Jumalaa ei sanoilla hämätä

Bebebebe

Jumala, ollen Totuus, Tietoisuus kaikesta ja Itsensä, tietää kaiken tietävänä ja viisaana kaiken. Ihan kaiken, kyllä. Ja Hän tietää totuuden kaikesta, joten häntä ei sanoilla huijata. Hän näkee kaiken sellaisena kuin se on, siis totuudenmukaisesti.

Ihminen taas. Ei ole Jumala.

Tätä on ehkä vaikea käsittää. Ihminen luulee olevansa kaikki, kulkeehan kaikki hänen silmiensä ja aivojensa kautta, kaikki mitä hän näkee tuntee ja kokee. Niin hän luulee. Ihminen joka luulee olevansa maailmankaikkeuden keskipiste. Ihminen, joka luulee olevansa sen tietävä, siis senkin tietävä, että kaiken tietävää ei ole.

Typerä ihminen.

Jumala on, ja sen todempaa asiaa ei olekaan. Kun meistä ihmisistä aika jättää, eikä jäljellä ole edes kasaa tuhkaa, Jumala on. Jumala on ikuinen.

Se tarkoittaa että Jumala on aina, myös tässä hetkessä.

Ja on ihan itse kustakin, sinusta kiinni, otatko sinä Hänet vastaan vai et.

83

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HolyHate

Aivopierussasi oli poikkeuksellisesti yksi rivi ihan täyttä asiaa:

"Typerä ihminen."

Kuvasit siinä todellakin erinomaisen osuvasti itseäsi sekä kaikkia vuodattamiasi, itsensä täydellisesti kumoavia epäloogisia järjettömyyksiä. Olet todellakin erittäin, erittäin typerä ihminen, sen lisäksi että olet todella vastenmielinen narsistinen psykopaatti ja pöyhkeän ylimielinen öykkäri ja synkeän iloton ihmisvihaaja.

Edustat oikein osuvasti jotain sellaista, johon kukaan täysjärkinen ihminen ei taatusti halua olla osallisena millään tavalla. Eivätkä sinun tyhjät ja ontot sanasi eli paskalässytyksesi todellakaan hämää ketään.

• Viha on tässäkin tapauksessa yksin sinussa ja sinun hengessäsi.

• uskonpohjatontyhmyys
        Bebebebe kirjoitti:

Viha on tässäkin tapauksessa yksin sinussa ja sinun hengessäsi.

"Jumala on Totuus, Tietoisuus kaikesta ja Itsensä, tietää kaiken tietävänä ja viisaana kaiken.
        Ihan kaiken, kyllä. Ja Hän tietää totuuden kaikesta."

Miksi sitten jumalastaan möykkäävä typerys ei tiedä mistään mitään, eikä osaa esittää mitään tietoa mistään asiasta, saatikka sitten kaikesta. Totuutesi ja Tietoisuutesi esiintyy jatkuvasti vain Täydellisenä Typeryytenä ja Täytenä Tietämättömyytenä. Et osaa todistaa mitään, et osaa perustella mitään, et osaa sanoa mitään viisasta, etkä kykene edes alkeelliseen loogiseen päättelyyn. Kun sinulta ei löyty mitään Tietoa eikä minkäänlaista Viisautta, niin kumoat omat väitteesi jokaisella säälittävän typerällä möläytykselläsi.

Mutta sen tajuaminen edellyttäisi sitä kykyä edes alkeelliseen loogiseen päättelyyn.

Olet kuin pölvästi, joka huutaa olevansa maailman suurin matematiikkanero, mutta ei osaa vastata kysymykseen paljonko on 2 2 ja sitten ihmettelee miksi häntä ei uskota.

• uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:

"Jumala on Totuus, Tietoisuus kaikesta ja Itsensä, tietää kaiken tietävänä ja viisaana kaiken.
        Ihan kaiken, kyllä. Ja Hän tietää totuuden kaikesta."

Miksi sitten jumalastaan möykkäävä typerys ei tiedä mistään mitään, eikä osaa esittää mitään tietoa mistään asiasta, saatikka sitten kaikesta. Totuutesi ja Tietoisuutesi esiintyy jatkuvasti vain Täydellisenä Typeryytenä ja Täytenä Tietämättömyytenä. Et osaa todistaa mitään, et osaa perustella mitään, et osaa sanoa mitään viisasta, etkä kykene edes alkeelliseen loogiseen päättelyyn. Kun sinulta ei löyty mitään Tietoa eikä minkäänlaista Viisautta, niin kumoat omat väitteesi jokaisella säälittävän typerällä möläytykselläsi.

Mutta sen tajuaminen edellyttäisi sitä kykyä edes alkeelliseen loogiseen päättelyyn.

Olet kuin pölvästi, joka huutaa olevansa maailman suurin matematiikkanero, mutta ei osaa vastata kysymykseen paljonko on 2 2 ja sitten ihmettelee miksi häntä ei uskota.

Jumala osaa vastata sinun kysymyksiisi siitä, mitä on 2 2 ja mitä muita kysymyksiä sinulla mahtaa ollakaan. Jumala vastaa toden.

Kun tarpeeksi paljon saat todenmukaisia vastauksia Jumalalta, opit erottamaan ne valheista. Se on tosin pitkä hengellinen prosessi. Totuuden timantin hiominen valheiden keskeltä vaatii viitseliäisyyttä ja aktiivisuutta. Se vaatii omaa toimintaa, ei sitä että joku sinulle sanoo, miten sinun pitää ajatella ja uskoa.

• uskonpohjatontyhmyys
        Bebebebe kirjoitti:

Jumala osaa vastata sinun kysymyksiisi siitä, mitä on 2 2 ja mitä muita kysymyksiä sinulla mahtaa ollakaan. Jumala vastaa toden.

Kun tarpeeksi paljon saat todenmukaisia vastauksia Jumalalta, opit erottamaan ne valheista. Se on tosin pitkä hengellinen prosessi. Totuuden timantin hiominen valheiden keskeltä vaatii viitseliäisyyttä ja aktiivisuutta. Se vaatii omaa toimintaa, ei sitä että joku sinulle sanoo, miten sinun pitää ajatella ja uskoa.

Kun sinulta ei löyty mitään Tietoa eikä minkäänlaista Viisautta, niin kumoat omat väitteesi jokaisella säälittävän typerällä möläytykselläsi.

Paljon kiitoksia siitä että taas kerran osoitit minun väitteeni täsmällisen todeksi ja kumosit omasi, sekä jälleen kerran todistit minun nimimerkkini. Mutta tämän tajuaminen tietenkin edellyttäisi sitä kykyä edes alkeelliseen loogiseen päättelyyn.

• hebehebr
        Bebebebe kirjoitti:

Viha on tässäkin tapauksessa yksin sinussa ja sinun hengessäsi.

Jeesus oli ihminen, et siis myönnä hänen jumaluuttaa.

• hebehebr kirjoitti:

Jeesus oli ihminen, et siis myönnä hänen jumaluuttaa.

Jumaluus on meissä kaikissa. Jeesus antoi siitä esimerkkiä ja antaa yhä. Hän on samanlainen Taivaallinen Opettaja kuin esimerkiksi Buddha.

Sielujen opettaja.

• hiihaahuuhaa

Minä Kirjoitan Kaikki Sanat Isolla Alkukirjaimella Että Näyttäisin Viisaalta Ja Koska Minulla On Totuus, Tai Siis Minä Olen Totuus Enkä Ollenkaan Pöyhkeä, Enkä Yhtään Ymmärrä Miksi MInulle Nauretaan.

• uskova-urpo
      • Sinä olet yhtä paljon uskova kuin valkoinen on musta, mutta kyllä sinullakin seuraajia varmasti riittää. Luojamme ei ole keksinyt niin tyhmää ihmistä, etteikö vielä tyhmempi häntä seuraisi.

• uskova-urpo
        Bebebebe kirjoitti:

Sinä olet yhtä paljon uskova kuin valkoinen on musta, mutta kyllä sinullakin seuraajia varmasti riittää. Luojamme ei ole keksinyt niin tyhmää ihmistä, etteikö vielä tyhmempi häntä seuraisi.

