Nainen rukoilijana ja profetoijana

häpeä a-naikkonen!

Mistää kirjasta löytyy Ellen Whiten rukouksia ja kuinka usein hän rukoili ihmisten puolesta?
Saako adventistinaispastori rukoilla ja profetoida pää peittämättömänä jalat pesemättöminä Raamatun mukaan?
Miten tämä Raamatun käsky koski hihhuliprofeetta Ellen Whiteä?

Raamatun käsky vaimoille ja ellenfaneille (erityisesti kauniimman sukupuolen edustajille poislukien Jaria):
"Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu."

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sapatin häpäisyä
      • Jumalan tekoa

Häellähän on hiukset päänpeittona. Hiukset ovat Jumalan tekoa ja kelpaavat Hänelle. Ei siinä ihmis myssyjä tarvita.

• Voi sinua

toisten tuomitsijaa!
        Miksi kuljet täällä häpäisemässä toisten uskoa?

Sinut on tunnistettu, vaikka kirjoitatkin röyhkeimmät viestisi puskasta.
        Ja vaikka ei muut sinua näkisikään, niin Jumala näkee.

TULE ESIIN!

• Ei kai Ellen White itse tuota ole sanonut - joku toinen siinä on ollut vauhdissa. Mutta jos ei hän uskonut ikuisesti luotujaan piinaavaan Jumalaan niin ihan ok .. jos ei muuta niin hyvä alku ..
        Minä luin sen Suuri taistelu kirjan kun siitä kaiken aikaa maristiin täällä palstalla .. ja ihan ok kirja .. ei mikään Raamatun vastine mutta ihan ok - kertoo asioista eräästä näkökulmasta oikein hyvin..

Jos ei tämä Ellen Whiten mollaaminen lakkaa niin täytyy kai lukea vähän muitakin hänen kirjoituksiaan. Adventistithan ei nykyään kovin paljon itse Ellen Whitesta puhu - enemmänkin Raamatun opetuksista..

Että tietää ottaa kantaa .. ;)

alex

• ymmärtää lapsikin
        Voi sinua kirjoitti:

toisten tuomitsijaa!
        Miksi kuljet täällä häpäisemässä toisten uskoa?

Sinut on tunnistettu, vaikka kirjoitatkin röyhkeimmät viestisi puskasta.
        Ja vaikka ei muut sinua näkisikään, niin Jumala näkee.

TULE ESIIN!

Naisen on peitettävä päänsä huivilla kun hän intoutuu profetoimaan tai rukoilemaan.

"Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu."

Pään voi peittää vaikka huivilla niin silloinhan pää on peitetty.
        Naisen ei ole hyvä kulkea pakkasella pää peittämättömänä.

• äly hoi laari laa
        alex.kasi kirjoitti:

Ei kai Ellen White itse tuota ole sanonut - joku toinen siinä on ollut vauhdissa. Mutta jos ei hän uskonut ikuisesti luotujaan piinaavaan Jumalaan niin ihan ok .. jos ei muuta niin hyvä alku ..
        Minä luin sen Suuri taistelu kirjan kun siitä kaiken aikaa maristiin täällä palstalla .. ja ihan ok kirja .. ei mikään Raamatun vastine mutta ihan ok - kertoo asioista eräästä näkökulmasta oikein hyvin..

Jos ei tämä Ellen Whiten mollaaminen lakkaa niin täytyy kai lukea vähän muitakin hänen kirjoituksiaan. Adventistithan ei nykyään kovin paljon itse Ellen Whitesta puhu - enemmänkin Raamatun opetuksista..

alex

Tämä löytyy Raamatusta ja se on kauhistus adventisteille.

"Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä".

• pidä tulkintasi
        Jumalan tekoa kirjoitti:

Häellähän on hiukset päänpeittona. Hiukset ovat Jumalan tekoa ja kelpaavat Hänelle. Ei siinä ihmis myssyjä tarvita.

Adventisteilla on omat tulkintansa Raamattuun ja ovatpa löytäneet sieltä sunnuntai pedonmerkinkin ja Jeesusta koskevan vuoden 1844.

• ellenin seuraajille
        ymmärtää lapsikin kirjoitti:

Naisen on peitettävä päänsä huivilla kun hän intoutuu profetoimaan tai rukoilemaan.

Pään voi peittää vaikka huivilla niin silloinhan pää on peitetty.
        Naisen ei ole hyvä kulkea pakkasella pää peittämättömänä.

Löytyy kristillisiä seurakuntia jossa naiset peittävät päänsä kun he profetoivat tai rukoilevat.
        Onko adventisteissa paljonkin kaljuja ja valjuja naaraita?

