Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos menee lentokoneella niin silloin voit päästä.
28.12.2010 11:45
Minkä takia uskovaiset ovat aina tarjoamassa niitä raamatun kohtia, joilla haluavat todistaa jotakin ateisteille?
28.12.2010 11:43
Kerroppa, mikä se synti on mitä tarkoita? Onko se kun kirkossa saa työskennellä naispapit vai mikä? Mä en voi hyväksyä miespappia, joka ei voi työskennellä naispapin kanssa, vaikka olen ateisti. Tällaisilla miespuolisilla papeilla oman vaimon paikka taitaa olla "hellan ja nyrkin välissä". En ymmärrä sellaista sukupuoleen kohdistuvaa tai muuta vanhakantaista työsyrjintää enää nykypäivänä, joten mielestäni sellaiset miespuoliset papit eivät noudata Suomessa työlainsäädäntöä eikä työnantajansa käskyjä (en tarkoita tässä mitään Jumalaa vaan kirkkoneuvostoa/piispainkokousta) vastaan, niin eikö muillakin työpaikoilla sellaiselle työntekijälle annettaisi potkut?
Raamattu ei ole Suomen lakikirja. Mitähän Suomen laki mahtaa sanoa eettisin syihin vetoamalle työntekijälle, jossa kohteena on toinen työkaveri joka estää häneltä työnteon!? Ei siihen voi soveltaa likaisentyölisääkään? :)
Mullakin on koulutuksena miesvaltainen ala? Jos mä sanoisin työhaastattelussa, että muuten käy homma, mutten voi työskennellä naisten kanssa niin miten mahtaisi käydä? Minun mielestäni naisen paikka ei ole kotona keittiössä soppakauhaa heiluttaen. Minua ainakin kiinnostaa sellainen naisen näkökulma asioihin. Eikö Raamatunkin mukaan se mene jotenkin näin: "nainen ja mies täydentävät toisensa". Oli se sitten parisuhteessa tai työparina?
27.12.2010 23:55
Eikö riipu ollenkaan, miten asian esittää?? Kyl siitä eräs liikenneopettaja vaan tulistui kun Raamattua kritisoitiin ja lopulta Raamattu oli siellä lattialla.
27.12.2010 23:27
"Omaa Raamattuaan saa heitellä ihan vaikka kirjailijan mediatempauksena. "
Se joka ottaa siitä nokkiinsa niin pitää kyllä olla aikalailla tosikko ja huumorintajuton tyyppi, vaikka se olisi sun tai kenen tahansa Raamattu. Ei Urpilaiset ja Kataiset mitään kannetta nosta, vaikka heitä siinä Uutisvuodossa mollattaisi vaikka olisivat läsnä...koska ymmärtävät sen että ohjelma on satiiria.
Jollekkin voi olla Nokian kännykkä ja Nokian kumisaappaat pyhiä ja joku heittelee niitäkin, jossa on mediaakin läsnä? Nyt tarvii tehdä minunkin oikein rikosilmoitus, kun fanitan Nokian kumisaappaita ja kännyköitä! :) Ihan sama vaikka ois vanhoja ja käytöstä poistuneita Nokian tuotteita. Tervohan luki VT:tä ennen heittämistää, eikä se VT:kään enää päde!! :)
27.12.2010 22:41
"Tervo ei jostakin syystä uskaltanut heittää koraania lattialle, koska siinä olisi voinut tulla ongelmia."
Mistä Tervo ois koraanin saanut?
Mitä pahaa koraania lukevat islamilaiset ovat tehneet suomalaisille homoille? Eli miten koraani ja islaminusko silloisiin homokeskusteluihin liittyi mitenkään ja ottivatko he "homokeskustelun keskiöön" kantaa ollenkaan? Ei islaminusko ole tietääkseni vaikuttanut mitenkään suomalaisten konservatiivisten ihmisten asenteisiin ja ahdasmielisyyteen, vai onko? Paheksun ulkomaalaisvihaajia.
Suomessa ei ole islaminuskoa, joka ohjailisi kovalla kädellä suomalaisten ihmisten asennoitumisia vaan kyllä se on kristinusko, joka sitä tekee?