Kommentoit kovin perättömiä päälleni, kuten teikäläisillä "uskovaisilla" on alituiseen tapana tehdä. Valehtelu ja väärän todistuksen esittäminen lähimmäisestä sujuu sinunlaisilta kuin aamukakalla käynti. Luoja on luonut minutkin omaksi kuvakseen ja jos olen oikeasti tyhmä kuten väität, samalla haukut Jumalaa, joka siitä hyvästä lähettääkin sinut helvettiin, jonne tuollaiset pirut kuin sinä kuuluttekin.

• Se.siitä

Ei ole mitään havaintoa näkymättömästä mykästä ei hyöskään kummituksista.

• No, ei vielä ole sinulla... senkin aika ehkä tulee.

• wind-

Ihmisen tehtävä on auttaa ja rakastaa lähimmäisiään. Tämä hetki elää on pyhä tapahtuma vaikka kaikki eivät koe samoin. Jos on omia lapsia, niin valotusta tulee. Pahinkin rikollinen muuttuu ja muutetaan ainoastaan rakkauden avulla.
      Jeesus Kristus ei ole mikään sijaiskärsijä vaan todellinen Herra, jonka Jumala lähetti ihmiskunnan avuksi. Jeesus viihtyi paremmin syntisten luona ja kaihtoi fariseuksia eli inhimillinen tekijä ihmisenä varsin merkillistä Jumalan Pojalta. Me ihmiset emme saa yhteyttä välttämättä Jumalaan ilman lähettiläitä. Siksi on olemassa hengessä synnytettyjä aivan kuten Jeesus on läpikäynyt elämän ihmis kehossa ja synnyttänyt maailman suurimman rakkauden antamalla kaikki synnit anteeksi...

• Benez

Aaa okei joo

• uskonpohjatontyhmyys

Toi on uskonnossa eri kätevää, että voi tehdä vaikka mitä tahansa syntejä mielin määrin ja niin valtavasti kuin vain ennättää. Kunhan sitten vain muistaa rukoilla ja pyytää niitä kaikkia syntejään anteeksi ja niillä ei enää olekaan mitään merkitystä. Ei mitään väliä vaikka olisit raiskannut ja murhannut lapsia, taivaspaikka odottaa kunhan vain rukoilet ne syntisi anteeksi eli mitätöidyiksi. Eikä itse tarvitse kantaa mitään vastuuta mistään pahoista teoistaan. Kyllä on kätevää.

Ja sitten ne vielä väittää että tuolla olisi jotakin tekemistä moraalin kanssa, vaikka tuon selvempää esimerkki täydellisestä moraalittomuudesta ei taida ollakaan.

Kun kymmenien ihmisten raakoihin murhiin syyllistyneitä mafian tappajia ja mafiapomoja pidätettiin, nämä pyysivät ensimmäiseksi selliinsä raamattuja ja krusifikseja. Tietenkin, koska olivat kaikki kristittyjä ja tiesivät, ettei heidän teioillaan ole mitään merkitystä, kunhan vain rukoilevat ne anteeksi.

• wind-
        uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:

Toi on uskonnossa eri kätevää, että voi tehdä vaikka mitä tahansa syntejä mielin määrin ja niin valtavasti kuin vain ennättää. Kunhan sitten vain muistaa rukoilla ja pyytää niitä kaikkia syntejään anteeksi ja niillä ei enää olekaan mitään merkitystä. Ei mitään väliä vaikka olisit raiskannut ja murhannut lapsia, taivaspaikka odottaa kunhan vain rukoilet ne syntisi anteeksi eli mitätöidyiksi. Eikä itse tarvitse kantaa mitään vastuuta mistään pahoista teoistaan. Kyllä on kätevää.

Ja sitten ne vielä väittää että tuolla olisi jotakin tekemistä moraalin kanssa, vaikka tuon selvempää esimerkki täydellisestä moraalittomuudesta ei taida ollakaan.

Kun kymmenien ihmisten raakoihin murhiin syyllistyneitä mafian tappajia ja mafiapomoja pidätettiin, nämä pyysivät ensimmäiseksi selliinsä raamattuja ja krusifikseja. Tietenkin, koska olivat kaikki kristittyjä ja tiesivät, ettei heidän teioillaan ole mitään merkitystä, kunhan vain rukoilevat ne anteeksi.

Sellissä istuvat ressukat saavat ansionsa mukaan maallista oikeutta ja ressukka sana johtuu siitä että ei ole pysyvää sydämen kääntymystä. Paljon on kuitenkin ihmisiä, jotka tulevat uskoon vankilassa telkien takana. Maallisen oikeuden tarkoitus on alunperin kasvattaa pahasta pois ja sellin ovet pysyvät lukittuna juuri sen vuoksi. Kierteessä elävät ihmiset eivät tunnusta Jumalaa, vaan he jatkavat rikoskierrettä. Jeesuksen ja Jumalan tunnustaminen avaa ovet ja portit ja lopettaa kierteen ja tästä on näyttöä. Kun ihminen tulee katumukseen, se tapahtuu ainoastaan hengellisessä maailmassa, missä ihminen kohtaa Jumalan. Jeesuksen anteeksiantamus on lopettanut miljoonia rikoksen polkuja kulkevia. Pitää aina muistaa että joskus se huono elämäntapa myös parantuu rukouksen kautta. Useinmiten on näin, koska ihminen pettää itseään jos yrittää saada vain tilapäistä apua....

• "Ihmisen tehtävä on auttaa ja rakastaa lähimmäisiään. Tämä hetki elää on pyhä tapahtuma vaikka kaikki eivät koe samoin."

Kyllä, juuri näin.

Aina me emme tajua, milloin meitä autetaan, ja ainakin itse olen jopa torjunut avun, ymmärtämättömyyttäni.

• wind-

Avaaja on höppanä

• Kiitos vaan nikkivarkaalle tuosta suloisesta lausunnosta. ;)

• uskova-urpo

Kovin lempeästi sanottu tuosta pirun kätyristä.

• treutu

Mielipidekirjoituksesi ei tee Jumalasta olemassaolevaa. Raamatun kirjaimellinen lukeminen ei ole todiste Jumalasta.

• Voi sinua kun jaksat jankuttaa. Eikö sinulla muuta asiaa ole?

Jumala on, ja Jumala tiedetään olemassaolevaksi, ja se että sinä et sitä tiedä, no se tekee sinusta vain tietämättömän.

Mikä ei ole suinkaan lopullinen kohtalosi. Aina voi opetella, jos ei vielä osaa. Aina voi tulla tietäväksi, jos ei vielä vaikka tiedä.

• HöböhöböBöböböbö
        Bebebebe kirjoitti:

Voi sinua kun jaksat jankuttaa. Eikö sinulla muuta asiaa ole?

Jumala on, ja Jumala tiedetään olemassaolevaksi, ja se että sinä et sitä tiedä, no se tekee sinusta vain tietämättömän.

Mikä ei ole suinkaan lopullinen kohtalosi. Aina voi opetella, jos ei vielä osaa. Aina voi tulla tietäväksi, jos ei vielä vaikka tiedä.

"Jumala on"

Niin on. Jumala on potaskaa ja sinun paskapuhetta.

• Epäjumalienkieltäjä
        Bebebebe kirjoitti:

Voi sinua kun jaksat jankuttaa. Eikö sinulla muuta asiaa ole?

<<Voi sinua kun jaksat jankuttaa.>>

Ihanko oikeasti et itse ymmärrä jankuttavasi? Jännää miten sokea ihminen voi olla itsensä suhteen.

• Jumala ihminen kylläkin on. Hänen ja Jumalan välillä on vahva yhteys. Ihminen on Jumalan kuva ja kaltaisuus.

Sen sijaan eläin on erilainen. Eläimen ja enkelin välillä on vahva yhteys. Kun Aadamille tehtiin Eeva niin otettiin kylkiluu ja kylkiluun paikka täytettiin lihalla. Jostakin tuo liha piti saada eli sen vuoksi uhrattiin kotka, jonka lihalla ihmisen kylkiluun paikka täytettiin. Ja tuo itsensä uhrannut kotka korotettiin kerubiksi. Niin on laita, että enkelit ovat itsensä uhranneita korotettuja eläimiä.

Mutta ihmisen laita on toisin. Ihminen on Jumala.

Taidat yrittää opettaa meille Krishna tietoisuutta. Minun tietojeni mukaan Krishnaa voisi lähinnä pitää enkelinä eli Korkein EL eli Serafim enkeli. Roomalais katolisilla on muuten myös oma serafim enkelinsä, mutta hän on manalassa eikä taivaassa niin kuin Krishna.

