Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joopa joo...
Enpä nyt viitsi tuohon mitään muuta sanoa...
Miettiköön jokainen mitä tällä tarkoitan...
24.04.2014 20:54
Tästä Jari sinun tekstistäsi saa sellaisen kuvan, että muihin kristillisiin seurakuntiin kuuluvat olisivat jotenkin kehnompia tiedossa ja taidoissa eikä he tavallaan ole vielä ymmärtäneet ns."adventtitotuutta" ja siksi heitä ei voi vielä tuomita...
Tämä on aika farisealaista ja "omavanhurskasta" ajattelua mutta näin se kyllä varmasti adventistiopin mukaan menee...
Ja sitten jos nämä "hengellisessä kehityksessään" vajavaiset "hiffaavat" tämän suuren "adventtitotuuden" niin sitten he kääntyvät ns. "adventtitotuuteen/sapattilaiseksi" ja liittyvät näin tähän täydellisten "pyhään jäännökseen"... :O
Ja tätähän adventistien "ekumenia" juuri on... eli yrittää kalastaa jäseniä pois muista kristillisistä seurakunnista siihen ns. "adventtitotuuteen" !
24.04.2014 17:09
Siinä on vähän musaa... ;D
https://www.youtube.com/watch?v=cAU_IBfcjtw
24.04.2014 16:31
Vai pitäisikö minunkin mennä "puskiin" ja alkaa sieltä huutelemaan että PYH ja Pah ja Höpöhöpö ja olet väärässä jne jne..
24.04.2014 16:18
Lainaus Jari sheriffi: "Mielipide on tervetullutta ! Opillisia asioita saa mielellään kysellä ja selvittää tietenkin. Kirjoituksiaan laittaa voi tietenkin mutta-"
24.04.2014 16:15
Lainaus Jari: "Adventtikirkossa nähdään että 1863 rekkisteröity Adventtikirkko edustaa osaa "jäännöksestä" ja on vain pieni prosentti uuden maan kansalaisista, (Ilm 21-22, Jes 65:17)"
Jos tämä, että Adventtikirkon kanta on se, että adventistit edustavat vain osaa, pientä prosenttia ns. " Pyhästä Jäännöksestä" ei ole valheellisesti kerrottu adventismin opetuksesta niin silloin minä en todellakaan tiedä adventismista mitään !
Kyllä minä olen adventismista JA Timo Flinkinkin opetuksesta saanut sen käsityksen, että juuri Adventistit kaikkineen ovat tämä ns." pyhä jäännös" ja he jotka heihin liittyvät muualta on ikään kuin oksastettu adventisteihin eli tähän "pyhään jäännökseen" !
Ja he jotka ei ymmärrä sapatin pyhyyttä eli tietoisesti viettävät ns."Herran päivää" sunnuntaisin tuomitaan lopulta kadotukseen !
Ja tällä minä en hauku ketään vaan kerron mikä on Adventismin oikea opetus ja se on eri kuin sinä edellä valheellisesti tästä asiasta kerrot !
KORJATKOON ADVENTISTIT TAI TIMO FLINK OLENKO VÄÄRÄSSÄ !
Ps. Ja minua on turha leimata täällä kenenkään haukkujaksi jos puutun virheellisiin opinkysymyksiin...
Minua kyllä haukutaan täällä kyllä koko ajan mutta en "kosta" takaisin !
Ps. Mutta edelleenkään sinä Jari et ole kommentoinut kertaakaan mitä mieltä adventistit on ortodokseista kun he niin tuomitsevat katolilaisuuden ja kaikki muutkin ,jotka uskovat sielun kuolemattomuuteen ja sitä kautta kaikki on adventismin mukaan saatanasta !?
Sinä vaan trollaat vaikka olet muka sheriffi ja puhut jostain tällaisesta mikä ei liity aiheeseen ollenkaan
esim Lainaus Jari:
"Enkeli kertoi Danielille n.600 ekr että Yhdistynyt Eurooppa (ns. EU eli Euroopan Unioni) pysyy II-adventtiin eli Jeesuksen tuloon saakka. (Dan 2:41-44) Hurskas Daniel oli Babylonian "pääministeri."
