Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Laitan lapseni ns. "kotikouluun", jossa opetetaan uskonnon tilalla elämänkatsomustietoa tai ollaan opettamatta mitään siihen liittyvää -kaikesta paras vaihtoehto. Se saa maksaa, mitä hyvänsä kunhan minun lapseni ei tarvitse laulaa ainuttakaan virttä koulua käydessään tai osallistua mihinkään uskonnollisiin tilaisuuksiin. Se on sitten täysin sama, mitä minun lapseni tekee sitten 18-vuotiaana. Hänelle ei aseteta porttikieltoa, vaikka olisi liittynyt Jehoviin kuten tehtäisi joidenkin kiihkokristittyjen perheissä, jos lapsi kääntyisi Jehoviin! Tällöin luotan siihen, että ihminen osaa kyseenalaistaa tai päättää asioistaan.
On se kumma että tässä maassa on erikseen kristillisiä kouluja, mutta ei uskonnottomien lapsille tarkoitettuja kouluja! Tarpeeksi uskonnottomia ei ole nämä nykyiset peruskoulut, koska siellä on kaikenlaisia hartauksia, ruokarukouksia ja kaikenlaisia virsiäkin tulee lasten laulaa jne. kysymättä ensin lasten vanhemmilta lupaa.
02.01.2012 18:15
Se kaikki mitä ihmisille kerrotaan helvetistä on vain kuvitelmaa, eikä mikään ole totta. Mitähän nyt mahdoitkaan noilla säälittävillä Raamatun kohdillasi todistaa? Helvettiä ei todisteta Raamatun kohdilla sen enempää kuin sitä että Jumala olisi olemassa tai Jeesusta olisi ollut joskus olemassa. Niistä ei ole mitään konkreettista tietoa, eikä niistä mainita kuin Raamatussa ja se kirja on alusta loppuun satua ja harhaanjohdattavaa! Eikä ole todisteta taivaasta kuten Raamatussa sanotaan. Taivas on minulle vain määrityksenä ilmakehää ja ulkoavaruuden välinen tila, joka on väriltään sininen auringon säteilystä johtuen. Sinne en halua missään nimessä mennä siis ilmakehän ja ulkoavaruuden väliseen tilaan, koska siellä on taas kylmä (kylmyyskin aiheuttaa ihmiselle kärsimystä -olet varmasti tuntenut vilunväristyksiä)....paras paikka ihmisellä on kuoleman jälkeen tuolla mullan alla maatessa maan matosten kanssa, usko minua!! Siellä sielusikin lepää!
02.01.2012 18:03
"Itseäni ei kiinnosta milloin kaupat ovat kiinni mutta kyllä palvelualojen työntekijätkin ansaitsevat joskus pitää lomaa."
Eikö niillä ole ollenkaan vuosilomaa?
02.01.2012 17:48
"Aulis Pitkälä ja opetushallituksen puheenjohtaja Sari Sarkomaa ovat lehtihaastatteluissa tuoneet esiin, että koulun yhteisissä juhlissa voidaan laulaa (esimerkiksi) perinteinen "Enkeli taivaan..." ja "Suvivirsi"."
Ei voida siinä koulussa, jonne lapseni menee!!!
02.01.2012 17:28
Ne eivät ole stereotypioita vaan konkreettisia kokemuksia teistä idiootti uskovaisista, jotka vaarannatte muidenkin elämän ja minun tulisi rauhoittua. Opette itse faktasi ja se on faktaa että Raamattu on fiktiota!!! IDIOOTTI!!
02.01.2012 17:27
Totuushan on se ettet tajua mistään mitään! Koitat väkisin tuoda niitä ylimielisen ihmisen ajatelmia.
Tapa ittes...se on paras tekosi mitä voit muille tehdä!!
USKOVAINEN EI OLE KOSKAAN OIKEASSA!!!! PSYKOOSIA SAIRASTAVA, JOKA EI KYKENE ELÄMÄÄN MUUTA KUIN MUNA RAAMATUN VÄLISSÄ!!!
02.01.2012 17:25
tunnut olevan se sama ylimielinen ihminen, joka käy jokaisen poikkipuoleisen asian esittäneen ihmisen kraiveleihin kiinni. Olet vain itsesi mielestä oikeassa ja muiden mielestä täysin hakoteillä. Kuvastaa hieman siltä, ettei sinulla ole käsitystäkään ihmisistä tai ylipäätänsäkään tietoa. Leukit jollakin vappulakillasi ja yliopiston teologin väitöskirjoillasi...!! :)
Alennat kuitenkin muidenkin yliopistossa opiskelleiden maineen ja niiden joilla on vappulakki!!