"Se tarkoittaa että Jumala on aina, myös tässä hetkessä."
      Krishna tietoisuus opettaa, että Jumala eli tässä tapauksessa serafim-enkeli on läsnä menneisyydessä, nykyisyydessä ja tulevaisuudessa.

• Epäjumalienkieltäjä

Jumalan jokainen kuvittelee sellaiseksi kuin haluaa, mutta se on selvää, että ainakin uskovaisia sanoilla hämätään.Jotkut onnistuvat hämäämään niillä myös itseään.

Sanat ovat parhaimmillaan työkaluja maailman ja ajatustensa jäsentämiseen ja tehtyjen jäsennysten viestintään. Pahimmillaan sanat asettavat ajattelulle rajojoja ja ovat keinoja olla oikeasti ajattelematta.

Uskonnot ovat kielipelejä, joissa keksitään uusia sakraaliin käyttöön tarkotettuja ilmaisuja (vanhurskas, synti, sielu tai pahimmillaan "Apostolinen suksessio") ja toisaalta yleiskielen sanoille annetaan uusia tai vinoutuneita merkityksiä. Näin saadaan luotua sanojen ja kielen keinotodellisuus, jossa epäloogiset väitteet saadan vaikuttamaan loogisilta ja asioita voi perustella perustelematta niitä mitenkään kielipelin ulkopuolisessa maailmassa. Filosofi Ludwig Wittgenstein kuvasi uskonnollista uskoa "skandaalina rationaaliselle ajattelulle".

Kristityt (ja juutalaiset ja muslimit) sanovat jumalaansa Jumalaksi. Tällä ilmeisesti yritetään antaa vaikutelma, että jumala johon he uskovat olisi jotenkin jumalien arkkityyppi ja juuri se ainoa oikea jumala. Vaikka Jumala (isolla J:llä) on vain yksi ihmisten uskon kohteena olevista ja olleista jumalista, niin tällä nimien sekaannuksella (tai tarkoituksellisella sekottamisella) moni uskova unohtaa Jumalan ja jumalan eron.

Kun ateisti ei näe syytä uskoa jumaliin, niin tämä kääntyy uskovaisen kielessä väitteksi, että "ateisti kieltää Jumalan" (siis juuri hänen jumalansa). Uskovalle Jumala on ainoa jumala ja koska uskovan sanapelissä Jumala on lähtökohtaisesti totta, niin epäusko kääntyy kieltämiseksi. Uskovaisen omassa kielipelissä "ateisti" voi olla "Jumalan kieltäjä", mutta uskonnollisen kielen luoman keinotodellisuuden ulkopuolella kyse on vain uskon puutteesta.

Uskonnollinen ajattelu ja siihen käytetty kieli ei auta jäsentämään uskonnon kielipelin ulkopuolista maailmaa. Todellisuus on kuitenkin äärimmäisen rikas, monimuotoinen, kiehtova ja alati uutta ihmeteltävää tarjoava. Siksi näkemystään todellisuudesta ei pidä paaluttaa sanoin ja kielipelein uskonnolliseksi kehäpäätelmäksi.

Bebebeben uskonnolliset uskomukset eivät ole totta, vaikka hän omassa kielipelissään nimittää mielipiteitään ja uskomuksiaan "Totuudeksi". Päin vastoin nimittämällä mielipiteitään ja uskomuksiaan "Totuudeksi" hän on sekoittanut itseltään sen mikä on totta ja mikä on Totuus (siis hänen itse uskomuksilleen antama nimi). Sekoittamalla sen, mitä tarkoittaa totuus ja mitä hänen itse määrittelmänsä "Totuus" hän estää itsään ymmärtämästä ja kriittisesti arvioimasta väitteittään. Väärinkäyttämällä sanoja uskovainen on eksynyt omaan kielipeliinsä eikä ilmeisesti siksi osaa antaa mitään järjellistä perustelua väitteilleen.

• Viestisi kuvaa valitettavan hyvin sitä, miten Bebebebe ja monet muut uskovaiset yrittävät ilmeisesti aktiivisesti väärinymmärtää kerta toisensa jälkeen ihmisten mielipiteet.

• "Jumalan jokainen kuvittelee sellaiseksi kuin haluaa"

Kuvitelmat eivät ole todellisuus. Kuka sitten kuvitteleekaan Jumalasta kuten sinä, ei ota vastaan Totuutta. Joka sekin on tarjolla.

Kun minä puhun totuudesta, minä tarkoitan totuutta. Sinun on aivan turha liudentaa sitä tai työntää siihen minkäänlaista sisältöä joka siinä ei ole.

Filosofia ei taida olla vahvuutesi.

• Epäjumalienkieltäjä
        Bebebebe kirjoitti:

"Jumalan jokainen kuvittelee sellaiseksi kuin haluaa"

Kuvitelmat eivät ole todellisuus. Kuka sitten kuvitteleekaan Jumalasta kuten sinä, ei ota vastaan Totuutta. Joka sekin on tarjolla.

Kun minä puhun totuudesta, minä tarkoitan totuutta. Sinun on aivan turha liudentaa sitä tai työntää siihen minkäänlaista sisältöä joka siinä ei ole.

Filosofia ei taida olla vahvuutesi.

<<Kuvitelmat eivät ole todellisuus.>>

Eipä ole. Ei sinunkaan kuvitelmasi.

<<Filosofia ei taida olla vahvuutesi.>>

Miten ihmeessä sinä sitä pystyisit arvioimaan?

• Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

<<Kuvitelmat eivät ole todellisuus.>>

Eipä ole. Ei sinunkaan kuvitelmasi.

<<Filosofia ei taida olla vahvuutesi.>>

Miten ihmeessä sinä sitä pystyisit arvioimaan?

Minä en puhu kuvitelmista vaan todellisuudesta. Jumala on perimmäinen, pohjimmainen ja lopullinen todellisuus. Todellisuus. Totuus.

Jos nämä sanat eivät sinulle mitään merkkaa, koska sinulle on niin paljon tärkeämpää pitää kiinni omista uskonnollisista kuvitelmistasi, joita työnnät työntämästä päästyäsi, suollat suoltamasta päästyäsi, huudat lausut ja luot, ja joista minä ja muut teistit voimme huomauttaa, että nehän ovat silkkaa paskaa, että sinulla on täysin väärä kuvitelma Jumalasta - ja sinulle ei siltikään mene jakeluun, että se mihin sinä uskot uskonnollisesti, on silkkaa valhetta.

Ihan sama, onko sinun uskontosi nykyään nimeltään ateismi.

• eipälöydy
        Bebebebe kirjoitti:

Minä en puhu kuvitelmista vaan todellisuudesta. Jumala on perimmäinen, pohjimmainen ja lopullinen todellisuus. Todellisuus. Totuus.

Jos nämä sanat eivät sinulle mitään merkkaa, koska sinulle on niin paljon tärkeämpää pitää kiinni omista uskonnollisista kuvitelmistasi, joita työnnät työntämästä päästyäsi, suollat suoltamasta päästyäsi, huudat lausut ja luot, ja joista minä ja muut teistit voimme huomauttaa, että nehän ovat silkkaa paskaa, että sinulla on täysin väärä kuvitelma Jumalasta - ja sinulle ei siltikään mene jakeluun, että se mihin sinä uskot uskonnollisesti, on silkkaa valhetta.

Ja siinähän se böbiböbi heti riensi todistamaan, ettei hän tajua mitään filosofiasta eikä loogisen päättelyn alkeistakaan. Minkä hän on tosin todistanut tällä palstalla jo niin montakymmentä kertaa aikaisemminkin, ettei olisi taas kerran tarvinnut. Tiedettiin jo kyllä.

Jumalaansa markkinoivat ovat huonoimpia mahdollisia markkinamiehiä maailmassa. Huonoimpia mahdollisia esimerkkejä jumalallisesta viisaudesta ja tiedosta, koska mitään sen tapaistakaan ei heiltä löydy, eivätkä kykene esittämään muuta kuin typeryyksiä.

Saavat poikkeuksetta sekä itsensä että edustamansa asian vaikuttamaan täysin idioottimaiselta, mutta eivät kykene tajuamaa edes sitä(kään), tietenkään. Koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä mikä heiltä kokonaan puuttuu.

