Eteiskiusaaminen ei ole kivaa!

Emneste

Seuroihin pitäisi pystyä menemään niin, ettei tarvisi kokea tulleensa milläänlailla nolatuksi. Mennäänhän sinne kuuntelemaan Jumalan Sanaa ja rakentumaan uskossa. Kahvittelu on myös tärkeää siinä mielessä, että siinä saa seurustella matkaystävien kanssa. Eteisessä sitten mietitään jatkoja. Mutta yksi ilmiö on mielestäni varsin ikävä, jota minäkin joudun aika ajoin kohtaamaaan. Nimittäin kiusaaminen. Onko Jumalan mielen mukaista ilkkua toiselle esimerkiksi pukeutumistyylistä, luonteesta tai muusta ihmiseen kohdistuvasta asiasta? Itse olen kohdannut kiusaamista niin paljon, että vakavasti harkitsen jo sitä, tulenko jatkossa kuuntelemaan seurapuheet netistä. Välillähän olen pitänyt pitkiäkin taukoja seuroissa käymisestä ja ne ovat tehneet totisesti hyvää. Olen voinut keskittyä Sanan kuuloon, eikä ole tarvinut kokea kiusaamista millään tavoin. En ole ainut, jota eteisessä kiusataan. Luulen sen olevan aika yleistä. Ainakin olen nähnyt tilanteita, joissa toisille auotaan päätä ja nauretaan päin naamaa.

Usein kiusaaminen saattaa lähteä kateudesta. Minun on kuitenkin vaikeaa uskoa, että kukaan olisi minulle kateellinen. Olenhan itseasiassa aika surkea ja epäonnistunut ihmisriepu. Ehkä juuri sen takia kohtaankin kiusaamista. Typerät ja kaikintavoin omituiset ihmiset kun eivät ilmeisesti kuulu siionin talosteluun. Muutamat ovat käyneet aiheesta pitämässä ihan puheenvuorojakin seurakuntailloissa, mutta tilanne ei ole muuttunut mihinkään. Kiusaamista esiintyy aivan, kuten ennenkin. Itse olen tällä hetkellä aika syvästi masentunut, joten en enää jaksa jatkuvaa naljailua ja myhäilyä. Jos en kelpaa tälläisena, niin voin vetäytyä ihan rauhassa takaviistoon ja kuunnella jatkossa seurapuheet netin kautta.

47

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla_on

tapana mennä seuroihin pari minuuttia myöhässä, alkuvirren aikana. Sitten kuuntelen seurapuheen ja poistun loppuvirren aikana. Kahville en jää koskaan.

• Kdkdkd

Osunko oikeeseen että nää tyypit on näitä "kovis"meikäläisiä? Siis hyvännäköisiä, tyylikkäitä, menestyneitä, mahdollisesti nuoria ym?

• Emneste

Kiusaajia löytyy vanhemmissakin sinkuissa ja myös perheellisissä. Eräskin perheen isä alkoi aukomaan päätä minulle kahviossa. Vinoilun aiheita olivat minun alhainen koulutustaso ja tekemäni työ, sekä auto, jolla ajan. Minulla ei totisesti ole varaa mihinkään uuteen autoon, vaan ajan oikeasti vanhalla autolla, jossa pahasti pintaruostetta. Tämä perheen isä on erittäin menestynyt liike-elämässä ja hän on myös aika suosittu. Hänen ei siis pitäisi olla minulle millään tavoin kateellinen. En ymmärrä, miksi epäonnistuneena ja huonona ihmisenä täytyy vielä kokea kiusaamista ja naljailua päälle. Ihan niin, kuin elämä ei olisi muutenkin jo riittävän vaikeaa!

• Varaton

Minun miehelleni oli käynyt samoin, hänelle oli tupakkapaikalla naureskeltu, miten sinun auto on noin rikkinäinen.

• Sehetkionnyt

"Osunko oikeeseen että nää tyypit on näitä "kovis"meikäläisiä? Siis hyvännäköisiä, tyylikkäitä, menestyneitä, mahdollisesti nuoria ym?"

Kiusaajia löytyy kaikkialta ja erilaisia. Aikoinaan kotipitäjässäni kiusaajat olivat sitä pitäjän "rupusakkia"- koviksia ts. hullunrohkeita kylläkin, rumia, hyvin tavanomaisesti pukeutuneita, vähän kouluttettuja, sekä vanhoja että nuoria, jotka yrittivät uskonnon varjolla takoa muilta päitä alas saadakseen edes vähän huomiota ja omaa egoaan ylöspäin. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa " sanotaan!

• typeriä

Semmonen on kanssa ikävää, kun jos uskaltaa jotakin sisarta lähestyä ja kysyä seurustelumahdollisuutta, niin siitä sitten juorut kiertävät ja moni sisar tarkoituksellisesti karttaa. Ja naureskelevat keskenään.

• Emneste

Tiedän sen. Itse en ole koskaan lähestynyt ketään, koska ihmisriepuna mulle ei tule edes kysymykseen parisuhteet. Sen sijaan tiedän todella monia, joista kiertää tosi ikäviä juoruja. Todella typerää ja minua ahdistaa sellainen, vaikkei se kohdistukaan minuun. Jos joku lähestyy jotain sisarta, niin sen sisaren täytyis pitää se omana tietona. Toisaalta eteisessä ei kannata lähestyä, koska pahaatahtovat veljet näkevät kyllä ja silloinkin saattavat lähteä ikävät juorut liikkeelle, vaikka toinen olisi vain jutellut niitä näitä naisten kanssa.

