Luulevatko adventistit sapateillaan, aikalaskelmillaan (1844) ja profetian hengellään olevansa pyhempiä kuin muut uskovat?
Luulo ei ole uskoa
23
54
Vastaukset
- pyh!
Sinulla on suuret luulot itsestäsi.
- toteamus..
vai onko nimimerkki pyörittää omaa rukousmyllyään, voi sinua.
Nuo sanat on turhuuksien turhuus, jota maailma kantaa sisällään, kun ihmisen sydän on tyhjä elämästä. - Erkin Tanttunen.
Katohan, "vai onko""? = piru on merrassa, potkiskelee kuten aikaisemminkin.
- Ismo #
Juutalaisen uskonnon perustalle on alkuperäinen Kristillisyys luotu. Kristin uskon pyhyys Jeesus jätti alkuperäisen sapatin paikalleen. Hän ei muuttanut yhtäkään käskyä.
Tähän samaan aikaan olivat ympäristöllä asuvat kansat aurinko Jumalan palvelioita, he olivat tottuneet palvelemaan aurinkoa joka oli kaikkien ihmisten nähtävillä, siksi he eivät halunneet tulla näkymättömän Jumalan palvelioiksi.
Rooman keisari ymmärsi oman kansansa vanhojen tapojen museo-arvon tärkeyden, koska hän oli puoli käännynnäinen. Tämän takia hän piti vanhaa jo opittua auringon Jumaluuden sympoolia ylen tärkeänä. Olihan näinä aikoina keisarin kuvakin rahoissa. Tästä on muistona Jeesuksen lausahdus, joka sanoo suoraan, että keisarille pitää antaa mikä keisarin on ja Jumalalle kuuluu se mikä Jumalan on .- Missä on järjen valo
Kyllä sinäkin sitä aurinkoa palvot joka ainoa päivä, vai maallisessa pimeydessäkö haluaisit elää. Eipä paljon nuo sinun järjen näkemyksesi sano ihmiselle joka vähänkin ajattelee, eippä ole järkeäsi kovin kirkkaaksi valaissut tuo raamattusi!
- KYLLÄ KYLLÄ
Vai onko?
Sapatti on merkkinä minun ja teidän välillänne tietäen, että minä olen Herra joka pyhitän teidät.- suap toestoo
19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
19:6 Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille." (2.Moos.)
Viittaat kohtaan joka tarkoitti nimenomaan israelilaisia eikä muiden kansakuntien ihmisiä juuri täsmälleen kuten edellä lainaamissani kohdissa ilmenee. Eikä JEESUS muuttanut pilkkuakaan tästä periaatteesta.
Huomaan, että yrität petkuttaa meitä, eks vaan yritäkin? - pyh!
suap toestoo kirjoitti:
19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
19:6 Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille." (2.Moos.)
Viittaat kohtaan joka tarkoitti nimenomaan israelilaisia eikä muiden kansakuntien ihmisiä juuri täsmälleen kuten edellä lainaamissani kohdissa ilmenee. Eikä JEESUS muuttanut pilkkuakaan tästä periaatteesta.
Huomaan, että yrität petkuttaa meitä, eks vaan yritäkin?Etkö sinä ole lukenut UUDESTA testamentista, että kun ihminen antaa elämänsä Jeesukselle, hänestä tulee israelilainen.
- suap toestoo
pyh! kirjoitti:
Etkö sinä ole lukenut UUDESTA testamentista, että kun ihminen antaa elämänsä Jeesukselle, hänestä tulee israelilainen.
Erehdyt!
Mooseksen kautta tehtiin liitto maallisen Israelin kansan kanssa. Onko sinulla lukihäiriö? Etkö ymmärrä selkokieltä? Vai oletko vain epäuskovainen?
Eikä Jeesus muuttanut tuosta liitosta periaatteen puolikastakaan. Tuon liiton merkki oli ympärileikkaus. Ilman sitä ei voinut kuulua Israelin kansaan.
Adventismi opettaa asioista täysin väärin, mutta ei tietenkään meitä! Me emme alistu ihmisoppien seuraajiksi. - ups!
suap toestoo kirjoitti:
Erehdyt!
Mooseksen kautta tehtiin liitto maallisen Israelin kansan kanssa. Onko sinulla lukihäiriö? Etkö ymmärrä selkokieltä? Vai oletko vain epäuskovainen?
