Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ps. Minusta alkaa tuntua että sinä et edes lue mitä minä täällä kirjoitan ja kun vain näet että otakoppi/kopittelija007 on jotain jossain kirjoittanut niin heti rakkikoirana juokset perään haukkumaan....
30.04.2016 10:03
Taisit lukea aloituksen otsikon ja sen aiheen vähän väärin kun aloitkin heti kritisoimaan vain otakopin ajatuksia/löytöjä ja sitä miten otakoppi nämä asiat käsittää... Miksi ?
Vai onko niin että "se älähtää johon kalikka kolahtaa"...
Kertaan otsikon aiheen sinulle:
____
"Onko Jumala näkymätön ?
-Läsnä luonamme vai jossain kaukana ?
-Kun kuolemme fyysisesti irtoaako "sielumme", "sisäinen miinuutemme", aivoissa oleva sähköenergiamme, jonnekin niin että näemme ja aistimme asioita joita tässä kehossamme, "maallisessa majassamme" emme voi nähdä/aistia ?
Tässä asioita joita jokainen ihminen ajattelee joskus ja joista myös ns. raamattuun pitäytyvät luovat jos jotakin teorioita...
Mutta jos sinä sen tiedät, niin kerro ihmeessä totuus ja jos raamattuun uskot niin kerro se miten raamattu sen kertoo..."
30.04.2016 09:50
"Koska uskon täysin Raamattuun, olen adventisti "
...Ja kaiken tämän jälkeen varmaankin Adventistina uskot myös "Tutkivaan tuomioon", palvot sapattia ja lyöt sillä "pedon merkin" muihin kristittyihin ja näin tuomitset heidät kadotukseen... Uskot myös että näin kuulut "pyhään jäännösseurakuntaan" ja vielä että Jeesus on Ylienkeli Mikael...Ja Uskot vielä Ellen G Whiten olevan adventistien "profetian henki"...Ja että sieluttomat kuolleet ovat tiedottomassa tilassa haudassa...
Onnea vain valitsemallesi tielle... Minä en ikävä kyllä Raamatustani näitä asioita tällä tavalla löydä...
29.04.2016 22:49
Kiitos... :D
29.04.2016 22:06
Head injury
At the age of nine, while running towards home with her sister Elizabeth and another friend, an older classmate shouted some angry words and threw a stone that hit Ellen on the face (The Early Years, page 28, Arthur L. White).
https://en.wikipedia.org/wiki/Ellen_G._White
29.04.2016 22:05
"Olen jostai lukenut. Jumala on niin salattu ettei meidän silmämme häntä näe eikä järkemme käsitä, mutta me voimme oppia hänet tuntemaan siten koska hän vetää meitä puoleensa iankaikkisella rakkaudella."
Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan NÄHDÄ Jumalan, saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa." ( Job 19:25-27)
29.04.2016 11:49
Eikö ?
Esitin kysymyksen:
-Kun kuolemme fyysisesti irtoaako "sielumme", "sisäinen miinuutemme", aivoissa oleva sähköenergiamme, jonnekin niin että näemme ja aistimme asioita joita tässä kehossamme, "maallisessa majassamme" emme voi nähdä/aistia ?
Ja tämä Sielu/Tuonela vastaus on minun löytöni asioista !
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
Sinun harmistuneen käsityksesi näistä asioista jo tiedän kyllä mutta voit siitä kertoa muille ...
Minulla on oikeus ajatella tavallani asioista, jotka olen Raamatustani löytänyt. Kiitos :)))
29.04.2016 11:27
" kai oida hoti he entole autou zöe aionios estin." = "and i know that the commandment of him life eternal is "
Huom: "Ikuinen elämä ON" !
http://biblehub.com/text/john/12-50.htm
29.04.2016 09:18
Ja vielä Jeesus puhuu:
Joh 12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
29.04.2016 09:05
Luot aika kyynisen kuvan jumalastasi ja...
...Jos kerran ihmisen "sielu" eli "sisäinen minuus" on iankaikkisuusolento niin onko hänen fyysisellä ruumillaan ja sen kohtalolla jotain merkitystä iankaikkisuuden verhon tuolla puolen ?
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
Joh 12:47..." en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman"
29.04.2016 09:02
Ehkä minä sain ja sainkin Voiman panna korkki kiinni mutta toinen ei sitä voimaa saanut/älynnyt pyytänyt...
Paras rukous on edelleen huuto: "JEESUS AUTA" !
Minä sain Jumalalta Jeesuksen kautta itselleni arvomaailman muutoksen ja en tarvinnut enää mitään päihteitä kun Jumalan kautta löysin itseni...
Minulla on aika selkeästi kaksi elämää... ensimmäinen elämä ilman uskoa ja toinen elämä uskon kanssa... ja todellakaan en vaihtaisi tätä jälkimmäistä mistään hinnasta takaisin vanhaan... Minun on joskus jopa vaikea ymmärtää millainen olin välillä joskus... jopa hävettävää jos katselisi taaksepäin...
Mutta sinäkin voit Bushmanni polvistua koko sydämestäsi Jeesuksen eteen ja huomaat että tämä todella voi muuttaa sydämesi...
Mutta tämä juuri on niitä "miesten hommia" johon kaikki ei pysty!
28.04.2016 21:02
En ole Jumala mutta kerron tarinan siitä kun Uskova ja Ateisti meni planetaarioon katselemaan hienosti rakennettua laitosta pienoismalleja planeetoista ja auringosta ja muusta...