• Nuo_sisaret

etsivät täydellistä miestä. Sellaista ei tietenkään ole. Siksi sisaret joutuvat jo nuorina - ja erityosesti vanhoina - turvautumaan dildoon.

• kurkkuakuivaa
        Nuo_sisaret kirjoitti:

etsivät täydellistä miestä. Sellaista ei tietenkään ole. Siksi sisaret joutuvat jo nuorina - ja erityosesti vanhoina - turvautumaan dildoon.

En nyt dildosta tietä, mutta kurkku on hyvä ja terveellinen vihannes. Helppo pestä, käyttää ja sitten syödä. Eri pituisia ja paksuisiakin löytyy eli jokaiselle jotakin.

• Herra.häntä.muistaa

Tuo on niin totta. Pidin kerran erään sisaren kanssa vähän silmäpeliä muutamana päivänä. Kerran sitten uskalsin kysyä seuroissa tältä sisarelta, suostuisiko hän ottamaan edes suihin vaikka siivouskomerossa. Hän meni ihan sanattomaksi ja takelteli sanoissaan, ja lähti jotain mutisten pois. Seuraavalla kerralla seuroissa pyysin hänen ystävätärtään antamaan hänelle kirjoittamani lapun, jossa oli selvennystä ja parempia ehdotuksia. Tunnustin myös rakkauteni. Ei mennyt pitkään, kun alkoivat jo ihmiset naureskella takanani ja nimitellä Casanovaksi ja vaikka miksi. Ei se sellainen ollut yhtään kivaa!

• Srk.vl.sisar
        kurkkuakuivaa kirjoitti:

En nyt dildosta tietä, mutta kurkku on hyvä ja terveellinen vihannes. Helppo pestä, käyttää ja sitten syödä. Eri pituisia ja paksuisiakin löytyy eli jokaiselle jotakin.

Panaanissakin löytyy.

• eikäsitäei

Ja tuo kaikkiko on sitten sitä mailman ainoaa oikeaa jumalanvaltakuntaa, niinkö ?

tajuatteko kuinka pöhkö porukka te olette kaikkinensa huhhuijaa ja kuinka kaukana todellisesta krsitillisestä olemuksesta, ei hyvänen aika tuota sokeuden määrää, mutta ettehän t emikään mu uolekkaan kuin hyvävelijärjestö, Raamatun uskovaisuus on yhtä kaukana kuin itä lännestä joukostanne.

• mies45

Kovin tutulta kuulostaa. Samaa oli jo 30 vuotta sitten, onneksi lähdin lopullisesti moisesta porukasta pois.

• poislähtenyt

Hyvin ketjun aloittaja kyllä osasi kuvata millaista se touhu on. Sinänsä yllättävää että tuollaista toimintaa esiintyy erityisesti herätysliikkeessä, joka pitää itseään ainuana oikeana. Raamatussakin sanotaan että hedelmistään puu tunnetaan. Millaisia hengenhedelmiä nuo kiusaamiset ja pahan puhumiset ovat ja mitä se siitä yhteisöstä kertookaan. Onneksi lähdin jo kauan sitten pois.

• Feikkipekka.Salakämppä

Jumalan Terve. Meillä jumalan valtakunnassa ongelmat sullotaan eteisen kurakomeroon. Jumalan Rauhaa

• Emneste

Sitä minäkin olen usein ihmetellyt, miten kiusaamista voi olla tuossa laajuudessa joukossa, joka on se ainoa oikea Jumalan lasten joukko. Toki kaikkia ei Rauhanyhdistyksellä tietenkään kiusata. Jos he ovat hyvin menestyviä ja kaikin puolin muutenkin mallikelpoisia, niin sellaisia ihannoidaan. Joskus tietysti voi esiintyä myös kateutta. Esimerkiksi jos joku on ostanut oikein ökyauton, niin köyhemmät saattavat ihan ääneen ihmetellä, että miten ruma ja muodoton auto se onkaan. Esimerkiksi vastikään erään upouusi ja loistokas Lexus sai tällaiset tuomiot köyhempien osalta. Tosin köyhät joutuvat kärsimään enemmän kiusaamista siionissamme.

• Emneste kirjoitti:

Sitä minäkin olen usein ihmetellyt, miten kiusaamista voi olla tuossa laajuudessa joukossa, joka on se ainoa oikea Jumalan lasten joukko. Toki kaikkia ei Rauhanyhdistyksellä tietenkään kiusata. Jos he ovat hyvin menestyviä ja kaikin puolin muutenkin mallikelpoisia, niin sellaisia ihannoidaan. Joskus tietysti voi esiintyä myös kateutta. Esimerkiksi jos joku on ostanut oikein ökyauton, niin köyhemmät saattavat ihan ääneen ihmetellä, että miten ruma ja muodoton auto se onkaan. Esimerkiksi vastikään erään upouusi ja loistokas Lexus sai tällaiset tuomiot köyhempien osalta. Tosin köyhät joutuvat kärsimään enemmän kiusaamista siionissamme.

Kertomus Jumalan Valtakunnasta, Uudesta Jerusalemista, jota johtaa Jumala, ja eteiskiusausta ei ole, eikä öky autoja.

Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

Tauhanydistys on leikki jumalan valtakunta.

