Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mark 11:22-24 Jeesus sanoi heille: "Uskokaa Jumalaan.
Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän."
05.09.2014 07:10
Myös Adventistit Jehovan todistajien lisäksi opettavat, että Jeesus = Ylienkeli Mikael !
04.09.2014 20:51
Niin tässä dokumentissa sellainen on raahattu Egyptistä asti.... 0.30min
http://areena.yle.fi/tv/2152570
Ja onhan se perin outoa että sellainen seisoo kristillisen liikkeen johtohahmojen haudalla.... :O
Muinaisten egyptiläisen temppelin pylonin edessä oli tavallisesti kaksi obeliskia, yksi vasemmalla ja toinen oikealla puolella. Obeliskit liittyivät läheisesti aurinkokulttiin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Obeliski
04.09.2014 16:31
Lainaus ristiriita: " Job.40:14. Se oli Jumalan töitten esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan. Katso Behemotia....
Job 40:14 40:14 Silloin minäkin ylistän sinua, kun oikea kätesi on hankkinut sinulle voiton.
40:15 Katso Behemotia, ("virtahepoa")
04.09.2014 10:53
Lainaus Risti-riita " Mitä sanoo Raamattu. Hebr.1:5. Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
" Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?"
04.09.2014 10:45
Sananlaskut 8.22 kuuluisi kääntää " ka-na-ni" = "possessed" = Omisti !
http://biblehub.com/lexicon/proverbs/8-22.htm
Elis edelleenkään Jeesus ei ole luotu olento vaan saanut alkunsa ikuisuudesta ja syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta !
04.09.2014 10:16
2 Pietarin kirje 3:15 " lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
3:17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
04.09.2014 08:42
Ja Huom !
Ylienkeli Mikael on luotu olento ja Jeesus ei ole !
Jeesus on Logos = Sana = Kaiken alkuperä, asioiden järjellinen ilmaus.
Vrt http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937
04.09.2014 08:19
Lisätodiste: Jeesus Kristus ei ole Ylienkeli Mikael !
Dan 10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
Dan 10:12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö."
Tässä Danielille selvästi ilmestyy Herra ! joka sanoo, että yksi ensimmäisistä
enkeliruhtinaista Miikael tuli hänen avukseen....
TAAS ESIMERKKI ETTÄ YLIENKELI MIKAEL EI OLE JEESUS KRISTUS !
04.09.2014 08:06
http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm
04.09.2014 07:52
Juud 9 )
" Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
04.09.2014 07:50
" Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa "
Luepa tarkemmin... Herra Jeesus ja Ylienkeli on kaksi eri persoonaa !
04.09.2014 07:45
Joh 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
04.09.2014 07:27
♥
29.08.2014 14:43
Eli kertaukseksi:
Jes8:13 "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.
8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
Pyhäkkö = hebr "mik·dash;" = Sanctuary, a sacred Place = Pyhäkkö,pyhä paikka
( Septuaginta = "hagiasma" eli Pyhäkkö )
http://biblehub.com/lexicon/isaiah/8-14.htm
vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12232888
24.08.2014 19:55
HUOMIO !
Koska Jeesus on siis itse tämä Uuden liiton "Pyhäkkö" ja iankaikkinen ja kertakaikkinen syntien ja ihmisen syntiinlankeemuksen paratiisissa eli eroon joutumisen sovittaja ja ihmisten lunastaja, niin mihin silloin tarvitaan jotain täysin olematonta "tutkivaa tuomiota" vuoden 1844 jälkeen ?
Adventistien pitäisi jo lopettaa tällaisen harhan kuin "tutkivan tuomion" levittäminen ja tehdä PARANNUS !
ja tutkia sitä mitä RAAMATUSSA sanotaan eikä vääristellä sitä !
"rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi"
24.08.2014 19:45
Jeesus kertakaikkisella uhrillaan sai aikaiseksi täydellisen lunastuksen ja synnin sovituksen ja näin uhrikäytäntö menetti merkityksensä ja Jeesuksesta Kristuksesta, Messiaasta tuli tämä " Pyhäkkö !
Vrt: Hebr 1:3 "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, TOIMITETTUAAN PUHDISTUKSEN SYNNEISTÄ, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Hebr 6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti."
Ja
Hebr10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, !
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,"
24.08.2014 19:42
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12232888
24.08.2014 19:22
Lainaus Vuosiviikko: "Jeesushan meni maailmanaikojen lopulla Kaikkein Pyhimpään tekemään Pappispalvelusta."
_______
EI NÄIN VAAN NÄIN !
Hebr 9:11 "Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."
ELI KERRATAAN:
Meni oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."
ELI huom. mennyt aika " sai " !
Eli tämä tapahtui Jeesuksen kuollessa kun temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia ! Ei siis vuonna 1844 !
Matt 27:51 "Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti " !!!
21.08.2014 09:58
Roomalaiskirje:
11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!
11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.
11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!
11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.
11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
ELI ADVENTISTIT !
11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
11:20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
11:21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan.
SIIS KYSYMYS KUULUI:
Ketkä ovat niin sanottu "Pyhä jäännös" ?
Ellen G Whiten mukaan seitsemännen päivän adventistit ovat tämä
"Pyhä jäännös" eli näin ovat ns. "omineet itselleen Israelin omaisuuskansalaisuuden"
omalla aivan erityisellä tavallaan, mutta raamatun mukaan näin ei ole !
T: (*J*)
Vertaa myös:
1 Moos10:20
"Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."
Me ns."pakanauskovat" muista kansoista emme ole "verisukulaisia", vaan me olemme juuri sen "villin öljypuun" oksia ja jotka olemme sitä kautta oksastettu Israelin kansaan hengellisesti ja sitä kautta saaneet HENGELLISEN ISRAELIN kansalaisoikeuden !
SIIS me pakanauskovat muista kansoista emme suinkaan ole se "Pyhä jäännös", vaan se tarkoittaa niitä juutalaisia uskovia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen Kristuksen puoleen !
He ovat se ns." Pyhä jäännös" !
JEESUKSEEN USKOVAT JUUTALAISET ! = " JAAKOBIN JÄÄNNÖS" !
20.08.2014 14:48
297 / 400