alajou

Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: Sinkku
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia0 aloitusta · 5 kommenttia
- Täällä Pohjanmaalla homma pelaa. Toinen kausi menossa ja homma toimii. Muurari Arto Kivistö Alavudelta muurasi Trio takan. Otin sen ilman niitä alaosan lohkokiviä. Nyt on valkoista pintaa ja hiottua mustaa graniittia. Tyylikäs ja hyvä lämmönlähde. Kaks takkaa 160 neliön talossa käytössä. Toinen on Nunnauuni. Kyllä tämä Trio pesee tuon rakoilevan Nunnauunin mennentullenjapalates ja joka lajis. Luin näitä uskomattomia pettymystarinoita , mutta mulla oli monta tuttua joilla Uuniseppien takka toimi hyvin. Tein silti kauppasopimuksen jossa sitouduin maksamaan uunin kerralla ja vasta sitten kun se on valmis ja olen siihen tyytyväinen. Riidan ratkojaksi halusin kunnan rakennustarkastajan. Homma toimi hyvin kaikinpuolin. Täällä Pohjanmaalla uskaltaa tilata Uuniseppien takan, tosin Kivistö muuraa pitkästäkin tavarasta , enkä epäile hänen kykyään millään tavoin.
- Täällä Pohjanmaalla homma toimii.
Miellyin Uuniseppien kauniisiin malleihin, kun Tulikivi oli pilannut Kerman Saven malliston. Vuolukivitakkaa en huolinut.
Etsin isompaa ja painavampaa takkaa kuin mitä mallistossa oli. Seinäjoen myymälässä minulle esiteltiin malli Trio. Otin sen kolmella korotuksella massan takia.
Oli kuulemma vientimalli.
Arto Kivistö Alavudelta muurasi sen kolmessa päivässä. Nyt ollut käytössä vuoden ja voin sanoa että täysin tyytyväinen olen.
Homma toimi aikataulun mukaan, pienet puutteet alkuperäisessä lähetyksessä tulivat seuraavaksi päiväksi ja lastauksessa rikottu lasiluukku samoin.
Halvemmaksi varmaan tulisi muurauttaa takka "pitkästä tavarasta". En vain ennen Kivistöä tuntenut sellaista muuraria jolta homma olisi onnistunut varmuudella.
Vanhoilta parroilta oli motiivi jo loppunut ja nuorempaa en tuttavapiiristä löytänyt.
Tämä Trio on pääasiallinen lämmönlähde 170-180 neliön talossani. - Mutta enpä lähde tikkutulia pitämään ja luukkuja vahtimaan. Uuniseppien 2x korotettu Trio tilattu. Massaa lähes kolme tonnia, oliviinikivisementtiä, mustaa hiottua graniittia ja valkoista pintaa. Iso pesä mihin mahtuu kunnolla poltettavia puita, eikä mitään kissa-hiiri leikkejä. Kovasti oli tosin Uunisepillä reklamointia, paitsi täällä Eteläpohjanmaalla. Monelta Uuniseppien entiseltä asiakkaalta kysyin ja tyytyväisiä ovat. No tosin kauppakirjassa sovittiin ehdot , että oikein mitään mokia ei pysty sattumaan kummallekaan, ei Uunisepille eikä tietysti myöskään itselle.
- Kuluu se jos pitää hauskaa. Kuten Herra Turhapuro totesi, hauskanpito maksaa 10000n mk/ tunti. jos kuluu yhtään vähemmän väliin jää ikäviä sekunteja.
Vastaus kysymyksen mukaan. - Se on tämä EU ja itsenäisyyden ja oman päätösvallan menetys mikä nostaa persuja.. Tavalliset kaduntallaajatkin jo tajuavat mitä nämä poliitikot on niille markkinoinu.
Hetken kuluttua persut on vaan niin kovin yksin. Ikävä kyllä.