Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Vuonna 2007 tehdyssä kansainvälisessä kyselyssä Suomessa 28 prosenttia vastanneista sanoi, ettei usko jumalan olemassaoloon"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa#Uskonnottomien_m.C3.A4.C3.A4r.C3.A4
26.12.2011 16:22
Luettele ne kaikki yhteiskunnat, joissa on lähdetty kokeilemaan Mirkan ehdotusta. Sekulaarisissa valtioissa ei uskontoja olla kriminalisoitu jos niikseen luulet vaan se on teidän uskovaisen oma ennakkokäsitys ihannevaltionne vastakohdasta. Sekulaarisissa valtioissa ei ole kielletty uskovaisia uskomasta, joten mikään sekulaarinen valtio ei ole samalla ns. antiteistinen valtio.
26.12.2011 16:18
Kyse ei ole ennakoimisesta vaan ihmisoikeuksista, jollet ole ymmärtänyt. Uskonnollisillakin on oikeuksia viettää joulunsa, miksi uskonnottomille pitäisi tällöin olla kaikki ovet kiinni paitsi se ainut ovi jolla uskonnoton ei tee mitään eli kirkon ovi!
Jos kirkon ovetkin olisivat kiinni jouluisin, niin ymmärtäisivätkö uskovaiset sitten mistä tässä on kysymys uskonnottomienkin kohdalla?!?
26.12.2011 16:12
Naisen paikka kristinuskossa on kotona hellan ja nyrkin välissä. Kristinusko sortaa naista ja naiselle ei anneta mitään arvoa. Naisen tulee olla raiskaajan uhrina ja jos nainen tulee raskaaksi uhrina ollessaan niin eräiden kristittyjen mukaan nainen ei saa tehdä aborttia, joka minua miehenä pistää vihaksi.
Itse kauhistelen sitä vanhaa käsitystä, että naisen paikka on kotona hoitamassa lapsia ja siivomassa. Nykyisin se ei vain enää toimi, sillä elintaso nousee jatkuvasti ja perheen elättämiseen tarvitaan muutakin kuin miehen lompakkoa. Raamatulliset käsitykset eivät elä ajassa ja nimenomaa aika muuttaa ihmisten erilaisia tarpeita ja elämäntapoja.
Hämmästyttää vain ne uskovaiset, jotka elävät näin konservatiivisella ajattelumallilla, mutta hankkivat itselleen esim. uusimman markkinoilla olleen auton. Eikö se ole hieman ristiriitaista, jos kaikessa muussa vaalitaan kunnon vanhanajan mukaisia periaatteita. Mielestäni sellaisten ihmisten pitäisi tulla toimeen hevoskärryillä, jotka eivät hyväksy esim. naisten tasavertaisuutta mutta havittelevat kumminkin uuden auton ostoa.
26.12.2011 13:53
Jotkut ovat juuttuneet taas selailemaan liikaa sitä Raamattuaan, joka vaikuttaa heidän älykkyyteen ottamaan selvää tieteellisesti jo tutkituista asioista. Mikäli ihminen haluaa sivistää itseään ja tulla älykkäämmäksi kuin mitä on, hänen tulee irrottautua Raamatusta ja uskostaan. Vain usko estää ihmiseltä tiedonjanon!
"He sulkevat korvansa kaikelta muulta kuin omalta pieneltä maailmaltaan."
Ei, näin toimivat vain uskovaiset, eikä ateisti. Onko kaikki muu maailma sinun käsityksessäsi vain se mikä lukee Raamatussa?
26.12.2011 13:34
Uskovaisten tauti psykoosi unohtui luettelosta.
26.12.2011 13:23
Oisko boxerblock pitänyt esittää Raamatun kohdilla asian, niin tällöin sä olisit jaksanut sen ehkä lukeakin?! :)
26.12.2011 13:22
"Mutta ehkä ette tunne kristinuskoa, ja siksi ammutte harhaan. "
Itse en puhu ateistina vain kristinuskosta vaan kaikista muistakin uskonnoista yleensä ottaen (vastustan kaikkia uskontoja eli ne ovat minulle aivan samoja). Kristinusko ei ole mikään poikkeus, jolla ei olisi saatu pahaa aikaiseksi. Minua kuvottaa, kun kristitty haukkuu muslimeja mutta ei koe ollenkaan kristinuskossa mitään pahaa, koska ei kykene näkemään uskontonsa taakse vaan käsittelee vain ne Raamatun esittämät hyvät asiat ja jättää käsittelemättä ne pahat asiat.
