+joita+Henki+jakaa+vieläkin,+kenelle+itse+tahtoo.
Sen+ajan+Jeesuksen+seuraajilla+oli+kinaa,+kuten+seurakunnissa+nykyäänkin.+
Jeesus+ei+koskaan+jutellut+yhdenkään+roomalaisen+kanssa,+lukuun+ottamatta+viimeistä+Pääsiäistä,+ja+ei+kovin+dikannut+silloinkaan+heitä.
Toisaalta+Rooman+Valtakunnassa+oli+vain+5%+roomalaisia,+emigrantteja+muut.
Käytännössä+Kiirastuli+on+vain+SRK;lla+ja+Rooman+pakanallisella+kirkolla.
+Minäkin+sympatiseeraan+enemmän+Idän+kirkkoa,+mitä+Roomaa,+jopa+opillisesti.
Muotomenoja+on+kuitenkin+molemmilla,+kuten+luterilaisillakin.
+
Konsiinin+aikaan+Rooma+piti+hieman+pilkkanaan+Konstantinopolin+uskovia,+ja+veti+välistä+usein.
+
>>+Jo+luterilaisuuden+perusteet+eivät+ole+riittävän+"iäkkäitä"+ja+traditio+tarvitaan+on+ortodoksinen+kirkko+vahvoilla.+**+Ei+ole+kaukana+oikeasta+näkemyksestä.
Kes.
24.05.2018 18:36
Oliko+Opetuslapset+Jumalan,+vai+Jeesuksen+hellässä+huomassa?
24.05.2018 12:18
Israel+on+Jumnalan+omaisuuskansa,+YK:n+päätöksellä+vapaa+valtio,+mutta+nämä+"filistealaiset"+ovan+YK;n+pääytöksellä+terroriteja.
Älä+huoli,+et+sinä+pääse+sinne+koskaan,+et+elävänä,+et+kuolleena.
24.05.2018 06:55
Odottakaa+nyt+ensin+Jumalan+tulemista+Jerusalemiin,+johon+Hän+Valtakuntansa+perustaa.
JV:tä+johtaa+Jumala,+ei+lestadiolainen.
23.05.2018 20:31
Minulle+ei+mene+kukaan+Jeesuksen+edelle.+Hänellähän+on+kaikki+valta.
Jopa+Jeesus+ona+aninut+tie+Isän+luokse.
Jeesushan+itse+ei+nostanut+äitiää+muiden+naisten+edelle.
Hän+jopa+kerran+sanoi+Äidilleen;+-+ole+hiljaa+nainen?
Sitten+vähän+ennen+kuolemaansa+Jeesus+puhui+äidilleen+ja+rakkaalle+opetuslapselleen+Johannekselle+ja+sanoi:+”Nainen,+katso,+poikasi!”+Sitten+hän+sanoi+sille+opetuslapselle:+”Katso!+Äitisi!”+–+Johannes+19:26,+27.
Hän+siirsi+vastuun+Johannekselle,+joka+oli+Hänen+serkkunsa.
23.05.2018 16:44
Laitatko+kohdan,+mitä+tarkoitat?
23.05.2018 16:34
En+tunne+ilmeisesti+Joonaa,+mutta+koen+olleen+Hänen+kanssaan+kerran+samassa+tilassa,+puolisen+tuntia.+
Jäi+fiksu+vaikutelma.
Lutheria+ei+kuitenkaan+pääse+karvoistaan,+ne+ovat+Hänellä+olemassa,+joista+yksi+laiminlyönti+oli+tosi+paha.+Se+oli+uskonpuhdistajalle+erikoista,+kun+Hän+jätti+kokonaan+käsittelemättä+kirkkotoiminnat+sekä+lähdetystoiminnan.
Toinen+oli+antisemitismi,+joka+Raamatussa+mainitaan+jopa+kadotukseen+johtavana,+ja+vielä+tämä+veli+Hitler+käytti+Häntä+oppi-+isänään,+onnistuneesti.
Kolmas+oli+kaste,+jonka+Hän+Isossa+Katekismuksessa,+sekä+lopun+puheissa+kertoi+olevan+upottaminen,+Raamatun+mukaan.+Muitahan+siellä+ei+ilmenekään.
Se+Lutherista,+joka+oli+kuitenkin+”pieni+tekijä+pahassa”,+verrattuna+saatanalliseen+katoliseen+Kirkkoon.
Rooman+kirkko+on+saatanan+asialla+useassa+asiassa,+mm+talouskeinottelussa,+jossa+heidän+säätiöllä+on+satojen+miljardien+omaisuus.+Nimen+olen+usein+julkaissut+tällä+palstalla.
Joonan+teologina+tulee+tietää+taustat,+kiinteistöbusinesta+lukuun+ottamatta.+En+pidä+näin+uutista+totena.
Hieman+tuohon+kirkastamiseen,+Paven,+Augustinuksen+ja+Lutherin+osalta.
Paavali+nimittäin+kirkasti+Jeesusta,+joka+on+tie+Isän+luokse.+Hänhän+teki+parannuksen+Jumalasta+Jeesukseen.
Augustinus+taas+oli+eräänalinen+filosfi,+joka+loi+kultin+”perisynnistä”.+Muutoinkin+Hän+osin+poikkesi+Jumalan+Sanasta,+mutta+teki+paljon+hyvääkin.++Lestadiolaisuutta+Hän+rikastuttaa+siinä,+että+Hänellä+on+avain+ihmisen+tielle+Jeesuksen+syliin,+jota+Raamattu+ei+vahvista,+ainoastaan+sen,+että+Hän+vetää+ihmistä+Jeesuksen,+josta+Joh+6;44.