• VapahtajaOletSinä

Miksi yleensäkään mennä. No kaipa se massapsykoosi jotenkin joitakin lohduttaa.
      Uskonto on kuin mato aivoissa.

• Emneste

Vanhoillislestadiolaisuudessa ei voi puhua massapsykoosista, koska tähän liikkeeseen synnytään. Tämä joukko lähentelee enemmänkin hyväveliverkostoa, jossa parempiosaiset hyötyvät heikommista. Mitään hurmoksia liikkeessämme ei esiinny, vaan itseasiassa toiminta on hyvin maltillista. Seuroissamme käyneet helluntailaiset ovat kaivanneet enemmän jotain ”hengen virtaa”. Heidän mielestänsä meidän seurat ovat liian hengettömiä.
        Kun taas mennään näiden vapaiden suuntien tilaisuuksiin, niin niissä hurmos ja massapsykoosi ovat valloillaan ja niihin tulee paljon porukkaa ulkopuolelta.

• Srk.vl.pyssytpois

Koulukiusaaminen voi aiheuttaa kouluammunnan. Kerhokiusaaminen voi aiheuttaa kerhoammunnan.

• vanhoillislesta

Väärä profeetta voi olla muukin kuin joku puhuja. Väärä profeetta voi olla kuka tahansa uskovaisten joukossakin. Väärän profeetan ja väärän opettajan tunnistaa hänestä ilmaantuvista hedelmistä. Vääriä profeettoja eivät ole ainoastaan ne, jotka profetoivat väärin, mutta myös kaikki ne jotka esiintyvät uskovaisina ja ehkä luulevat itsekin vilpittömästi olevansa uskovaisia, mutta kuitenkin heidän hedelmistään voidaan tunnistaa, etteivät he ole elävässä uskossa.

Heidän uskonoppinsakin saattaa olla täysin samanlainen kuin oikea Raamatun ja Jumalan valtakunnan uskonoppi. Toki väärät opitkin ovat mädänneitä hedelmiä, jos sellaisia on. Mutta ennen kaikkea huonoilla hedelmillä tarkoitetaan Raamatussa kaikkea sellaista, missä ei ilmene jumalallinen rakkaus kaikkia lähimmäisiä ja kolmiyhteistä Jumalaa kohtaan sekä Jumalan seurakuntaa kohtaan.

Se ei siis mitenkään ensisijaisesti ole oppiin tai muodollisuuksiin liittyvä asia, vaan huonot hedelmät ilmenevät ensisijaisesti siinä, miten ihminen kohtelee toisia ihmisiä –epäuskoisia tai toisia uskovaisia.

Väärällä profeetalla on uskovaisen nimi ja hän saattaa muuten käyttäytyä, niin kuin uskovainen ja tehdä paljon talkootyötäkin kristillisyydessä, mutta hänen käytöksestään ja teoistaan puuttuu rakkaus. Hänen teoissaan ja käytöksessään voi kyllä olla jumalisuuden ulkokuori, mutta todellisen jumalisuuden voiman eli rakkauden he hylkäävät.

Ja miksi he sen hylkäävät, niin se johtuu siitä, ettei heissä ole Pyhää Henkeä. Vain Pyhä Henki voi synnyttää ihmisen sydämessä jumalallisen rakkauden kaikkia ihmisiä kohtaan ja käytös on silloin sen mukainen toisia ihmisiä kohtaan.

Matt. 7:
      15 Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet.
      16 Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista?
      17 Niin jokainen hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät; mutta mädännyt puu kasvaa häijyt hedelmät.
      18 Hyvä puu ei taida häijyjä hedelmiä kasvaa, eikä mädännyt puu hyviä hedelmiä kasvaa.
      19 Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
      20 Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.

Tarpeen vaatiessa väärä profeetta voi toisaalta vaikuttaa hyvinkin ystävälliseltä ja rakkaudelliselta, mutta se ei kumpua todellisesta jumalallisesta rakkaudesta, vaan kysymys voi olla esimerkiksi seksuaalisesta himosta tai oman edun tavoittelun vuoksi harjoitetusta mielistelystä. Nöyryydeltä vaikuttava käytös saattaa niin ikään olla mielistelyä tai petoksen peittelyä, niin kuin käärmeen matelua.

Juud. 1:16
      Nuo ihmiset ovat osaansa tyytymättömiä valittelijoita, jotka elävät himojensa vallassa. Heidän puheensa ovat suurellisia, ja omaa etuaan tavoitellen he mielistelevät ihmisiä.
      Väärät profeetat menettelevät usein samalla tavalla, kuin Jannes ja Jambres, eli matkivat ja apinoivat oikeiden uskovaisten käytöstä, uskonelämää ja oppia, mutta sydämessä ei ole Pyhää Henkeä eikä rakkautta sanan varsinaisessa merkityksessä eli jumalallista rakkautta.

2. Tim. 3:
      1 Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;
      2 Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,
      3 Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,
      4 Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,
      5 Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.
      6 Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneeseen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät,
      7 Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
      8 Mutta niinkuin Jannes ja Jambres olivat Mosesta vastaan, niin nämätkin ovat totuutta vastaan: ne ovat ihmiset taidosta turmellut ja kelvottomat uskoon.