Profetian "kultainen kuvapatsas" kuvaa Babyloniasta lähteneitä maailmanvaltoja. Babylonia (605-539ekr)- Meedo-Persia (539-331ekr)- Kreikka (331-168ekr)- Rooma (168ekr-476jkr) - Eurooppa.(476jkr-) Profetia kertoo että Euroopan valtioiden rajat pysyvät. Ihmiset liikkuvat aviositein maasta toiseen."
EIHÄN TÄMÄ LIITY YHTÄÄN MIHINKÄÄN !
24.04.2014 15:49
Ps. Jaria en laske Adventistiksi sanan varsinaisessa merkityksessä !
Ja ei Jari vastannut kirjoituksillaan tähän kysymykseeni ollenkaan vaan tunki vain noita omia tekeleitään pakkosyötöllä tänne ja poisti minun kommenttini... :O(sivuhuomautus)
24.04.2014 13:09
Solvaaminen, pilkanteko ei ole sallittua täällä-
Minä kirjoitan täällä opillisista asioista mutta sinä tässä SYYTÄT MINUA kun puhun opillisesti eri tavalla kuin sinun oppisi on vai mitä kristillistä sekoilua sinä nyt sitten edustatkin ilman päätä ja häntää ! :O
24.04.2014 12:54
Mikään kirkko maailmassa ei opeta niin kauniisti ja avoimesti uskovista jotka ovat muissa seurakuntayhteyksissä:
Ai sinäkö Jari nyt Sheriffin valtuuksin päätitkin poistaa minun kommenttini sinun valheellisesta opetuksesta "pyhästä jäännöksestä" että adventistit olisivat vain osa siitä ja muusta mutta jätät oman mantrasi minun aloitukseeni !!!!
Pyydän älä enää vastaa minun aloituksiini jos et siedä että sanon totuuden sinun kirjoituksistasi !
24.04.2014 12:50
VIELÄKÄÄN EI OLE YKSIKÄÄN ADVENTISTI VASTANNUT TÄHÄN AVAUKSEN KYSYMYKSEENI ? :O
Mitä mieltä Adventisti on Ortodoksisesta kirkosta ?
24.04.2014 12:43
Jari: Adventtikirkossa nähdään että 1863 rekkisteröity Adventtikirkko edustaa osaa "jäännöksestä" ja on vain pieni prosentti uuden maan kansalaisista, (Ilm 21-22, Jes 65:17)
Ei Adventtikirkko opeta näin, että he olisivat vain joku "osa jäännöksestä" vaan nimenomaan että he eli Adventistit ovat nimenomaan tämä Israelin " Pyhä Jäännös" ! ja muut ovat sitten mitä ovat ja "sunnuntain viettäjät" tuomitaan lopulta kadotukseen...
Näin adventismi opettaa !
Kerrot väärin adventismista !
24.04.2014 12:19
Ps. Itse tunnen Ortodoksista kirkkoa tosi vähän enkä ole käynyt heidän Jumalanpalveluksissaan kuin TV:n välityksellä mutta Lahden srk kanttorin kyllä tunnen ja hänen kanssaan kävin pelaamassa joskus vuosia sitten tennistäkin muutaman kerran mutta opillisista asioista emme keskustelleet silloin...
Ja hänellä oli kyllä silloin ongelmia vähän kirkon kanssa kun hän ei olisi saanut oikein
asua "avoliitossa" naisen kanssa...
24.04.2014 11:49
Toisaalta ajatellen tämä "puhdistautuminen" ennen taivaaseen menoa tavalla tai toisella tuntuu kautta kuulostaa ihan loogiselta vaikkakin Kristuksen sanotaan jo kantaneen syntimme ristillä mutta silti syntihän ei voi periä Jumalan valtakuntaa mutta ei myöskään ole yhtään ihmistä, joka ei olisi syntiä tehnyt !