Kerhossa+se+toimii,+lupa+siis,+todella+”täysillä”.
>>Paavali+tunsi+Vanhan+testamentin+muistinvaraisesti+ehkä+paremmin+kuin+kukaan+tämän+päivän+teologeista.**+Tsot,+tsot.
Paavali+oli+parhaassa+Yliopistossa,+jossa+Gamaliel+opetti+Häntä,+ja+sen+jälkeen+Jeesus+7+vuotta,+kahden+kesken,+Apt+22;3.
Hän+oli+käytännössä+pitkälle+koulutettu+teologi,+ja+Piispa.
Joten+on+turha+vähätellä+Häntä+pelkän+muistinsa+varassa+olevana.
Koko+Raamattu+on+Jumalan+sanaa,+joten+sitä+ei+voi+hermeneuttisesti+supistaa+muutamaan+Kirjaan,+tai+jakeeseen.+
Kiitosta+ja+ylistystä+on+Raamatussa+yli+kolmannes,+aiheestakin.
Raamatusta+ei+etsitä+teologiaa,+sehän+on+tutkimusta+Jumalasta,+sanoja,+sekä+keskustelua+järkeä+käyttäen.
Marielogia+on+Roomalle+jopa+tärkeämpi,+mitä+Paavali.
Paavali+toimi+pääsääntöisesti+juuri+Jeesuksen+opin+mukaan,+ei+ihmisoppien.+Hän+sanoi+näin+muiden+sanoille+ja+kirjoituksille;+Gal.+1:16+näki+hyväksi+antaa+Poikansa+ilmestyä+minulle,+jotta+lähtisin+julistamaan+vieraille+kansoille+sanomaa+hänestä.+Silloin+en+kysynyt+neuvoa+yhdeltäkään+ihmiseltä+
>>Tässä+joitakin+vinkkejä+Joonalla,+joka+näyttää+muuten+menevän+yhä+pitemmälle+harharetkilleen.**+Luulenpa,+että+nuo+vinkit+ovat+jopa+haitaksi,+teologisesti+ajatellen.
22.05.2018 21:11
Jäi+sanomatta,+ettei+silloin+paperista+soiettu,+vaan+perinteisellä+korvakuulolla.
Venäjällä+oli+1800+luvun+lopussa+ns.+juutalaisia+(myös+venäläisiä)+kiertäviä+soittajia,+heidän+repertuaasissa+oli+osa+juuri+näitä+kappaleita.
Korsakov+otti+heiltä+oppia,+mutta+Stalin+tapatti+ne+kaikki.+
Yksi+hieno+kappale+on+Kayushan+esittämä+https://www.youtube.com/watch?v=DtT62uw2LGE
20.05.2018 21:20
Olet+oikeassa,+mutta+panin+sen+vuoksi+tuon+kappaleen,+koska+poljento+vanhoissa+vanhemmissa+sävelmissä+on+samanlainen,+ylistys,+tanssi+sekä+ilo-+luontoinen+musiikki.
Sitä+kuulee+Israelissa,+kun+keksutelee+vanhojen+soittajien+kanssa.
Babtistisessa+tekstissä+on+myös+sanomaa,+mutta+kuten+Psalmeissa,+jotka+on+runoutta,+ei+proosaa.
VT;ssä+runomuitoiset+ain+laulettiin,+proosa+oli+näkyjä,+sekä+opetusta.
Tarkennin+hieman.
20.05.2018 21:13
Mainitse+yksikään+jae,+joka+poikkeaa+totuudesta+tai+kontekstista?
Ellet+löydä,+opiskele+teologiaa,+niin+minäkin+tein+Hengessä.
Mantra+on+Kerhon+"käyttöohje"+toimonnoille.
20.05.2018 20:17
Hyvä.
Laitan+asiat+hierarskisesti+esille.
Ylin+taso
KRISTUS++
Jes+9;5-6
JUMALA 1,+
Kor+15;28
PYHÄ+HENKI +++++
Joh+14;16
Toinen+taso+(Hallitus).
Ensimmäisen+ylösnousemuksen+kokeneet+Pyhät+Ilm.20;6
Israelin+Pyhiä
Matt+27;+51-53++
Seurakunta+++++++++++++++++
1.+Kor+15;15-23+++++++
Room+8;17
Vanhan+ajan+Pyhät
+Ilm+20;4++++++++++++ ++++++
144000
Ilm+14;1-5
Ilm+12;5
Säkkipukukuiset+miehet
Ilm+11;12
++++++++++++++
Kolmas+taso;+Maan+luonnollisia+ihmisiä+olevat+”kuninkaat”
Ilm+21;24
Neljäs+taso
Uudestisyntyneet+luonnolliset+ihmiset;+Ilm+21;24,+22;2.
Siinä+ne+on+luettavissa+hyvällä+tahdolla.+Asiat+perustuvat+Raamattuun.
Sitten+se+Daavidin+kuninkuus;+1.+Aik.+28:7+
Minä+vahvistan+hänen+kuninkuutensa+ikiajoiksi,+jos+hän+edelleenkin+noudattaa+käskyjäni+ja+säädöksiäni+yhtä+uskollisesti+kuin+nyt.'
20.05.2018 09:38
https://www.youtube.com/watch?v=_SPXDAX4Ci8&list=RD_SPXDAX4Ci8
Tässä+kitaralla+ja+mandolinilla.
20.05.2018 08:56
Väärä+vastaus,+jälleen?????
19.05.2018 19:34
Missä+siinä+Hengelle+annetaan+mahdollisuus+synninpäästöön.
Se+oli+vain+metafoora,+sillä+Henkihän+tuli+vasta+Helluntaina.
19.05.2018 19:33
69 / 692