Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskomaki
uskomaki
uskomaki
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
112
Kommenttia
7917
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hupsista.+Tällä+kertaa+jäi+tökkäämättä+ainakin+kerran+kirjainta+'o',+kun+edellisellä+kerralla+puuttumaan+jäi+'i'.+Toivottavasti+se+ei+pillastuta+nimimerkkiä+sopii_KYSYÄ.
Ilmeisesti+en+tosiaankaan+osaa+kirjoittaa+ainakaan+kännykän+kosketusnäytöllä+'Suomen+kieltä'+(mitä+se+sitten+ikinä+mahtaa+ollakaan).
10.12.2016 08:51
Biologinen+evoluutio+on+lunnossa+vallitseva+prosessi,+joka+ilmenee+eliöpopulaatioiden+kantaman+perimän+muuntumisena+ajan+saatossa.+On+kummallista,+jos+se+on+sinulle+uskonto.
En+usko+pystyväni+aistieni+kautta+havaitsevani+edes+yhtä+prosenttia+reaalimaailman+ilmiöistä.+Mutta+en+sentään+koeta+korvata+aistieni+vajavaisuutta+kuvitemilla+henkimaailman+asioista.
On+vaikea+arvata+kuinka+outona+ilmaisuna+mahdat+nähdä+'eliömaailman+monimuotoisuuden',+jos+biodiversiteetti+on+sinulle+sivistyssana.
Viestini+ydinasia+oli+se,+etten+toistaiseksi+ole+saanut+tietoa+sellaisesta+elävän+luonnon+ominaisuudesta,+joka+olisi+ristiriidassa+tieteellisen+evoluutioteorian+kanssa.+Kun+sinäkään+et+sitten+sellaista+tarjonnut,+niin+olemme+varmaankin+asian+suhteen+samassa+veneessä.
10.12.2016 08:40
Aloitusviestin+sisältö+on+sekava,+mutta+otsikko+kiinnostava.
Saamani+uskonnollisen+iskostuksen+jälkeen+evoluutiobiologia+on+avautunut+minulle+rationaalisesti+pätevänä+selityksenä+biodiversiteetin+moninaisuudelle.+Ensimmäistäkään+sellaista+ominaisuutta+ei+ole+tietääkseni+löytynyt+eliömaailmasta,+joka+olisi+ristiriidassa+tuon+selityksen+kanssa.
Koska+haluan+antaa+kreationismin+julistajille+mahdollisuuden+vaikuttaa+asiantilaan,+olen+aina+silloin+tällöin+kysäissyt+kysymyksen,+joka+voisi+olla+piristävä+kokeilu+tähänkn+väliin.+Joten+menköön:+Onko+se+kaivattu+ristiriitaominaisuus+jo+löytynyt?
09.12.2016 18:17
Aloittajalla+tuntuu+olevan+useilla+uskiksilla+havaittava+tarve+ajatella+väkisin,+että+jonkin+asian+tekemättämyys+tarkoittaa+jonkinlaista+tekemistä.+
Erilaisia+teistisiä+jumalpersoonia+on+kristinuskon+jumalan+lisäksi+kehitelty+tuhansia.+On+siinä+aloittajalla+puuhaa+joka+päivälle,+kun++aktiiviseti+uskoo+jokaisen+kohdalla+erikseen,+etteivät+ne+ole+todellisia.
Helpompaa+hänenkin+olisi+vain+uskoa+yhteen+tai+muutamaan+ja+olla+uskomatta+muihin.
06.12.2016 11:21
"Etkö+itse+olisi+innostunut,+jos+tuollainen+asia+olisi+tapahtunut?"
Olisin+ainakin+hyvin+hämmentynyt,+jos+jotain+tuollaista+tapahtuisi+tosielämässä.
"Tapahtui+siis+eilen+kaksi+viikko+sitten,+unohdin+vain+lisätä+sen+tuohon,+kun+kirjoitin+niin+innoissani."
Ymmärrettävä+tapahtuma,+jos+kyseessä+on+sepite+tai+sellaisen+muunnelma.
Tositilanteissa+ihmiset+yleensä+kertovat+jokseenkin+näin:
'Viime+viikon+torstaina+tapasin+nuhjuisen+kerrostalomme+pihan+perällä+talossa+asuvan+hepun+tupakoimassa.'
...ja...
'Tänään+sain+yllättäen+postikortin,+johon+oli+käsin+kirjoitettu+valtavasti+tekstiä+pienellä+ateistisen+täsmällisellä+fontilla.'+
Tulevia+muunnelmia+ajatellen+kannattaa+huomata+sekin,+että+jos+jollakulla+jäisi+niska+jumiin,+niin+hän+tuskin+siinä+tilanteessa+alkaisi+avautua+vuosien+istumisesta+tietokoneen+äärellä.