Siinä sitä sitten tovin katsellessaan Ateisti sitten tuumaili Uskovalle että " onpa hienosti tehty tämä rakennelma, kaikki toimii niin ajallaan ja niin suunnitelmallisesti" ja Ateisti kysyykin siinä Uskovalta, että tiedätkö kukahan mahtaa tämän on oikein tehnyt ja Uskova vastaakin sitten hänelle: "Ei tätä kukaan ole tehnyt, tämä on syntynyt vahingossa" johon sitten Ateisti vastaa: " Älä nyt ole hölmö, ei tällainen nyt sentään vahingossa voi syntyä"...
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/luomiskertomuksesta-ja-ns-nuoren-maan-kreationismista-vahan/
28.04.2016 17:12
Tiedätkö, että minun isoveljeni toimi hyvässä työssä John Nurmisella huolintapäällikkönä, monia kymmeniä alaisia ja paljon matkustelua... Hän laittoi mm. 30 000 markkaa hedelmällisyyshoitoihin saadakseen lapsen mutta ei koskaan saanut... kuoli 41v v-96 maksakirroosiin...Se hyvistä geeneistä... Erosi kyllä kirkosta kun ei viitsinyt maksaa veroja... Sinussa Bushmanni ja minun iso-veljessäni on jotain samaa... vähän ateistinen ajattelu, olen fiksumpi kuin muut ja olen oma jumalani...
...Tuntemattomat ovat Jumalan tiet...
28.04.2016 16:58
Kun Neil Armstrong ensimmäisenä ihmisenä astui kuun kamaralle ja puhui pienistä askelistaan, niin hän kuulemma siteerasi myös näitä raamatun sanoja jotka jo edellä laitoin:
Ps 8:3 Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
8:4 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
28.04.2016 16:50
Ja se mikä tästä kaikesta tekee vielä ihmeellisempää on se, että tästä kaikesta on kerrottu minulle 17.3.1989 profetian kautta jo uskoni alussa Hengen sanoin... :)))
28.04.2016 16:38
...Mutta Bushmanni... Minulle henkilökohtaisesti tämä kaikki on ihmettä sillä vielä 27 vuotiaana kahden alkoholin aiheuttaman haimatulehduksen ja letkujen jälkeen, ennen uskoontuloani, minä todella vakaasti ja valehtelematta uskoin, että en näe edes kolmikymppisiäni... Mutta nyt kuitenkin olen vielä 55v ihan suht nuorekkaassa hyvässä kunnossa ja kolmen lapsen isä... Ja tämä on ihme jo sinällään...
Vanhemmille pojilleni olenkin sanonut että ilman uskoa teitä ei varmasti olisi edes olemassa...
Ja kiitos tästä kuuluu yksin tuonne yläkertaan... :)))
28.04.2016 16:35
Onko Bushmannilla omia lapsia ? Oletko ollut synnytyksessä mukana ?
Jos on... niin eikö se olekin vähän ihmeellistä katsella uutta "sielua" silmästä silmään...
28.04.2016 16:23
Kun minä nyt kohta 55 vuotiaana katselen sylissäni nyt 4kk vanhaa poikavauvaani ja siinä hymyilemme toisillemme, niin se on ihme... Ihmettelen, miten kummassa minun kauttani kuin tyhjästä voi syntyä tällainen uusi ajatteleva suloinen ihminen... Mikä ihme on tämän kaiken takana...
Ja sitten, kaiken tämän keskellä en voi mitenkään välttyä ajatukselta että tämän kaiken ihmeiden kirjon takana täytyy olla joku korkeampi älyllinen suunnitelma johon oma ajatteluni ei vain yksinkertaisesti riitä...
Näillä ajatuksilla raamattua ja Daavidia vähän siteeraten:
Psalmi 8:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; Daavidin virsi. Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!
8:2 Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
8:3 Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
8:4 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
28.04.2016 16:07
Kato perskärpänen heräs... :D
28.04.2016 14:12
Ja lainataanpa pätkä blogistani selvennökseksi sinulle jos vaikka omaat jonkinasteisen lukihäiriön:
"Niin selvennökseksi sanon tähän vielä että nämä ovat vain osittain minun "omia pähkäilyjäni" joissa yritän sovittaa Raamatun alkukieltä rationaaliseksi kokonaisuudeksi... ja näiden 2 Moos 2:13,14 jakeiden nojalla ei voi tulla oikein päätökseen mikä tukisi ns. "nuoren maan kreationismia"...
Mutta Raamattu ei tue myöskään evoluutio-teoriaa, koska Raamattu toistaa 9 kertaa kuinka Jumala loi eläimet "Lajiensa mukaan" ja jopa samassa järjestyksessä kuin kehitysopin kannattajat asiaa selittävät... :O
Myös alkukielessä on yksi mielenkiintoinen kohta eli 1 Moos 1:2 joka sanoo "Maa oli autio ja tyhjä" niin kieliopillisesti tämän lauseen voi kääntää oikein kahdella tavalla eli " Maa oli autio ja tyhjä" tai " Maa tuli autioksi ja tyhjäksi" ja eräät vaihtoehtoiset Englantilaiset käännökset tekevätkin niin...
" hā-yə-ṯāh "= oli / tuli autioksi !
Tieteellinen tutkimus väittää että asteroidit tai komeetat ovat saattaneet tappaa elämän maapallolta jo jopa kahdesti...
Ja kertaus vielä: ja näiden 2 Moos 2:13,14 jakeiden nojalla ei voi tulla oikein päätökseen mikä tukisi ns. "nuoren maan kreationismia"...
Onko ymmärretty ?
28.04.2016 13:37
32 / 400