Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näinhän siinä tulee käymään, kunnes jompi kumpi osapuoli onnistuu tavoitteissaan.
Onneksi sentään pystyn perustelemaan kantani inhimillisyydellä ja olen tullut siihen asioiden pohdinnan ja tutkiskelun kautta, en vain antamalla pimeyden vallata ajatukseni.
28.03.2011 15:33
Joo, mutta....
Sitten kun kysymys ei ole enää mielipiteiden vaihtamisesta tai muuttamisesta, vaan todellakin alistamisesta ja eriarvoisuudesta, niin kamppailuun on lähdettävä, vaikka raskain mielin.
Kyllähän homovastaiset ihmiset pitäytyvät ajatuksissaan maailman tappiin asti ja minun puolestani pitäytykööt. Kuitenkin lainsäädännössämme olevat eriarvoisuutta aiheuttavat asiat pitää korjata, vaikka siitä tuleekin joillekkin paha mieli.
28.03.2011 14:52
Kyllähän se on tunnustettava, ettemme me vaimon kanssa olla enää ihan yhtä hyvässä varressa kuin nuorena, tai edes silloin kun menimme yhteen.
Kuitenkin hän on minulle rakas.
On sääli jos aloittaja ei saa kokea iltaisin sitä ihanaa tunnetta ja oloa, kun saa mennä oman kullan viereen nukkumaan.
Tai kun käy katsomassa, mitä hän puuhaa ja samalla antaa hänelle suukon.
Tai vaikkapa näkee miten hän ilahtuu, kun on imuroinut tai tiskannut ilman eri kehoitusta.
Läheisyys tekee hyvää ihmisille! Kun on itse onnellinen, sallii helpommin onnen myös muille.
28.03.2011 13:52
Isompi ongelma on siinä, ettei itse huomaa omaa ahdasmielisyyttään tai puolueellisuuttaan.
Sillä mitä muut ajattelevat ei ole niin väliä.
On myös väärin demonisoida vastapuoltaan. Voisi olla hyödyllisenpää yrittää houkutella heidän hyviä puoliaan esiin.
28.03.2011 13:26
Tottapa hyvinkin!
Luultavasti monet alistajat ja sortajat eivät miellä olevansa pimeän voiman puolella, vaan etsivät tukea teoilleen vaikkapa uskonnollisista kirjoituksista tai muista auktoriteettina pitämästään lähteistä.
Omasta mielestään he lienevät oikealla asialla.
Siksi on todellakin täyttä asiaa varmistaa se, että itsellä on molemmat silmät auki.
Yksi hyvä konsti on hankkia tietoa kyseisestä asiasta mahdollisimman monesta ja mahdollisimman erilaisista lähteistä ja tehdä sen perusteella johtopäätös oikeellisuudesta tai haitallisuudesta.
Myös hetken hiljentyminen ajattelemaan on usein avuksi.
28.03.2011 13:21
>>Olen huomannut, että ihmisen sietokyvyn raja menee siinä, missä hänen elämäänsä yritetään alkaa määritellä ulkopuolelta.
28.03.2011 12:47
Niin ja sitten on vielä meitä, jotka eivät ole suvaitsevia ja rakastavia ahdasmielisyyttä, alistamista, sortoa ja julmuutta kohtaan.
28.03.2011 12:15
>>Saanko olla hetero ?
27.03.2011 20:14
Jeesuksen rakkauden hengessä taidan osallistua naimalakkoon, tukijäsenenä sillä olen jo naimisissa.
Kyllähän vähäväkisten puolustaminen on sen arvoista.
Luulen, että myös annan ääneni vihreille näissä vaaleissa.
27.03.2011 19:37
Pelastit päiväni!
Seurailen tässä flunssaisen pökkyrässä palstan kiivasta väittelyä mm. homoudesta ja kirkosta eroamisesta.
Sitten ilmestyt kuin toiselta planeetalta ja esität kaiken tämän taiston keskellä ihan tavallisen, kiihkottoman kysymyksen. "Mistä syntyy papin saarna?"
Ihan tulee Jaroslav Hasekin teos mieleen.
Kiitos!
27.03.2011 16:17
Jäsentensä lisäksi kirkkoa määrittävät sen elinten tekemät päätökset ja sopimukset, sen julistama oppi ja sen lainsäädännössä säädetyt tehtävät ja oikeudet.
Kirkolla on myös merkittävä omaisuus, joka myös määrittää kirkon asemaa omistajana , isäntänä ja liiketoiminnan harjoittajana.
Kirkko on selvästi muutakin, kuin vain paikallisseurakuntiin kuuluvat ihmiset.
27.03.2011 16:03
Olet tainnut lintsata biologiantunneilta.
27.03.2011 15:54
Relaa vähän.
Ei minulla ole mitään homoja eikä irtosuhteitakaan vastaan.
Esitin vain kristinuskon sokaisemille ajatuksen, että "tuplasyntinen" irtosuhteileva homo saadaan parannettua 50% paremmaksi lopettamalla irtosuhteet ja vihkimällä hänet kumppaninsa kanssa avioon.
Eikös se ole ihan loogista.
27.03.2011 15:53
Eikös olisi paljon parempi, että homotkaan eivät harrastaisi irtosuhteita, vaan pääsisivät kristilliseen avioliittoon?
27.03.2011 08:26
>>Huvittavaa tämä kirkosta eroaminen.
27.03.2011 08:13
Varmaan kirkolliskokousta ja piispainkokousta ei ole olemassakaan, koska ei ole mitään yhteistä ryhmittymää, jonka asioista siellä keskusteltaisiin.
Eikä varmaan lainsäädännössä mainitusta Suomen evankelisluterilaisesta kirkosta ole kenelläkään havainnon palaakaan. Laista voidaan siis poistaa maininnat moisesta kummituksesta.
Varmaan kirkon nettisivutkin ovat jonkin teininörttiporukan sisäpiirin vitsi.
27.03.2011 07:52
Eikös siinä tapauksessa raamatun jumala kehoita ihmisiä syrjimään sairaita?
Kiva jumala teillä!
No onhan kohtalon lyömien syrjiminen kuin piirileikkiä verrattuna esimerkiksi amalekilaisiin kohdistuneeseen kansanmurhaan.
25.03.2011 07:14
Vaikka homous jotenkin olisikin syntistä, niin eikö asia ole tekijän ja hänen jumalansa välinen.
Eikö se rikka- ja malkavertaus meinaa millään avautua teille?
Sitten kun te joskus huomaatte, ettei homojen jutut kuullu teille millään lailla, niin voitte alkaa miettimään, miten joku asia mikä on synnynnäistä, voi ylipäänsä olla syntiä.
24.03.2011 19:24
>>Synti on edelleen syntiä ja siitä on tehtävä parannus. Armosta saamme anteeksiannon.
24.03.2011 11:43
Näyttää siltä, että olemme sidottuja kyseiseen ilmiöön.
Siksi kannattaisi tutkia sitä ja yrittää löytää keinot edes sen hillitsemiseksi.
24.03.2011 10:56
72 / 151