Taidat kuvitella olevasi jumalasikin yläpuolella!! Eikö siinä juuri täyty kohdaltasi ne psykoosin diagnoositkin?
02.01.2012 17:18
Yhdysvaltalaista mallia täällä on ehdotettu ja kannatettukin. Sinä olet jäänyt pahasti yksin noilla uskonnottomia päähän potkimisillasi...natsi!! :)
"Mitään perustetta kannallasi et osaa lausua, kunhan huutelet hämmennyksissäsi."
Vain sinulle ei riitä perusteluksi maailman muuttuminen ajassa ja se että yhdysvalloissakin on sekulaarinen joulu!! Suomihan nuolee jatkuvasti yhdysvaltalaisia, mutta kyllä mä ihmettelen että sekularismi on ainut, joka ei tartu millään!!
02.01.2012 17:10
Miksi ateistin pitäisi mennä jouluisin joulukirkkoon? Kai säkin mielelläsi käyt moskeijassa?
02.01.2012 17:02
Jotenkin alkaa tuntumaan siltä että olet ylimielinen ihminen ja jopa Jumalaasikin yläpuolella!
02.01.2012 16:50
Iankaikkinen elämä tarkoittaa ainakin minulle ja monelle muullekin ateistille se tarkoittaisi samaa kuin orjuus, eikä samaa kuin "paratiisi", jota toivon mukaan ei ole olemassa kuten te toitotatte!! Ennemmin menen sitten vaikka sinne helvettiin kuin alkaisin uskomaan joihinkin turhanpäiväisiin asioihin, mitä kristinuskokin nimenomaan on!
Miksi te ette anna minun mennä sinne helvettiin? Miksi minulta vaaditaan jotakin pelastusta? Eikö se ole lopulta täysin sama, onko orjana helvetissä vai taivaassa kun ainut varma on lopulta vain kuolema? Kumpikaan käsityksenä ei poista sitä orjuutta -helvetti/kadotus tai taivas! Itseäni ainakin hämmästyttää se kuinka paljon uskovainen pitää sitä asiaa varmana, kun ei ole kummassakaan päässyt vierailemaan eikä kukaan ole muuta kuin uskovaisen omassa päässä käynyt sieltä vierailulla. Siitä varmaan lukisi lehdessäkin, jos se olisi mahdollista: "miehen iso-isoäiti kävi kertomassa suurelle joukolle, millaista on olla kuollut ja taivaassa". :) Painotan tuota suurta joukkoa silloin kun jotakin pitäisi koittaa ihmisille todistaa!
Sielua ei ole ilman ruumista, mikäli ruumista ei ole ilman sielua joten ei sielu mihinkään erkane ruumiista. Ruumis jää kuitenkin sinne hautaan (se on todistettu totuus kun haudoista on kaivettu esiin ihmisen jäänteitä), joten totuus sielustakin taitaa jäädä sinne maan multiin!!
02.01.2012 16:49
Teistä uskovaisistahan ei elämässä ole mitään sisältöä niillä ihmisillä, jollei he usko Jumalaan? Se on todella hyvin säälittävää kun te ajattelette siten ilman minkäänlaisia perusteita! Elämässä on muutakin kuin teidän uskontonne tai uskonnot yleensäkin. Esimerkiksi seksi tai eläminen yleensä on monelle onneksi tärkeempi kuin uskonto ja minusta teidän ei tule siihen sekaantua yhtään, mitä kukin tekee makuuhuoneessaan ja makuuhuoneen ulkopuolella ja kenen kanssa! Kun nämä homokeskustelut on joskus sitten käyty läpi loppuun asti niin seuraavaksi sotkeennutte mitä ilmeisemmin avoliitossa eläneisiin ja kiellätte avoparien yhdessä asumiset.
Ateisteilla ei ole mielenterveysongelmia, koska eivät usko ja usko on se ainut paska, joka tekee ihmisestä sekopään halusi hän sitä tai ei! Mielenterveysongelmia on niillä, jotka eivät suvaitse muita ihmisiä kuin ne jotka uskovat!
