Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

  1. Esa_S: Itse uskon, että kaikista kristillisistä kirkkokunnista löytyy pelastettuja.

    Palaan jonkun ajan päästä tuohon Saarisen saarnaan ja ekumeniaan.
    _________________________________________________

    Mitä mieltä olet tästä asiasta "kaikista kristillisistä kirkkokunnista löytyy pelastettuja" ja josta kommentoin jo tuolla toisessa ketjussa...?

    Onko asia näin kuin kirjoitan tässä suhteessa Adventismin Elleniseen "lähetystehtävään" ?

    Lainaus: Kopittelija007

    1.5.2016 11:11


    "Tämä Joel Saarinen tässä etsii "todelliseen kirkkauteen" eli Adventismiin muita kristittyjä ja se on todellinen Adventismin tehtävä Elleniläisittäin eli ei siis mikään ekumenia muiden kristittyjen kanssa !

    Vähän kuin Jarinhotellikin usein selittelee niin myös tämä Joel, että maailmassa on kyllä uskovia "sen valon mukaan kuin heillä on" mutta "todellinen Valo" löytyy vasta Adventismista samoin kuin Ellenkin harhanäyssään kertoo:" Sapatti loisti kaikkein kirkkaimmin muihin käskyihin verrattuna"

    Adventismin lähetystehtävä on siis haalia muita kristittyjä pois seurakunnistaan liittymään heihin eli jonkinlaiseen "pyhään jäännösseurakuntaan" eli "Pyhään jäännökseen", joka kyllä raamatun mukaan tarkoittaa Juutalaisia Jumalan omaisuuskansan kristittyjä !

    Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/ketka-ovat-ns-pyha-jaannos/"
    .
    Onko sinusta juuri Adventisteilla se oikea RAAMATTUUN perustuva oppi/opetus ja muut siellä täällä vähän "mettässä" ?

    Ps. Huom LÄHETYSKÄSKY:
    Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa EVANKELIUMIA (ilosanomaa/hyvää sanomaa) kaikille luoduille."

    Onko Ellenistinen "lähetyskäsky" tätä Kristuskeskeistä armon Evankeliumia muille ?
  2. Onko Jumala armon vai koston Jumala !!!!


    2 Moos34:6 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa

    34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta EI KUITENKAAN JÄTÄ RANKAISEMATTA , vaan KOSTAA isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

    Lainaus Risto Santalan kirjasta "Suudelma hunnun läpi" s.51

    " Hebrean alkukieli käyttää rankaisemisesta sanontaa "naggee loo jenaggee", "puhdistamalla ei puhdista" eli siis "jättää puhdistamatta".

    Tämä heijastuu englantilaisessa käännöksessä. Jos emme ota vastaan Jumalan viisinkertaista armon tarjousta, jäämme vaille Hänen puhdistustansa.

    Kostamisesta se sanoo "pogeed avoon" eli lähinnä "kirjaa" tai "ottaa huomioon synnit". Samasta sanajuuresta tulee nykyään sanan "virkamies","pagiid". Jo tämä lyhyt selostus osoittaa, että hebrean ilmaisuun on

    kätketty muu kuin KOSTONAJATUS. Jumalan oikeamielisyys vaikuttaa siten, että saamme osaksemme sitä mitä kylvämme."




    " Hebreassa on kymmenen eri sanontaa, jotka edellinen raamattumme (-38) on kääntänyt sanalla "kostaa". Tämä käsite juontuu ruotsin kielestä, "vad kostar det", "mitä se maksaa". Silti suomen kielessä sillä on kolkko kaiku. Siksi olisi vieläkin tarpeen tarkentaa kautta linjan uuden käännöksemme sanontoja. Erittelen vain lyhyesti näitä mahdollisuuksia:

    -2 Moos 34:7 "pokeed avoon" eli "ottaa huomioon, uusi käännös oli oiva "panna vastaamaan"

    Job 33:27 "shavaa"-verbi, joka merkitsee "tasaamista", u.k. "mitata ansion mukaan".

    - Job 34:11, Ps 31:24 "sahallem" eli MAKSAA uk. "rangaista"

    - Ps 10:4 "darash" eli "vaatia" tilille, uk. "rangaista"

    - Ps 94:2 "gamal" eli "antaa vastike", "sovittaa" u.k. "maksaa"

    - Ps 94:23 ja Snl 24:12 "hashiiv" eli "palauttaa" , u.k. "kostaa" ja "maksaa"

    - Val 3:64 "hashiiv gemul" eli "palauttaa vastineen", "lepyttää" u.k. "rangaista

    - Ps 109:5 "lasiim al" eli "panna päälle", "asettaa vastuuseen" u.k. "maksaa"

    - myös sanonta "lehamtsii" eli "saattaa löydetyksi" ja "tuoda päivänvaloon" on vanhassa käännöksessä merkitty "kostamiseksi". Raamatun käsitteiden valossa kostonajatus on Jumalan oikeamielistä asioiden palauttamista ja tasaamista ennalleen, siten että meidät pannaan tilille ja vastaamaan teoistamme. Näin rikos ikään kuin sovitetaan.

    - Ankarin VT:n koston käsite on "nagam". Se esiintyy esim. 5 Moos 32:35, Jes 34:8, 63:4 ja Ps 94:1 aina Jumalan oikeutena tai Hänen "kostonpäivänsä yhteydessä". Jumalan on kosto, pitäisi säilyttää noissa yhteyksissä. Vaikka Hän onkin pitkämielinen ja armollinen! Kyllä VT:n Jumala edustaa armollisuutta. Tämä armon hymni toistuu psalmeissa ja profeetoissa. Myös Joona joutui sanomaan: Minä tiesin, että sinä olet armahtavainen ja laupias Jumala, pitkämielinen ja armosta rikas, ja että sinä kadut pahaa." (Joona 4:2)"

    http://otakoppi.webnode.fi/news/onko-jumala-armon-vai-koston-jumala/
  3. Niin Jumalassamme on kaksi puolta sekä ankara Isä että Rakastava Isä "Abba"...

    Vrt Hebr 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

    10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

    10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

    10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

    10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

    10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
    .

    ...On hirmuinen sen ihmisen kohtalo joka luopuu "Pyhän Hengen" suojelusta !
  4. Niin...Mutta...

    Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
    2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra ("Yhvh") puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan ("Penuel") kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan ("Elohim") .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
    No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki...

    ...Mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi (kə-ḇō-ḏe-ḵā.) " ja tähän Herra vastaa (19): " Minä annan minun kirkkauteni ("ṭū-ḇî" = "goodness") kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ("Yhvh")


    ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani ("pā-nāy") , sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni ("kə-ḇō-ḏî" = "My glory") ,kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
    Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:

    http://biblehub.com/hebrew/3068.htm

    (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
    (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
    (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
    (17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."

    Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!! Vrt. " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16)

    Vrt Esim Jes 6 luku

    6:1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran ("Adonai", sanasta "adon","Mestari") istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.6:2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.

    http://biblehub.com/lexicon/isaiah/6-1.htm


    " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
    Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
    Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
    päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))

    Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-tarkoittaa-mystinen-sanonta-ihmisen-poika/