Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Erittäin hyvä ratkaisu, teit oikein. Kumpa moni muukin liittyisi Vapaa-ajattelijoihin.

"-Järjen puolesta uskontoja vastaan..."

Uskon vastakohta on järki!

"Aatteellisena järjestönä liitto tarkastelee uskontoa ja taikauskoa kriittisesti, ja pyrkii ajamaan uskonnottoman ja tieteellisen maailmankuvan niiden edelle."

Olen itsekin ollut monta vuotta sitä mieltä, että uskonnottomia potkitaan päähän sivistysvaltiossa nimeltä Suomi, joka ei ole ollenkaan sivistysvaltion mukaista. Itse näkisin että vain sekularismilla saataisi aikaiseksi tasavertainen maailma, joka ei todellakaan olisi uhka uskovaisien rituaaleille vaikka he sitä pelkäävätkin.

Suomen tulisi näyttää esimerkkiä kuinka sivistysvaltiossa toimitaan kuin tehdä se vain paperilla. Uskonto ei sivistä ihmistä ollenkaan. Kyllä tiedeaineet kouluissa sivistävät ihmistä eniten. Uskovaisellehan 1+2 = 12! :)

En ole itse vielä liittynyt Vapaa-ajattelijoihin vaan miellän sen niin että ilman liittymistä mihinkään voi kaikesta huolimatta puolustaa uskonnottomia ja auttaa omien kokemuksien pohjalta uskonvaisten uhriksi jääneitä ihmisiä!
  2. ...eikä helvetistä