Dan.12:1: "Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan."
Pääenkeli Mikael, ensimmäinen luotu olento, jonka nimi tarkoittaa hepreaksi: "Kuka on kuin Jumala?" Hänellä on keskeisin rooli tulevaisuudessamme.
Ilm.11:7 " Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa."
Hän tulee hallitsemaan tuhat rauhan vuotta maapalloamme.
1.Tess.4:16 "Sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin."
Joh.3:13 "Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika."
Joh 8:23 "Jeesus sanoi heille: "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu. "
Joh. 8:58 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."
Kuten ylläolevasta käy kiistatta ilmi, niin Jeesus, joka käväisi täällä maan päällä oli ylienkeli Mikael!
Kuka on kuin Jumala?
16
93
Vastaukset 16
" Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa "
Luepa tarkemmin... Herra Jeesus ja Ylienkeli on kaksi eri persoonaa !Juud 9 )
" Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"Lisätodiste: Jeesus Kristus ei ole Ylienkeli Mikael !
Dan 10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
Dan 10:12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö."
Tässä Danielille selvästi ilmestyy Herra ! joka sanoo, että yksi ensimmäisistä
enkeliruhtinaista Miikael tuli hänen avukseen....
TAAS ESIMERKKI ETTÄ YLIENKELI MIKAEL EI OLE JEESUS KRISTUS !Ja Huom !
Ylienkeli Mikael on luotu olento ja Jeesus ei ole !
Jeesus on Logos = Sana = Kaiken alkuperä, asioiden järjellinen ilmaus.
Vrt http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937- Risti-riita.
Mitä sanoo Raamattu. Hebr.1:5. Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Job.40:14. Se oli Jumalan töitten esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan. Katso Behemotia...
Sananlaskut 8.22 kuuluisi kääntää " ka-na-ni" = "possessed" = Omisti !
http://biblehub.com/lexicon/proverbs/8-22.htm
Elis edelleenkään Jeesus ei ole luotu olento vaan saanut alkunsa ikuisuudesta ja syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta !Lainaus Risti-riita " Mitä sanoo Raamattu. Hebr.1:5. Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
" Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?"Kopittelija007 kirjoitti:
Lainaus Risti-riita " Mitä sanoo Raamattu. Hebr.1:5. Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
" Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?"Lainaus ristiriita: " Job.40:14. Se oli Jumalan töitten esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan. Katso Behemotia....
Job 40:14 40:14 Silloin minäkin ylistän sinua, kun oikea kätesi on hankkinut sinulle voiton.
40:15 Katso Behemotia, ("virtahepoa")- Se siitä.
Kopittelija007 kirjoitti:
Lainaus ristiriita: " Job.40:14. Se oli Jumalan töitten esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan. Katso Behemotia....
Job 40:14 40:14 Silloin minäkin ylistän sinua, kun oikea kätesi on hankkinut sinulle voiton.
40:15 Katso Behemotia, ("virtahepoa")Vuoden 1992 kirkkoraamatussa Behemot on käänetty virtahevoksi. Kritiikkinä tästä teoriaa vastaan on esitetty Jobin kirjan kohtaa 40:17, joka kertoo setrin kokoisesta hännästä.
- a-nonyymi
Kiva, että provosoiduit pitkästä aikaa näistä Jeesus-palstan kirjoituksista Kopittelija.
Itse olen etsijä ja laitoin tuon aloituksen saadakseni perusteluja sille, että miksi tuo aloituksessa esittämäni väite ei ole tosi. En ole toistaiseksi tullut vakuuttuneeksi kumpaankaan suuntaan. Kyllähän näitä tietyn uskonlahkon väitteitä taytyy pystyä kiihkotta ja perusteellisesti käsittelemään faktatiedon pohjalta tälläkin foorumilla.
Mikaelille on kuitenkin varattu suuri rooli lopunajan tapahtumissa, kuten myös Jeesukselle. - 8 + 8
Aloitus on selvästi Jehovan todistajien käsialaa, he väittävät että Jeesus Kristus on sama persoona kuin enkeli Mikael.
http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/kenen-raamattu-sanoo-jeesuksen-olevan.html- 8+ 8
JEESUS –MITÄ J.T SANOO HÄNESTÄ
http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/jeesus-mita-jt-sanoo-hanesta.html Myös Adventistit Jehovan todistajien lisäksi opettavat, että Jeesus = Ylienkeli Mikael !
- Pöljä
Tuula Mä..lä tietysti
- totta 1
a-nonyymi
Jeesus sanoi eräälle naiselle joka puhutteli häntä sanoin "Jeesus hyvä" niin Jeesus vastasi että en minä ole "hyvä" minä olen Jeesus.
Miten saat tästä nimen Mikael!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931486
- 711221
- 65981
Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?
Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste168881- 118857
Välillä tulee haikeus
Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.78784Tunteilla leikkiminen
Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?105710- 45693
Mahdoton tilanne
Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova63674Oothan sä erilainen mies
Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️37666