Tähän liittyen eräs entinen työkaverini on vähän väliä sairaslomalla, kun työkaverit eivät hyväksy hänen juttujansa evoluution kieltämisestä. Hänellä lähin työkaveri vaihtuu tiheämmin kuin nenäliina. Hän yrittää saada jokaisen lähimmän työkaverinsa uskomaan Jeesukseen tms. Työpaikkana ei ole mikään uskonyhteisö vaan valtion laitos, joten en todellakaan hyväksy hänen käännytysleikkiään. Muistutan myöskin siitä, että eniten hän kiusaa tässä itseään kun on pitkiäkin aikoja mielenterveysongelmiensa vuoksi pois töistä. Hän ottaa kohteekseen aina sen lähimmän työkaverinsa. Ketään ei halua olla hänen seurassaan kun häneltä saattaa kuulua heti näitä uskonjulistuksia. Tietojeni mukaan hän on ollut pois työelämästä 1,5 vuotta, eikä taida enää koskaan päästä ainakaan sinne töihin!
Te ette ymmärrä mitään järkipuhetta, mutta eikös uskon vastakohta ole juuri järki!!
Usko ei eheytä eikä paranna vaan tuottaa ihmisille pahoinvointisuutta ja se nähdään joka puolella ihmisten vanhakantasissa asenteissa, joita en voi vähintään oksentamatta katsoa. Uskovaiset koittivat Räsäsen avulla kovasti eheyttää homoja heteroiksi, mutta kuinkas ollakaan Räsänen sai vain paskaa niskaansa ja eheytyksistä veisattiin viis, joka kertoo siitä että on ihmisiä jotka puolustavat itseään tai toisiaan kaikelta uskovaisten pyrkimyksiltä ja se on äärettömän hyvä asia, ettei kaikki ole aivojansa narikkaan heittäneet uskovaisten tavoin. Kyllähän yhdysvalloissa koitettiin eheyttää muslimejakin "polta koraani päivässä" -kamppanjalla. Mitä tapahtuisikaan jos täällä Suomessa Raamattuja alettaisi viemään yhtä julkisesti nuotiotulelle...varmaankin muutama uskovainen siitä vain kiljahtaisi ja tekisi rikosilmoituksen, kuten se liikenneopettajakin Tervosta kun heitteli Raamattu studiossa. Missä ovatkaan ne tosiuskovaiset? Ne ovat medialta pimennossa, jotka eivät tiedä elämän menosta mitään, koska telkkarin katsominen ja tietäminen jostakin muusta kuin Raamatusta on syntiä!
Uskovainen söisi varmaan kilo paskaa päivässä, jos se mainittaisi raamatussa ohjeena, eikä kyseenalaistaisi sitä kun kerran sellainen mainittaisi raamatussa!!
Todellakin jumalaa ei ole olemassa ja sitä koitan saada teidän tyhjään kaaliin vaikka miten päin hyvänsä. Minä en salli, että täällä Suomessa kristinusko tai mikään muukaan uskonto saa ylivaltaa. Tällöin ihmisistä tulee diktaattoreita, jotka eivät kunnioita sitä kaikkein korkeinta mitä ihmisellä on eli ihmisarvoa ja tasavertaisuutta. Onneksi uskonnot ovat sivistysvaltioissa hyvin aliarvostettuja ja monelle ihmiselle uskonnon tilalle on tullut tiede!
Uskonto kuuluu aikaan, jolloin tiedettä ei ollut vielä keskittykään...eikä nykypäivään. On todella säälittävää, että joillekin ihmisille uskonto on omaa elämääkin tärkeämpi asia. Kaikkein säälittävin on tiedemies, joka uskoo jumalaan!! Itse ainakin kyseenalaistan sellaisen tiedemieheksi!
02.01.2012 16:28
Mikäli sulta puuttuisi puurolautaselta lusikka niin se tarkoittaisi tällöin sinusta samaa kuin sä kieltäisit lusikat, vai?
02.01.2012 15:43
Ethän sinä niillä lainatuilla aivoillasi kykene mitään kyseenalaistamaankaan...hanki jostakin omat aivot, joilla voit alkaa ajattelemaan asioita paremmin!
02.01.2012 15:40
Kumpa sinullakin olisi omat aivot eikä vain lainatut, joilla voisit ajatella itse niin tällöin voisit kyseenalaistaa ne joulupatakeräykset ja maitokauppojen kiinni olemiset juhlapyhisin. Minä en niitä ymmärrä, kun kerran satun käyttämään omia aivojani toisin kuin eräät, joilla niitä ei ole ja puoltavat maassamme edelleenkin antisekularismia!!
Omien aivojen puute = uskominen Jumalaan
Jumalauskon puute = ateismi
Suhteilla olet tainnut päästä ylioppilaaksi ja hankkinut yliopistotason koulutuksen. Mitään muuta selitystä en siitä ymmärrä kun käytän omia aivojani! Aivoilleni uskovaisen peruskoulun suorittaminen on täysin vierasta, miten se voikaan olla mahdollista kun siellä käsitellään tulivuoren purkaukset, evoluutiot, gravitaatiovoimat, todennäköisyyslaskennat yms., jotka ovat teille vastenmielisiä tai teiltä kiellettyjä!
