kopittelija007

kopittelija007 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Liittynyt 16v sitten
32 aloitusta · 7984 kommenttia
LISÄÄ PUHETTA AABRAHAMISTA !

Joh8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.

8:53 Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"

8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
8:59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.

JA HUOMAA

Matt 22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
22:32 'Minä OLEN AABRAHAMIN JUMALA ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan ELÄVIEN."
22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.

HUOMATKAA SIIS

JUMALA EI OLE KUOLLEITTEN JUMALA " ON " ELÄVIEN JUMALA !
ELI JUMALA ON AABRAHAMIN JUMALA !

ELI ISÄ AABRAHAM ON SIELLÄ TUONELASSA !
9 KÄSKY !

2 Moos 20:16 "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." !

Jos Jeesus sanoo Luukas 16:19-31 jakeissa Isä Aabrahamia juuri Aabrahamiksi ja hän ei todellisesti sitä olisi, niin...
... JEESUS TEKEE ITSESTÄÄN LAIN RIKKOJAN JA SILLOIN MEILLÄ EI SILLOIN OLISI MYÖSKAAN VAPAHTAJAA !!!!!!!!! :O

Vrt Luuk16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös' "
9 KÄSKY !

2 Moos 20:16 "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." !

Jos Jeesus sanoo Luukas 16:19-31 jakeissa Isä Aabrahamia juuri Aabrahamiksi ja hän ei todellisesti sitä olisi, niin Jeesus tekee itsestään LAIN RIKKOJAN ja meillä ei silloin ole myöskään VAPAHTAJAA ! :O

Vrt Luuk16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'
Tässä vähän lisää:

Samoja käsityksiä edusti nimittäin jo Persian zarathustralaisuus:

"...Ihmisen kuoltua sielu jää ruumiin luokse kolmeksi päiväksi ja yöksi. Kyseessä on eräänlainen välitila (vrt. LK 16), jonka aikana totuudellisen ihmisen sielu saa jo maistaa paratiisin riemuja, valehtelija puolestaan sulametallisen pätsin aiheuttamia tuskia (Yast 22). ... Kolmen vuorokauden kuluttua, anivarhain aamukasteen aikaan, sielu sitten ylittää Chinvat- sillan. Hurskaan sielua tervehtii leuto, leppeä etelätuuli, jonka mukana hänen korkeampi sielunminänsä (daena) näyttäytyy hänelle. ... Kolmella seuraavalla askeleella hurskas sielu siirtyy hyvien ajatusten, sanojen ja tekojen paratiisiin. Neljännellä askeleella päädytäänkin jo loputtoman valon alueelle, `laulun taloon` jossa Viisas Herra, hänen pyhät enkelinsä ja hurskaat kuolleet asuvat (Yast. 22:15, VD 19:36, Din 2:145-147; Yasna 51:13,15; 31:21, 45:8). ... Pahojen sielujen kohtalo on päinvastainen: ...järkyttynyt sielu joutuu ensiksi paikkaan, jossa on vain pahoja ajatuksia, sanoja ja tekoja, sitten ikuisen pimeyden asuntoihin, jotka ovat täynnä kärsimystä ja piinaa. Siellä asuvat Paha Henki (Angra Maiyu) ja hänen seuraajansa (Yast 22:19-36, Din 2:158-194; Bund 28:47; Yansna 46:10-11, 49:11, 31:20, 51:14). ... Ne harvat neutraalit sielut, joiden hyvät ja pahat teot ovat tasapainossa, joutuvat harmaan tietämättömyyden välitilaan, Hammistagaan, odottamaan aikojen lopussa tapahtuvaa lopullista erottelua ja yleistä ylösnousemusta." ("Lopunajat eilen ja tänään": Wille Riekkinen:"Taivaan ja helvetin välissä.")

Mutta mikä siis tällä Aimo T Nikolaisen lainauksissani ja Piispa Wille Riekkisen lainauksissa on yhteistä on se. että he molemmat ovat ns." liberaaliteologeja" luterilaisessa kirkossa ja heidän yhteinen tavoite on ollut näillä "apogryfi" ajatuksilla romuttaa uskoa siihen etteikö Jeesuksen kertomus raamatussa olisi tositarina, ja he ovatkin opettaneet luterilaisia teologeja niin että sielu ja ruumis olisi yksi kokonaisuus !