Väärä profeetta saattaa puhua paljonkin rakkaudesta. Hän luokittelee ihmsiä ja osoittaa
      rakkauttakin, tosin lihallisista lähtökohdista, mutta ainoastaan niille ihmisille, jotka hän luokittelee hyväksymikseen ja arvostamikseen ihmisiksi. Hänen rakkautensa on siis valikoivaa, ja valikoiva rakkaus ei voi olla todellista jumalallista rakkautta, vaan kysymyksessä on lihan teko.

He saattavat mielistelyn tai oman etunsa vuoksi vaikuttaa hyvinkin ystävällisiltä joskus myös sellaisia ihmisiä kohtaan, joita he eivät luokittelussaan arvosta lainkaan. Väärät profeetat ovat usein ihmisiä, jotka halveksivat joitakin ihmisiä, jotka he luokittelevat halveksuntansa piiriin.

Juud. 1:19
      Nämä luokittelevat ihmisiä, vaikka itse ovat ajatuksiltaan maallisia, Henkeä vailla.

Väärät profeetat voivat siis toisaalta olla hyvinkin maallisia ja eivät välttämättä juuri koskaan keskustele uskonasioista. Siitä huolimatta he ovat vääriä profeettoja, koska he esiintyvät uskovaisina ja matkivat uskovaisia. Näin he turmelevat lähteet ja polkevat laitumet.

• voihyvänenaika

koita nyt hyvä ihminen tutkia edes mitä ja mikä on väärä profeetta, sillä ei ole mitään tekemistä ylläolevan sepustuksesi kanssa.

• vanhoillislesta

Yksi väärän profeetan tai väärän opettajan merkki on kuiskuttelu. Raamattu sanoo heidän olevan korvaan kuiskuttelijoita. Jos kuulet esimerkiksi Rauhanyhdistyksellä ilkeämielistä kuiskuttelua eli supattelua tai vihjailua, niin se on yksi merkki väärän opettajan eli väärän profeetan toiminnasta.

Room. 1:30
        "Korvankuiskutteliat, panetteliat, Jumalaa vihaajat, häpäisiät, ylpiät öykkärit, pahain neuvoin pesät, vanhemmillensa tottelemattomat,"

Kun väärä opettaja on puhujana, niin hän saattaa raadella seurakuntalaisia eli mm "ampua" heitä saarnapöntöstä vihjailemalla (niin että "rivien välistä" moni voi tunnistaa puhujan ilkeilyn tai pahansuovan vihjailun kohteen tietyksi henkilöksi) tai muuten pilkkaamalla tai panettelemalla.

Hän saattaa myös käyttää puhujana väärin haalimaansa auktoriteettia yhteisössä ja mustamaalata esimerkiksi vihjailemalla jota kuta halveksimaansa yskilöä, taikka saattaa eri tavoin puhujan tai johtokunnan jäåsenen tai muun arvovallan (esim menestyksensä tai ulkonäkönsä) avulla syrjiä tai asettaa kohteekseen valitseman henkilön tai ihmisryhmän pilkan ja halveksunnan kohteeksi uskonyhteisössä.

Väärien opettajien käytöksessä ja asennoitumisessa toisia ihmisiä kohtaan on paljon samoja piirteitä kuin vaikeasti narsistien ja psykopaattien vastaavissa. Mutta heidän kohdallaan kysymys ei ole useinkaan narsismista tai psykopatiasta näiden käsitteiden lääketieteellisessä merkityksessä, vaan on kysymys heidän turmeltuneen lihansa ja heissä vaikuttavien demonien mädänneiden hedelmien ilmenemismuodoista.

Sielunvihollinen ei ole niin paljon kiinnostunut niistä palvelijoistaan, jotka ovat Jumalan ulkonaisen seurakunnan ulkopuolella, sillä hänen Jumalan ulkonaisen seurakunnan sisäpuolella vaikuttavat palvelijansa voivat olla hänen ilkeämieliselle työlleen paljon suuremmaksi menestykseksi.

Siksi Saatanan lähes kaikki demoninen voima, petollinen kierous ja ilkeät juonet ovat kohdistetut vaikuttamaan näiden Jumalan ulkonaisen seurakunnan sisällä vaikuttavien Saatanan palvelijoiden kautta Jumalan seurakunnan sisäpuolella uskonyhteisön ja paikallisten uskonyhteisöjen eli "siionien" turmioksi ja niiden jäsenten pahennukseksi ja vahingoksi. Näin Saatana pyrkii seulomaan uskovaisia niin kuin nisuja. Erityisesti Saatanan työ tässä asiassa voimistuu, mitä lähemmäksi maalimanloppua tullaan.

Tästä ovat osoituksena monet Raaamtun kohdat, mm:
        2. Tim. 3:
        1 Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;
        2 Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,
        3 Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,
        4 Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,
        5 Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.
        6 Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneeseen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät,
        7 Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
        8 Mutta niinkuin Jannes ja Jambres olivat Mosesta vastaan, niin nämätkin ovat totuutta vastaan: ne ovat ihmiset taidosta turmellut ja kelvottomat uskoon.

Matt. 24:
        3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?" [Mark. 13:3-13; Luuk. 21:7-19]
        4 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan.

