Uppiniskaiset adventistit?

"envarmasti tottele"

Miten adventistit selittävät/kiemurtelevat kuin kyykäärmeen sikiöt tämän raamatunjakeen?

1. Kor. 11:5
Mutta JOKAINEN vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä.

Adventistinaiset jotka kerskaavat raamatullisuudellaan eivät rukoile ja eivätkä profetoi pää peitettynä huivilla sillä tässä heillä on esimerkkinä Ellen White.

Mistä raamatunjakeesta löytyy kehoitus suorittaa jalkojenpesu ehtoollisella sapattisin?

Miksi adventtikirkoissa ei tunnusteta (suun tunnustuksella) kristitittyjen yhteistä Apostolista uskontunnustusta?

24

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästän A-vaivasta

Vastaus: "En usko iankaikkiseen piinaan" laitetaampas iankaikkisen piinattomuuden levy pyörimään.....PYÖRIMÄÄN......... ---- "ei piinaa....ei piinaa..... EI PIINAA......"

Tästä adventistit saavat suurimman ilon!

• Hei-

Pään peittäminen liittyy ajan kulttuurin tapaan. Samalla tavalla kuin että naiset metsätöissäkin joutuivat käyttämään hametta meillä suomessa.
      Naisilla housut eikä hame olisi ollut sensaatio jossa puolet paaparaisisista olisi saanut sydäninfarktin järkytyksestä.
      Ei pään peittämisessä mitään muuta ole kuin ajan tapakulttuuri.

Jalkojen pesu on Jeesuksen esimerkki;
      Joh 13 luvussa on mm.

Jalkojen pesu oli palvelijoiden työtä. Jeesus näytti esimerkin nöyryydestä että suurin on nöyrin. Lue itse. Joh 13.

Apostolinen uskontunnustus voidaan lukea jos joku niin ohjelman järjestäjistä haluaa ja sisällyttää omaan ohjelmaansa.
      >>>>>>>> Kirkossa ei ole muotomenoja jotka toisivat joka viikko vuodesta toiseen- vuosikymmenestä toiseen.

Yst. t. Siunausta
      Jari Laurila

• Olin kiirastorstaina Joutjärven kirkossa (Ev.Lut) ehtoollisella ja kirkko oli täynnä Esikoislestadiolaisia ja heidän naisillaan kaikilla oli pää huivilla peitettynä juuri perustuen tähän edellä mainittuun raamatunkohtaan vedoten !

Myös kun esikoislestadiolaiset, joilla ei ole omaa ehtoolliskäytäntöä vaan maallikkosaarnaajat, käyvät luterilaisessa kirkossa ehtoollisella, niin he vaativat että ehtoollisen jakajat ja puhuja ovat miehiä !

• Nöyrille armo
        Kopittelija007 kirjoitti:

Olin kiirastorstaina Joutjärven kirkossa (Ev.Lut) ehtoollisella ja kirkko oli täynnä Esikoislestadiolaisia ja heidän naisillaan kaikilla oli pää huivilla peitettynä juuri perustuen tähän edellä mainittuun raamatunkohtaan vedoten !

Myös kun esikoislestadiolaiset, joilla ei ole omaa ehtoolliskäytäntöä vaan maallikkosaarnaajat, käyvät luterilaisessa kirkossa ehtoollisella, niin he vaativat että ehtoollisen jakajat ja puhuja ovat miehiä !

Oletko kosklaan nähnyt nöyrtyvää adventistinaista sillä Jumala antaa vain "NÖYRILLE ARMON"?

Kannattaako loppupeleissä olla ylpeä "adventtitotuudesta"?

• Kopittelija007 kirjoitti:

Olin kiirastorstaina Joutjärven kirkossa (Ev.Lut) ehtoollisella ja kirkko oli täynnä Esikoislestadiolaisia ja heidän naisillaan kaikilla oli pää huivilla peitettynä juuri perustuen tähän edellä mainittuun raamatunkohtaan vedoten !

Ihmiset voivat omina omantunnon asioinaan ajaa vaikka päänsä kaljuksi, tai letit päähän jos niin hyväksi ja oikeaksi näkevät. Vaikka körttipuku päälle jos niin itse hyväksi ja oikeaksi näkee.

Ihmisen uskosta ja käsitys oikeasta ja väärästä perustuu paljolti ihmiseen omaan käsitykseen oikeasta ja väärästä. Toinen asia onkin sitten toiselle syntiö ja toiselle ei ole syntiä, vrt; Luuk 12:47-48 ! Tämä on tärkeä jae siinä suhteessa mikä on syntiä ja mikä ei.

Tietenkin Room 3:20 lisäksi Ilm 14:12, esim.

Yksilöllistä.

Siunausta
        Jari Laurila

• Nöyrille armo kirjoitti:

Oletko kosklaan nähnyt nöyrtyvää adventistinaista sillä Jumala antaa vain "NÖYRILLE ARMON"?