Yleisesti+ottaen+sellaiset+tarinat+'ateistisesta+elämäntavasta',+jotka+kääntyvät+jotenkin+uskovaiselle+mukavaksi+jutuksi,+ovat+ehkä+kivaa+ravintoa+uskovaisille,+mutta+eivät+iske+ateisteille,+jotka+näkevät+tarinassa+vilisevät+hupsutukset+ja+epäloogisuudet.+Tällaiset+jutut+ovat+omiaan+vahvistamaan+tavallisten+ihmisten+käsitystä+uskovaisten+pöhköydestä.
03.12.2016 09:03
"Olin+eilen+lähikaupasta+tulossa+ostosten+kanssa,+kun+tapasin+ulkona+tuhka-astian+edessä+talossamme+asuvan+tukevan+ateistimiehen."
...ja..
.
"Viikkoa+myöhemmin+postiluukustani+tipahti+postikortti+ilman+merkkiä."
Tarinoita+piisaa.
"Minulle+on+sattunut+näitä+paljon+muitakin."
Varmasti+on.
02.12.2016 20:44
Hahaa.+Meniköhän+torre12+tässä+halpaan,+kun+äityi+morkkamaan+aloittajaa+sen+sijaan,+että+olisi+kritisoinut+pöhköä+aloitusta?+:-)
30.11.2016 19:35
Maailman+jumaluskomukset+ovat+hauskoja+siinä+mielessä,+että+ne+ovat+juuri+sellaisia+kuin+ihmisten+voi+eri+aikoina+olettaa+sepittäneen,+jotta+heidän+näkemänsä+asiat+saisivat+edes+jonkin+selityksen+(viaton+pyrkimys),+ja+sepittelijät+voisivat+hallita+toisten+ihmisten+mieliä+mahdollisimman+paljon+uskonnon+avulla+(ei+niin+viaton+pyrkimys).+Nuihin+pyrkimyksiin+pääsemiseksi+jumalista+on+luonnollisesti+tehty+ihmisen+mieleen+sopivia+persoonallisia+henkiolentoja.
Jos+tämä+mailmankaikkeus+olisi+jonkin+jumalallisen+voiman+aikaansaama,+niin+tuskinpa+se+j-voima+mitekään+istuisi+noihin+valtauskontojen+erilaisiin+jumalkuviin.+Ateistiksi+päätyneen+ihmisen+silmissä+valtauskontojen+jumaluskomukset+vaikuttavat+siksi+täysin+sepitteelisiltä.+Niinpä+aikuinen+ihminen,+joka+on+vakuuttunut+oman+jumalkuvansa+pätevyydestä+ja+koettaa+tuputtaa+sitä+jopa+ateisteille,+vaikuttaa+jotenkin+näköalattomalta.
26.11.2016 08:22
Uudessa+SK:ssa+Ukkola+ruoti+ongelmaa,+joka+maallamme+on+kun+se+on+päätynyt+Legatum+Instituten+indexissä+ykköseksi+sellaisella+alueella+kuin+hallinnon+kelvollisuus.+"Onko+tutkimusten+takana+jokin+perustavaa+laatua+oleva+virhe,+väärinkäsitys,+vinouma,+puolueellisuus,+lahjonta+tai+salaliitto?"+:-]
25.11.2016 16:29
Takuulla+jo+kunnioitettavan+määrän+viestejä+on+RR+laittanut+näille+palstoille.+Ja+ne+viestit+ovat+varmaankin+enimmäkseen+kiusallisia+uskossaan+vaappuville+surkimuksille,+jotka+eivät+itse+osaa+puolustaa+omaa+kantaansa+asia-argumenteilla.
Itse+pidän+RRn+tavasta+pistää+piikkejä+niiden+nahkaan,+jotka+ovat+hänen+ajatusmaailmaansa+vastaan.+Välillä+piikit+ovat+vain+pikkunäppäriä,+mutta+kielenkäyttö+sentään+on+poikkeuksetta+niin+veikeää,+että+sitä+lukee+mieluummin,+kuin+jokaperjantaista+(tai+nykyään+-torstaista)+jukkaukkolaa.+Toivottavasti+RR+ei+ihan+vielä+tulevien+200+vuoden+aikana+poistu+tointansa+hoitamasta.
Muistaakseni+'räyhis'+on+RRn+itsensä+lanseeraama+termi+jollekulle+multinikille+(tai+sellaiselta+vaikuttavalle+kollektiiville),+joka+harjoittaa+epä-älykästä+räyhäviestintää+täällä.+Jos+olen+väärässä+tässä+seikassa,+niin+korjatkaa+ihmeessä.+Jos+olen+oikeassa,+niin+onpa+yhdenlainen+epä-älyllisyyden+osoitus+joltakulta+sekin,+että+koettaa+kääntää+moisen+palstatermin+osoittamaan+kohteeseen,+joka+on+niinsanotusti+asian+suhteen+polariteetiltaan+käänteinen.
22.11.2016 19:44
Nykysysteemissäkin+lapsettomat+parit+voivat+kehdatessaan+huijata.+Esimerkiksi+työtön+puolisko+voi+asua+alivuokralaisena+hyvin+tienaavan+asunnossa+ja+vielä+saada+asumistukea.+Myös+virallinen+osoite+voi+olla+ihan+muualla+kuin+todellisessa+ruokakunnassa.