Tämä viittaa selvästi mm roomalaiskatolilaisiin ja heidän oppiinsa pappien selibaattipakosta:
        1. Tim. 4:
        1 Mutta Henki sanoo selkiästi, että viimeisillä ajoilla muutamat luopuvat uskosta ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista,
        2 Niiden kautta, jotka ulkokullaisuudessa valheenpuhujat ovat, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty,
        3 Ja kieltävät naimasta ja ottamasta ruokaa, jonka Jumala loi uskollisille kiitoksella nautittavaksi ja niille, jotka totuuden ymmärtäneet ovat.
        4 Sillä kaikki, mitä Jumala luonut on, on hyvää, ja ei ole mitään hyljättävää, kuin se kiitoksella nautitaan.
        5 Sillä se Jumalan sanalla ja rukouksella pyhitetään.

Ilm. 22:11
        Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi.

• vanhoillislesta
        voihyvänenaika kirjoitti:

koita nyt hyvä ihminen tutkia edes mitä ja mikä on väärä profeetta, sillä ei ole mitään tekemistä ylläolevan sepustuksesi kanssa.

Mikä siinä meni pieleen mielestäsi?

Ja perustele Raamatulla.

• Ensiksi on hyvä ymmärtää, mikä ominaisuus on ihmisellä, että Hänet voidaan käsittää profeetaksi, kristinuskossa.

Vanhassa Testamentissa Heitä oli paljon, mutta Uudessa Testamentissa vain yksi, Jeesus nasaretilainen.

VT,n profeetta sai tiedon suoraan Jumalalta, sillä Henki ei silloin juuri vaikuttanut, ja Hän kertoi, mikä Jumalalla oli mielessä, ja mitä tuleman pitää.

Uudessa Testamentissa Jeesus sanoi kaiken, poisluettuna Ilmestystä, jota voidaan pitää profetaalisena kirjallisuutena.

Jeesus sanoi kaiken tarvittavan ja opetuslapset sekä mm Paavali jakoi sen ihmisille.

Joka nyt leikkii profeettaa, on auttamatta väärä profeetta, Jeesuksen puheisiin ja elämän oppeihin ei ihminen voi mitään lisätä.

Nämä naurettavat Jehovan todistajien ja SRK;n ”profeetat” ovat vuosikymmen, vuosikymmen jälkeen alkaen edellisen vuosisadan alusta ”profetoineet” useita ”maailmanloppuja” ja sitä sun tätä, mitä saatana heille syöttää. He ovat kaikki saatanan juoksupoikia.

Mutta ”profeetta” ei voi enää tuoda Jumalan Sanaa, koska sen on jo Jeesus tuonut, ja Hänen täytyy olla saarnaaja, sillä muuten ei ”profetioita” saada jakeluun.

SRK on mennyt samaan saatanan ansaan useasti, jopa minunkin elinaikanani.

Mutta penkkiläinen se ei ole, koska hän ei puhu mitään.

Mikä on käsite ”uskovainen”? Onko se VL liikemies, jolle raha on Jumala, vai onko se jokin muu, mutta uudestisyntynyt kristitty tietää mikä se on, se on ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen toisten ihmisten edessä:

Matt 10; 32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kerholaiset eivät uskalla kadulla oudolle sanoa, että uskovat Jeesukseen, ei, he uskovat SRK;hon.
        Se ei pelasta ketään.

>>Heidän uskonoppinsakin saattaa olla täysin samanlainen kuin oikea Raamatun ja Jumalan valtakunnan uskonoppi.** Juuri näin. Nyt on voimassa Jeesuksen opit, ei Jumalan, niitä on 618 käskyä ja Jeesuksella on kaikki valta. Matt 28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Siinä ei puhuta Jumalasta, vaan itsestään Jeesuksesta ja Jumalan valtakunta tulee vasta Ilm 21 luvun mukaa Jerusalemiin, Jumalan myötä, sitä johtaa Hän.

Tämä Kerhon jumalan valtakunta on juuri sitä väärän profeetan, saatanan työtä.

Jeesuskin sanoo, ettei JV:tä voi sormella osoittaa, ikään kuin nauraa teidän hoopoilulle.

Missä kohti Jumala on sanonut, että Hän rakastaa syntistä ihmistä? Kerrotko sen.

Mutta Jeesus on sen sanonut usein ja sen rakkauden mitta on agabe`.

Teillehän epäuskoinen on vain se, joka ei kuulu Kerhoon? Keksikää sille parempi sana.

Raamattu sanoo, että 1/3 maan ihmisistä pelastuu, miten luulette saavan sen täyteen, muutaman kymmenen tuhannen jäsenen voimalla? Järki hoi, äly älä jätä.

Mihin pitää uskoa, että on SRK;n väärä profeetta?

Polttaako Hän talkootöissä tupakkaa, onko se merkki luuserista.

Teissä ei juuri Pyhä Henki, sillä ette omaa yhtään armolahjaa. Niitä on vapaissa suunnissa, joka on tullut mm. Kasteen yhteydessä, kun Henki Voitelee Jeesukseen uskovan.

Nämä kaikki Raamatulliset jutut uupuu Kerholta.

Pitää myös tunnustaa se, että Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta, ja kun Häntä ei teillä ole, ei ole Jeesustakaan.

Tuo Juudan kohta; Nuo ihmiset ovat osaansa tyytymättömiä valittelijoita, jotka elävät himojensa vallassa.
        On todella hyvä ilmentymän valaisu, kuten kirjoitat Kerhosta.
        Valehtelua, jatkuvaa valehtelua, sekä niin suuret himot, että naidaan omat lapsetkin.

Siihen ei muut pysty.