Uskonto on ainut mikä ei tulisi olla keneltäkään kielletty ja sen tulisi olla teistä ainut oppiaine, jota peruskoulussa tulisi opettaa!!!
02.01.2012 15:38
Uskonto pienentää aivojen kapasiteettia! Onhan se todettu, että uskonnoton ihminen on uskovaa ihmistä älykkäämpi ehkä siksi, koska uskova ei halua kerätä tietoa yhtä laajamittaisesti kuin uskonnoton. Uskovainen selailee ja lukee mieluusti vain Raamattua kun uskonnoton koittaa välttää visusti Raamattua ja muita vastaavanlaisia kirjoja, mutta muutoin selailee ja lukee mieluusti muuta kirjallisuutta.
Kuinkahan monta kysymystä tietovisassa (esim. Trivial Pursuit) kysytään Raamatusta ja kuinka monta kysymystä muusta kirjallisuudesta? Itse en tietäisi mitään, jos Trivial Pursuitissa kysyttäisi Kauniit ja Rohkeista tai Salatut Elämistä (vertailupohjana käytän Raamattua). Samoin käy Raamatunkin suhteen. Tietovisassa suhde 1/1000 kysymystä voisi sisältää Raamatusta jotakin, mutta muusta kirjallisuudesta suhde saattaisi olla 999/1000. Se tieto ei siis sivistä ketään ihmistä, tietääkö jotakin Raamatusta vaan se että tietääkö jotakin muusta kirjallisuudesta ja asioista.
Uskovaisellehan laskutoimitus 1+2 = 12? :)
02.01.2012 15:05
"Ateistit yrittävät saada uskovaiset ihan oikeasti ajattelemaan"
Kumpa uskovaisilla olisi omat aivot, jolla ajattelisivat (tuntuu olevan sahajauhoa täynnä aivojen tilalla). Todella haasteellinen tehtävä, kun toivoo uskovaisillekin terveyttä elämäänsä!!
Aivot on tarkoitettu käyttämistä varten ei lahjoittamista varten esimerkiksi Jumalallenne!! Mitä ilmeisesti jokainen joka uskoo Jumalaan on lahjoittanut aivonsa pois!! Kuvittelevat että Jumala ohjaa heidän elämäänsä vähän kuin peliohjaimella, jolloin ei ole tarvetta omien aivojensa käytölle.
Uskovainen mies leikkaisi vaikka oman peniksensä juuresta poikki, jos tarpeeksi uskoisi. eikö uskominen ole jo vaaraksi ko. ihmiselle? Kyllä sitä kuulee ihminen kaikenlaisia ääniä kun vain suostuu uskomaan Jumalaan! Sitähän ei pitäisi kutsua psykoosiksi ollenkaan?!? Peniksensä leikkaamiseen oli perustellut syyt...Jumala käski!! :D
02.01.2012 14:41
"Kyllä ateistitkin uskovat, koska Jumala on heidät luonut."
Jumala ei olisi luonnut ateisteja, jos olisi luonnut ihmisen! eräs todiste siitä ettei Jumalaa ole ollut olemassa!
Ateistit eivät usko Jumalaan! Sellainen ei ole ateisti, joka uskoo Jumalaan!
"Siksi he viihtyvät täällä keskustelupalstallakin niin hyvin. "
Kyse meidän viihtymiseen täällä on täysin vastakohtainen sille, mitä itse kuvittelet. kyse ei ole siitä että ateisti uskoisi Jumalaan! Minua ainakin kiinnostaa tietää, miten joku voi uskoa johonkin olemassa olemattomaan ja sellaiseen jota ei ole mitenkään todistettu olevan olemassa.
Lisäksi puolustan homoja ja homojen oikeuksia olematta kuitenkaan itse homoseksuaali.
Olen niin kauan täällä, kunnes kristityt luopuvat uskonnostaan ja polttavat Raamattunsa, kuten usuttavat muslimejakin polttamaan koraaninsa!!
02.01.2012 14:32
Uskovaisilla on jokin vaikeus ymmärtää sitä, miten ihminen kykenee elämään ilman uskontoa ja miten saa siitä johtuneen "tyhjiön" täytetyksi. Itse taas en ymmärrä sitä, että ihminen ylipäätänsä uskoo johonkin ja kyllähän sitä varmasti muitakin harrastuksia on kuin ne uskovaisille tyypilliset Raamattupiirit? Uskovaiset ovat huolissaan muiden elämästä, kun niiden muiden ihmisten elämään ei kuulu mikään uskonto ja puuttuvat näin ollen näiden ihmisten elämään.