Joku uskovainen on minulle sanonut, että minä en ymmärrä/tunne Raamatun kokonaisuutta. Kerroppa minulle, miten uskovainen voi tuntea Raamatun kokonaisuuden jos ottaa Raamatusta vain ne hyvät kohdat (tai joista on itseleen etua) ja jättää väliin ne pahat kohdat. Minä en hahmota tässä sitä uskovaisen "kokonaisuuden" käsitystä Raamatusta, mutta uskovainen vaatii kuitenkin sitä muilta!
26.12.2011 13:19
Lähetystyön tukeminen tarkoittaa samaa kuin tukisi uskontojen levinnäisyyttä, joka on vuosisatojen saatossa levinnyt jo aivan tarpeeksi ja kohtuuttomasti!
Miksi lähetystyössä ei voida käyttää luonnontieteitä tai vapaa-ajattelijoiden ideologiaa vaan jotakin uskontoa, joka tekee yksistään ihmisestä sivistymättömän vailla omaa järjen käyttöä ja tietoisuutta todellisuudesta.
Koskaan en ole kirkossa käydessäni antanut kolehtia, joka todellisuudessa menisi vain välikäsien kautta rikkaiden taskuun eikä sinne minne sen kuuluisi mennä sellaisenaan esim. Afrikan nälkäänäkevien auttamiseksi.
26.12.2011 12:56
"Amatööriateisti levittää uskoaan pikemmin vihasta uskonnollista sortoa kohtaan kuin rakkaudestaan olemattomia Jumalia kohtaan. "
Minulla ei ole uskoa Jumalia kohtaan, mutta vahvaa näyttöä eli tietoa siitä ettei sellaisia ole olemassakaan. vahvan näytön perustelen havaintoihini, jonka perusteella teen ratkaisuni elämässäni mitä pidän oikeana ja mitä vääränä. Uskolla ei ole ollut koskaan todistearvoa, mutta tiedolla sitäkin enemmän.
26.12.2011 12:45
Mitä järkeä asevelvollisuutta on ylläpitää, mikäli muutama ryhmittymä hakee vapautuksen koko asevelvollisuudesta? Näin ollen järjestelmä ei toimi, jos siinä annetaan tiettyjä erityisoikeuksia tietyille tahoille..jehovien lisäksi ahvenanmaalaiset!
Hämmästyttää, ettei Jehovatodistajat ole valmiita suorittamaan siviilipalvelusta, mutta kaikesta huolimatta eivät vaadi verojen maksamatta jättämistä. Veroja Jehovatkin maksavat ja näin ollen suuri osa siitäkin rahasta menee leikkausten jälkeenkin Puolustusvoimien käyttöön ja kaikkeen muuhun asevelvollisuuteen liittyvään.
jehovat ovat itsekeskeisiä, kunhan heidän ei tarvitse suorittaa asevelvollisuutta mutta eivät kuitenkaan halua romuttaa asevelvollisuusjärjestelmää, koska toivovat kuitenkin että muut suorittaisivat sen heidän puolestaan!!
Olen samaa mieltä...asevelvollisuus on aikansa elänyt, mutta niin kauan kuin sellainen on niin sen tulisi koskea myöskin jehovia ja ahvenanmaalaisia !!
26.12.2011 12:39
Amatööriateistinko vastakohta on amatööripappi?
25.12.2011 13:36
Jumalanpalvelukset nyt pitäisi siirtää sinne tv7:lle, jota uskovaiset muutenkin katsovat tai kieltää kokonaan Jumalapalveluksien tv-lähetykset. Jollei uskovainen jaksa kirkkoon mennä niin olkoot Jumalanpalveluksia näkemättä.
Minäkin tahtoisin, että jollekin toiselle yle-kanavalle sunnuntaisin samaan aikaan Jussi K. Niemelä Vapaa-ajattelijoista pitäisi sen Jumalanpalveluksen mittaisen ohjelmansa. Tällöin menisi puntit hieman tasan, mutta kyllä sitä löytyisi uskovaisista sellaisia jotka sitä Niemelän ohjelmaa paheksuisivat kun se tulisi samaan aikaan jumalanpalveluksen kanssa.
Uskovaisethan painostavat muita elämään heidän tapansa mukaan, joka on heistä se ainut oikea tapa! Minusta on täysin väärä tapa mennä jumalanpalvelukseen tai katsoa sitä tv-lähetyksenä vaan kaikkien tulisi katsoa Jussi K. Niemelän ohjelmaa!!
