Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei vapaa-ajattelijaksi tulla uskon puolesta. Vapaa-ajattelijaksi tullaa käyttämällä omaa järkeä, jota kovinkaan monella uskovaisella taida olla!
04.01.2012 11:43
Erittäin hyvä ratkaisu, teit oikein. Kumpa moni muukin liittyisi Vapaa-ajattelijoihin.
"-Järjen puolesta uskontoja vastaan..."
Uskon vastakohta on järki!
"Aatteellisena järjestönä liitto tarkastelee uskontoa ja taikauskoa kriittisesti, ja pyrkii ajamaan uskonnottoman ja tieteellisen maailmankuvan niiden edelle."
Olen itsekin ollut monta vuotta sitä mieltä, että uskonnottomia potkitaan päähän sivistysvaltiossa nimeltä Suomi, joka ei ole ollenkaan sivistysvaltion mukaista. Itse näkisin että vain sekularismilla saataisi aikaiseksi tasavertainen maailma, joka ei todellakaan olisi uhka uskovaisien rituaaleille vaikka he sitä pelkäävätkin.
Suomen tulisi näyttää esimerkkiä kuinka sivistysvaltiossa toimitaan kuin tehdä se vain paperilla. Uskonto ei sivistä ihmistä ollenkaan. Kyllä tiedeaineet kouluissa sivistävät ihmistä eniten. Uskovaisellehan 1+2 = 12! :)
En ole itse vielä liittynyt Vapaa-ajattelijoihin vaan miellän sen niin että ilman liittymistä mihinkään voi kaikesta huolimatta puolustaa uskonnottomia ja auttaa omien kokemuksien pohjalta uskonvaisten uhriksi jääneitä ihmisiä!
04.01.2012 11:42
En syytä kirkkoa siitä, että minua ahdistaa uskovaiset. Kirkko ei ole mitenkään siihen syypää, miten te haluatte painostaa ihmisiä teidän kelkkaanne. Minulle olisi ihan ok, jos uskovaiset eivät olisi mitään konservatiivisiä ääliöitä ja todellakin ottaisivat uskonnottomat ihmiset enemmän huomioon. Uskovaiset ovat narsisteja, jotka tahtovat levittää sitä sanaansa vaikka bussissa tai muilla julkisilla paikoilla ymmärtämättä ollenkaan, että siellä bussissa voi olla todellakin sellaisia ihmisiä, jotka eivät siitä heidän sanomastaan pidä. Ette tekään pidä siitä, että ihminen ryyppää bussissa. Paheksuisitte sitä välittömästi!? joten miettikää todellakin ensin kuin pidätte uskonsaarnojanne julkisilla paikoilla, jos kerran ryyppäminen julkisilla paikoillakin tulee ehdottomasti olla kielletty.
Bussi ei ole mikään kirkko!! Kirkossa saatte sitä uskontoanne harjoittaa, mutta ette bussissa...itse todellakin haluan että olisi sellainen paikka olemassa, jossa saisi olla täysin neutraalisin mielin! Seuraavan kerran kun kuulen jonkun toivottavan "siunattua joulua" niin silloin minunkin on oikeus vetäistä turpaan, joka on myöskin kiellettyä!!??
03.01.2012 14:50
Se on sinusta huutelua, koska kaikki eivät ole samaa mieltä kanssasi. Eikö se olekin ihmeellistä, että muiden ajatukset eivät todellakaan elä siellä raamatun ajassa?!?
03.01.2012 14:36
...eikä helvetistä
03.01.2012 14:32
Luonto ei ole todiste Jumalan olemassa olosta vaan se jos hän ilmestyy ja kaikki maapallon ihmiset näkevät hänet samalla kertaa! Muuten Jumalaa ei ole olemassa, koska sen olemassa olosta puuttuu todisteet!!
03.01.2012 14:31
ainakin pitää yrittää!