Eikä Jeesus muuttanut tuosta liitosta periaatteen puolikastakaan. Tuon liiton merkki oli ympärileikkaus. Ilman sitä ei voinut kuulua Israelin kansaan.
Adventismi opettaa asioista täysin väärin, mutta ei tietenkään meitä! Me emme alistu ihmisoppien seuraajiksi.Ups!
suap toestoo kirjoitti:
Huomaan, että yrität petkuttaa meitä, eks vaan yritäkin?Lainaus " suap toestoo" 19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
suap toestoo kirjoitti:
Erehdyt!
Adventismi opettaa asioista täysin väärin, mutta ei tietenkään meitä! Me emme alistu ihmisoppien seuraajiksi.Etkö ymmärrä, että Jeesuksen seuraaja on ISRAELILAINEN JA UUDEN LIITON JÄSEN? EI se israelilaisuus tarkoita vanhaa liittoa.
- pyh!
Kopittelija007 kirjoitti:
Lainaus " suap toestoo" 19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
Se joka uskoo Jeesukseen, on israelilainen ja uuden liiton jäsen, oli mihin etniseen ryhmään kuuluva tahansa. pyh! kirjoitti:
Ja pyh! Tuo on tuota helluntailaisten HARHAOPPIA.
Se joka uskoo Jeesukseen, on israelilainen ja uuden liiton jäsen, oli mihin etniseen ryhmään kuuluva tahansa.Ja Pyh sinulle...
Ei tämä ole helluntalaisten oppia vaan selvää Raamatun ilmoitusta, joka yleisesti ymmärretään kaikkien uudestisyntyneiden joukossa kirkkokunnista välittämättä !
Ainoastaan adventistit elävät tässäkin asiassa harhassa !
Ps. Minä en ole Helluntalainen !Kopittelija007 kirjoitti:
Ja Pyh sinulle...
Ei tämä ole helluntalaisten oppia vaan selvää Raamatun ilmoitusta, joka yleisesti ymmärretään kaikkien uudestisyntyneiden joukossa kirkkokunnista välittämättä !
Ps. Minä en ole Helluntalainen !Roomalaiskirje:
11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!
11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.
11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!
11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.
11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
ELI ADVENTISTIT !
11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
11:20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
11:21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan.
SIIS KYSYMYS KUULUI:
Ketkä ovat niin sanottu "Pyhä jäännös" ?
Ellen G Whiten mukaan seitsemännen päivän adventistit ovat tämä
"Pyhä jäännös" eli näin ovat ns. "omineet itselleen Israelin omaisuuskansalaisuuden"
omalla aivan erityisellä tavallaan, mutta raamatun mukaan näin ei ole !
T: (*J*)
Vertaa myös:
1 Moos10:20
"Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."
Me ns."pakanauskovat" muista kansoista emme ole "verisukulaisia", vaan me olemme juuri sen "villin öljypuun" oksia ja jotka olemme sitä kautta oksastettu Israelin kansaan hengellisesti ja sitä kautta saaneet HENGELLISEN ISRAELIN kansalaisoikeuden !
SIIS me pakanauskovat muista kansoista emme suinkaan ole se "Pyhä jäännös", vaan se tarkoittaa niitä juutalaisia uskovia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen Kristuksen puoleen !
He ovat se ns." Pyhä jäännös" !
JEESUKSEEN USKOVAT JUUTALAISET ! = " JAAKOBIN JÄÄNNÖS" !- Israel, my love!
Lainaus " suap toestoo" 19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
Oikea Pyhä Jäännös koostuu Jeesukseen uskovista Israelin kansalaisista !Kopittelija007, olet täysin oikeassa! Jumalan valittu kansa on juutalaisten kansa, Israel. Tämän on Jumala ITSE näin päättänyt ja vakuuttanut sekä näyttänyt toteen. Kaikille nähtäväksi (eikä ainoastaan) vuonna 1948, kun juutalaisten paluu omalle maallee alkoi.
Mikään mahti, diktatuuri, ideologia, naapurivaltio ja muut viholliset eivät ole onnistuneet juutalaisten hävittämisessä maan päältä, koska Jumala on vahvan kätensä tämän kansan yllä pitänyt lupauksensa mukaan ja on pitävä tulevaisuudessakin!
Adventistit voivat kyllä luulla ja kuvitella olevansa juutalaisten sijalla, mutta ei se silti totta ole. Koska Raamattu on totta ja Jumala ei valehtele eikä kutsumustansa kadu. (Room.9-11). - Israel, my love!