Sinäkin täytät väärän profeetan tunnusmerkistön, sillä väität, että teissä Rakkaus on yhdistävä elementti?
        En tunne muita kiusaajia seurakunnissa, kun teidät, en suurta kateutta, enkä rahallista pettämistä, mitä Kerholla, joten pieleen meni sekin.

Sitten, ei kukaan olen niin paljon ”kaksinkerroin” kun Kerholainen, tavatessaan ystävän tilaisuuden ulkopuolella, mutta heti kun tulee toinen VL mukaan, malli muuttuu ja ihmetellään yhdessä kolmannen väärää uskoa.
        Pellejä, suurin osa, siihen sopii laittamasi Juudan kirje; Juud. 1:19 Nämä luokittelevat ihmisiä, vaikka itse ovat ajatuksiltaan maallisia, Henkeä vailla.

Sinäkin ole siinä mukana, täysillä.
        Tehän ette juuri keskustele keskenään uskosta Jeesukseen, ainoastaan siitä, mitä SRK siitä sanoisi, ja siitäkin, jne.

Mieti hieman, mitä kirjoitat.

• siul
        Kesitas kirjoitti:

Ensiksi on hyvä ymmärtää, mikä ominaisuus on ihmisellä, että Hänet voidaan käsittää profeetaksi, kristinuskossa.

Vanhassa Testamentissa Heitä oli paljon, mutta Uudessa Testamentissa vain yksi, Jeesus nasaretilainen.

VT,n profeetta sai tiedon suoraan Jumalalta, sillä Henki ei silloin juuri vaikuttanut, ja Hän kertoi, mikä Jumalalla oli mielessä, ja mitä tuleman pitää.

Uudessa Testamentissa Jeesus sanoi kaiken, poisluettuna Ilmestystä, jota voidaan pitää profetaalisena kirjallisuutena.

Jeesus sanoi kaiken tarvittavan ja opetuslapset sekä mm Paavali jakoi sen ihmisille.

Joka nyt leikkii profeettaa, on auttamatta väärä profeetta, Jeesuksen puheisiin ja elämän oppeihin ei ihminen voi mitään lisätä.

Nämä naurettavat Jehovan todistajien ja SRK;n ”profeetat” ovat vuosikymmen, vuosikymmen jälkeen alkaen edellisen vuosisadan alusta ”profetoineet” useita ”maailmanloppuja” ja sitä sun tätä, mitä saatana heille syöttää. He ovat kaikki saatanan juoksupoikia.

Mutta ”profeetta” ei voi enää tuoda Jumalan Sanaa, koska sen on jo Jeesus tuonut, ja Hänen täytyy olla saarnaaja, sillä muuten ei ”profetioita” saada jakeluun.

SRK on mennyt samaan saatanan ansaan useasti, jopa minunkin elinaikanani.

Mutta penkkiläinen se ei ole, koska hän ei puhu mitään.

Mikä on käsite ”uskovainen”? Onko se VL liikemies, jolle raha on Jumala, vai onko se jokin muu, mutta uudestisyntynyt kristitty tietää mikä se on, se on ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen toisten ihmisten edessä:

Matt 10; 32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kerholaiset eivät uskalla kadulla oudolle sanoa, että uskovat Jeesukseen, ei, he uskovat SRK;hon.
        Se ei pelasta ketään.

>>Heidän uskonoppinsakin saattaa olla täysin samanlainen kuin oikea Raamatun ja Jumalan valtakunnan uskonoppi.** Juuri näin. Nyt on voimassa Jeesuksen opit, ei Jumalan, niitä on 618 käskyä ja Jeesuksella on kaikki valta. Matt 28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Siinä ei puhuta Jumalasta, vaan itsestään Jeesuksesta ja Jumalan valtakunta tulee vasta Ilm 21 luvun mukaa Jerusalemiin, Jumalan myötä, sitä johtaa Hän.

Tämä Kerhon jumalan valtakunta on juuri sitä väärän profeetan, saatanan työtä.

Jeesuskin sanoo, ettei JV:tä voi sormella osoittaa, ikään kuin nauraa teidän hoopoilulle.

Missä kohti Jumala on sanonut, että Hän rakastaa syntistä ihmistä? Kerrotko sen.

Mutta Jeesus on sen sanonut usein ja sen rakkauden mitta on agabe`.

Teillehän epäuskoinen on vain se, joka ei kuulu Kerhoon? Keksikää sille parempi sana.

Raamattu sanoo, että 1/3 maan ihmisistä pelastuu, miten luulette saavan sen täyteen, muutaman kymmenen tuhannen jäsenen voimalla? Järki hoi, äly älä jätä.

Mihin pitää uskoa, että on SRK;n väärä profeetta?

Polttaako Hän talkootöissä tupakkaa, onko se merkki luuserista.

Teissä ei juuri Pyhä Henki, sillä ette omaa yhtään armolahjaa. Niitä on vapaissa suunnissa, joka on tullut mm. Kasteen yhteydessä, kun Henki Voitelee Jeesukseen uskovan.

Nämä kaikki Raamatulliset jutut uupuu Kerholta.

Pitää myös tunnustaa se, että Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta, ja kun Häntä ei teillä ole, ei ole Jeesustakaan.

Tuo Juudan kohta; Nuo ihmiset ovat osaansa tyytymättömiä valittelijoita, jotka elävät himojensa vallassa.
        On todella hyvä ilmentymän valaisu, kuten kirjoitat Kerhosta.
        Valehtelua, jatkuvaa valehtelua, sekä niin suuret himot, että naidaan omat lapsetkin.