Onhan sitä ollut "Polta pyhä kirja päivässä" USA:ssa.
Suomen kristityillä on vaan kauhea "muukalaisviha" ja omistushalu Suomea kohtaan...oman maansa väen erilaisuudestakin riidellään, jollei mene massan mukana. Eiks se ole sitä kansalaissosialismia ja "arjalaiskulttuuria"? Tänne ei papuskatkaan saa tulla käymään lastensa luona vaan ne "karkotetaan" takaisin maahansa....joo, tervetuloa vaan Suomeen! :)
27.12.2010 22:29
Sun ajatuksellasi puhelinluettelossakin pitäisi olla 20 vuotta sitten kuolleen mummun puhelinnumerotiedot? Haluat harhaanjohtaa ihmisiä?
27.12.2010 22:10
"Sitä ei poisteta juuri siksi, koska raamattu ei ole pelksätään mikään lakikirja, niinkuin Suomen lakikirja on, johon viittasit."
Jep, muissa kirjoissa tosin otetaan pois asioita jotka muuttuvat, joten väität ettei Raamatussa ole mikään muuttnut, jollei VT:kään ei enää päde?? Sehän on yli puolet kirjasta!
27.12.2010 22:06
"Tosiasiassa on niin että jos monta todistajaa kertoo jokaisella yksityiskohdaltaan yhtäpitävän tarinan, niin sehän vaikuttaa ennakkoon sovitulta."
Unohdin mainita, että usein tutkitaan rikoksen sattuessa näiden todistajien yhteydet toisiinsa ja myöskin siihen ryöstäjään, joten mitään ei todellakaan jätetä sattuman varaan. :) Jos heillä todetaan olleen yhteyttä toisiinsa niin rikostutkinnassa otetaan tutkittavaksi, että miten ja milloin se on tapahtunut!
Raamattu ei ole sitova kellon aikaan tai muuhun verrattavaan. Jollei ole yhtäpitävä tarina, niin silloin se ei todellakaan voi olla uskottava. Uskottavuus tällöin heikkenee ajallisesti saati että se uskottavuus kasvaisi.
Yhtälaillahan kaikki voidaan sopia, että mä kerron näin ja kerro sä noin....kolmas kertoo tarinan muuttaen edellisten kirjoitusta jne.
Kuitenkin Raamatun on kirjoittanut yksi ja sama henkilö, joten se "Raamatun rakenteesta"!
27.12.2010 22:04
Jos ihmettelee, minkä vuoksi jotkut "jeesustelevat" ja pitävät sitä elämääkin suurempana asiana niin ei kai se tarkoita sitä, että olisin kiinnostunut uskonnosta!!
Ateisti: *kysyy jotakin uskonnosta "kirkko kuulolla"*
Teisti: sä olet kiinnostunut uskonnosta...haa..nytpä alan käännyttämään sua *esittää raamatun kohdan, toisen, kolmannen, neljännen...*
Ateisti: en minä nyt ihan tuotakaan kysyessäni tarkoittanut
Kun ateistina kysyn jotakin "yksinkertaista" niin taas sama kierre alkaa teistiltä. Eikö teistien onttoon päähän mahdu se "yksinkertainen" asia: RAAMATUN KOHTIEN ESITTÄMISELLÄ EI OLE MITÄÄN TODISTEARVOA!
27.12.2010 21:35
Monenkin uskovaisen mukaan koko VT ei päde enää tänä päivänä vaan UT. Sehän tässä onkin kummallista, että minkä vuoksi VT:tä ei revitä Raamatusta irti, jollei se enää kerran päde. Se on minulle ateistina vähän sellainen kumma juttu. VT:n kirjoja kuitenkin arvostaa hyvin konservatiiviset ihmiset...en sano nimiä, sillä tämä tekstini poistettaisi. Alkukirjaimet PR!
Kreationisti kuitenkin haluaisi repiä koulun biologian kirjasta evoluutio-osiot ja lestadiolainen taas koulun biologian kirjasta kohdat, joissa käsitellään ehkäisyvälineitä. Itse heittäisin varmasti koko uskonnon kirjan jonnekin päin vesilintua. Ei se sivujen repiminen auta vaan hävittäminen!