Ja Pyh sinulle...
Ps. Minä en ole Helluntalainen !Minäkään en ole helluntailainen. Ei tarvitse ollakaan, riittää ihan kun osaa lukea, mitä Raamatussa seisoo. Ja siellä lukee, että juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa ja Hänen silmäteränsä!!!
En ole kirjoilla, mutta vastaan.
Kyllä jokainen tietää oman vajavaisuutensa aivan varmasti.
Usko kun ei päästä missään olosuhteissa ketään ylpeäksi ja suurempiluuloiseksi kun on kyse yksin Kristuksen ansioista.
Puhut "sapateista" ja aikalaskelmista, ja profetian hengestä.
Onko aikalaskelmia? Ota selvää ?
Minä tiedän että aikalaskelmia tehtiin 1800 luvulla vaikka kuinka paljon, Lutherkin teki, mutta siihen aikaan erehdyttiin tulkinnassa kun odotettiin Jeesusta niiden suhteen.
Kyllä raamatussa on sellaisiakin aikalaskelmia joita voidaan kalenterilla laskea. Ei niitä montaa ole. Valitettavaa jos joillakin on enemmän ja joillakin vähemmän tietoa. Niin on aina ollut. Jos joku toinen tietää enemmän ei se merkitse että olisi parempi sinänsä, syntikin on suhteellinen käsite usein ihmisen vilpittömyyden huomioiden. Kaikki hieno teologia ei ole pelastuskysymystä.
Profetian hengen lahja on raamatussa präntätty. Suurin armolahja. Ihme ja kumma jos se nyt ei sitten jollakin joskus ollut olisi.
Varsinkin 1800 luvulla 1300 vuoden pimeän keskiajan jälkeen sellaistakin tarvittiin. Myös kun raamattua kasattiin, ja Jeesus oli ollut ja mennyt. Apt 21:9.
Jumala on aina antanut tarpeeseen profetian hengen lahjan jollekin jos seurakunta on ollut vastaanottavainen, ja ollut tarvetta.
Varmaan tieto tuo tiettuä mielihyvää tietysti ja onnellisuutta kun ihminen oppii lisää, ja kun ihminen tulee uskoon alkaa haluta lisää.
Pelastuoppi ei ole vaikea. Kun lukee UT:n selvällä suomenkielellä saa käsityksen mistä on kyse. Tässä koko Raamattu kahdessa jakeessa ja pelastuksen avaimet: Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14, muuta ei tarvitakkaa, yksinkertaista, kätevää ja siistiä. Nuo kun parhaan omantunnon mukaan, niin
pelastuksen onni ja varmuus häämöttää ja on varmakin jos ihminen on vilpitön sille tiedon määrälle minkä omistaa.
Sitten voit kirjoittautua teologiseen tiedekuntaan, ja lukea vaikka tohtoriksi.
Raamattu on ehtymätön kirja, ja jotkut tietävät enemmän ja jotkut vähemmän.
Pelastusoppia ei Jumala ole tehnyt vaikeaksi niin etteikö sitä jokainen voisi ymmärtää. Kts. mainitsemani raamatunpakat.
Pelastus on yksilöpeliä joka kysyy omaatuntoa sen tiedon valossa minkä omistaa. Usein kuitenkin voidaan harhaankin viedä, Jumala katsoo vilpittömyyden.
Jumalan laki on kuitenkin tehty opettamaan mikä on syntiä ajan loppuun saakka. Luuk 16:17. "Älä tapa" "Älä varasta" Älä tee huorin" jne.
Jeesus Kristus on taas ainoa konsti pelastua.
Nuo parhaan omantunnon mukaan niin uusi maa häämöttää.
Ilkuinen onni ja autuus uudistetussa Eedenissä jossa vain pikkanen prosentti on varmaan adventtikirkon kirjoista tulossa.
Adventtikirkko täyttää lopun ajan seurakunnalle asetettavat vaatimukset.
Sen tiedän. Kirkko on perustettu kuitenkin vasta 1860 luvulla.
Lopun ajan jäännös voi olla vaikka adventtikirkosta ja viimeisen päivän hiippakunnasta, kuka tietää. Viimeisinä aikoina erottuvat hyvät akanoista ja vuohet lampaista. Kristikunta jakaaantuu sillä lailla. Kyse on juuri kuuliaisuudesta Jumalan käskyille ja uskosta Jeesukseen ko tavalla vastakohtana sitten joku muu konsti lain ja Jeesuksen tilalle.