Kannattaako loppupeleissä olla ylpeä "adventtitotuudesta"?

Kaikenlainen "adventtitotuus" on juuri nöyryyttä parhaimmillaan.

Kunnia Jeesukselle Kristukselle ja Jumalan laki Room 3:20 kunniassa synnin opettajana. Suurta nöyryyttä adventtitotuus. Jeesuksen odotusta. Ilm 1:7-8-

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

• Valitan
        Kopittelija007 kirjoitti:

Kyllä sen näistä kirjoituksistasikin jo huomaa että olet lestadio. Valitettavasti ei omavanhurskaus anna pelastusta kenellekään. Lestadiolaisten vaikeutena on se että he uskovat sanojen "Ei, ette te kuole" takaavan heille iankaikkisen elämän. Se ei kuitenkaan ole Raamatun lupaus ..

• lopeta kiemurtelu
        jarinhotelli kirjoitti:

Ihmiset voivat omina omantunnon asioinaan ajaa vaikka päänsä kaljuksi, tai letit päähän jos niin hyväksi ja oikeaksi näkevät. Vaikka körttipuku päälle jos niin itse hyväksi ja oikeaksi näkee.

Ihmisen uskosta ja käsitys oikeasta ja väärästä perustuu paljolti ihmiseen omaan käsitykseen oikeasta ja väärästä. Toinen asia onkin sitten toiselle syntiö ja toiselle ei ole syntiä, vrt; Luuk 12:47-48 ! Tämä on tärkeä jae siinä suhteessa mikä on syntiä ja mikä ei.

Tietenkin Room 3:20 lisäksi Ilm 14:12, esim.

Yksilöllistä.

Siunausta
        Jari Laurila

Synti on rikkominen Jumalan Sanaa vastaan.
        Miksi se on niin vaikea adventistien ja Ellen Whiten totella Jumalan Sanaa?

1. Kor. 11:5
        Mutta JOKAINEN vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä.

Adventisti haluaa vain kiertää ja lusmuilla Raamattua samalla kerskaten sapatillaan.

• Valitan kirjoitti:

Kyllä sen näistä kirjoituksistasikin jo huomaa että olet lestadio. Valitettavasti ei omavanhurskaus anna pelastusta kenellekään. Lestadiolaisten vaikeutena on se että he uskovat sanojen "Ei, ette te kuole" takaavan heille iankaikkisen elämän. Se ei kuitenkaan ole Raamatun lupaus ..

Oletkohan sinä "Valitan" taas ihan harhassa ?

Minä olen ihan yhtä paljon lestadiolainen kuin adventistikin !

Enkä ollenkaan niin "tiukkapipoinen" kuin kumpikaan näistä mutta "jokainen pamlaa tyylillään"...

Mutta samalle ehtoolliselle mahduttiin vaikka minä olinkin pukeutunut farkkuihin ja lenkkareihin ja he muut pukuihin ja huiveihin... ;D

Kai minulla minun kotikirkossani on sentään oikeus ehtoollisella joskus käydä vaikka usein saatan viilettää vähän siellä sun täällä !

Minusta sinun kommenttisi on aika lapsellisia...

• .........

Adventistit eivät yleensä profetoi ollenkaan, he tutkivat Raamattua ja se ei ole ihan sama asia. Ei Ellen Whitekaan sanomut olleensa profeetta - se on jälkeenpäin tullut nimike, Ellen White oli kirjailija ja harras uskovainen nainen kaikkine hyvine ja huonoine puolineen - ihmisiä on vain johdettu harhaan - sinutkin koska sinä niin halusta annat itseäsi harhauttaa. Mutta samalla tavalla kuin Ellen White oppi paljon elämänsä aikana ja tulisi meidän kaikkien oppia - sinunkin.

http://www.whiteestate.org/about/egwbio.asp

• opi sinäkin

Kuulemma adventisteilla on "Jeesuksen usko" ja "profetian henki".

• Lopeta kiihkoilusi
        opi sinäkin kirjoitti:

Kuulemma adventisteilla on "Jeesuksen usko" ja "profetian henki".

Profetian henki on Raamatussa ja Jeesuksen usko on uskoa Raamatun Jumalaan .. Jos joku aukaisisi sinun silmäsi näkemään sen mitä Raamattu opettaa - tekisikö se opettajastasi profeetan? Ei tekisi..

Jätä pois tuo kiihkoilusi ja ala tutkimaan Raamattua rauhallisesti .. ja rukoilleen mielessäsi Jumalalta valoa tutkimuksillesi ..

• arveluttavaa
        Lopeta kiihkoilusi kirjoitti:

Profetian henki on Raamatussa ja Jeesuksen usko on uskoa Raamatun Jumalaan .. Jos joku aukaisisi sinun silmäsi näkemään sen mitä Raamattu opettaa - tekisikö se opettajastasi profeetan? Ei tekisi..