27.12.2010 21:22
"Isä-meidän varmaan opetellaan koulussa."
Ehkä vielä toistaiseksi, mutta toivottavasti asia korjaantuu että kouluista luovuttaisi lähivuosina uskonnon opetuksesta kokonaan. Hämmästyttävää on se että mitä kirkko voisi opettaa yhtä hyvin uskovaisille, niin samaa tulisi opettaa väkisin koulussa. Etkö huomaa siinä mitään vääryyttä, kun on erilaisista perheistä lähtöisin olleita lapsia siellä koulussa? Timo Soinin mukaan maahanmuuttajillekin tulisi opettaa kristinuskoa (vaikka olisivat islamilaisia?) eli suomalaista kulttuuria. Eikö suomalaissa kulttuurissa muuta ole kuin kristinuskon tuputtaminen ja isä-meidän rukoukset?
Kirkolla on paremmat valmiudet uskonnon opetuksessa kuin peruskoululla, vaikka uskonnon opettajakin olisi koulutukseltaan teologi. Siellä saatte lukea paukuttaa vaikka kuinka hemmetisti sitä Raamattuanne ja isä meidän rukouksianne, muttei raamattua tarvitse peruskouluun tuoda ja opettaa sitä muille erilaisille suomalaisille perheille tai islamilaisille.
27.12.2010 20:57
"Mutta se ei tarkoita etteikö minun kuvaani tästä maailmasta liittyisi mahtavuutta, vaikka olen saanut kuulla että ilman jumalaa maailman taustalla on olemassaolo onnetonta."
Et ole ainut ateisti, joka on sattumalta kuullut joltakin "kaikki_tietävä_teistiltä" moista ja se on ihmetellyt kun olet melkein tukehtunut nauruusi. :) Väittänyt vielä jopa että ateistina joudut helvettiin, jollet rupee uskomaan.
Itse olen n. 30v ja olen saman verran elänyt ilman jumalaa..jollei nyt kastetilaisuuttani, osallistumista peruskoulun uskonnon tunteihin ja rippileiriä lasketa jne. Sen ikäisenä ihminen on vielä puolustuskyvytön ja kyseenalaistamaton ja tällöin on paljon todennäköisemmät mahdollisuudet käännytyksille, joita valtio ja kirkko yhdessä nimenomaa tekee ylläpitämällä yhteiskuntaa ei-sekulaarisena.
Alle 18-vuotiaana ihmisellä on vähemmän ihmisoikeuksia kuin aikuisiällä....vanhemmat saavat päättää alaikäisen lapsensa kasvatuksesta ja määrätä kuuluuko lapsi kirkkoon. Usein uskovaisten lapset kuuluvat kirkkoon.
Lapsellista on sekin väite uskovaisilta, että lapsesta tulee takuuvarmasti huumeiden käyttäjä/näpistelijä tms. rikollinen, jollei lapsi saa uskonnollista kasvatusta. No, itse en ole ikinä polttanut tupakkaa tai käyttänyt huumeita (pidän jopa disperiiniäkin huumeena) ja paheksun fyysistä väkivaltaa jne. Uskovaisia toki on hauska kiusata näin netin välityksellä ja pohtia, kuinka alas ihminen voikaan vajota Raamattu kirjoineen!
27.12.2010 20:33
Mä EN usko Jeesukseen enkä Jumalaan. En oo lukenu raamattua, mutta muita kirjoja olen.
27.12.2010 20:06
Syntyä, nauttia, lisääntyä, kuolla pois...!!!
27.12.2010 20:03
Kuten teillä uskovaisillakin 10. kohta ois ihan hyväksi esimerkiksi kun luette Raamattua niillä herneen kokoisilla aivoillanne (sis. sahanpurua), jotta voisitte kyseenalaistaa Raamatun kohdan ennen kuin ängette tänne niitä sivukaupalla todistaaksenne jonkun asian pitäväksi.