• eipälöydy kirjoitti:

Ja siinähän se böbiböbi heti riensi todistamaan, ettei hän tajua mitään filosofiasta eikä loogisen päättelyn alkeistakaan. Minkä hän on tosin todistanut tällä palstalla jo niin montakymmentä kertaa aikaisemminkin, ettei olisi taas kerran tarvinnut. Tiedettiin jo kyllä.

Jumalaansa markkinoivat ovat huonoimpia mahdollisia markkinamiehiä maailmassa. Huonoimpia mahdollisia esimerkkejä jumalallisesta viisaudesta ja tiedosta, koska mitään sen tapaistakaan ei heiltä löydy, eivätkä kykene esittämään muuta kuin typeryyksiä.

Saavat poikkeuksetta sekä itsensä että edustamansa asian vaikuttamaan täysin idioottimaiselta, mutta eivät kykene tajuamaa edes sitä(kään), tietenkään. Koska sen tajuaminen edellyttäisi juuri sitä mikä heiltä kokonaan puuttuu.

No kerrohan, miten "se böbiböbi heti riensi todistamaan, ettei hän tajua mitään filosofiasta eikä loogisen päättelyn alkeistakaan."

• Epäjumalienkieltäjä
        Bebebebe kirjoitti:

<<Minä en puhu kuvitelmista vaan todellisuudesta.>>

Sinä et puhu oikeastaan mistään. Jankutat samoja mantroja joilla ei ole todellista sisältöä.

Mitä esimerkiksi tarkoittaa hokemasi "Jumala on Totuus"?

• eipälöydy
        Bebebebe kirjoitti:

No kerrohan, miten "se böbiböbi heti riensi todistamaan, ettei hän tajua mitään filosofiasta eikä loogisen päättelyn alkeistakaan."

Valitettavasti en voi selittää sinulle asioita joita olet täysin kyvytön tajuamaan.

Et osaa filosofian etkä loogisen päättelyn alkeitakaan, mikä näkyy niin selkeästi kaikissa viesteissäsi ja minkä seikan jokainen tälle palstalle kirjoittava ateisti satavarmasti myös allekirjoittaa. Kyse ei ole vain minun mielipiteestäni.

Olet täällä jo lukemattomia kertoja osoittanut, että et kykene tajuamaan edes niin yksinkertaista asiaa kuin mitä sana ateismi tarkoitttaa. Etkä sitä että väitteet pitäisi pystyä myös asiallisesti perustelemaan, tai muuten ne ovat täysin perustelemattomia väitteitä.

Joten selvästikään et tajua mitään loogisen päättelyn alkeistakaan, mutta looginen päättely taas on filosofian perusta. Josta sinä siis et tajua mitään. Tyhjä tyhjän inttäminen ei ole perustelu, sanojen kirjoittaminen isolla alkukirjaimella ei ole Perustelu, eikä väite että sinä olet viisas ja muut tyhmiä varsinkaan ole perustelu. Etenkin kun kaikki kirjoituksesi osoittavat että sinulta ei löydy mitään tietoa eikä mitään viisautta, mikä varsinkin on tullut todella selväksi.

Olet vain säälittävä esimerkki juuri siitä mistä edellä sanottiin:

• eipälöydy kirjoitti:

Valitettavasti en voi selittää sinulle asioita joita olet täysin kyvytön tajuamaan.

Et osaa filosofian etkä loogisen päättelyn alkeitakaan, mikä näkyy niin selkeästi kaikissa viesteissäsi ja minkä seikan jokainen tälle palstalle kirjoittava ateisti satavarmasti myös allekirjoittaa. Kyse ei ole vain minun mielipiteestäni.

Olet täällä jo lukemattomia kertoja osoittanut, että et kykene tajuamaan edes niin yksinkertaista asiaa kuin mitä sana ateismi tarkoitttaa. Etkä sitä että väitteet pitäisi pystyä myös asiallisesti perustelemaan, tai muuten ne ovat täysin perustelemattomia väitteitä.

Joten selvästikään et tajua mitään loogisen päättelyn alkeistakaan, mutta looginen päättely taas on filosofian perusta. Josta sinä siis et tajua mitään. Tyhjä tyhjän inttäminen ei ole perustelu, sanojen kirjoittaminen isolla alkukirjaimella ei ole Perustelu, eikä väite että sinä olet viisas ja muut tyhmiä varsinkaan ole perustelu. Etenkin kun kaikki kirjoituksesi osoittavat että sinulta ei löydy mitään tietoa eikä mitään viisautta, mikä varsinkin on tullut todella selväksi.

Olet vain säälittävä esimerkki juuri siitä mistä edellä sanottiin:

”Valitettavasti en voi selittää sinulle asioita joita olet täysin kyvytön tajuamaan. ”

Ethän sinä tosiaankaan voi, koska kykysi riittävät ainoastaan ad hominemiin, muihin vetoamiseen ja kehäpäätelmiin.

<<Minä en puhu kuvitelmista vaan todellisuudesta.>>

Sinä et puhu oikeastaan mistään. Jankutat samoja mantroja joilla ei ole todellista sisältöä.

Mitä esimerkiksi tarkoittaa hokemasi "Jumala on Totuus"?

"Mitä esimerkiksi tarkoittaa hokemasi "Jumala on Totuus"?"

Jokainen joka rakastaa totuutta, rakastaa Jumalaa. Jumala on absoluuttinen totuus.

Tämän tietäisit, jos viitsisit yhtään perehtyä itse aiheeseen.

http://discovergod.com/character/absolute-truth/

https://www.budsas.org/ebud/whatbudbeliev/56.htm

http://www.hinduwisdom.info/introduction_to_hinduism.htm

• eipälöyty
        Bebebebe kirjoitti:

”Valitettavasti en voi selittää sinulle asioita joita olet täysin kyvytön tajuamaan. ”

Ethän sinä tosiaankaan voi, koska kykysi riittävät ainoastaan ad hominemiin, muihin vetoamiseen ja kehäpäätelmiin.

Sinun jokainen väitteesi ateisteista on sisältänyt ad hominemin. Väitteesi että "jumala on Totuus" taas on argumentum ad preferentiam. Täysin mustavalkoinen näkemyksesi siitä että kaikki on joko jumalasta tai saatanasta on sekä bifurkaatio että argumentum ad preferentiam. Etkä kykene ymmärtämään mitä ateisti tarkoittaa puhuessaan kuvitteellisista entiteeteistä, koska et ymmärrä käsitettä reifikaatio. Llisäksi sinä pidät koko ajan premissiä validina argumenttina ilman mitään perusteluja eli erikoiskriteerinä, mikä on sekä kehäpäätelmä että non sequitur. Ja kaikki sinun viestisi ovat sekä argumentum ad nauseamia että pelkkää argumentum ad eloquantiamin äärimmäisiä muotoja eli pekoraaleja.

• eipälöyty kirjoitti:

Sinun jokainen väitteesi ateisteista on sisältänyt ad hominemin. Väitteesi että "jumala on Totuus" taas on argumentum ad preferentiam. Täysin mustavalkoinen näkemyksesi siitä että kaikki on joko jumalasta tai saatanasta on sekä bifurkaatio että argumentum ad preferentiam. Etkä kykene ymmärtämään mitä ateisti tarkoittaa puhuessaan kuvitteellisista entiteeteistä, koska et ymmärrä käsitettä reifikaatio. Llisäksi sinä pidät koko ajan premissiä validina argumenttina ilman mitään perusteluja eli erikoiskriteerinä, mikä on sekä kehäpäätelmä että non sequitur. Ja kaikki sinun viestisi ovat sekä argumentum ad nauseamia että pelkkää argumentum ad eloquantiamin äärimmäisiä muotoja eli pekoraaleja.

Sinä olet vain harmissasi siitä että et tunne Jumalaa.

Kuulepas sinä ateisti, joka jaksat ottaa jokaisesta ateisti-sanasta itseesi: Voit lopettaa sen itseesi ottamisen, jos asia ei sinua kosketa.

Portti valaistumiseen alkaa siitä.

• Bebebebe kirjoitti:

"Minä en puhu kuvitelmista vaan todellisuudesta."

Oletetaan, että olet oikeassa. Et kuitenkaan osaa kertoa asiaasi siten, että saisit ateistit näkemään asioita samalla tavalla kuin itse näet. Tässä mielessä suurin ongelmasi lienee se, että esität ymmärtäväsi asioita paremmin kuin kanssasi keskustelevat (tai viestejäsi kommentoivat).

