Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mun kohdalla kävis kyllä ihan niin etten paljoakaan palstaa en sen jälkeen lukisi.
Kun käyn palstoilla joilla ei ole kun viestejä, nikittömien kirjoituksia, en jaksa lukea edes niin pitkään että näkisin kuinka moni kirjoittaa puskasta samalla nikillä.
Ne on vain lauseita ja viestejä vailla mielenkiintoa.
Se että kirjoittaa vaikka puskasta mutta samalla nikillä niin on henkilökohtaisempaa.
Jotenkin näin koen.
21.10.2010 17:36
Piti9 lukea alotus uudelleen kun ajattelin että ompa painava kapistus.
Pieni lukihärö luin kiloiksi gramman :))
Että sillä ajattelin sulla olevan jonkun koneen jolla voi tehdä kaikkea.
21.10.2010 17:03
Joku ostosteeveen vempele.
Joka tekee sitä ja tätä ja vielä vähän totakin.
Eikä tässä vielä kaikki :))
21.10.2010 16:23
Sopii, vallan mainiosti :)
Ja huomenna uudet naurut. Niin siis arvokkaasti nekin.
21.10.2010 16:11
Ensin sai hymyn naamalleni tuo aloittajan purskahdus ja sitten sinun vastauksesi.
Ihan näin iän tuomalla arvokkuudella vain :))
Päivä on pelastettu.
21.10.2010 15:26
Olet ihan oikeassa tuossa, mutta kuinka moni joka sieltä eroaa olisi valmis laittamaan ne rahansa vähävaraisten hyväksi?
Kyllä uskon että ne menee omaan taskuun, mikä ei kylläkään ole väärin sekään.
Olen vain alkanut itse tämän hässäkän aikana pohtimaan omia ajatuksiani kirkosta puolesta ja vastaan.
Enkä nyt kylläkään ole pohtinut tuota uskonnollisuutta juuri ollenkaan vaan ihan muita asioita,
Kohta pitää taas lähteä niitä verovaroja keräämään, niin valtiolle kuin ainakin vielä toistaiseksi kirkollekin.
21.10.2010 03:58
En usko kuitenkaan että siten auttaisimme yhtä monia ihmisiä, en minä ainakaan kovin paljoa pystyis. Ei se kuitenkaan niin iso ole se kirkollisvero.
Jos ajatellaan että yksi diakoni / diakonissa ottaa vastaan monta ihmistä päivässä. Ja kun heidän työnsä ei koske vaan päiviä vaan myös iltoja ja viikonloppuja. Miten sieltä poimimme ne jotka kirkon hajottua joutuis yksinäisyyteen, tai muuten kurjuuteen?
Sitäpaitsi heistä moni tulisi vielä enemmän maksamaan meille, ihan verovaroilla.
Et vielä saanut mua uskomaan kirkosta eroomiseen, mutta koita lisää :))
20.10.2010 19:34
Voi kun luen näitä kissajuttuja haluaisin myös kissan itelleni.
Mutta ei vieläkään ole sen aika.
Mulla oli se kissa joka herätti, joka aamu, arjet ja pyhät kuuden aikaan aamulla.
Ja silloin oli ne määrätyt säännöt joista ei poikettu.
20.10.2010 18:40
Tän naisen elämä helpottui heti eron jälkeen.
Naimisissa ollessa ei tahtonut raha riittää edes alusvaatteisiin, kuinka ollakaan eron jälkeen riitti vielä paljon enempään ja jäi vielä tilillekin. Ja ihan ite tienattuja työllä.
20.10.2010 16:56
Jos kirkko / seurakunnat lopetettais, loppuis toiminta niiden sisällä.
Mitä tilalle?
Seurakunnissa tehtävä diakoniatyö on hyvin monialaista.
Siellä on nuorisotyö, päihde/ mielenterveystyö, vammaistyö, vanhustyö, lapsityö jne.
Muutenkin yhteiskunta lakkaa koko ajan enemmän ja enemmän välittämästä vähäisimmistään.