Vrt: Joh Ilm 7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
24.04.2014 11:40
JA VIELÄ JARILLE: Lainaus:
"Parannuksentekoon annettu armonaika on tässä ajassa. Raamattu ei missään puhu pelastuksen mahdollisuudesta kuoleman jälkeen. "
" "Kiirastuli (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka') on katolisen kirkon teologian mukaan olotila, jossa pelastuneen ihmisen sielu kuoleman jälkeen puhdistuu (lat. purgare, 'puhdistaa') synneistä ennen taivaaseen pääsyä. Useimmat taivaaseen pääsevät tarvitsevat katolisen kirkon käsityksen mukaan tällaista puhdistusta ennen kuin kohtaavat Jumalan..... Sitä vastoin kadotukseen joutuvat eivät käy kiirastulessa." !!!!
Eli katolilaisen opin mukaan ns. "Aabrahamin helman" puolella olevat puhdistetaan maallisista synneistä !
Eli uskova ihminen menee opin mukaan "Aabrahamin helmaan" jo pelastettuna mutta syntisenä ja siellä "puhdistuu"
Mistään "Helvetin liekoista" missä ihmisiä kiusataan, niin ei siitä ole katolilaisessa kiirastuliopissa kysymys !
Tätä mahdollisuuttahan ei sillä ns."toisella puolelle" meneville suoda !
Eli opin mukaan tämä "kiirastuli" (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka' on vain hyvä asia uskoville !
24.04.2014 11:23
Taaskaan sinä Jari et vastannut kysymykseeni !
vaan aloitit oman mantrasi levittämisen, johon ei usko kuin häviävän pieni osa koko kristikunnasta...
... Ja mikä sinänsä on outoa, on se, että kun vain pienet ryhmittymät Jehovan todistajat ja Adventistit "Ellenistit"1800-luvun lopulta Amerikasta vain nyt muka tietävät totuuden "kuolleitten tilasta" ja kaikki muut ovat jo vuosituhansia uskoneet ja tulkinneet raamattua mukamas väärin !
Suurien kristillisten yhteisöjen jäsenmääriä ja osuus maailman kaikista kristityistä: Roomalaiskatolilaisia on eniten, 1.187 milj. Sen jäsenet muodostavat 51% maailman kaikista kristityistä ja 16,8% koko maailman väestöstä. Protestantteja on 432 milj., 18,7%. Ns. riippumattomiin kirkkoihin kuuluvia (independents; ei-historiallisiin kirkkoihin kuuluvia) on 358 milj., 15,3%. Evankelisia (evangelical) kristittyjä on 298 milj., 12,8%. ORTODOKSEJA ON 276 milj., 11,8%. ja anglikaaneja 89 milj., 3,8% kaikista kristityistä.
Toinen tilasto:
Kristillisten kirkkojen ja liikkeiden kannatusmäärät (2004)
Kristinuskon kokonaiskannatus 2050 milj.
Roomalaiskatolinen kirkko 1200 milj. (63%)
Ortodoksinen kirkko 240 milj. (13%)
Helluntaiherätys 100 milj. (6%)
Baptismi 80 milj. (4,5%)
Reformoitu kirkko 75 milj. (4%)
Anglikaaninen kirkko 70 milj. (3,5%)
Luterilainen kirkko 65 milj. (3%)
Metodismi 50 milj. (2,5%)
Adventismi 11 milj. (0,5%)
Uskontojen kannatus Suomessa (2004)
Evankelis-luterilainen kirkko 4,4 milj. (85%)
Ortodoksinen kirkko 56 000 (1%)
Helluntaiherätys 50 000 (1%)
Jehovan todistajat 19 000
Islam 15 000
Suomen Vapaakirkko 14 000
Katolinen kirkko Suomessa 7 000
ADVENTISMI 4 500
Mormonikirkko 3 200
Baptismi 2 200
Juutalaisuus 1 200
Metodismi 1 200
Tästä joukkueesta adventistit ovat siis aivan pieni osa ja Jehovia ei edes lasketa eli uskoa siihen että ihmisellä ei olisi ELÄVÄÄ SIELUA on vain häviävän pieni osa !
Avaa sinäkin Jari jo silmäsi ja näe, että epäraamatullinen opetuksesi, joka on täyttä harhaa !
MUTTA KYSYMYKSENI OLI EDELLEEN
Miten adventistit suhtautuvat Ortodoksiseen Idän kirkkoon vai onko Itä jotain muuta kuin Amerikka ?