Siihen ei muut pysty.

Sinäkin täytät väärän profeetan tunnusmerkistön, sillä väität, että teissä Rakkaus on yhdistävä elementti?
        En tunne muita kiusaajia seurakunnissa, kun teidät, en suurta kateutta, enkä rahallista pettämistä, mitä Kerholla, joten pieleen meni sekin.

Sitten, ei kukaan olen niin paljon ”kaksinkerroin” kun Kerholainen, tavatessaan ystävän tilaisuuden ulkopuolella, mutta heti kun tulee toinen VL mukaan, malli muuttuu ja ihmetellään yhdessä kolmannen väärää uskoa.
        Pellejä, suurin osa, siihen sopii laittamasi Juudan kirje; Juud. 1:19 Nämä luokittelevat ihmisiä, vaikka itse ovat ajatuksiltaan maallisia, Henkeä vailla.

Sinäkin ole siinä mukana, täysillä.
        Tehän ette juuri keskustele keskenään uskosta Jeesukseen, ainoastaan siitä, mitä SRK siitä sanoisi, ja siitäkin, jne.

Mieti hieman, mitä kirjoitat.

JUMALAN TERVE, SIE SE SANNOIT TOTTUUDEN !!!!!
        KIITOS SIUL !!!!

• lujuutta.tuo.vaatii

Et ole ainut, joka on kokenut tulleensa huonosti kohdelluksi ry:llä. Itse sain jonkin aikaa kuulla ikäviä kommentteja kirppiksiltä hankkimistani koltuista yms. Rupesin heittämään takaisin: "Mihin raamatunkohtaan tuo perustuu?" Suhteellisen äkkiä (vuodessa, parissa siis) typeryydet loppuivat.

• Ventoliitti

Minä sain ikäviä kommentteja, kun pukeuduin värikkäisiin vaatteisiin. Kuulemma keltainen, punainen ja vihreä olivat huomion hakuisuutta ja merkki tyrkystä. Itse pukeuduin juuri sellaisiin vaatteisiin, jotka tuntuivat kivoilta. En siksi, että saisin sillä jotenkin enemmän huomiota. Siionissamme oli myös sellaisia tyyliniekkoja, jotka olivat viimeisen päälle sliipattuja joka ikistä pikkuyksityiskohtaa myöten. Heidän pukeutumista arvosteltiin ja jopa naurettiin päin näköä, että on siinä sellaisia keikareita kerrassaan. Jos mies käytti valkoisia tai punaisia suoria housuja, se oli heti merkki homoudesta. Myös valkosankaiset silmälasit miehellä oli ehdottomasti homouden merkki. Naurettavaa ja säälittävää! Eikö ihmiset voisi keskittyä järkevämpään, kuten Jumalan Sanan tutkimiseen ja Totuuden etsimiseen sen sijaan, että arvosteltaisiin toisten pukeutumistyylejä!

• Aatamista

Se johtaa etiäisiin ja ainakin eteenpäin. Oli kyseessä vl tai joku muu.

• OIKEApalsta

Vastaan menneeseen, että suviseurat järjestettiin 40 vuotta sitten Kajaanissa Ensilän pelloilla vuonna 1978.

• EnsioP

Muuten hokasin itekin, kun äskettäin kuuntelin Juha Pentikäisen suviseurapuheen siltä vuodelta, niin hän mainitsi että ne ovat "Ensilän pelloilla".

Ei muuten missään muussa seurapuheessa olla varmaan mainittu niin usein sanaa "huoneenhallitus". En suosittele kuuntelemaan kyseistä puhetta. Ehkä Juha nykyään häpeää vanhoja seurapuheitaan, että mitä kaikkea sitä onkaan tullut puhuttua. On hänellä syytäkin hävetä. Ja niitä hoitokokouksia.

• todistajasetä
        OIKEApalsta kirjoitti:

Vastaan menneeseen, että suviseurat järjestettiin 40 vuotta sitten Kajaanissa Ensilän pelloilla vuonna 1978.

Kajaania edeltävät suviseurat olivat 1918 jossakin lahden suunnassa olevalla Fellmanin pellolla.

• outo_kumpu

Humalassako todistajasetä kirjoitit tuon? Hyppäsit yhtäkkiä 60 v kauemmas historiaan. Sisällissota päättyi 15. toukokuuta. Lieneekö ollut niin, että heti pian sisällissodan jälkeen pidettiin Suviseurat Lahden seudulla...

• Siionintytär

Kiusaaminen on kamalan yleistä siioneissa. Miehet vertailevat autoja. Ne, joilla on hienoimmat autot, ovat hierarkiassa selkeästi ylempänä muita, vaikkei heillä olisikaan merkittäviä tehtäviä siionissa. Sen sijaan jos sulla on sen lisäksi vielä merkittäviä tehtäviä, olet heti selväst muiden yläpuolella ja suorastaan palvottava kohde. Usein hienoimpien autojen omistajat tulevat hyvissä ajoin seuroihin, jotta saavat parhaat paikat. Epäuskoisille ihmisille syntyy sitten illuusio, että kaikki vanhoillislestadiolaiset ovat upporikkaita, kun piha ihan pullistelee Mustangeja, Cadillaceja, tehokkaita Audeja, Bemareita ja Mersuja. Perhepussitkin on oltava vimosen päälle. Uusimpia Toyotan, Mersun tai Volokkarin busseja kaikilla hienouksilla. Jos joku kehtaakin ajaa ruosteisemman koslan ry:n pihaan, niin niille oitis nauretaan, ellei he satu olemaan ihan nuoria pojankloppeja. Niille sallitaan ensiautoiksi vähän vanhempaakin kalustoa.