• eipälöydy
        Bebebebe kirjoitti:

Sinä olet vain harmissasi siitä että et tunne Jumalaa.

Kuulepas sinä ateisti, joka jaksat ottaa jokaisesta ateisti-sanasta itseesi: Voit lopettaa sen itseesi ottamisen, jos asia ei sinua kosketa.

Portti valaistumiseen alkaa siitä.

Sinä pidät koko ajan premissiä validina argumenttina ilman mitään perusteluja eli käytät erikoiskriteeriä, mikä on sekä kehäpäätelmä että non sequitur. Halutun lopputuloksen ottaminen premissiksi on kaikkein säälittävin aivopieru minkä voi väitteenä esittää. Ja kaikki sinun viestisi ovat sekä argumentum ad nauseamia että pelkkää argumentum ad eloquantiamin äärimmäisiä muotoja eli pekoraaleja.

Kuten taaskin.

Olet täysin kyvytön esittämään mitään väitteitäsi asiallisesti perustellen ja niin että ne tuntuisivat tippaakaan uskottavilta. Se että kirjoitat Sanoja isolla Alkukirjaimella vain korostaa sitä että sinulla ei ole Mitään Perusteita millekään Tyhjille Väittämillesi.

Elät niin syvällä omissa harhoissasi, että et kykene tajuamaan mitään oikeasta todellisuudesta, etkä siinä elävistä ihmisistä. Sairas mielesi näkee kaikkialla vain jumalaa ja saatanaa, tyypillisen uskovan fundamentalistihörhön ja skitsofreenikon tavoin.

On aikamoisen selvää, että sinulla on ollut vakavia mielenterveysongelmia - ja edelleenkin on, joskin olet kanavoinut hulluutesi nyt uskoosi ja luulet nyt olevasi parantunut ja ylivertaisen viisas. Vaikka kaikki juttujasi lukevat pudistelevat säälivästi päitään.

Ja minua ei kuule yhtään harmita että en tunne kuin sinä, katsos kun minulla on ihan toimivat aivot ja osaan käyttää niitä ja tehdä loogisia päätelmiä.

http://www.sciforums.com/threads/religious-delusions-are-common-symptoms-of-schizophrenia.51361/

• A10097 kirjoitti:

"Minä en puhu kuvitelmista vaan todellisuudesta."

Oletetaan, että olet oikeassa. Et kuitenkaan osaa kertoa asiaasi siten, että saisit ateistit näkemään asioita samalla tavalla kuin itse näet. Tässä mielessä suurin ongelmasi lienee se, että esität ymmärtäväsi asioita paremmin kuin kanssasi keskustelevat (tai viestejäsi kommentoivat).

”Oletetaan, että olet oikeassa. Et kuitenkaan osaa kertoa asiaasi siten, että saisit ateistit näkemään asioita samalla tavalla kuin itse näet.”

Ei minun tarvitse saada ketään näkemään asioita kuten minä näen.

Mutta kerron sinullekin, että Jumala saa sinut näkemään, jos sen suot, asiat kuten ne ovat.

Minä en voi sinua siinä auttaa. Se on sinun ja Jumalan välinen asia. Kuten se on jokaisella.

• Epäjumalienkieltäjä
        Bebebebe kirjoitti:

"Mitä esimerkiksi tarkoittaa hokemasi "Jumala on Totuus"?"

Jokainen joka rakastaa totuutta, rakastaa Jumalaa. Jumala on absoluuttinen totuus.

Tämän tietäisit, jos viitsisit yhtään perehtyä itse aiheeseen.

http://discovergod.com/character/absolute-truth/

https://www.budsas.org/ebud/whatbudbeliev/56.htm

http://www.hinduwisdom.info/introduction_to_hinduism.htm

Ilmeisesti hihhulisivustot on sinun "totuutesi", kun et osaa asiaa mitenkään omin sanoin muotoilla.

Tiedän tunteen. Kun minä uskoin Jumalaan, niin tunne oli sama: tiesin "totuuden", mutta sen verbalisointi vain oli vaikeaa. Sitten aikuistuin ja ymmärsin mikä ero on tiedolla ja mutulla.

• Bebebebe kirjoitti:

”Oletetaan, että olet oikeassa. Et kuitenkaan osaa kertoa asiaasi siten, että saisit ateistit näkemään asioita samalla tavalla kuin itse näet.”

Ei minun tarvitse saada ketään näkemään asioita kuten minä näen.

Mutta kerron sinullekin, että Jumala saa sinut näkemään, jos sen suot, asiat kuten ne ovat.

Minä en voi sinua siinä auttaa. Se on sinun ja Jumalan välinen asia. Kuten se on jokaisella.

"Ei minun tarvitse saada ketään näkemään asioita kuten minä näen."

Miksi sitten kirjoitat väittämiäsi julkiselle keskustelupalstalle?

• uskonpohjatontyhmyys

Böbiböbin antamassa kristillisessä linkissä rinnastetaan homoseksuaalisuus pedofiliaan, raiskaukseen, murhaan ja kansanmurhaan. Samanlaisia rikoksia kaikki.

Ja tuollaista äärimmäisen vastenmielistä ja kuvottavaa roskaa vastenmielinen idiootti sitten meille pokkana tarjoaa esimerkkinä "Absoluuttisista Jumalallisista Totuuksista".

Ja ihmettelee miksi häntä pidetään vastenmielisenä idioottina.

Böbiböbin antamassa kristillisessä linkissä rinnastetaan homoseksuaalisuus pedofiliaan, raiskaukseen, murhaan ja kansanmurhaan. Samanlaisia rikoksia kaikki.

Ja tuollaista äärimmäisen vastenmielistä ja kuvottavaa roskaa vastenmielinen idiootti sitten meille pokkana tarjoaa esimerkkinä "Absoluuttisista Jumalallisista Totuuksista".

Ja ihmettelee miksi häntä pidetään vastenmielisenä idioottina.

Jaa missähän linkissä? Ei minun antamani linkki tarkoita sitä, että koko sivusto pitäisi lukea, vaan linkki sivu ohjaa siihen mistä on kysymys.

Ateisti tietenkin kääntää kaikki kivet ja kannot löytääkseen virheen, jotakin josta motkottaa ja josta sättiä, jonka nojalla harhautua ja harhauttaa, sillä harha(utus) on ateistin toimintatapa.

Ja jos ateisti ei varsinaisesta asiasta löydä mitään kritisoitavaa, hän löytää sitä omasta päästään eli mielikuvituksestaan, kuten sinäkin aina teet.

Etkö ole ajatellut, että joskus voisit keskittyä asiaan?

Ilmeisesti hihhulisivustot on sinun "totuutesi", kun et osaa asiaa mitenkään omin sanoin muotoilla.

Tiedän tunteen. Kun minä uskoin Jumalaan, niin tunne oli sama: tiesin "totuuden", mutta sen verbalisointi vain oli vaikeaa. Sitten aikuistuin ja ymmärsin mikä ero on tiedolla ja mutulla.

Sinä et ole koskaan tuntenut Jumalaa, et ole koskaan kuullut Hänen sanaansa, muussa tapauksessa et olisi noin ulapalla siitä, mitä sinulle puhutaan.

Teet väärän yleistyksen siinä, että sinä hihhuloidessasi olet ollut mitä olet ollut (s.o. Harhassa), ja luulet että jokainen joka Jumalasta mitään kertoo, on samanlainen kuin sinä.

Mutta väärät yleistykset ovat ateistien helmasynti, yksi monista.

Sinun Jumalasi on olematon, ja niinhän se on aina ollut, ja se kun tulit järkiisi, oli tosiasiassa Jumalan toimi, mutta sinä olet liian tyhmä sitä vertaa tajuamaan.

Minä annoin sinulle linkkejä eri uskontojen alalta vastauksena kysymykseesi. Sinä arvatenkaan et perehdy mihinkään vastaukseen. Se on tapa pysyä tietämättömyydessä. Mutta miksi edes kysyt, tuhlaat vain aikaani.

Totuus ei ole mikään tunne. Kaikki mitä osaat sanoa, osoittaa vain miten harhassa olet yhä.

• uskonpohjatontyhmyys
        Bebebebe kirjoitti:

Jaa missähän linkissä? Ei minun antamani linkki tarkoita sitä, että koko sivusto pitäisi lukea, vaan linkki sivu ohjaa siihen mistä on kysymys.