Ja nämä Herrat ovat olleet myös vaikuttamassa siihen, että "SIELU" sanaa on vähennetty käyttämästä uudessa 1992 käännöksessä !

Nimittäin Sielu-sana esiintyi 1938 vuoden raamatussa 332 kertaa
ja nyt 1992 vuoden käännöksessä vain 65 jakeessa ! :O
Taas Timo Flink joutuu hakemaan tietoa raamatun ulkopuolelta !
Sama jatkuu ... Jos ei ole väärin käännetty tai ei voi pilkkuja siirtää niin sitten pitää etsiä tietoja raamatun ulkopuolisista lähteistä mutta ITSE RAAMATTUUN ei
voi uskoa... :O

Nyt ollaankin jo "Egyptiläisessä moraalitarinassa"

Jan Hussia lainatakseni: " Voi pyhä yksinkertaisuus " ( minun vuoroni... ;D... )

Näitä samantapaisia ns. " Apogryfisiä" tarinoita samantapaisesti on useampia kuin tämä sinun egyptiläinen tarinasi mutta näistä yksikään ei ole se minkä
JEESUS KERTOO TOTENA JA MINKÄ LUUKAS KIRJOITTAA RAAMATUUN !

-Etiopialaisen Eenokin kirja kertoo näin (22:3-5, 10-11)

"Silloin vastasi Rafael, yksi pyhistä enkeleistä, joka oli kanssani ja sanoi minulle:`Nämä onkalot ovat sitä varten, että niihin kootaan kuolleiden sielujen henget. Siihen ne on määrätty, että tänne koottaisiin kaikki ihmisten sielut. Nämä paikat on tehty heidän säilyttämisekseen heidän tuomionsa päivään asti, jolloin he joutuvat suurelle tuomiolle.` Minä näin siellä olevia kuolleita ihmisiä, ja ihmisen ääni kuului ylös taivaaseen asti. ... ...Näin on tehty syntisten takia, kun he kuolevat ja heidät haudataan maahan, eikä heitä ole tuomittu heidän eläessänsä: Heidän henkensä erotetaan tänne tähän suureen vaivaan, kirottujen kidutuksen ja vaivan tuomion suureen päivään asti. Iankaikkisuuteen asti kostetaan hengille, sinne Hän sitoo heidät iankaikkisuuteen asti.`"

Edellä lainatut jakeet kuvaavat siis Eenokin matkaa tuonelassa, jolloin enkeli Rafael selitti Eenokille tuonelan oloja.

- on hyvä tietää, että sen ja Eenokin kirjan kuvauksen mukaisia juutalaisen apokalyptiikan kertomuksia on muitakin. Aimo T. Nikolainen esittää Luukkaan evankeliumin selitysteoksessaan (SUTS):

"Vastaava juutalainen legenda (Talmudista, Hagiga II, 77d) kertoo näkyjen muodossa, miten koko kaupungin hautaan saattama tullivirkamies tuonelassa kurotti kieltänsä joen vettä kohti, muttei ylettynyt, kun sen sijaan unohdettuna haudattu kulki vesilähteiden kostuttamassa ihanassa puutarhassa."

Edellä esitettyjä vastaavia kertomuksia oli myös muiden kansojen keskuudessa. Nikolainen esittää äsken lainatun yhteydessä:

" Egyptiläinen satu ensimmäiseltä vuosisadalta alkaa kuvauksella, miten rikas haudattiin loisteliaasti, samalla kun mattoon kääritty köyhä haudattiin ilman saattuetta, ja jatkuu Osiriksen valtakunnan kuvauksella. Ylhäinen mies byssosvaatteissa Osiriksen vieressä onkin äskeinen köyhä, joka on rikkaan kanssa vaihtanut asua. Sillä sille, joka maan päällä on hyvä, ollaan kuoleman valtakunnassakin hyviä, ja päinvastoin."

MUTTA usko sinä Timo Flink etelä-afrikkalaisia raamatun käännöksiäsi ja Egyptiläisiä lastensatujasi mutta miä uskon sen mitä
RAAMATTU JA JEESUS MEILLE KERTOO !