Jätä pois tuo kiihkoilusi ja ala tutkimaan Raamattua rauhallisesti .. ja rukoilleen mielessäsi Jumalalta valoa tutkimuksillesi ..

Miksi kiihkoilet sapatillasi ja sunnuntai pedonmerkki uskollasi?

• ja taas..

Yks asia minua ihmetyttää tällä palstalla - nimittäin se että adventistien usko ärsyttää muutamia niin sanomattoman paljon että heidän täytyy kertakaikkiaan kirjoitella noita kummallisuuksiaan kerta toisensa jälkeen. Kysellään samoja asioita vaikka kuinka monta kertaa ja kun joku kärsivällinen heille jälleen vastaa - ei vastausta kuitenkaan ikäänkuin hyväksytä.. vaan kysytään taas samaa asiaa.

Miksei setä olekin täti.. miksei kysyjä tajua ?

• kaunis huivi

Adventistien raamatuntulkinta tukee vain "adventtitotuutta".
        Adventistit eivät usko että Raamattu on kokonaisuudessa Jumalan Sanaa.
        Kumpiko on helpompaa pistää huivi päähän vai pestä jalat?

• Miksi puhut lööperiä
        kaunis huivi kirjoitti:

Adventistien raamatuntulkinta tukee vain "adventtitotuutta".
        Adventistit eivät usko että Raamattu on kokonaisuudessa Jumalan Sanaa.
        Kumpiko on helpompaa pistää huivi päähän vai pestä jalat?

Ihan väärin väität - juuru se on adventitien raamatuntutkinnan pointti että koko Raamattu on yksi kokonaisuus, et todellakaan tunnu tietävän mitä kirjoittelet.

• jalkojenpesuritual
        Miksi puhut lööperiä kirjoitti:

Ihan väärin väität - juuru se on adventitien raamatuntutkinnan pointti että koko Raamattu on yksi kokonaisuus, et todellakaan tunnu tietävän mitä kirjoittelet.

Laita huivi päähän jos olet vaimo ja haluat rukoilla vaikka langeneen "oikeaoppisen" pastorisi puolesta.
        "Rukoilkkaa ettei pakonne tahtuisi sapattina" löytyy Jeesuksen sanoista.

• pyh!
        jalkojenpesuritual kirjoitti:

Laita huivi päähän jos olet vaimo ja haluat rukoilla vaikka langeneen "oikeaoppisen" pastorisi puolesta.
        "Rukoilkkaa ettei pakonne tahtuisi sapattina" löytyy Jeesuksen sanoista.

Mene sinä intokiinaan.

• adventtisisarenne

Jeesus itse pesi opetuslastensa jalat. Esimerkkinä meille ihmisille siitä, että emme ole palveltavina vaan palvelemassa. Me naiset olemme jo häpäisseet ihmiskunnan ottamalla synnin vastaan. Pettämällä Jumalamme. Jumalamme on armollinen, uskoisin... rukoilemme kovasti syntiemme tähden. Jos ei olisi ristiä ja Jeesusta. Ei olisi meillä elämää eikä elävää uskoa.

• Suosittelen lukemaan koko luvun, ei vain yhtä jaetta.

Jalkojenpesun löydät Joh. 13.

Ns. apostolinen uskontunnustus ei ole kristittyjen yhteinen. Sitä ei juurikaan käytetä idän kirkoissa eikä sillä ole koskaan ollut universaalia asemaa kristikunnassa. Se on läntisen kristillisyyden keskellä syntynyt, apostolisen ajan jälkeen laadittu liturgia.

• adventtisisar

Kiitos. Sen teen. Luen. Ystävällisesti sisaresi adventtiuskossa.

• adventtisisaresi

En voi puhua vielä enempää asiasta. Sillä en ymmärrä siitä tarpeeksi. Raamattu on vaikea Pyhä Kirjamme. Paikoitellen minulle ei ole yhtään selvää miten sitä pitäisi tulkita. Olen niistä kohdista hiljaa. Kunnes ymmärrän. Vetää nöyräksi. Kun ei mitään ymmärrä. Anteeksi jos innostuin vähän liikaa. Ystävällisesti adventtisisaresi.

• Toisesta srk:sta

Timo Flink, apostolisessa uskontunnustuksessa on kristinusko "pähkinänkuoressa" ja jopa adventistisaarnaajat ovat minulle sanoneet, että voivat yhtyä kikkonsa puolesta siihen. Siis sisältöön.

• Toisesta srk:sta
        Toisesta srk:sta kirjoitti:

Timo Flink, apostolisessa uskontunnustuksessa on kristinusko "pähkinänkuoressa" ja jopa adventistisaarnaajat ovat minulle sanoneet, että voivat yhtyä kikkonsa puolesta siihen. Siis sisältöön.

Anteeksi kirjoitusvirhe: "kirkkonsa" piti kirjoittamani.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3063
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      232
      1950
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1916
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1621
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1368
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1244
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      23
      988
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      909
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      907
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      896
    Aihe