Ateisti tietenkin kääntää kaikki kivet ja kannot löytääkseen virheen, jotakin josta motkottaa ja josta sättiä, jonka nojalla harhautua ja harhauttaa, sillä harha(utus) on ateistin toimintatapa.

Ja jos ateisti ei varsinaisesta asiasta löydä mitään kritisoitavaa, hän löytää sitä omasta päästään eli mielikuvituksestaan, kuten sinäkin aina teet.

Etkö ole ajatellut, että joskus voisit keskittyä asiaan?

Älä pölvästi tarjoa linkkiä, jos et ole edes itse lukenut millaista arvomaailmaa siellä tuputetaan. Rusinat pullasta -menetelmä ei toimi silloin jos ei ole pullaa, vaan kakkapökäle. Kukaan ei halua poimia rusinoita pökäleestä.

Ei voi tarjota esim. natsihenkistä linkkiä ja sitten sanoa että enhän minä ole natsi enkä kannata niitä ajatuksia, mutta lukekaa mitä hyviä ideoita siellä on koulutuksesta ja työllisyydestä. Jos perusta on silkkaa sontaa, niin kaikki sille perustalle rakennettu vajoaa vääjäämättä samaan sontaläjään.

• Epäjumalienkieltäjä
        Bebebebe kirjoitti:

Sinä et ole koskaan tuntenut Jumalaa, et ole koskaan kuullut Hänen sanaansa, muussa tapauksessa et olisi noin ulapalla siitä, mitä sinulle puhutaan.

Teet väärän yleistyksen siinä, että sinä hihhuloidessasi olet ollut mitä olet ollut (s.o. Harhassa), ja luulet että jokainen joka Jumalasta mitään kertoo, on samanlainen kuin sinä.

Mutta väärät yleistykset ovat ateistien helmasynti, yksi monista.

Sinun Jumalasi on olematon, ja niinhän se on aina ollut, ja se kun tulit järkiisi, oli tosiasiassa Jumalan toimi, mutta sinä olet liian tyhmä sitä vertaa tajuamaan.

Minä annoin sinulle linkkejä eri uskontojen alalta vastauksena kysymykseesi. Sinä arvatenkaan et perehdy mihinkään vastaukseen. Se on tapa pysyä tietämättömyydessä. Mutta miksi edes kysyt, tuhlaat vain aikaani.

Totuus ei ole mikään tunne. Kaikki mitä osaat sanoa, osoittaa vain miten harhassa olet yhä.

<<Sinä et ole koskaan tuntenut Jumalaa>>

Noinhan sinun on pakko uskoa, kun et halua ottaa huomioon vaihtoehtoa että sinäkin olet erehtyväinen.

<<Mutta väärät yleistykset ovat ateistien helmasynti, yksi monista.>>

Katsopas mitä kaikkea soopaa itse olet kirjoittanut kuvittelemistasi "ateisteista". Sinulla on omahyväisyyden lisäksi musta vyö myös yleistämisessä.

<<Minä annoin sinulle linkkejä eri uskontojen alalta vastauksena kysymykseesi.>>

Sitaatti on tunnetusti hyvä älyn korvike. Linkki on ehkä sitaatin korvike. Onko ajatuksesi, että kun siitä on kirjoitettu internetissä, niin se on totta, sillä miksi kukaan internetissä valehtelisi?

Sisäistämisestä en pysty sanomaan mitään, kun et itse osaa ajatuksiasi perustella, mutta on helppo nähdä että ainakin fraseologiasi olet kopioinut noilta sivuilta. Perustelematta kuitenkin jää, miksi kielipeliin eksyminen toisi kenellekään monopolin totuuteen.

Kiihkouskovaisen uskon ydin on aina usko omaan erehtymättömyyteen. Sinun juttusi ei tee poikkeusta. Ensin perustelematta väität tietäväsi että Jumala (taas erisnimi) on Totuus. Annat ymmärtää, että tästä "tiedostasi" seuraa jotenkin se, että sinä muka tiedät mikä tuo Totuus on. Perustella et osaa tätäkään.

Uskontunnustuksesi voisi olla:
        ”Minä tiedän mikä on Totuus ja tiedän vastaukset kaikkeen oleelliseen / keskeiseen.
        Minun velvollisuuteni on kertoa teille että minä tiedän, koska Minä olen oikeassa.
        Minun tehtäväni on kertoa, että muut ovat väärässä, koska Minä nyt satun tietämään!
        Koska Minä olen oikeassa ja minä tiedän mikä onTotuus, Minun ei tarvitse esittää perusteluja. Riittää että intän, koska enhän nyt Minä voi olla väärässä.”

Mitä osaa et muka allerkirjoita?

<<Sinä et ole koskaan tuntenut Jumalaa>>

Noinhan sinun on pakko uskoa, kun et halua ottaa huomioon vaihtoehtoa että sinäkin olet erehtyväinen.

<<Mutta väärät yleistykset ovat ateistien helmasynti, yksi monista.>>

Katsopas mitä kaikkea soopaa itse olet kirjoittanut kuvittelemistasi "ateisteista". Sinulla on omahyväisyyden lisäksi musta vyö myös yleistämisessä.

<<Minä annoin sinulle linkkejä eri uskontojen alalta vastauksena kysymykseesi.>>

Sitaatti on tunnetusti hyvä älyn korvike. Linkki on ehkä sitaatin korvike. Onko ajatuksesi, että kun siitä on kirjoitettu internetissä, niin se on totta, sillä miksi kukaan internetissä valehtelisi?

Sisäistämisestä en pysty sanomaan mitään, kun et itse osaa ajatuksiasi perustella, mutta on helppo nähdä että ainakin fraseologiasi olet kopioinut noilta sivuilta. Perustelematta kuitenkin jää, miksi kielipeliin eksyminen toisi kenellekään monopolin totuuteen.

Kiihkouskovaisen uskon ydin on aina usko omaan erehtymättömyyteen. Sinun juttusi ei tee poikkeusta. Ensin perustelematta väität tietäväsi että Jumala (taas erisnimi) on Totuus. Annat ymmärtää, että tästä "tiedostasi" seuraa jotenkin se, että sinä muka tiedät mikä tuo Totuus on. Perustella et osaa tätäkään.

Uskontunnustuksesi voisi olla:
        ”Minä tiedän mikä on Totuus ja tiedän vastaukset kaikkeen oleelliseen / keskeiseen.
        Minun velvollisuuteni on kertoa teille että minä tiedän, koska Minä olen oikeassa.
        Minun tehtäväni on kertoa, että muut ovat väärässä, koska Minä nyt satun tietämään!
        Koska Minä olen oikeassa ja minä tiedän mikä onTotuus, Minun ei tarvitse esittää perusteluja. Riittää että intän, koska enhän nyt Minä voi olla väärässä.”

Mitä osaa et muka allerkirjoita?

En ole koskaan väittänyt olevani erehtymätön, vaan että Jumala on erehtymätön. Mutta sinä se jaksat satuilla ja harhauttaa, valehdella itsellesi ja yrittää valehdella muille. Minä en usko sinun valheisiisi. Ja se on sinun tappiosi, että sinä niihin uskot. Olet harhassa.

Älä pölvästi tarjoa linkkiä, jos et ole edes itse lukenut millaista arvomaailmaa siellä tuputetaan. Rusinat pullasta -menetelmä ei toimi silloin jos ei ole pullaa, vaan kakkapökäle. Kukaan ei halua poimia rusinoita pökäleestä.

Ei voi tarjota esim. natsihenkistä linkkiä ja sitten sanoa että enhän minä ole natsi enkä kannata niitä ajatuksia, mutta lukekaa mitä hyviä ideoita siellä on koulutuksesta ja työllisyydestä. Jos perusta on silkkaa sontaa, niin kaikki sille perustalle rakennettu vajoaa vääjäämättä samaan sontaläjään.

Minä en antanut linkkiä sille sivulle, mitä sinä käsittelet. Ja josta kiihkoilet.

Yksikään sivusto ei ole täydellinen, koska ne ovat kaikki ihmisten tekemiä.

Sinun taktiikkasi on harhauttaa, kuten se aina ateisteilla on.