Olen monesti todennut, että jotkin uskovaiset ovat tuputtaneet ratkaisuksi esimerkiksi minun joulun viettooni, että mene kirkkoon eli haluavat kääntää asian täysin toiseen suuntaan. Miksi he eivät luovu joulusta vaan minun pitäisi mennä kirkkoon ja lähes alistua heidän tahtoonsa!? Ennemmin palan sitten vaikka helvetissä!!
02.01.2012 14:23
"Minkälainen todiste sinulle kelpaa? Mitkä kriteerit sinulla todisteille on?"
Konkreettinen havainto voisi aivan hyvin riittää!! Ihmisellä on 5 aistia ja tärkein havaitsemiseen on näkö. Tässä on turha alkaa tekemään vertausta, miten sokea voi havaita sellaisen mikä ei ole olemassa, mikä liittyisi johonkin Jumalaan. Sitten sokean pitää turvautua kuulo-, haju- ja tuntoaistiin ja tuskin silloinkaan vielä uskoo Jumalaan, jos näkönsä menettämistä ennen on ollut ateisti. vaikka mulla olisi enää jäljellä makuaisti niin en siltikään uskoisi maistaneeni Jumalaa. :)
"Raamattu opettaa, että miehen tulee rakastaa vaimoaan. "
harvallapa uskovaisella miehellä siihen pelkkää rakkautta sisältyy, kun väkivaltaisesti kohtelee vaimoonsa.
"Niin ja lukiosta ja yliopistosta."
Eikö luonnontietteet tuntuneet vastenmielisiltä? Olet väärä henkilö täyttämään tieteellisen koulutuksen meriitit, mikäli uskot jumalaan! Lisäksi pilkkaat tieteellisiä faktoja ja tieteellisesti koulutettuja henkilöitä ja itse olet vielä yliopistotason koulutuksen saanut henkilö....eikö sinun kannattaisi jo HÄVETÄ!!!
"Meistä kahdesta lienen minä paremmin selvillä tieteen metodista. Ainakaan sinä et vaikuta soveltavan sitä missään. Toiseksi, hengitä nyt ihmeessä vähän. Pian piiskaat itsesi samanlaiseen raivoon, kuin vihatessasi patojen väärinkäyttöä :-P"
Edelleenkin sinä et tiedä hengityksestä mitään, koska sitä ei määritetä Raamatussa, jos se lukisi siellä niin hengittäminenkin olisi jokin pakko, eikä kuollutkaan saisi olla hengittämättä! Ja toiseksi...minusta olet väärä henkilö sanomaan ihmisoikeuksista mitään, koska pidät ihmisoikeuksia vääränä lähtökohtana ihmisten hyvinvoinnin suhteen jos ei ole uskovainen. Sinä toivot, että uskovaisilla ja kirkolla olisi tässä valtiossa erityisoikeuksia suhteessa uskonnottomiin. Onko se demokratian mukaista?
Puollan sitä, että joulukuun nimi muutettaisi talvikuuksi ja Suomessa ei olisi joulua tai ylipäätänsä juhlapyhiä ollenkaan vaan ihmiset olisivat töissä ja eläisivät kuin ei mitään juhlapyhiä olisikaan. Ihmisen tulee ansaita vapaansa työnteolla eikä keinotella joululla tai juhannuksella saaden ylimääräisiä vapaita (Suomi ei tulisi olla kristillinen maa). Vaikka en ole mikään porvari, niin minusta on täysin älytöntä että Suomen laissa määritellään arkipyhäkorvauksesta jotakin. Ihmisen kuuluu saada rahansa pääsääntöisesti työnteosta tai loma-ajastaan vain silloin mikäli on sen ansainnut työnteollaan (=vuosiloma)! Sairauslomat on poikkeus, mutta silloinkin siihen vaaditaan tieteellistä näyttöä eli lääkärin todistaminen siitä, että kyseinen henkilö on ihan oikeasti työkyvytön tietyn määrämittaisen ajan!!
"Googlaa, niin opit."
Edelleenkin kristitty mies hakkaa vaimoansa monesti vyön solkipäällä, joten se ei siitä toiseksi muutu!
Nietzsche oli kaikesta huolimatta oikeassa siinä, että "kristinusko on maailman syöpä". Haluaisin kuulla sinulta siihen perustelut, mikäli se ei sitä ole!
t: lomansa ansainnut työnteollaan
02.01.2012 14:10
706 / 815