• eikäsitäei

voi hyvä Isä taivahan tätä joukkoa ja heitin juttujaan.

• matkasaarnaaja

Ei ole eteiskiusaaminen mitenkään mukavaa, jos vaikka paidasta olisi jäänyt ylänappi auki tai vaikkapa sepaluksen alanappikin olisi auki. Tällaisesta hajamielisyydestä aina kiusataan seuratalon eteisessä kaikkien nähden. Anteeksiantoa ei tule, vaikka olisit tullut upouudella mersulla, jonka olet ostanut käteisellä sinnikkäästi säästämilläsi lapsilisärahoilla. Seuroissa on etiketin noudattamatta jättäminen aina anteeksiantamatonta. Siihen ei voi puuttua edes kaikkein vanhin esirukoilija.

• Ystäväsi

Rakas ystäväni, tervetuloa Esikoislestadiolaisten seuroihin. Siellä ei kukaan kiusaa Sinua!

• Zxcvbn

Lessut kiusaa toisiaan. Onpa pinnallinen uskonto.

• Semmostoson

Ei kaikki kiusaa, eikä kaikkia kiusata. Pahaa oloa puretaan itteä heikompiin yksilöihin. Yleisin vinoilun aihe on, jos toisella menee heikommin. Siitä vahvemmilla oleva saa yleensä mielettömästi mielihyvää. No miksi vahvemmilla olevat kiusaa heikompia? Siksi, koska he taas ovat kateellisia vielä ylempänä oleville. Vallan kahvassa olevat taas eivät kiusaa ketään. He haluavat mahdollisimman paljon kannattajia alleen ja rahahan on se, joka merkkaa. Ne, jotka ovat huipulla, haluavat kaikkien rahat ja sillä siisti. Keskiporras on syytäkin kateellinen eliitille!

• pale40

Minä olen kieltäny uskoni juuri tuollaisten asioiden takia. olen eronnut evankelisluterilaisesta kirkostakin. Olen löytänyt muita asioita mitkä korvaavat uskonnon. Meditoiminen,rentoutuminen,Vanhusten auttaminen,rakkaus. https://www.youtube.com/watch?v=YxIiPLVR6NA hyvä biisi tähän kohtaan

• Silti.Jeesuksen.oma

Paska uskonto kannattaakin kieltää. Itsekin tein samoin kun petyin kerhoon. Olen silti Jeesuksen oma.

• Mietin-vain

Maallikkona, joka ei ole saanut minkäänlaista herätystä, vaan elää lapsenuskonsa varassa, mietin usein, kuinka onnellisia uskovaiset ovat, kun tietävät elävänsä hyvää ja jumalan hyväksymää elämää.

En voi ymmärtää ketjun kirjoituksia. Me maallisen maailman ihmisetkään emme ivaile eteisissä toisiamme, työpaikkakiusaamista ei ole tarvinnut kokea, enkä muista joutuneeni koskaan ylenkatsotuksi varakkaampien läheisteni taholta.

Oletteko varmoja, että uskoon tulonne on aito? Hyväksyykö jumalanne pikkusieluisuutenne?
      Voitteko aidosti osallistua rukoukseen, jos viisi minuuttia aikaisemmin olette irvineet köyhemmän uskonveljen ruosteista autoa ja pahoittaneet hänen mielensä?

• Eirukouksia.srk.vl

Srk vl lestat ei rukoile.

• Lolletilooh

Kuulostaa melkoiselta amismeiningiltä, jos aikuiset miehet siellä vertailevat autojaan :D

• Semmoista

Itse olen ateisti, mutta tuo kuulostaa ihan koulukiusaamiselta.

Jos "opettajat" ovat samaa lahkoa, niin kannattaa miettiä onko mielekästä kuulua hörhöilyyn joka aiheuttaa pahaa mieltä.

Uskoa voi Raamatun mukaan myös henkilökohtaisesti. Siinä ei maallikkosaarnaajia tarvita.

Lahkot ovat alistamista mihin testamentti pyrkii tekemään eron.

• Uncharted5

Yhtään ottamatta kantaa opillisiin asioihin, vanhoillislestadiolaisessa kasvatuksessa usein on valtavia puutteita ja onko ihme? Suuren lapsimäärän keskellä jää helposti aikuisten antama peruskasvatus aika vähälle. On perheitä joissa kuri ja rajat ovat liian tiukkia ja rakkautta ja hellyyttä ei ehditä antamaan josta syystä lapsista kasvaa tunnekylmiä ihmisiä joka taas näkyy empatian puutteena. Tunteita ei ole saanut näyttää josta syystä ollaan apaattisia, pelokkaita ja epäluuloisia, hymy ja ilo on väkinäistä. Kaikki seurausta kankeasta mustavalkoisesta maailmankuvasta ja puutteellisesta SRK keskeisestä kasvatuksesta.

• jooeisitäjeesustataas

Eikö höpöjuttujen kuunteluun meno ole jo noloa sinänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      752
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      751
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      626
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      204
      540
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    7. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      70
      496
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      50
      494
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      463
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      36
      450
    Aihe