Poltellaan isossa huoneistossa paljon kynttilöitä ja ihmetellään menoissa ja luullaan että piisaa.
Ei tuon kummempi asia.
yst. jariHei, ne ovat uskonnollisia oppeja. Kaikilla uskonnoilla on sellaisia, joskin vähän erilaisia. Adventistit eivät ole tässä suhteessa mitenkään erityisasemassa.
Voisi siis ajatella, että kaikkien uskontojen ja niiden eri versioiden kannattajat luulevat kenties olevansa pyhempiä kuin muut uskovat.
Tai sitten voi vain ajatella että jokainen uskoo niinkuin uskoo ja olkoon hänellä siihen oikeus ja vapaus. Ja olkoon jopa vapaus kertoa muille uskostaan. Kunhan pysyy lakien ja hyvien tapojen puitteissa.Hei-
Luulo kasvattaa uskoa ajan mittaan. Kun ensin luulee ja kuvittelee niin on jo osaksi hyvä alku.
1.) Pyhitys taas on selvästi ilmaistu Raamatun sanalla: Ilm 14:12, Hebr 12:14 ja lisään siihen vielä Ef 2:8-9. > Tuon kaiken adventtiliikkeen jäsenet allekirjoittavat ja tietenkin koko muunkin Raamatun kaiken.
> Pyhyys löytyy noista jakeista. Mitä Sinä olet "luullut pyhyydestä olisi kiva kuulla ?"
2.) Aikaslaskelman löysi babtisti William Miller ja se on ainoa profetia jota voidaan ajalla laskea. Profetia tuo vuosiin 1843-1844.
Adventtikirkko on perustettu 1863. Profetian merkitys selvisi 1850-1880 luvuilla.
3.) Profetian Henki tarkoittaa Jeesuksen uskoa Ilm 19:4. Armolahjanakin se on Raamatun todellisuutta. Vrt esim Apt 21:9, 2 Piet 1:19-21, 1 kor 12:1-11, mm.
Pyhyyden elementit kuitenkin löytyvät juuri niistä jakeista mitkä annoin ensin:
Ilm 14:12 ! Tuossa.
Hebr 12:14, Ef 2:8-9 huomioon.
Kiitos kysymästä.
Yst. t. Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- leeviläinen
Saattaa olla, että jotkut tosiaan luulevat olevansa muita parempia, kun viettävät sapattia ja kehuvat profetian hengellä..
Mutta kiitos Herralle Jeesukselle, että suurin osa adventisteista TIETÄÄ ITSE, ettei tule millään muotomenolla sen paremmaksi lähimmäisiään, vaikka viettääkin sapattia yms. juhlia..Hei kiitos-
Minkälaisia "muotomenoja" on olemassa ko. piirissä ?
Profetian Hengellä ei ole kuin yksi henkilö epäiltynä 1863 jälkeen kirkon histoiriassa tähän päivään saakka. Vain yhdestä luullaan että olisi profetian sanoja puhunut joskus ja sellaisia sitten tutkitaan 1 Tess 5:19-23 metodin mukaan itsenäisesti ja ryhmässäkin arvostellen.
Kyllä pyhyys ja pelastuskin on yksilöpeliä aina.
Ihmisen tiedon määrä on tässä ratkaiseva omantunnon asiossa, mitä ja miten itse ymmärtää siis.
Lepopäivä on yksi lain käsky synnin opettavassa laissa. Room 3:20, 5 Moos 5:12-14, Jaak 2:8-13, Luuk 16:16-17, mm.
yst. t. Siunauksia
Jari Laurila
- kilpailu on kovaa
Joskus .. kun lukee näitä aloituksia ei voi olla ihmettelemättä että kuinka niiden tekijät oikein itse ajattelevat asioista. Niinkuin tämäkin aloitus -- jossa oli tavallaan pyhä, pyhempi ja pyhin..
Voi "pyhä" yksinkertaisuus sentään.. Kuka tässä nyt on pyhä tai pehempi ?? kun näitä aloituksia lukee niin ei voi kuin ihmetellä että eikö niiden tekijät lue tätä palstaa ollenkaan ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1714867- 1691641
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661457- 65970
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124797Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6787- 56776
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191751En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66739- 76731