Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Just näin ! Mua ei ainakaan saa haukkua ! ;D
21.04.2014 15:06
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammad
Niin...Islamin uskohan on sekoitus Juutalaisuutta ja Kristinuskoa jonka Muhammed n.600jkr koraanissaan sommitteli mieleisekseen !
21.04.2014 15:03
Muuten hyvä mutta ei onnistu koska naiset pesevät naisten jalat ja miehet miesten jalat eli meidän kohdalla se ei onnistu kun sinä olet käsittääkseni nainen ! ;D
21.04.2014 13:51
Etkö sinä Sirkka-Iita tosiaan kykene muuhun kuin toistamaan tuota Jehovienkin mantraa Saatana sanoi: "Ette te suinkaan kuole" ollenkaan edes käsittämättä mitä se tarkoittaa...
Tästä juuri huomaa miten kehittymätöntä sinun raamatun tuntemuksesi on... :(
21.04.2014 13:41
Vrt 1 Moos 6:3
"Herra sanoi: "Minä en anna ELÄMÄN HENGEN ("ru·chi" = "spirit" = Sielu, Henki) asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on LIHAA (va·sar;=flesh) , heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta."
ru·chi = "spirit" = Sielu, Henki
http://biblehub.com/lexicon/genesis/6-3.htm
21.04.2014 13:36
"Ihmisellä ei ole itsessään iankaikkista elämää, sillä Jumala EI SALLINUT hänen syödä elämänpuusta."
vrt;1 Moos2:16-17 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti KAIKISTA muista paratiisin puista, mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
ELI HUOMAA: "SYÖ VAPAASTI KAIKISTA PUISTA, MUTTA..... !!!!
ELI Kaikista puista paitsi Hyvän ja Pahan tiedon puusta sai syödä ja jos syöt niin pitää sinun KUOLEMALLA KUOLEMAN !
Eli IHMISELLÄ OLI ALUNPERIN KUOLEMATTOMUUS MUTTA SYNTIINLANKEEMUS OTTI SEN POIS JA NÄIN IHMINEN "KUOLEMALLA" EROTETTIIN JUMALAYHTEYDESTÄÄN !
JA IHMISESTÄ TULI NS. HENGELLISESTI KUOLLUT !
Siis kuolemahan ei koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina joku eroaa jostakin !
21.04.2014 13:16
Ai olet sitä mieltä Sirkka-Iita... No ole minun puolestani ja lue vaikka Aku Ankkaa... ;D
Oletko muuten huomannut, että Uudessa Jerusalemissa on kaksi
" Elämän puuta " kun taas paratiisissa niitä sanottiin vain olevan yhden...
Joh Ilm22:1 "Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
22:2 Keskellä sen katua ja virran MOLEMMILLA PUOLILLA oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi"
Mutta asiaan miksi ihminen ei saanut syödä "elämän puusta" syntiinlankeemuksen jälkeen ?
Vastaus: Synti ei saa periä Jumalan Valtakuntaa ja tähän me juuri tarvitsemme Jeesusta syntiemme sovittajaksi !
21.04.2014 12:58
Oletkohan sinä "Valitan" taas ihan harhassa ?
Minä olen ihan yhtä paljon lestadiolainen kuin adventistikin !
Enkä ollenkaan niin "tiukkapipoinen" kuin kumpikaan näistä mutta "jokainen pamlaa tyylillään"...
Mutta samalle ehtoolliselle mahduttiin vaikka minä olinkin pukeutunut farkkuihin ja lenkkareihin ja he muut pukuihin ja huiveihin... ;D
Kai minulla minun kotikirkossani on sentään oikeus ehtoollisella joskus käydä vaikka usein saatan viilettää vähän siellä sun täällä !
Minusta sinun kommenttisi on aika lapsellisia...
21.04.2014 12:48
Olin kiirastorstaina Joutjärven kirkossa (Ev.Lut) ehtoollisella ja kirkko oli täynnä Esikoislestadiolaisia ja heidän naisillaan kaikilla oli pää huivilla peitettynä juuri perustuen tähän edellä mainittuun raamatunkohtaan vedoten !
Myös kun esikoislestadiolaiset, joilla ei ole omaa ehtoolliskäytäntöä vaan maallikkosaarnaajat, käyvät luterilaisessa kirkossa ehtoollisella, niin he vaativat että ehtoollisen jakajat ja puhuja ovat miehiä !
21.04.2014 11:12
Meinasi ihan unohtua tuosta viimeisestä listasta se kaikkein tärkein eli kysymys ihmisen Sielusta eli " kuolleitten tila "... :O
21.04.2014 11:05
Löytyykö täältä vapaaehtoisia ? ;)
21.04.2014 11:01
Ja varsinkin jos pesee meikäläisen jalkoja sillä minä olen pari kertaa ollut adventistien ehtoollisella ! ;D
21.04.2014 10:56
Adventistien jalkojen pesu perustuu siihen kun Jeesus asetti ehtoollisen kiirastorstaina ja silloin Jeesus pesi opetuslasten jalat !
ja Jeesushan näin opetti, että jokainen
opetuslapsi on tavallaan "palvelustehtävässä" ja siihen kuuluu että ei pidä ajatella aina omaa parastaan vaan toisten...