Mä en voi tosin kyseenalaistaa, etteikö teillä ois aivojenne tilalla sahanpurua koska uskon VAIN siihen, mutta voin toki kyseenalaistaan koko Raamatun sisällön että se pitäisi paikkansa!
27.12.2010 20:01
"Se on muuten jännä juttu, että ateismi ja seksuaalinen vapautuminen tuntuvat kulkevan aika erikoisesti yksi yhteen."
Voi voi niitä lähituttavien miesten marinoita, joiden vaimo koittaa elää seksistä hyvin pidättäytyvää elämää. Kerran kuussa korkeintaan saavat seksiä. Sekö sitten on hyväksyttävää, että miehet käyvät vieraissa hoitamassa tarpeitaan? Sitten välillä käydään jossakin uskovaisten avioliittoleirillä hoitamassa suhdettaa...ihan kuin siellä selvisi se mistä parisuhteessa on kysymys...kauan jatkuvasta seksittömästä elämästä kun ei siellä leirillä saa seksistä puhuminen on kielletty!!
Seksi on miehelle vähän sama kuin ravinto.
Miksi ihmisten tulisi elää parisuhteessa, jossa ei ymmärretä toisen tarpeita vaan halutaan ihan oikeasti vaarantaa parisuhteen seksittömyydellä. Ihan kuin raamattu opettaakin: kärsimys, kurjuus, kitumus ja lopuksi kuolema jne.
Uskovaiset harrastavat seksiä vain silloin kun se on tarpeellista eli hankkivat lapsia!!
Älkää hankkiko lapsia...hankkikaa elämä!
27.12.2010 18:59
Otin tämän asian käsittelyyni, koska monet uskovaiset väittävät kiven kovaan sitä, että "ateismi on uskonto". Heillä on lähtökohtana se, että ateisti uskoo kuitenkin johonkin vaikkei muuta kuin torakkaan. Näin olen jossakin kreationistien palstalla nähnyt jonkun kreationistin kirjoittelevan.
Jep, uskovaiselle kalju on siis tukan väri? :D Uskokoon siihen sitten!
27.12.2010 18:36
Eläinkunnasta vain ihminen saa harrastaa seksiä vasta kun on vihitty?? Muut saavat avioliiton ulkopuolella? :)
Eikö se ole syntiä, jos uroskoira hässii narttukoiran kanssa kun eivät ole avioliitossa?? Siis mitä helvettiä?
Ihminen ei tietenkään uskovaisten mielestä ole eläin vaan se on ihminen...hmmm...puhumattakaan että ihminen kuuluisi nisäkkäisiin!
Uskovaiset kuvittelevat myöskin, että me ihmiset olemme ylempänä muita eläimiä ja uskovaiset itse ylempänä niitä ihmisiä, jotka eivät usko moiseen luomiskertomus satuun.
Seksi on turhaa avioliitossa, jollei sillä ole mitään tarkoitusta, sanoo uskovainen!
27.12.2010 16:45
"Kiina yritetään väkisin pitää kommunistiateistisena valtiona mutta JOKA PÄIVÄ n.200000- 30000 Kiinalaista tulee elävään Uskoon ,hirvittävien vainojen keskellä. "
Taitavat olla heikkomielisiä.
Sitä ihmettelen, että joku rikollinen tai narkkari uskottelee itselleen ja vankeinhoitohenkilökunnalle tai lääkärille, että on tullut uskoon ja lopettanut rikokset tai huumeiden käytön...ja keplottelee sillä verukkeella itsensä pois vankilasta/sairaalasta tai jos on tehnyt parannuksen muutoinkin niin vankeusaika puolittuu. Ei sellaisiin uskotteluihin pitäisi uskoa kukaan, että uskoon tuleminen jotakin parantaisi tai muu hyvä käytös vankilassa parantaisi ihmisen. Suomi tekee väärin päästäen tällaisia uskoon tulleita ja uskottelevia vapauteen kun suurella todennäköisyydellä kuitenkin tekevät vapauteen pääsemisensä jälkeen rikoksia/ratkevat huumeisiin! Ei koirakaan karvoistaan pääse!
27.12.2010 16:35
787 / 815