25.12.2011 13:33
Sinustako olisi hyväksyttyä se ettei kirkko olisi enää kirkko vaan uskonlahko? Kirkko on sellainen, joka muodostuu käsitykseni mukaan erilaisista ja erimieltä olevista ihmisistä. Jos halutaan pitää ehdottomana ihmisten samankaltaisuutta, niin tällöin pitäisi keskustella jo uskonlahkosta eikä kirkosta.
25.12.2011 13:17
Onko sinusta kirkko sellainen, jossa fundamentalismisi ois oikeamielinen oppi. Jos näin on tällöin keskusteltaisi ev.lut. -lahkosta eikä kirkosta!
25.12.2011 13:14
Pertsa huomioi se seikka, että kaikki eivät sitä ilosanomana pidä vaan hyvin ahdistavalta ja painostavalta sanomalta, jolla ei ole mitään paikkansa pitävyyttä edes!
Jeesus syntyi astronomien mukaan 17. kesäkuuta 2 eKr., jos edes syntyi! Beetlehemin tähden kirkkaus on todettu johtuneen siitä, että Venus ja Jupiter ovat kohdanneet toisensa, jolloin se "tähti" on ollut mahdollisimman kirkas, mutta vain 17. kesäkuuta 2 eKr. se on ollut kaikkein kirkkain.
Astronomitko eivät tiedä mistä puhuvat? Olen toista mieltä!
25.12.2011 13:11
Mitä tuohon papin raittiuteen tulee niin olen kuullut yliopiston teologisesta tiedekunnasta, että siellä pidetään kaikkein eniten pirskeitä joihin kuuluu osana alkoholi. :)
25.12.2011 13:05
Pertsa hokee tuota samaa mantraansa, mutta omaa mielipidettä hänellä ei mihinkään asiaan ole. :)
25.12.2011 13:03
"Raamatussa on sanottu, ettei nainen saa opettaa seurakunnassa."
Ei pappi mitään kirkossa opeta vaan pappi vain saarnaa kirkossa.
On niitä naisia peruskoulussakin opettajana, mutta siihen en ole koskaan kuullut elämäni aikana mitään kritiikkiä tai paheksuntaa. Ne uskonnon opettajat, joita minulla on ollut ovat olleet naisia. Miksi nainen sallitaan uskonnon opettajaksi, mutta papin virkaan ei?
25.12.2011 13:01
"Jos homoille annetaan yhtäläiset oikeudet heterojen kanssa se ei todellakaan ole millään muotoa pois heteroilta."
Ihmettelen tätä myös itsekin, että jos homoille järjestetään häät kirkossa niin istuisivatko nämä homojen vastustajat sitten aina siellä kirkon penkillä niin että se heijastuisi jotenkin konkreettisesti vasten heidän ajatusmaailmaansa ja elämäänsä. Tuskin koskaan tietäisivät, että tietyssä kirkossa olisi homojen vihkimiset menossa yhtään sen enempää onko ylipäätänsä juuri sillä tietyllä hetkellä kirkossa heteroiden vihkimisseremoniat menossa!? Jos tietäisivät, että läheisistä joku homoseksuaali menisi naimisiin, niin tuskinpa menisivät näiden homojen häihinkään!?
Homous on kumminkin hyvin harvinaista, vaikka siitä on keskusteltu siihen sävyyn, että se olisi hyvin yleistä. Enkä todellakaan usko siihen, että jos homojen vihkiminen sallittaisi kirkossa että joka viikko menisi joku homopari kirkossa naimisiin eli yhtä usein kuin jotkut heterot menisivät naimisiin.
Ilmeisesti nämä konservatiiviset ja muut homovastaiset ihmiset kuvittelevat, että jos tähän maahan sallitaan homojen vihkimiset niin jollakin heterollakin olisi sen jälkeen taipumuksia kääntyä homoseksuaaliksi?
Pertsakin hokee tuota samaa mantraansa vanhasta testamentista, mutta hänellä ei ole siihen ollenkaan omaa mielipidettä vaan ainoastaan se mikä lukee jossakin Raamatussa. Ilmeisesti, jos homoista ei mainittaisi mitään Raamatussa niin hänellä ei olisi asiaan mitään mielipidettä?!
25.12.2011 12:56
710 / 815