Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

112

Kommenttia

7917

1. "Kaikki+sinun+mielikuvasi+ovat+väärin,+etkö+ymmärrä."Ymmärrän,+että+kun+väität+noin,+niin+käytännössä+väität+sellaisen+olevan+virheellinen+mielikuva,+että+kristinuskossa+opetettaisiin+Jumalan+luoneen+esimerkiksi+elämää.+Jätän+kysymättä,+miksi+niin+teet.
  2. ???
  3. "Sinä+väität,+että+1+on+hahmo."Kuvitelmasi+ovat+eriskummallisia."Jumala+on+Perimmäinen+Todellisuus."Metafyysiseen+ajatteluusi+en+nyt+sotkeudu+muuten+kuin+toteamalla,+että+tuo+ei+kuulosta+minusta+uskottavalta.+Itse+pidän+todellisuuteen+kuuluvina+asioina+sellaisia,+jotka+on+objektiivisesti+todennettavissa.+Minulle+sellainen+tarjoaa+riittävästi+ihmeteltävää."Minä+olen+johdonmukaisesti+selittänyt+sinulle,+että+Jumala+ei+ole+hahmo."Se+tosiasia,+että+juuri+sinä+kiellät+asian,+ei+nähdäkseni+muuta+sitä+todellisuuden+osasta,+että+jokainen+teistinen+jumala+on+tarinoissa+esiintyvä+erillinen+hahmo+(character,+figure).+Tarinat+luovat+erilaisia+kuvia+eri+jumalhahmoista.+Jumalhahmot+ovat+teististen+uskontojen+peruselementtejä.+Ilman+niitä+emme+voisi+hahmottaa,+millainen+persoona+kukin+teistinen+jumala+on.+Emme+tietäisi+eroa+Ukon,+Jahven+ja+Zeuksen+välillä.Lisättäköön,+että+meillä+kahdella+on+ilmeisesti+hyvin+erilainen+käsitys+siitäkin,+mitä+johdonmukainen+selittäminen+tarkoittaa.+:-)