Ellenin seuraajat ovat uppiniskaisia ja ylpeitä erehtymättömästä adventtitotuudestaan.

• panettelijalle
        äly hoi laari laa kirjoitti:

"Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä".

Tämä löytyy Raamatusta ja se on sinulle kauhistus.

"Sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla."

ja näin.

"Juudas paiskasi rahat temppeliin, meni pois ja hirttäytyi."
        "Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin.""
        "Jeesus sanoi hänelle: "Mitä aiot, tee se pian!""

Siinä sulle, omalla sekopäisellä Raamatun lukutavallasi!

• alex.kasi kirjoitti:

Ei kai Ellen White itse tuota ole sanonut - joku toinen siinä on ollut vauhdissa. Mutta jos ei hän uskonut ikuisesti luotujaan piinaavaan Jumalaan niin ihan ok .. jos ei muuta niin hyvä alku ..

alex

Alexille !

Tuolta kautta löydät Ellen G Whiten " Hengellisiä kokemuksia" kirjan niin ehken sinunkin silmäsi vähän avautuu ja ymmärrät miksi Ellen G Whiteä kritisoidaan näillä sivuilla niin paljon !

Tästä kautta pääset kirjan pdf versioon !
        https://www.google.fi/?gws_rd=cr&ei=l63cUszxLMqp4ASWkoCgDA#q= Hengellisiä kokemuksia/Ellen G White

• RukoilevanöyräEllen?
        panettelijalle kirjoitti:

Tämä löytyy Raamatusta ja se on sinulle kauhistus.

"Sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla."

ja näin.

"Juudas paiskasi rahat temppeliin, meni pois ja hirttäytyi."
        "Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin.""
        "Jeesus sanoi hänelle: "Mitä aiot, tee se pian!""

Siinä sulle, omalla sekopäisellä Raamatun lukutavallasi!

Rukoiliko Ellen White ihmisten puolesta vai adventtitotuuden puolesta?

• päänpetto

Olen nähnyt lestoja ja helluntalaisia, eikä heidänkään naisillaan ole mitään päähinettä, päinvastoin; tukka louhottaa valtoimenaan ja useimmissa on vielä hiuksetkin värjätyt.

Adventistit ovat tässäkin asiassa paljon luonnollisempia.

Miksi siis tivaat adventisteilta tällaista ulkokullaisuuteen kuuluvaa fariseuslaista "jäännettä"?

• voi sinua

Nyt on niin että jos ajattelet että häpäiset pääsi - niin silloin tosiaan häpäiset, koska ajattelet näin : Minä en peitä päätäni vaikka tiedän, että silloin häpäisen pääni.

• Entä Saa-tana?

"Ei kai Ellen White itse tuota ole sanonut - joku toinen siinä on ollut vauhdissa. Mutta jos ei hän uskonut ikuisesti luotujaan piinaavaan Jumalaan niin ihan ok .. jos ei muuta niin hyvä alku .."

Eikös Saa-tanakin ole Jumalan luoujen joukossa? Mikä on Saa-tanan iäisyyskohtalo?

• hullutus tuokin

Sen uskon että sinun hel-vettisi on ainut ja oikea.

Taas aloit pyörittää .....pyörittää....... "helve...tti-levyäsi"

• Hei-

Pitäisikö ihmisille tehdä valmiit rukoukset oikein kirjakaupalla ?

Kyllä hartauskirjoja on "Päivästä Päivään" "Kun Pyhä Henki tulee" esim. mm.
      'on koottu miss mrs opetuksista.

"Adventistuipastori" saa rukoilla ja tehdä suurinpiirtein mitä lystää- kunhan on Jumalan siveysmoraalilain kanssa sovussa niin "adventitipastori" saa tehdä' mitä lystää. "Adventitipastorin" työantaja omn Adventtikirkko jossa ainakin luullaan että "adventitipastori" osaa itse arvioida tekemisiään ja vastaa siitä kirkon esimiehelle joka on "adventistikpastorien" ja muidenkin kirkon palkannauttijoiden työnjohdon esimies.

Pään peittäminen oli aikansa tapakulttuuriin liittyvä asia.
      Aivan vastaavanlainen asia kuin meillä 1900 alussa naisilla hame. Hame oli pakollinen metsätöissäkin naisilla ja olisi äärettömän suuri kulttuurioshoki ja häpeä jos nainen ilman hametta -siis housut jalassa ilman hametta 1900 luvun alussa.
      >> Ei ole ollut tarpeen ja hyväksi ärsyttää ihmisiä käyttäytymällä toisin kuin tapakulttuuri salli yleisesti.

