Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Olen samaa mieltä uskontojen järkevyydestä."

Huomaatko, että olet samaa mieltä asiasta, minkä VAIN itse toteat? Sillä ei ole mitään eroa minun tai Mirkan sanomisiin?

Sä et pysty ajattelemaan maailmaa ilman uskontoja, joten miten voit sanoa olevasi ateisti!?
  2. Siis kirkon sivulta puuttuu tällainen:
    http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot

"Tuossa tammikuun alussa (2.1.2009) julkaistussa tiedotteessa sanotaan näin:
    "Tarkistetut tiedot valtakunnallisesta jäsenmäärästä sekä alueelliset tiedot hiippakuntien ja seurakuntien jäsenmääristä julkaistaan helmikuussa"."

Minäkin ilmoitan vasta huomenna avovaimolleni, viitsinkö viedä roskapussin seuraavana päivänä vai vasta jouluaattona!? Mahtaisiko hän tykätä!? ;)

Kirkko ei ota asioihin kantaa, joita ei koe aiheellisikseen ilmoittaa tai kirkon asiaksi määrittää tilastoja kirkosta eronneista tai kirkkoon liittyvistä!? Mahtavatko lestadiolaisetkin tämän kieltää kirkolta? :)

Kumpi on helpompaa kirkkoon liittyminen vai kirkosta eroaminen?

Ensi vuonna kirkkossa mahdollisesti vähennetään papin virkoja tai muuten kirkko joutuu myymään alttaritaulut ja kirkkohopeensa!?

Sitten kysyn, pitääkö minun lapseni edelleenkin tietää elämänkatsomustietoa lukemalla, minne jonkun kirkon myymät alttaritaulu ja kirkkohopeat on siirretty kun nykyisin se tieto tuntuu "vähimmäistiedolta"? :) Ennemmin vaikka liikunnan terveystietoa uskonnon opetuksen tilalle, jossa käsiteltäisi nuorille mikä on kondomi, ehkäisypilleri, pessari, kuppa ja aids!! Biologian tunneilla moisia käsiteltiin pahemmin 90-luvun lopulla kuin ehkä "pintaa raapaisemalla"!!

Moni nuori nauroi yhtä paljon uskonnon tunneilla Raamatullekin, eikä vain niille biologian tunneilla esitetyille "ruokottomille" kuville!!

Uskonnon opetuksesta ei ihmisen yleissivistys pahemmin laajene. Päinvastoin, kapenee!! Ilman matematiikkaa tai fysiikkaa ei tule ihminen toimeen yhtään päivää, mutta ilman uskoa/uskontoa pärjää vallan mainiosti. Mistähän sellainen mahtaa johtua, vaikka monet uskovaiset väittää täysin toista!?!
  3. "Jos ihmiset eroaa kirkosta, niin niillä on siihen varmaan joku syy."

Minkä takia siihen pitää olla jokin syy, että eroaa kirkosta? Ei sitä syytä nykyisin enää taideta pahemmin keneltäkään kysyä, kun eroaa kirkosta. Se kuuluu suurena osana uskonnonvapauteen. Mitä hemmetin uskonnonvapautta sellainen on että ihmiselle on vapaus VAIN uskoa johonkin uskontoon, eikä ollenkaan olla vapautta olla kuulumatta mihinkään uskontolahkoon.

Mielestäni Suomen uskonnonvapaus on sama kuin "uskontopakko". Ateistiperheen lapsilla on pakollista osallistua uskonnon/ET-opetukseen...ateistiperheen lapsilla on pakko olla läsnä aamunavauksissa tai ruokarukouksien aikana ja niistä en pidä ollenkaan. Ainut ehto siihen on, että jos aamunavaus on klo 8.15-8.30 välisenä aikana eli ateistiperheen lapsen tulisi tulla kouluun vasta klo 8.30 eikä klo 8. Se luokka, jonka opettajalle on tärkeätä pitää ruokarukoukset voivat poistua yhtä hyvin käytävään pitämään sitä ruokarukoustaan ja ateistiperheen lapset pysyvät luokassa, eikö!?!

Eihän tuollaisia kulttuurirituaaleja voida kouluissa pitää muuten ollenkaan.

"Onhan se tietysti surullista, jos joku kirkon hyvistä palveluista sitten joskus kärsii, jos nyt kirkkoon rahapula iskisi."

Päinvastoin, mä olen ainakin iloinen siitä, että ihminen on tullut järkiinsä ja eronnut kirkosta!

Saako niillä hyvillä kirkon avustuksilla pankkilainan maksetuksi takaisin vai miten kirkosta hyötyy? luuletko että parilla margariini- ja jauhopaketilla tulee vielä toimeen oli sitten joulu tai kesä!?! :)