Joh13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
Se mitä adventisti tätä jalkojen pesua tehdessään ajattelee, onkin sitten ihan toinen juttu ! :O
21.04.2014 10:53
Se myös mietityttää, että jos Ellen olisi saanut näkyihinsä jonkinlaisen diagnoosin ja siihen lääkityksen, niin olisikohan hänen "Jumalalliset näkynsä" lakanneet...
On nimittäin aika outoa, että Jumala antaisi näin runsaasti erilaisia näkyjä ja viestejä kun ei raamatun profeetat/apostolitkaan niitä saaneet kuin muutamia tarvittaessa...
Herää siis kysymys miksi niitä näkyjä piti tulla jatkuvasti...
Jos tänä päivänä olisi joku joka näkisi samalla lailla näkyjä niin tuskin häntä juuri
edes noteerattaisiin tai nostettaisiin mitenkään jalustalle...
Tietenkin aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat tällaisista "ihmeistä" hyötyä
taloudellisesti koska ihmisethän ovat aina olleet "persoja" ihmeiden perään kun
raamatun sana koetaan liian "kuivaksi" ja jo kalutuksi...
Mutta mikä surullisinta on tässä, niin se on se, että Ellen G Whiten näkyjen ja oppien kautta on adventismiin juurtunut niin monta väärää epäraamatullista oppia että vaikka Elleniä ei paljon enää "toitoteta", niin silti ne vääristyneet opinkohdat elää silti adventismissa sen sisällä...
Esim. Tutkiva tuomio 1844, Pyhä Jäännös, Ylienkeli Mikael = Jeesus, Sapattikäsky kaikkein ylin, jne
21.04.2014 10:38
Olisi kyllä erittäin mielenkiintoista tietää, että mitä nykyajan kehittyneempi aivotutkimus ja diagnosointi löytäisi Ellenin aivoista kun tuohon aikaan tietämys kaikesta oli niin perin vähäistä...
21.04.2014 10:00
Alexille !
Tuolta kautta löydät Ellen G Whiten " Hengellisiä kokemuksia" kirjan niin ehken sinunkin silmäsi vähän avautuu ja ymmärrät miksi Ellen G Whiteä kritisoidaan näillä sivuilla niin paljon !
Tästä kautta pääset kirjan pdf versioon !
https://www.google.fi/?gws_rd=cr&ei=l63cUszxLMqp4ASWkoCgDA#q=+Hengellisiä+kokemuksia/Ellen+G+White
21.04.2014 09:13
Ja sinullekin Ilm18:4 ja kaikille muillekin !
Minä TIEDÄN että kun ihminen kuolee niin hänen sielunsa menee Jeesuksen opetuksen (Luuk 16:19-31) mukaan tuonelaan " Aabrahamin helmaan"eli ryövärin "paratiisiin" , Paavalin ,johon hänet ruumiista irti temmattiin,"paratiisiin"/ "3 taivaiseen" ei siis ns."taivasten taivaaseen", josta raamattu myös puhuu eli minä uskon että ihminen menee kuollessaan ns. "välitilaan" odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota joka ei koske tavallaan kuin niitä jotka ovat joutuneet sinne vaivan puolelle eli niitä joilla on vertauskuvallisesti on "kieli tulessa" eli omat puheet vaivaa !
Ja tämä ei ole mikään helvetti.. vaan Tuonela eli kuolleitten sielujen valtakunta!
Mutta se kun tulee lopullinen tuomio ja niin sanottu "TOINEN KUOLEMA" (vrt Ilm 20:12-15) niin silloin ihminen tuomitaan IKUISEEN EROON JUMALASTA JA HÄNEN RAKKAUDESTAAN !
Se mitä tämä tarkoittaa...esim "tulinen järvi"...sitä en tiedä... Jumala tietää !
Mutta mitään ihmisen sielun rääkkäämistä jossakin helvetin lieskoissa en näe tässä missään vaiheessa ja minä uskon Jumalan oikeustajuun että Hän tekee sen mikä on oikein !
Mutta minusta uskovan ei tällaisia juuri kannata miettiä koska JO PELASTETTUNA VOI LUOTTAA SIIHEN ETTÄ JOKA TAPAUKSESSA KÄY HYVIN !
Mutta ehken jos joku haluaa lisää todisteitani asiasta lukea niin kannattaa lukea minun viestiketjuni tuolta Jeesus osiosta jossa perustelen ja selitän kantaani paremmin !
eli artikkeli JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" ! 2.0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
21.04.2014 09:04
Minun tehtäväni on kertoa tästä asiasta TOTUUS jonka Pyhältä Hengeltä olen vuonna jo v.1989 profetiassa tiedoksi saanut ja jokaisen oma asia on sitten uskoa se tai sitten ei... mutta minun omatuntoni on silloin puhdas, koska olen kertonut sen tiedon kaikille avoimesti ! :)
Ja minä perustelen myös tämän tietoni huolellisesti raamatullani niin että jokainen
voi sen sieltä löytää jos tutkii vain raamattuaan avoimin mielin ja silmin ! :)
Eli edelleen...Tulette vielä näkemään ja sanomaan, että se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! ♥
21.04.2014 08:54
Mutta ehken jos joku haluaa lisää todisteitani asiasta lukea niin kannattaa lukea minun viestiketjuni tuolta Jeesus osiosta jossa perustelen ja selitän kantaani paremmin !
eli artikkeli JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" ! 2.0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
20.04.2014 22:15
Tässä sinun kommentissasi ei taas ollut mitään järkeä vaan puhut jehovan todistajien oppia ! :(
20.04.2014 22:11
341 / 400