• DillemmaDillemma

Jos ihminen siis on typerä, niin: Miksi kaikkivoipa, kaikkeen kykenevä ja omnipotentti Jumala mokasi, ja loi ihmisen noin typeräksi? :)
      Eli jos ihminen on typerä, niin eikö silloin Jumalakin ole? Vai sattuiko hänelle vaan työtapaturma luodessaan ihmistä? ;)

• Jumala ei ole mokannut missään, Hän on erehtymätön.

Ihminen mokasi. Sinä myös.

Siksi olemme täällä. Emmekä taivaassa.

Yksinkertainen selitys, turhaa jos ei mene perille. Eikä se ateistille mene perille. Sille joka kieltää, ei mikään mene perille. Se joka on päättänyt pysyä pimeydessä, ummistaa silmänsä keskellä kirkastakin päivänvaloa.

Ihminen ei ole Jumala. Jumala ei ole ihminen.

Tämän asian ymmärrys on avain ymmärrykseen, mikä on ihminen ja mikä on Jumala. Ja vain Jumala, joka on Totuus Itse, voi kertoa sen, mikä on mikäkin, mikä on kumpikin.

Jumala ei ole tehnyt koskaan mitään virhettä. Hän on täydellinen.

Ihminen ei ole Jumala. Ihminen on Jumalan luoma. Paranna oma asemasi ainoastaan siten, että ymmärrät vähitellen enemmän ja enemmän. Muuta tietä ei totuuteen ole.

• Epäjumalienkieltäjä
        Bebebebe kirjoitti:

Jumala ei ole mokannut missään, Hän on erehtymätön.

Yksinkertainen selitys, turhaa jos ei mene perille. Eikä se ateistille mene perille. Sille joka kieltää, ei mikään mene perille. Se joka on päättänyt pysyä pimeydessä, ummistaa silmänsä keskellä kirkastakin päivänvaloa.

Tämän asian ymmärrys on avain ymmärrykseen, mikä on ihminen ja mikä on Jumala. Ja vain Jumala, joka on Totuus Itse, voi kertoa sen, mikä on mikäkin, mikä on kumpikin.

Ihminen ei ole Jumala. Ihminen on Jumalan luoma. Paranna oma asemasi ainoastaan siten, että ymmärrät vähitellen enemmän ja enemmän. Muuta tietä ei totuuteen ole.

<<Ihminen mokasi. Sinä myös.>>

Tunnistatko omat mokasi?

<<Ihminen mokasi. Sinä myös.>>

Tunnistatko omat mokasi?

"Tunnistatko omat mokasi?"

Minä tunnistan niitä koko ajan paremmin ja paremmin.

• UssuLogiikkaa
        Bebebebe kirjoitti:

Jumala loi minut (ai akin sun mukaan)
        Jos minä mokaan, eikö se ole minut luoneen olion vika?
        Koska tokihan tuo kaikkivoipa olio olis voinu luoda minusta myös erehtymättömän?
        Mutta ei luonut!
        Miksi?
        Eli: Jumala EI OLE erehtymätön, vaan mokasi!

Esim: Annat rakennusfirmalle talosi piirustukset.
        Rakennusfirma rakentaa talon päin persettä.
        Ja sun mukaan vika on siinä, joka antoi noi piirustukset, ei siinä rakennusfirmassa?! Ihan vaan sen takia, jostain kumman syystä, sun mielestäs rakennusfirma on jotain jonka on mahdotonta tehdä virhettä?!

• UssuLogiikkaa kirjoitti:

Jumala loi minut (ai akin sun mukaan)
        Jos minä mokaan, eikö se ole minut luoneen olion vika?
        Koska tokihan tuo kaikkivoipa olio olis voinu luoda minusta myös erehtymättömän?
        Mutta ei luonut!
        Miksi?
        Eli: Jumala EI OLE erehtymätön, vaan mokasi!

Esim: Annat rakennusfirmalle talosi piirustukset.
        Rakennusfirma rakentaa talon päin persettä.
        Ja sun mukaan vika on siinä, joka antoi noi piirustukset, ei siinä rakennusfirmassa?! Ihan vaan sen takia, jostain kumman syystä, sun mielestäs rakennusfirma on jotain jonka on mahdotonta tehdä virhettä?!

”Koska tokihan tuo kaikkivoipa olio olis voinu luoda minusta myös erehtymättömän?”

Ei. Vain Jumala itse on erehtymätön.

Mikä sinä luulet olevan Jumalan? Joku joulupukki vai? Taika-Jim? Iso Isukki jossain pilvenhattaralla? Jumala ei ole toiveiden toteuttaja. Jumala ei ole temppujen tekijä. Jumala ei ole sinun kuvitustesi mukainen kuva.

Jumala on erehtymätön. Sinä kysyt, miksi sinä sitten olet erehtyväinen. Yksinkertainen vastaus: sinä et ole Jumala.

• Epäjumalienkieltäjä

<<Jos ihminen siis on typerä, niin: Miksi kaikkivoipa, kaikkeen kykenevä ja omnipotentti Jumala mokasi, ja loi ihmisen noin typeräksi? :)>>

Kun uskovainen sanoo, että "ihminen on erehtyväinen" tai "ihminen on typerä", niin hän tarkoittaa, että "toisinajattelija", jonka kanssa hän keskustelee ja joka on eri mieltä kuin uskovainen itse, on erehtyväinen ja typerä, vaikka uskovainen ei osaa kertoa miksi tämä vastaväittäjä olisi väärässä. Uskovainen ei suinkaan tarkoita että hän itse olisi typerä tai erehtyväinen.

Itse asiassa väite "ihminen on typerä" tai "ihminen on erehtyväinen" tarkoittaa uskovaisen kielenkäytössä sitä, että hän itse on oikeassa, koska hänen mutu-käsityksethän ovat uskovan mielestä Jumalan mielipiteitä eikä hänen.

• oipoi
        Bebebebe kirjoitti:

Mä viihdyn hyvin aikani täällä. Minnekään taivaaseen halua, nyt enkä koskaan varsinkaan jos siellä on kaikenmaailman uskovaisia. Sehän on täys helvetti semmoinen.

• 534545

BuuBuun jaarittelu tiivistettynä:

"Jumala on Totuus, minä olen Totuus! Olen siis Jumala!".

• Vääristelysi korjaan. En ole väittänyt olevani Jumala, vaikka tiedän Hänen Olevan.

• FaktatKehiin

Tiedät?
        MISTÄ?
        Vai pitikö sun sanoa "uskot"?
        Jos ei pitänyt, niin esitäppäs siis todisteet jumalan olemassaololle!

• FaktatKehiin kirjoitti:

Tiedät?
        MISTÄ?
        Vai pitikö sun sanoa "uskot"?
        Jos ei pitänyt, niin esitäppäs siis todisteet jumalan olemassaololle!

Hengen olemassaolo on selviö, paitsi jos se kielletään. Ateisti kieltää Hengen olemassaolon. Näin ollen Hengen olemassaolo, joskin tosiasia, on mahdoton ajatella, koska Henki kielletään. Hengen olemassaolo on hengellisesti todistettavissa. Ateisti, jääräpää, joka on päättänyt pitää kiinni sokeudesta, vaatii järjen vastaisesti ulkoista todistetta sille mikä on sisäistä, materiaalista todistetta sille mikä on henki.

Ateisti, kieltäessään hengen, kieltää kaikki todistukset hengestä.

Ja Hengen kieltävä ei koskaan tule saamaan Hengestä todistusta.

Se on oma valinta. Valinnan voi myös muuttaa. Voit ottaa Jumalan vastaan koska tahansa.

• pyhäyksinkertaisuus
        Bebebebe kirjoitti:

Hengen olemassaolo on selviö, paitsi jos se kielletään. Ateisti kieltää Hengen olemassaolon. Näin ollen Hengen olemassaolo, joskin tosiasia, on mahdoton ajatella, koska Henki kielletään. Hengen olemassaolo on hengellisesti todistettavissa. Ateisti, jääräpää, joka on päättänyt pitää kiinni sokeudesta, vaatii järjen vastaisesti ulkoista todistetta sille mikä on sisäistä, materiaalista todistetta sille mikä on henki.

Ateisti, kieltäessään hengen, kieltää kaikki todistukset hengestä.

Ja Hengen kieltävä ei koskaan tule saamaan Hengestä todistusta.

Se on oma valinta. Valinnan voi myös muuttaa. Voit ottaa Jumalan vastaan koska tahansa.