Mielenterveyspotilaat pistetään tiukemmille kun niillä ei ole hoitoa.
Alkoholistiparantoloita lopetetaan.
Yksinäisyys oikeasti lisääntyy koko ajan ja niin ed.
Pahalta tuntuu monen ihmisen puoelsta, koska maailma koko ajan kovenee.
Kyllä kirkolla / seurakunnilla on paikkansa vieläkin erittäin monen ihmisen elämässä ja toivottavasti on jatkossakin.
20.10.2010 16:18
Ensimmäiseksi jos olen aamuun menossa silloin sammutan sellaisen soivan joka tekis aina mieli viskata ikkunan läpi.
Ja sitten silmät sikkurassa painamaan kahvinkeitin päälle.
Jos ei ole aamuun menoa niin herään kun herätyttää ja silloin yleensä keitän ne kahvit.
Iltavuoroissa ja vapaalla en ole välttämättä illalla laittanut kahvia valmiiksi.
Ja sitten ehdottomasti vessaan.
20.10.2010 15:05
Mulla on magneettirannekoru ja se on tosi nätti.
Nyt oon hommaamassa kaulaketjua samaa sarjaa ja ehkä jotain muutakin.
Sopivat yhteen kellonkin kanssa jonka sain 50v lahjaksi töistä.
Ei se rannekoru ainakaan ainakaan pahaa ole tehnyt. Hyvälle tuulelle tulen kun sen näen.
20.10.2010 14:55
Tuohon kysymysmerkkiin vastaan kyllä.
Papeista lähtien ihan vain ihmisiä.
19.10.2010 19:14
Mulla on tapana kun systerin kanssa kierretään suomea käydä vanhoissa ja pienissä kirkoissa hengähtämässä. Se on aina sellaista kovaa menoa sen kanssa ja kirkoissa on oma tunnelmansa täällä maallakin.
Nythän tää haukaks meni kun välillä pitää henkistä kirjoittaa ja sitten taas mennä tuonne erotiikan puolelle :=))
Hyvin pysyy kaikki mukana.
19.10.2010 19:12
Jos niin antaa olla.
Mutta ei hitto, kyllä en anna periksi.
Kun mun mielestä siinä mun yhdessä työkaverissa on erotiikkaa ja kun se ohi menee ja hymyt toisillemme suodaan niin se on useammin kun kerran pelastanut mun päiväni.
Tässä vielä Junnua ja asiaa.
http://www.youtube.com/watch?v=gQNICToNNc4
19.10.2010 19:04
Olen toiminut vapaaehtoistöissä useammallakin kirkon saralla.
Eikä multa koskaan kysytty uskon perään.
Olin myös aikoinaan perustamassa näitä kirkon kahviloita joita tuli koko suomeen sinne ja tänne.
Siellä kävi ihan tavallisia ihmisiä kahvikupposen juomassa.
19.10.2010 18:55
Niimpä ja vedettäviä tai vedätettäviä on ihan liikaa.
Kun tää asia on loppujen isompi kun nyt näytetään, kaikki pyörii niinkun moni ketju nyt vaan yhden asian ympärillä.
Mutta saahan sinne sitten taas liittyä uudestaan.
19.10.2010 18:50
Täällä vaan viisaita keskustellaan miehissä, tulen ja sanon sanani minäkin.
Olen usein miettinyt kirkosta eroamista, mutta en tästä syystä kun nyt sieltä erotaan.
Mutta sitten taas tulee mieleen että seurakuntien työntekijät tekee paljon hyvää työtä.
Se aina välillä näissä keskusteluissa unohdetaan, tai ehkä sitä ei tiedetäkään.
19.10.2010 18:33
Sainpahan uuden loton, ja vielä Onnensanat arvan.
Kannatti se lottoreissu, on taas mahdollisuuksia :))
19.10.2010 17:53
En tykännyt enää edellisen nikkini ryvetyksistä.
Kai tällä hetken menee, vähän rauhallisemmin. Toivon.
19.10.2010 16:29
182 / 183