Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

  1. Jaa... Vai että sama usko kuin Timolla... Kristukseen ehkä suurpiirteittäin... mutta muu on puppua sinulta ja vääristelyä kaiketi tahallisesti...
    Tai sitten et edes ymmärrä mitä ns. "nuoren maan kreationismi" edes tarkoittaa...

    Tutkipa vähän ajatuksiani tuolta .......> http://otakoppi.webnode.fi/news/luomiskertomuksesta-ja-ns-nuoren-maan-kreationismista-vahan/
  2. Matteus 9:12
  3. "tuossa ulosheitetyt on heitetty ulos ENNEN kuin he koskaan pääsivät Jumalan valtakuntaan."
    _____________________________


    Hmmm... Vertaus..." Menin Michel Jacksonin konserttiin mutta minut heitettiin ulos koska minulla ei ollut lippua."
    Tai Menin Kirkan konserttiin ja kysyin "suopiko täällä naattia kirkasta" ja taas heitettiin ulos... ;)

    .
    ....Luuk 13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

    13:25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.

    13:26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

    13:27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

    13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.13:29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat JUMALAN VALTAKUNNASSA .(" basileian tou Theou" eli "Kingdom of God")
    Vertaa... = (Matt 8:11 "Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa TAIVASTEN VALTAKUNNASSA." ( "basileian tōn ouranōn" eli "Kingdom of the heavens" )8:12 mutta VALTAKUNNAN LAPSET heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."


    13:30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."
    .
    ELI tässä Luuk 13:28,29 ja Matt 8:11 kyllä puhuu aivan täysin samasta asiasta mutta eri nimillä... Vai Eikö ? Jumalan valtakunta = Taivasten valtakunta ?

    ...Ja kun mietimme "Hänen valtakuntaansa" ja "valtakunnan lapsista" jotka heitetään pimeyteen, niin koko maailmahan langenneenakin on "Hänen valtakuntaansa" edelleen vaikkakin siellä onkin sotatila hyvän ja pahan välillä...
    Täällä "uudestisyntyneet" ELÄVÄT kuitenkin ovat jo "entos" ="sisällä" Jumalan valtakunnassa eli ovat yhteydessä henkisesti Pyhän Hengen kautta('Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on SISÄLLISESTI teissä")... ja sitten lopullinen Jumalan valtakunta "Isän valtakunta" tulee silloin kun saatanan ja pahan lapsien toiminta on eliminoitu kokonaan !
    ..."sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman."(1Kor15:24)

    En oikein ymmärrä Exap mitä tällä kaikella terminologialla kikkailulla oikein yrität loppupelistä ajaa takaa...
  4. Vertaa Exap. Lainaus Risto Santalan kirjasta Jumalan valtakunta ON:

    " Jumalan valtakunta ja taivasten valtakunta
    tarkoittavat lopultakin samaa asiaa, Yksistään Matteuksen evankeliumissa tämä valtakunta-ajatus esiintyy kuutisenkymmentä kertaa, Matteus käyttää pääasiassa sanontaa »taivasten valtakunta», Markus ja Luukas sitä vastoin puhuvat »Jumalan valtakunnasta». Tämä johtuu lähinnä siitä, että Matteus, joka muutoinkin seuraa hurskasten juutalaisten esitystapaa, ei tahdo käyttää Jumalan nimeä, mikäli se on luontevasti vältettävissä, Jumala-sanan sijaan rabbit sijoittivat usein sanan »taivas», Niinpä he puhuivatkin »taivaan nimestä», »taivaan pelosta», »taivaan asioista» tai »taivaan työstä», kun oli puhe Jumalasta, »Taivaan kunniasta» on jumalanpalveluksessa kysymys, elämämme on »taivaan käsissä», ja olemme riippuvaisia »taivaan lahjoista», Nykyään hurskaat juutalaiset välttävat täysin Jumalan nimen »kirjaimellista» lausumista ja sanovat sen sijaan joko vain »Nimi» tai »Paikka», Lupaahan Raamattu: »Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua» (2 Moos 20:24), Jeesus asetti kuulijansa kuitenkin niin usein iäisyyden eteen, että »taivaan valtakunnalla» lienee tarkoitettu sananmukaisesti »taivaan» läheisyyttä jo maan päällä.

    Juutalaiset oppineet puhuvat suhteellisen vähän Jumalan valtakunnasta. Jeesuksen julistuksessa tämä asia oli esillä hyvin keskeisesti. Jos rabbit käyttivät valtakunta-sanaa sellaisenaan, he viittasivat silloin maalliseen valtaan. Jeesus tarkoitti valtakunnalla itsenäisestikin käytettynä »taivaan» valtakuntaa. Hän puhui »valtakunnan lapsista», »valtakunnan sanasta» ja »valtakunnan evankeliumista» (ks. esim. Matt 8:12, 13:19, 24:14 ja Luuk 12:32). "

    http://www.kirjasilta.net/santala/jumalan/jumalan.html#lahelle