Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin arkielämässä menisi puolustusvaisto välittömästi päälle ja mahdollisimman pian lapset pois turvaan. Tietysti ilmoitus virkavallalle heti kun se on mahdollista.
Jos taas ajattelemme vaihtoehtoa, että voisin olla täysin vakuuttunut siitä, että lapsen tai parin uhraamisella pahuus ja kärsimys katoaisi maailmasta, niin en siinäkään tapauksessa voisi suostua diiliin. En voi käydä kauppaa kenenkään muun hengellä, kuin omallani. En omista lapsiani. He ovat ihan erillisiä itsenäisiä ihmisyksilöitä kukin tahollaan. Minun tehtäväni on hoitaa, auttaa ja rakastaa heitä. Se riittää.
Todellisempi kysymys onkin, että antaisinko oman elämäni ihmiskunnan puolesta. Kyllä varmaan, antaisinhan sen rakkaittenikin puolesta.
03.01.2011 19:03
Eiköhän Kössönömi tarkoittanut sitä, että se oli jumalan päätös, että poikaa pitää rankaista. Roomalaiset nyt vaan sattuivat olemaan se instrumentti (väline), jota se jumala käytti rankaisemisen toimeenpanossa.
Ja sitten lisäksi Pilatus ei tuominnut pojua juutalaisten mieliksi, vaan järjestyksen palauttamiseksi. Itse asiassa teko oli suunnattu myös papistoa vastaan loukkaamalla heitä sillä juutalaistenkuningas-lapulla.
Ristiinnaulitsemisen syy ei totta totisesti ollut juutalaisten jumalien pilkkaaminen eikä juutalaisen uskon häpäisy, vaan nimenomaan järjestyksen ja rauhan ylläpito.
(Niin jos koko juttu on edes totta.)
03.01.2011 17:58
Jos juon joskus oluen saunan päälle tai pari lasillista hyvänmakuista punaviiniä vaimon kanssa tahikka rommitotin ulkoilun jälkeen, niin mitä ihmettä sillä on tekemistä rokkijuhlien, rapajuoppojen ja paikkojen sotkemisen kanssa?
03.01.2011 17:40
Sori vaan, että hymyilyttää niin että leukapielet kohta kramppaa. Asiaa tulee kuin kolapullosta mynthonin saattamana.
Sinulla tuntuu olevan aikasen paljon asiaa sydämelläsi.
Jotenkin tulee mieleen nuoruuden kiihkeys ja kiire.
Kyllä ne asiat vielä selkiintyvät. Onhan sinulla todennäköisesti vielä vuosikymmeniä aikaa niitä pohtia ja jos ei jostain syystä olisikaan, niin silloinkin voi tehdä sen minkä käytettävissä olevassa ajassa ehtii.
Jos saan antaa jonkin neuvon tiedonetsintämatkallesi, niin varo eksytystä. Erityisesti varo itse eksyttämästä itseäsi. Yritä pitää vastaanotin auki, mutta suodatin päällä.
03.01.2011 17:27
Voi sanoa, että nuorena olin homopelkoinen.
Luonnollisesti olin epäkypsä ja tietämätön, kuten melkein kaikki meistä nuoruudessamme. Olin vain kuullut juttuja ja aistinut asenteita. Pidin sitä jotenkin paheellisena ja jopa saastaisena hommana.
Sitten varttuessani ensin sain tietää joidenkin etäisesti tuntemieni ihmisten olevan homoja. Suhtauduin heihin aika varaukselliseti vaikka he tuntuivatkin aika normaaleilta. Myöhemmin tutustuin (ensin työhöni liittyen) joihinkin tyyppeihin, jotka olivat homoja, ja epäluuloni ja ennakkoasenteeni alkoivat tervehtyä. Vähän kerrallaan.
Nyt olen oppinut, että homot ovat itse asiassa ihan samanlaisia ihmisiä kuin me kaikki muutkin, ihan niinkuin ketkä tahansa meistä.
Muutoksen sai aikaan luullakseni henkinen kypsyminen ja tutustuminen joihinkin homoihin.
03.01.2011 17:11
Siksi että se jumala on kuulemma luomalla luonut rajat eristämään ihmisiä toisistaan.
03.01.2011 16:50
Ei alkoholijuomia kannata asettaa mihinkään erityisasemaan, paitsi tietenkin jos niiden hallitsematon käyttö on ongelmana.
Minä juon, silloin harvoin kun juon, lähinnä siksi että ne ovat hyvän makuisia. Luonnollisesti juon vain hyvänmakuisia juomia, on niitä aika kamaliakin liemiä olemassa.
Ei siinä sen kummempaa taikaa tai paheessa rypemistä ole takana.
03.01.2011 16:41
Ennen kuin katson uuteen vuoteen vilkaisen taakseni ja mietin, mitä on vielä tekemättä ja mitä on jäänyt sanomatta.
03.01.2011 16:02
Kirkon perusideana on yhteys?
Miten voi olla yhtenäinen ilman yhtenäistä oppia?
Kirkko on pystynyt venymään joka suuntaan kuin purukumi juuri siksi, että sillä ei ole lukkoon lyötynä tarkkoja dogmeja esimerkiksi pelastumiseen vaadittavista asioista. Kukin saa uskoa vähän niinkuin haluaa. Ja kyllähän ihmiset haluaa.
03.01.2011 15:50
Eikös se sittenkään olisi somaa, että meillä kaikilla olisi se sinun oikea uskosi ja eläisimme ilman rajoja ja riitoja ylistäen jumalaa yhdessä?