21.11.2016 21:33
Olisi+kyllä+tasa-arvoista,+jos+Kela+tulevaisuudessa+katsoisi+kaikki+yhdessä+asuvat+kahden+hengen+kimpat+yhdeksi+ruokakunnaksi,+mikäli+yhdessä+asuvat+eivät+toimita+selvitystä+siitä,+millä+perusteella+ovat+vain+kämppiksiä.
Minun+oikeustajuni+mukaan+tuolloin+olisi+oikeastaan+hyvä+siirtyä+käytäntöön,+jossa+muuttoilmoituksen+yhteydessä+(mikäli+muutetaan+yhteen)+olisi+simppeli+kohta+täytettäväksi+(yhteinen+vai+erillinen+ruokakunta).+Sellainen+käytäntö+tosin+varmaankin+vähentäisi+lapsettomien+parien+avioliittoja+merkittävästi.
21.11.2016 21:02
"Ja+nyt+homottajat+kyllä+vaatii+lapsivaikutus+arviota."
Kyllähän+kenen+tahansa+valveutuneen+kansalaisen+kuuluu+kannattaa+lapsivaikutusarvion+tekemistä+aina,+kun+jokin+lakimuutos+selkeästi+heikentäisi+lasten+asemaa.
20.11.2016 14:09
Bauttiaralla+90%+RRn+kirjoituksista+hymyilyttää+minua+positiivisesti.+Olen+siis+saanut+niistä+tuhansien+viestien+verran+_nostetta_+mielialalleni+(hengelleni,+kuten+uskosta+kipeä+toverini+sanoisi).
RRn+viesteissä+on+usein+jujua.+(Se+on+hyvä+asia+ajatelevalle+kansanosalle.)
16.11.2016 20:38
Minua+harvoin+naurattaa+ääneen+(max+sata+kertaa+vuodessa+vaikka+luen+näitä+palstoja).+Mutta+tekonaurua+ei+tarvittu+tämän+US-kommentin+kohdalla:
Hannu+Valjakka:
"Jaa-a..vähästä+sitä+ihmiset+onnellisiksi+tulee..kuten+vaikkapa+siitä,että+heidän+kansalaisaloitteensa+tutkitaan+mahdollisten+perustuslaillisten+ongelmien+takia+perustuslakivaliokunnassa.."
16.11.2016 20:22
No+jep.+Jos+tohun+A+tavoitteena+on+asian+B+dissaus,+vaikka+koetetaankin+nimellisesti+kutsua+touhua+asian+C+edistämiseksi,+niin+kyllä+se+varsinainen+tavoite+aina+esiin+purskahtelee.
14.11.2016 06:38
"Tutustu+heidän+työhönsä."
Palvelee+paremmin+keskustelupalstan+ideaa,+jos+sinä+ilmeisenä+aa-työn+asiantuntijana+kerrot+asioista.
Voisit+vaikka+laittaa+listan+kolmesta+mielestäsi+tärkeimmästä+aa:n+työmuodosta,+jotka+_eivät_+liity+spn-avioliiton+vastustamiseen.+En+kylläkään+usko+sinun+tuossa+onnistuvan.
14.11.2016 06:33
En+tunne+setan+toimintaa,+mutta+noin+peruslogiikalla+heittäisin,+ettei+jonkin+ihmisryhmän+asioiden+ajaminen+välttämättä+tarkoita+maton+vetelyä+kyseiseen+ryhmään+kuulumattomien+ihmisten+alta.
Aa-poppoo+on+kuitenkin+vastustanut+homoparien+oikeutta+avioliittoon,+vaikka+nimellisesti+kertookin+edesauttavansa+yhden+miehen+ja+yhden+naisen+välisiä+avioliittoja.+Mutta+tämänhän+ei+tarvitse+tarkoittaa,+että+setakin+toimisi+vastaavalla+tavalla.
13.11.2016 16:36
"Aa+tekee+työtä+naisen+ja+miehen+avioliiton+ja+perheen+hyväksi."
Toivottavasti+saavat+jotain+aikaiseksi+sillä+saralla.+Toistaiseksi+en+ole+havainnut+heidän+muuta+kuin+koettavan+vastustaa+spn-avioliittoa+aivan+kuin+homoparienkin+pääseminen+avioliittoon+olisi+jotenkin+vaaraksi+heteropareille.
"Joten+sitten+kännä+sitä+homovastaiseksi,+eikös+siitä+nyt+kuitenkin+ole+kysymys+ilman+Erkkiä+ja+lumitöitäkin?"
Nyt+en+ymmärtänyt.
"Eihän+Setankaan+työ+ole+heterovastaista+vai+onko?"
Tuosta+en+tiedä.
13.11.2016 16:19
Todellisuus+kuitenkin+on+sellainen,+että+esim.+yksinhuoltajia+on+valtavasti.
13.11.2016 16:06
78 / 396