Ovatko hekin "saatanasta" kun he Ordotoksit 276 milj. uskovat ns."välitilaoppiin" ?
24.04.2014 11:04
https://www.youtube.com/watch?v=BN73elEMecY
24.04.2014 09:39
Anteeksi vaan tämähän on vain yleinen suomi24 keskustelupalsta jota useat ei pidä minään ja tämän takia ei juuri kannata alkaa Jeesus kuvaa rakentamaan vaan suositteln sinullekin vain, että luet vain ja ainoastaan raamattua ja pyrit sieltä löytämään oman henkilökohtaisen uskon käsityksesi...eli sinun henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen !
Sillä "niin on monta mieltä kuin miestäkin" vanha sanonta kuuluu...
Pyhä Henki on se joka avaa ymmärtämään raamattua !
Minäkin elin 27 vuotta niin etten tajunnut raamatusta sitten hölkkäsen pölähtämää, ripille päästessänikin tirskuin niin että viinit meinas lentää papin naamalle mutta nyt 25 vuodessa olen oppinut "jotain" ymmärtämään... ;D
24.04.2014 08:55
Tässä Wikipediasta lainaus eri KIRKKOKUNTIEN ajatuksista
TUONELASTA eli " Välitilasta" !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiirastuli
Ja perään Risto Santalan mietteitä Katolilaisuudesta
kirjasta " Messiaan ateria":
" Katolinen kirkko on ongelmallisin siitä syystä, että se on tehnyt historiansa aikana opillisia ratkaisuja, joiden perustana ei ole raamattu, vaan erilaiset aatevirtausten luoma traditio...
Silti on tunnustettava, että katoliset papit ovat usein protestantteja virkaveljiään oppineempia. Hehän palvelevat vuorotellen eri kielialueilla saaden näin valmiuksia, jotka muilta puuttuvat. Siksi he tuntevat latinan, kreikan ja hebrean paremmin kuin protestanttiset papit.
Myös kirkkoisien kirjoitusten tuntemus on syvempi.
Myös eettisten kysymysten kannanotot ovat yleisesti ottaen uskollisempia kirjoitetulle sanalle kuin protestanttien tutkimus. "
24.04.2014 08:45
Voi, Voi sinua eksynyt Benedi parka... :(
Minähän olen sanonut sinulle jo monta kertaa että ensin se vihreä ja sitten
iltapäivällä vasta se sininen muuten tulee ongelmia... ei siis toisin päin...
Luetaanpa vain raamattua niin kuin raamatussa sanotaan ja pitäydytään aina
raamatun alkukieleen eikä lähdetä tekemään omia Ellenin kanssa mielikuvitusmatkoja...
1Sam15:28 Ja Samuel (she·mu·'el,) sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/15-28.htm
28:17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI PUHUNUT !!!: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
King James Bible
And the LORD hath done to him, as HE SPAKE BY ME !: for the LORD hath rent the kingdom out of thine hand, and given it to thy neighbour, even to David:
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-17.htm
Jakeessa 15:28 on siis elävänä ennustava Samuel ja 28:17 jakeessa tuonelasta tuleva Samuel joka sanoo "Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI PUHUNUT" ja nämä ovat siis RAAMATUN MUKAAN yksi ja sama henkilö jota raamattu kutsuu hänen omalla henkilökohtaiselle nimellään !
http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
Ja et sinä benedi pääse siitä yli etkä ympäri vaikka kuinka yrittäisit vääristellä raamatun alkukieltä !
Jos jotain muuta vielä väität niin teet Jumalasta valehtelijan ja Profeetta Samuelista "paholaisen" ja tästä Jumala laittaa sinut vielä vastaamaan puheistasi...ikävä kyllä, koska asian oikean laidan nyt tiedät !
Minä ole teille nyt sanonut TOTUUDEN eli ottakaa tai jättäkää mutta
RAAMATUN TOTUUS EI MUUTU ! :)
t: Jamppe
24.04.2014 07:40
Miksi sinä tuhlaat sitten aikasi "typerien" uskovaisten kanssa väittelyyn ? :O
23.04.2014 17:44
337 / 400