03.01.2012 14:28
Kuuleppa besserwesseri ...sinun kannattaisi pitää kitasi kiinni, jollei sinulla ole mitään ymmärrystä ihmisoikeuksien puolesta tai asiaan liittyvää kommenttia.
TV7 on roska kanava ja roskat kuuluu siivota!
03.01.2012 14:20
Olen Suomen kansalainen ja minulla on sen verran oikeutta vaikuttaa asioihin!! Ei ole sinullakaan valtaa pitää täällä Suomessa uskontoasi yllä, joka myrkyttää ihmisten mielen!!
03.01.2012 14:18
Mitä täällä sitten soitat poskeasi, jollet kuulu mihinkään uskonyhteisöön? Samaa kysytään aina minultakin!!
03.01.2012 14:09
Maailmankaikkeus ei voi olla uskontojen kanssa missään tekemisissä! Alkuräjähdys on todennäköisempää kuin se että olisimme Jumalan luomia. Eli luomiskertomus on täyttä satua!
ajatellaan nyt vaikka maailmankaikkeutta siinä määrin, jossa ajateltaisi kaiken syntyneen luomiskertomuksen mukaan. Maapallon on väitetty alunperin olleen litteä ja maailmankaikkeuden kerrottu olevan maankeskeinen, jotka on jälkeen päin kumottu, joka kertoo paljon siitä ettei kysymyksessä voi olla Jumalan sanaa. Maan ja taivaan on kerrottu luoneen Jumala. Maan hän on siis luonnut raamatun mukaan, mutta Raamattu ei kerro kuka on luonnut muut aurinkokunnan planetat eli ne on pitänyt syntyä tyhjästä tai sitä mahdollisuutta ei voi pois sulkea, mutta näin ollen Jumala ei niitä ole ainakaan luonnut. Toisin sanoen en ymmärrä sitä, miten maapallo voisi olla jokin poikkeus siinä suhteessa, ettei maapallo olisi voinut syntyä tyhjästä mikäli nämä muut planeetat ovat syntyneet tyhjästä (niistä ei kerrota Raamatussa mitään)!
Lisäksi jumalan olisi pitänyt luoda jokin toinen jumala, jos luomiskertomus pitäisi paikkansa.
Evoluutio ei myöskään ole Jumalan kanssa missään tekemisissä.
03.01.2012 14:09
On hyvä, että kirkolla on vain yhdenmukainen linja Raamatun käsitteissä, eikä kuuntele konservatiivisten ihmisten hiusten halkomisia. Jos kirkko alkaisi kuuntelemaan konservatiivisten/kiihkouskovaisten ihmisten tulkintaa Raamatusta niin siitä ei todellakaan rakentuisi yhdenmukaista kuvaa...vaan tällöin olisi mahdollisuus että tulkinnat eivät sopisikaan kaikille ja siihen ei kirkko halua mennä kun ev.lut. -kirkossa on kysymys kuitenkin erilaisten ihmisten kirkosta eikä mistään uskonlahkosta, jossa kaikkien tulee ajatella samoin hyvin konservatiivisellä ajatusmaailmalla ja olla lähes samanlainen.
Raamatusta on yhtä monta tulkintaa kuin on uskovaisiakin, jota pidän pahana asiana! Jos fysiikan laista olisi erilaisia tulkintoja, niin tulokset alkaisivat vaihtelemaan ja tärkeintä laskutoimituksista on saada oikea tulos, joita on vain yksi ja muut ovat vääriä!!
Aikoinaan ihmettelin peruskoulussa, miten koulun uskonnon oppikirjasta on voitu saada yhdenmukainen kertomus kun ne tulkinnat ovat välillä niitä juupas-eipäs -tulkintoja!