Saman asian voi tokia sanoa myös paljon täsmällisemmin:
        Mielikuvitusasiat voi kokea vain mielikuvituksessa.

Se on niin yksinkertaista, mutta sitäkään eivät yksinkertaiset ymmärrä.

• Olettaessasi jumalasi kaikkitietäväiseksi oletat jumalasi myös syylliseksi oletettuun syntiinlankeemukseen jne.

• Ei tarvitse Jumalaa olettaa miksikään, vaan tietää mikä Hän on.

Jumala ei ole syyllinen mihinkään, ainoa syyllinen on Saatana, jonka laulua sinä tuossa laulat.

• JumalaLoiSaatanankin

Eikös saatanakin ole muka Jumalan luoma? Langennut enkeli, muistaakseni.
        Joten: kenen syy, loppupeleissä?

Joten jos laulu olikin saatanan, niin säveltäjä oli kyllä jumala! :)

• JumalaLoiSaatanankin kirjoitti:

Eikös saatanakin ole muka Jumalan luoma? Langennut enkeli, muistaakseni.
        Joten: kenen syy, loppupeleissä?

Joten jos laulu olikin saatanan, niin säveltäjä oli kyllä jumala! :)

Sinä se jaksat veisata tuota Saatanan virttä...

Et osaa ajatella koko asiaa, oikealla tavalla. Se johtuu tuosta Harhahengestä, jonka vallassa olet.

Mikä se syyttääkään Jumalaa. Saatana.

Tämä asia on täysin yksiselitteinen. Voit tietenkin harhautua tarinoihin, uskonnollisiin opetuksiin, mielikuviin, kuvitelmiin, opetuksiin jotka olet uskonut, vaikka ne ovat järjettömiä, ja siten voit pitäytyä sokeudessa, tietämättömyydessä ja saatanallisuudessa.

Jumala ei luo Saatanaa, saatanallisuutta, vaan sinä itse luot sen valitessasi Ei-Jumalan. Ihan oma valintasi. Josta siis sinä itse olet vastuussa.

• lglui
        Bebebebe kirjoitti:

Ei tarvitse Jumalaa olettaa miksikään, vaan tietää mikä Hän on.

Jumala ei ole syyllinen mihinkään, ainoa syyllinen on Saatana, jonka laulua sinä tuossa laulat.

Se sun jumalasi voisi antaa vähän uudemman päivityn ilmoituksen itsestään niin uskottavuus paranisi. Vanha opus ja yksi mahdollinen 2000v sitten kuollut hörhö au-poika ei vielä paljoa todista. Eikä isyyttäkään ole edes DNA-testillä todistettu. Syytä epäillä kylän kolleja olleen harjoittelemassa jos kerran Joosef oli vain aisankannattaja.

• lglui kirjoitti:

Se sun jumalasi voisi antaa vähän uudemman päivityn ilmoituksen itsestään niin uskottavuus paranisi. Vanha opus ja yksi mahdollinen 2000v sitten kuollut hörhö au-poika ei vielä paljoa todista. Eikä isyyttäkään ole edes DNA-testillä todistettu. Syytä epäillä kylän kolleja olleen harjoittelemassa jos kerran Joosef oli vain aisankannattaja.

Sinä saat ajanmukaisen, tämän hetkisen päivityksen itseltään Jumalalta heti, kun olet Häneen yhteydessä. Mikä sinua estää, vain omat harhasi, valheesi ja uskomuksesi.

• Zzzzzzzzzzzzzzz

Bebe-leivos hei, filosofia on järkiperäistä argumentointia, ei sinun ainutlaatuista kykyäsi jankuttaa kaikki ikävystymisestä kuoliaiksi.

• Ensinnäkään sinä et ole kaikki, toiseksi sinun filosofiasi on pelkkää pilkkaa, ja muutahan sinulla ei ole.

• Zzzzzzzzzzzzz
        Bebebebe kirjoitti:

Ensinnäkään sinä et ole kaikki, toiseksi sinun filosofiasi on pelkkää pilkkaa, ja muutahan sinulla ei ole.

Tuo juuri on se sinun jatkuva pakkoliikkeesi: luulet kauheasti tietäväsi vaikka mitä, ja tämä luulosi pitää sinut joten kuten kasassa. Sinua melkein voisi sääliä.

• annamunkaikkikestää

"Jumala on, ja sen todempaa asiaa ei olekaan."

Ja ei muuta kuin todisteita pöytään. Odottelen.

• ihmettelenvaan

BB, Olet uskosi sokaisema. Joten et voikaan nähdä oikein, Yksi rajoittunut sektori ei riitä, että tajuaisi koko elämän kirjon. Elämä voi olla hyvin hyvinkin nautittavaa, jos näkke muutakin uskonnollisuuden. Sinuahan voisi hyvin verrata muslimeihin.

• Ja sitten on näitä fundishörhöjä jotka kuvityelevat tietävänsä kaikesta kaiken vaikka rivät oikeastaan tiedä mistään mitään.

"Kun meistä ihmisistä aika jättää, eikä jäljellä ole edes kasaa tuhkaa, Jumala on. Jumala on ikuinen."

Niin jumalahan loi siis koko maailmankaikkeuden ihmistä varten ja loi jopa ihmisen omaksi kuvakseen. Mitä se jumala meinaa tehdä kun ihmisiä ei enää ole? Eihän hän silloin voi tuomita ketään helvettiin.

• No sinä uskot tuolla tavalla, väärin, mutta siinähän olet valinnut uskomuksesi.

Ymmärtämättömyytesi on varmaan hyväkin syy vihata Jumalaa?

• Bebebebe kirjoitti:

No sinä uskot tuolla tavalla, väärin, mutta siinähän olet valinnut uskomuksesi.

Ensin sanot että ihmiset eivät tiedä mitään jonka hälkeen totean että fundishörhöt eivät tiedä mitään. Sen jälkeen valitat kun olen väärässä. Puheissasi ei taas tyypilliseen tapaan ole mitää järkeä.

• 12___13
        Bebebebe kirjoitti:

No sinä uskot tuolla tavalla, väärin, mutta siinähän olet valinnut uskomuksesi.

No Väinämöistä ei saa vihata, edes matuJeesukseen uskovat väärinmiettivät maahis-kristityt, olet oikassa

• oipoi

Mutta "jumalan sanalla" hämätään yksinkertaisia kuulijoita.
      Terve ihminen mitään "pelastusta" kaipaa. Loppu tuee kaikille aikanaan ja helvetillä on lapsellista pelotella.
      Voisi se jumala käyttää voimiaan johonkin hyödylliseen. Kun tätä maailman menoa katsoo niin kyllä kaikkivaltiaan täytyy olla aika sadistinen pervo. Ja turha syyllistää vastapuolta yhtään.

• saarnasetä

Jumalaa ei todellakaan voi hämätä, vaikka hänelle voikin vittuilla.

• NoudataSiisOmiaOppejasi

"Ja on ihan itse kustakin, sinusta kiinni, otatko sinä Hänet vastaan vai et."

Ja koska se on meistä itsestämme kii, niin: Minkäs takia sä sit solkenaan häiriköit meitä noilla mielikuvitusolennoillasi!? :D :/

Me on päätetty olla ottamatta sitä vastaan, ja sillä sipuli! Joten mikset sä anna meidän olla rauhassa jos se sun ittes, ja sun mielikuvituskaverisiki, mielestä on ihan jokaisen oma asia?!

Tyhmäkö olet?

• ”Me on päätetty olla ottamatta sitä vastaan, ja sillä sipuli!”

Sellainen päätös on typerin, mitä ihminen tahtoen pystyy tekemään. Jos tietäisitte, mitä teette, ette tekisi.

Saatanan kaverina ei vaan oo kenelläkään kiva olla, ja en toivoisi edes pahimmille vihamiehilleni sellaista kohtaloa, joka Saatanan valinnutta odottaa.

Älä ole tyhmä, älä ota Saatanaa kaveriksi. Luovu siitä, Jumalan voimalla se onnistuu.

On eri asia, onko jokin asia sinusta kiinni, vai onko se sinun oma asia. Pahan valinnut vaikuttaa muihin. Olemme kaikki yhdistyneinä.

Tämän asian voi ajatella ihan materialistiselta kannaltakin, se ei muuta tätä asiaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      969
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      820
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      774
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. 78
      541
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      538
    8. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      100
      528
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    10. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    Aihe