Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mikko.ronka
profiilit
mikko.ronka
mikko.ronka
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
2
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei vielä
Lienet jo käynnistellytkin autoasi, kyllä mielestäni esittämälläsi tavalla aine alkaa "laimentua". Harmi vaan kun sääennusteet ovat pitkälle kylmiä.
Lyhyitä matkoja pakkasessakin voisin uskoa kulkevan, kun vaan sitten taas saisi koko auton lämpimään.
Ajaessa kannattaa olla maltillinen, pienemmilä kierroksilla hitaampimkin polttoainevirta riittääpitämään koneen "hengissä"
Onnea matkaan!
MR
02.01.2010 10:54
Tervehdys täältäkin! Kyllähän tilanne on oikeasti hankala jos tankki on aivan täysi. 20 asteen pakkasessa kesälaatu ei juurikaan missään henkilöautossa pelaa, vaikka merkki- ja mallikohtaisia eroja on paljonkin. Pääsääntöisesti vielä niinpäin, että mkitä uudempi auto, sitä "nirsompi" se on. Jos sekaan mahtui valopetroolia parilymmentä % aineesta, voisi yrittää ajamallakin sitten saada tilaa talvilaadulle. Jäänestoaineet eivät tähän tarkoitukseen auta, eikä niitä muutenkaan pidä käyttää muita kuin erityisesti dieseleille tarkoitettuja, muut ovat liian "kuivia" ja vahingoittavat ruiskutuspumppua. Jos polttoaineen vaihdon tai "lantrauksen" jälkeen voi lämpimässä käyttää autoa, ei siihen kuitenkaan kolmea tuntia tarvitse, varttitunnissa putkistoissa ja suodattimessa oleva aine on jo melko tarkaan vaihtunut, puolta tuntia pitäisin jo pomminvarmana. Toivottavasti saat asian hoitoon, omaakin kokemusta pakkasessa tuhraamisesta on aivan riittävästi! Hyvän vuoden jatkon toivotuksin MR
01.01.2010 22:19
1 / 1