On yksi lysti siis onko pää paljas ja housut vai hame päällä rukoillessa.

Raamatussa on joitakin ajan tapahtuma- ja tapakulttuuriin liittyviä asioita- Paavali huomioi esim. ne, ettei ärsyttänyt ihmisiä tarpeettomasti josta evankeliumin työ olisi kärsinyt.

Ellenfani ei ole terminologiaa joka on käytössä. Ellen GW oli hurskas nainen joka uhrasi elämänsä Jeesuksen Kristuksen- Jumalan lain ja Raamatun arvovallan korottamiselle. Hän oli yksi uskon puhdistajista.
      Hänen kirjoituksensa joka sana on jokaisen itse "adventistipapinkin" arvosteltava itse henk koht. 1 Tess 5:19-23 neuvon ja ohjeen mukaan.

Yst. t. Jari Laurila
      keskustelija

• kulttuuurishokki

Nykyisen adventistikulttuurin mukaan jalat pitää pestä ennen kuin voi viettää sapattia ja pyhittää sitä erillaisilla rituaaleilla.
        Jalkojepesu on adventistinen tapakulttuuri 3000 vuoden takaisesta arabikulttuurista.

• kulttuuurishokki kirjoitti:

Nykyisen adventistikulttuurin mukaan jalat pitää pestä ennen kuin voi viettää sapattia ja pyhittää sitä erillaisilla rituaaleilla.
        Jalkojepesu on adventistinen tapakulttuuri 3000 vuoden takaisesta arabikulttuurista.

Adventistien jalkojen pesu perustuu siihen kun Jeesus asetti ehtoollisen kiirastorstaina ja silloin Jeesus pesi opetuslasten jalat !

ja Jeesushan näin opetti, että jokainen
        opetuslapsi on tavallaan "palvelustehtävässä" ja siihen kuuluu että ei pidä ajatella aina omaa parastaan vaan toisten...

Joh13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

Se mitä adventisti tätä jalkojen pesua tehdessään ajattelee, onkin sitten ihan toinen juttu ! :O

• Kopittelija007 kirjoitti:

Adventistien jalkojen pesu perustuu siihen kun Jeesus asetti ehtoollisen kiirastorstaina ja silloin Jeesus pesi opetuslasten jalat !

ja Jeesushan näin opetti, että jokainen
        opetuslapsi on tavallaan "palvelustehtävässä" ja siihen kuuluu että ei pidä ajatella aina omaa parastaan vaan toisten...

Joh13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

Se mitä adventisti tätä jalkojen pesua tehdessään ajattelee, onkin sitten ihan toinen juttu ! :O

Ja varsinkin jos pesee meikäläisen jalkoja sillä minä olen pari kertaa ollut adventistien ehtoollisella ! ;D

Ja varsinkin jos pesee meikäläisen jalkoja sillä minä olen pari kertaa ollut adventistien ehtoollisella ! ;D

Löytyykö täältä vapaaehtoisia ? ;)

• kulttuuurishokki kirjoitti:

Hei-

Joh 13 luku !

Lue itse. Jeesus on ainoa joka kelpaa esimerkiksi. -Ei arabit eikä muutkaan ihmiset.

Siunausta
        Jari Laurila
        keskustelijana

Löytyykö täältä vapaaehtoisia ? ;)

Voisin pestä sinun jalat, enkä taatusti ajattelisi siinä tilanteessa mitään sopimattomia, vaan ainoastaan sitä mitä Jeesus sanoi lähimäisen jalkojen pesusta:

Autuaita olette te jotka tämän teette!

En tosin koskaan ole ollut tällaisessa tilaisuudessa mukana, joten en tiedä, että miten se käytännössä tapahtuu?

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Voisin pestä sinun jalat, enkä taatusti ajattelisi siinä tilanteessa mitään sopimattomia, vaan ainoastaan sitä mitä Jeesus sanoi lähimäisen jalkojen pesusta:

Autuaita olette te jotka tämän teette!

En tosin koskaan ole ollut tällaisessa tilaisuudessa mukana, joten en tiedä, että miten se käytännössä tapahtuu?

Muuten hyvä mutta ei onnistu koska naiset pesevät naisten jalat ja miehet miesten jalat eli meidän kohdalla se ei onnistu kun sinä olet käsittääkseni nainen ! ;D

• Luojan luomaa

Häpeä kateelinen itsehyvä fariseus U-1!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3103
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      234
      1987
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      67
      1936
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1634
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1386
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1254
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1008
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      929
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      917
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      906
    Aihe