03.01.2012 13:50
Ruotsi on sentään sivistysvaltio. Suomesta ei voida aina sanoa samaa! Siellä on sallittu jo neutraaliavioliitto, mutta täällä kuunnellaan vain sivistämättömiä konservatiiviuskovaisia ja heidän pilkkaamisia. Tuskinpa ne konservatiivit edes kävisivät homohäissä tai olisivat muuten vain läsnä homohäissä, joten ei se konkreettisesti heitä kuitenkaan häiritsisi...mutta kun se Raamattu vaan sanoo sitä sun tätä jne.!! Täytyy kysyä, että elääkö Raamattu ajassa. Silloin ihminen kulki räteissä nyt on sentään vaatteet. Vaatteiden käyttökin luulisi olevan kiellettyä, puhumattakaan autolla ajeleminen tai telkkarin katsominen jne., jos sitä Raamattua tulisi noudattaa, koska niistä ei ole mitään mainintaa Raamatussa. Ne, jotka sitä sanovat noudattavansa, eivät noudata Raamattua kokonaisvaltaisesti vaan sieltä sun täältä ottavat elämäänsä niitä kohtia, joita noudattavat, jotka sattuvat vain olemaan mieleen ja omien etujen mukaisia.
03.01.2012 13:37
Jumalan ei ole todistettu sanovan mitään koska ei ole olemassakaan, mutta pastori on sentään olemassa!
P.S! Raamattu ei todista Raamatun puolesta eikä vastaan!
03.01.2012 13:25
Juuri tätä tarkoitan tulkitsemisella...kahta samaa ei ole! :)
03.01.2012 13:23
Kanava, joka tulisi lakkauttaa tai siirtää maksulliseksi!!
03.01.2012 13:21
Ainut tuomio jonka ihminen voi saada on valtiovallan antama tuomio, jonka pitäisi tulla jo Raamatun peräisestä uskottelusta ihmisille. Se on kyllä täysin ihmeellistä että teidän kadotus puheenne sallitaan vielä nykypäivän Suomessa (sen homoillankin jälkeen). Se kertoo paljon tämän maan epäsivistyksen tasosta, jossa saa harjoittaa rajoittamattomasti uskontoaan ilman että siihen puututaan millään tavoin. Se saattaa tulevaisuudessa tarkoittaa vain lisää Breivikin kaltaisten tyyppien joukkomurhaamisia ja -teloituksia. Uskonnot tulisi tästä maasta tuomita, mikäli ne menevät liian pitkälle "sanasta sanaan" Raamatun lukemiseen, omien uskonlahkojensa perustamisiin ja Raamatun erilaisiin tulkitsemisiin!!
Sallin vain ev.lut. -kirkon Raamatun tulkitsemisen ja muut Raamatun tulkinnat tulisi tuomita!! Kirkon omalla Raamatun tulkinnalla ei syrjitä ketään ja siitä on tässä suurelta osin kysymys!!
03.01.2012 13:18
Kyllä voi kun ei kerran usko tuomioonkaan! :)
03.01.2012 13:08
"Siksi koska, kirkko ei julista RAAMATUN OPPIA !"
Ei riitä miksikään syyksi!! Raamatun oppia harjoittajat pitäisi laittaa nykyisin telkien taakse!! Helluntaiseurakunnat ja muut sen kaltaiset uskonlahkot tulisi lakkauttaa!!
03.01.2012 13:05
Itse toivon todellakin toivon, että homovastustajat joutuisivat vapausrangaistukseen, jotta tietäisivät mistä puhuvat. Ne vihapuheet eivät muuten lopu! Vanhatestamentin aikaan ihmiset pitivät tuota älyttömän oikeana, että jotakin uhkataan iankaikkiseen kadotukseen, mutta nykyisin nuo sanat tulisi valtiovallan tuomita.
Vihapuheet tulisi koskea myöskin homojen pilkkaajia ja nationalisteja, eikä vain homojen puolustajia tai soinivastaisija.
Oletko nyt täysin varma, ettet joudu itse sinne kadotukseen puheistasi? Sehän on vain uskovaisten juttu ja valinta, koska moisiin uskovat! Itse kumminkin luulen, että kaltaistasi vanhaa ukkoa odottaa vielä suuri itku ja hampaiden kiristys!
03.01.2012 13:02
704 / 815