kopittelija007

kopittelija007 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Liittynyt 16v sitten
32 aloitusta · 7984 kommenttia
2 Moos 20:1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.

20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä MITÄÄN KUVAA, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
Jatkuu...

niin varmasti Jeesus olisi korjannut asian !!!!

Myös Paavali selvästi viittaa tähän käsityskantaan 2Kor 4:16:
" Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu
päivä päivältä."... (4:18) " Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään, sillä näkyvä kestää vain aikansa mutta näkymätön ikuisesti ".... (5:6,8) " Olemme turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota... Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme, kotiin Herran luo."
Myös ns. " ruumiista irtautumisen" kokemus tai vastaava ei ollut Paavalille vieras tapahtuma eli vertaa 2Kor 12:3-4:
" Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai
poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."

Eli näillä ajatuksilla, " niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme " tai " olen ruumiistani irti " raamattu selvästi osoittaa, että ihmisen sielu jatkaa elämäänsä jossain toisessa todellisuudessa täysin tietoisena ja tästä kertoo meille myös Jeesus itse Markus 12:24-27:

" Jeesus vastasi heille: " Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä ? Te ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumaln voimaa. Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin Enkelit taivaassa ( Enkeli= Jumalaa palveleva henkiolento)... Ja kun puhumme
kuolleitten herättämisestä - ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta ? Siinä Jumala puhuu Moosekselle
ja sanoo: " Minä OLEN Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. " Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien.
Te olette pahasti eksyksissä." !!!!
1 Moos 2:7
" Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa 1) ELÄMÄN HENGEN, niin
ihmisestä tuli 2) ELÄVÄ SIELU."

1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
`nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.

ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu Israel Prize palkittu
Even Shoshanin laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
tarkoittaa henkäys !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Avraham_Even-Shoshan

Sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäsisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...

Ja näin siis myös Jeesuksen aikaan juutalaiset uskoivat niin siis, että sielu jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen ja tästä juuri on osoituksena kertomus ( ei siis raamatun mukaan vertaus ) rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ( Luuk 16:19-31), jossa Enkeli vei köyhän Lasaruksen kuollessaan täysin tietoisena Aabrahamin helmaan lepoon ja lohdutukseen...
Ja tähän käsitykseen Jeesus täysin juutalaisen käsityksen mukaan yhtyy... Jos näin ei olisi ollut asian laita
Ja onko tämäkin Ellenin näky kirjasta "Hengellisiä kokemuksia" vain Kain tarkoittamaa "veljien säestämistä".... :O

sivu 42

"Avattu ja suljettu ovi.
"Sapattina maaliskuun 24 p:nä v. 1849 meillä oli ihana ja sangen mielenkiintoinen kokous veljien ja sisarten kanssa Topsham'issa, Maineessa. Pyhä Henki vuoda- tettiin ylitsemme, ja minut kuljetettiin Hengessä elä- vän Jumalan kaupunkiin. Minulle näytettiin, ettei Jumalan käskyjä ja Jeesuksen todistusta koskien sul- jettua ovea voitu erottaa toisistansa. Näin että aika, jolloin Jumalan kansaa koeteltaisiin sapattitotuudella, koitti silloin kun ovi aukeni taivaallisen pyhäkön kaik- kein pyhimpään, missä kymmenen käskyä sisältävä arkki oli. Tätä ovea ei oltu avattu, ennenkuin Jeesuksen välitystyö pyhäkön ensimmäisessä osassa oli päättynyt v. 1844. Silloin Jeesus nousi, sulki oven pyhään ja avasi oven kaikkein pyhimpään astuen siten toisen esi- ripun sisäpuolelle, missä hän nyt seisoo arkin vieressä ja minne Israel nyt uskon kautta käy. Minä näin, että Jeesus oli sulkenut oven pyhään eikä kukaan voi sitä avata, ja hän oli avannut oven kaikkein pyhimpään eikä kukaan voi sitä sulkea (Ilm. 3: 7, 8).1 Ja siitä saakka, kun Jeesus avasi oven kaik- kein pyhimpään, jossa arkki oli,ovat käskyt loistaneet Jumalan kansalle ja sitä on koeteltu sapattikysymyk- sellä. Minä näin, ettei nykyinen koetus sapatin suhteen voinut alkaa, ennenkuin Jeesuksen välitystyö pyhässä oli päättynyt, ennenkuin hän oli astunut toisen esiri- pun sisäpuolelle. Sentähden ne kristityt, jotka olivat nukkuneet kuoloon, ennenkuin ovi avattiin kaikkein pyhimpään, keskiyönhuudon ollessa ohi seitsemännessä kuussa v. 1844, ja jotka eivät olleet pitäneet oikeaa sapattia, lepäävät nyt toivossa, sillä heillä ei ollut
valoa eikä koetus sapatin suhteen kohdistunut heihin. Mutta asianlaita on toinen meihin nähden, sen jalkeen kuin ovi kaikkein pyhimpään avattiin. Minä näin, kuinka saatana kiusasi muutamia Jumalan kansasta tässä suhteessa. Koska niin monta hyvää kristittyä oli uskossa riemuiten nukkunut kuoloon, vaikka eivät ol- leetkaan pitäneet oikeaa sapattia, niin muutamat epäi- livät, olisiko sapatti koetuskivenä meille nykyaikana "
ELI TÄMÄ Ellen G Whiten näky johon koko Adventistien harha perustuu !
Ellen G White/ Kirjasta Kristillisiä kokemuksia sivu 139
Näky n.1850-luvulta !

" Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa.
Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."

ELI YLIENKELI MIKAELIN TÄYTYY TÄMÄN NÄYN PERUSTEELLA OLLA SIIS JEESUS ETTÄ TÄMÄ ELLEN G WHITEN ADVENTISTIEN SUUREN "PROFEETAN" NÄKY OLISI SOPUSOINNUSSA RAAMATUN TEKSTIN KANSSA ILMESTYSKIRJASSA:
Eli tässä näyssä enkeli Mikael=Jeesus ("Pelastuksemme päämies")
JA VERTAA ILMESTYSKIRJA:
JOH iLM12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa."

JA NÄIN ON SYNTYNYT HARHAOPPI NIMELTÄÄÄN , YLIENKELI MIKAEL ON JEESUS, " JUMALA KÄSKYT JA JEESUKSEN USKO","PYHÄ JÄÄNNÖS", jne, jne...

Adventistien 28 opinkohdassa on monta kohtaa, jotka alun perin perustuu Ellenin harhanäkyihin ja ne on yritetty lomittaa jotenkin raamatun teksteihin ja näin opeillaan vääristäen koko raamatun sanoman !