Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

  1. Jos sie vaik alkasiit tutkii jottain tovellist. Jottain mist o muutakii tietoi ko pelkkää kuulopuhet ja muihe tekemii kertomuksii.

    Muute mie oon sit mielt, jot iha ko soillo ko lapset sannoo ettei oo mittää tekemist, ni se on heijä ittens asja keksii niit tekemisii. Jos hyö vähä pysähtyis miettii niit tekemisii, ni kyl hyö jottain ain keksiit. Nii varmaa siekii keksit, jos vaa viitit koittaa.
  2. >>>Kyllähän uskovaisetkin kertovat että Jumalaa ei voi todistaa olevaksi kun on salattu ja ihmisiltä piilossa kuinka sellaista todistat.<<<

    Siis et tiedä mitään varmaa jumalista, eikä kukaan muukaan tiedä.

    Siten kaikki väitteet niistä ovat tuulesta temmattuja! Mielikuvituksen tuotetta. Luuloja ja uskomuksia.

    Olen samaa mieltä.

    On eri asia luulla ja uskoa kuin tietää. Tietämiseen tarvitaa luotettavia havaintoja.

    >>>Pientä säätöä on kuitenkin tarvittu. Kuka sen on tehnyt ?<<<

    Mitään säätöä ei tarvita. Jos elämälle on edellytykset, niinkuin nyt on asian laita, elämää voi esiintyä ja esiintyykin. Meilä on käynyt tuuri. Aivan kuten on hyvin epätodennäköistä, että minä voittaisin eurojackpotissa päävoiton, joku sen kuitenkin aina joskus voittaa. Eurojackpottia ei ole luotu sitä varten, että esimerkiksi juuri Helga Muller Saksassa tulee miljonääriksi, vaan hän osuu jättipottiin, koska olosuhteet mahdollistavat sen ja sattuma osuu hänen kohdalleen.

    Vaikka joku olisikin "säätänyt" meillä ei olisi mitään aavistusta tekijästä. Se voisi olla vaikka hittavainen, spagettihirviö tai yksisarvinen. Kaikki arvailut tai uskominen muiden arvauksiin ja kertomuksiin ei vie meitä totuuden äärelle. Pikemminkin kauemmas siitä.

    On uskottavampaa, että elämä, jonka olemme luotettavasti havainneet sopeutuvan olosuhteisiin, on sopeutunut niihin, kuin että uskoisimme että olosuhteet on luotu ennakolta tämänkaltaiselle elämälle, mistä meillä taas ei ole ainuttakaan luotettavaa havaintoa.