Ei taida olla sinun jumalasi tahto.
03.01.2011 15:45
Muslimeilla on samanlaista rukoilullaparantamista, kuin joillain kristinuskon lahkoilla, valitettavasti.
Teho on tietenkin yhtä tyhjän kanssa niinkuin länsimaisissa vastineissakin, mutta kyllä siinä allahin uskotaan parantavan.
03.01.2011 15:41
Eikös yksi muhamettilaisten profeetta herättänyt kuolleista ja parantanut sokeita ja spitaalisia?
03.01.2011 15:31
On tullut oltua läheisissä tekemisissä myös buddhalaisten kanssa. Nyt puhun "syntyperäisistä" Aasian buddhalaisita, en länsimaisista käännynnäisistä.
Virallisestihan buddhalaisuus on ateistista, mutta käytännössä ei sittenkään. Sen lisäksi, että uskotaan yleisesti erilaisiin henkivaltoihin, niin kyllä siellä pohjalla on myös (tosin hyvin jäsentymätön) käsitys jumalasta, jonka puoleen käänytään kun tarvitaan eli rukoillaan apua tai tukea. Se jumala ei ole Buddha (käsittääkseni) vaan ilmeisesti jonkinlainen yleisjumaluus, jota kaikki muutkin jumaliinuskovat palvovat omilla tavoillaan.
Tietysti olen voinut ymmärtää asian väärinkin. Ei olisi ensimmäinen kerta.
03.01.2011 15:27
Ei ole aivan yksinkertaista tuosta vaan avata rahahoja ja alkaa auttamaan.
Usein siellä, missä apua kipeästi tarvitaan yhteiskunnan rakenne ei ole yhtä vakaa ja kehittynyt kuin meillä kotona.
Esimerkiksi juuri Balkanilla, missä mustalaisilla menee, heikosti korruptio ja muunlainen rosvous ja vilppi kukoistaa. Luotettavan yhteistyökumppanin saanti voi olla jopa mahdotonta. Myös romanien omat järjestöt, joiden tarkoituksena on parantaa romaniväestön asemaa, ovat korruptoituneita.
Suomalaisen koordinaattorin tai yhteyshenkilön pitää tutustua perinpohjin maan kohdemaan tilanteeseen ja tapoihin, ennenkuin hän pystyy siellä toimimaan, jos pystyy sittenkään.
Luullakseni avustusjärjestöt ovat (onneksi) varovaisia pelätessään sensaatiopaljastuksia odotettavissa olevista väärinkäytöksistä.
Oma valistunut arvaukseni on, että valmistelemattoman aloituksen jälkeen hyväntekeväisyysvaroista 70 - 90 % menee vääriin taskuihin. Hyvin valmistellussa toiminnassa hukkaprosentti saattaa jäädä 20 - 30 prosenttiin, olettaen että tiukka valvonta on jatkuvaa.
03.01.2011 15:10
Onneksi nyt osaa jo löytää siitä humoristisiakin piirteitä.
03.01.2011 13:24
Kuinkas se noin hyppäsi?
03.01.2011 13:04
On vähän vaikea seurata keskustelua, koska tuntuu siltä että en oikein täysin ymmärrä kristinuskoisten erilaisia kielikuvia.
Tuntuu oudolta esimerkisi, kun ylistetään jonkun hahmon synnittömyyttä ja sitten sama tyyppi onkin tehty synniksi. Vielä lisää hämmentää se, että jumalolennon ei huhujen mukaan pitäisi kestää synnin hiventäkään ja nyt se onkin itse puhdasta syntiä. Kolminaisuuden mukaanhan kukin on oma persoonansa, mutta ne ovat myös kaikki yhtä. Silloinhan jos yksi on syntiä, niin kaikki muutkin ovat yhdessä syntiä.
03.01.2011 12:59
Tuossa välähti mieleen, että ristiinnaulitun kysymys oli aika merkillinen.
Siinähän kysytään miksi. Siis syytä siihen mitä on tapahtunut.
Luulisi, että jumalan osa olisi sanonut lopuille osille että älkää hylätkö minua tai jotain vastaavaa!
Nyt vaikuttaa siltä, että ristillä oleva jumalan osa ei tiedä tuon taivaallistakaan toisten jumalanosien aikeista. Huiputettiinko kiesus ristille kertomatta kaikkea mitä hänelle on suunniteltu tehtäväksi? Eikös niiden osien pitänyt olla yhtä, ja vielä kaikkitietäviä. Miksi kaikkitietävä ryhtyy kyselemään? Eikö se tiedäkkään kaikkea?
Outo juttu tosiaan.
03.01.2011 12:51
Tuli tässä mieleen se toinen uutinen joka kertoi epäonnistuneesta manaamisesta, jossa äiskä tukehdutti lapsensa toisen lapsen katsellessa vieressä.
Kuvittele myös jumalasi katselemaan kuinka 3-vuotias kamppailee hengestänsä oman äitinsä tappaessa häntä. Kuinka sisar katsoo lapsenmurhaa silmiensä edessä, murhaajana oma äiti ja uhrina veli.
Kuvitteleppa jumalasi katselevan kuinka henkiin jääneen lapsen sydäntä rutistaa hänen yöllä kuullessaan jonkin äänen ja pelätessään vuoronsa koittavan. Miten sisko vapisee kulkiessaan kuolleen veljen ruumiin kätköpaikan ohi.
Kiva jumala sinulla!
03.01.2011 07:36
niitä luonnon taikamenoja.
Onhan se olutkin hyvää, ei siinä mitään.
03.01.2011 07:17
85 / 151