Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siis kerro hyvä syy mummo hyvä, miksi Suomen ei tulisi olla sekulaari valtio!?!?
Johtuuko se siitä että Suomi on aina ollut uskonnollinen valtio ja sen tulee AINA olla uskonnollinen, koska se on aina ennenkin ollut!?
Sä ja monet muutkin kuten minäkin paistaisimme varmasti joulukinkun kaikesta huolimatta, koska se on piintynyt suomalainen tapa!? Ajatteletko sinä Raamattua kun paistat joulukinkkuasi? :)
Sinulle jouluun sisältyy joulukirkko (?)....minulle ei...sinulle jouluun sisältyy joulutestamentin evankeliumin lukeminen (?)...minulle ei?
Minua ahdistaa tämä ei-sekulaarinen kulttuuri, mitä Suomessa nykyisin on!!! En ymmärrä, että moni suomalainen olisi valmis menemään "yökirkkoon", mutta ei mitenkään tekemään vuorotyötä.
07.12.2010 20:47
Suomi taitaa olla todellakin kristinuskoa eniten uskovin valtio? Vähiten uskovia taitaa olla USA:ssa
07.12.2010 20:33
parempi että sunkaltainen uskovainen ois sinä hetkellä jossakin taivaassa kuin maan kamaralla....ettei olisi vaan niin että joudut itse helvettiin!!!??? :D
07.12.2010 20:29
Onko se hyväksi että Gastronautti tuo niille ihmisille ruuat, jotka vielä pääsevät kävelemään kauppaan. Liikunta on kuitenkin terveellisempää kuin uskonto!
"Maailma tuntuu olevan kovin syvältä mielestäsi: lapsilla on puhelimia, vaikka wanhaan hywään aikaan (vuonna 91?) "
Taisin olla alakoulussa. Mikäs niissä ajoissa on huonoa?
Kaikkea muuta kuin kirkkoa saisi syyttää solvauksesta? Et taida olla ateisti vaan joku hellari!?
07.12.2010 20:27
"Minustakin jokainen ihminen on ainutlaatuinen, arvokas yksilö inhimilliseltä kannalta katsottuna. "
Inhimillisyys on tässä tapauksessa siis sinun mielestäsi sitä että ihmisen pitää uskoa??? :) Minusta se mitä ymmärrät uskovaisena inhimillisenä ei tule koskaan olemaan minulle inhimillistä, jos elämän moraalikäsityksiin tuodaan esimerkiksi tavoitteeksi, että ihminen lukisi Raamattua päivittäin, viikottain, kuukausittain tai vuosittain ja sen olleen inhimillistä!! Se ei olisi inhimillistä.... vaan se on minusta inhimillistä että ihminen pystyy/osaa elämään koko elämänsä ajan ilman Raamattua!
Kantasi kokonaisuudessaan taitaa riippua paljon siitäkin, uskooko ihminen Jumalaan vai ei??? Minusta jokainen uskovainen on omastaan mielestään yli-ihminen verrattuna ei-uskovaan ja pitää itseään tärkeimpänä kuin sellaista joka ei voisi kuuna päivänäkään uskoa uskovaisten tyrkyttämiin ja tuputtamiin satuihin, joilla ei ole muuta kuin siihen uskovien todistettavuuden painoarvo.
07.12.2010 20:22
"Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi"
..vai olemmeko me ihmiset luonneet Jumalan?
Sitä väitettä ei ole vielä kukaan täällä noteerannut, vaikka se on totuus. Kirkko tahtoo kiertää totuutta!!?!?
07.12.2010 20:07
Jassoo, säkö olet jo toista kertaa täällä, jos mä olen kerran se uudestisynnytön? :) Pidät itteesi yli-ihisenä? Miksi mä ajattelen, että sun olis ollut hyvä asuu jossakin marssissa tämän syntymäsi jälkeen.
Missä on Jeesuksen veri tai Jumalan tahto. Mä olen sitä mieltä että siellä Jumalanpalveluksissakin tarjotaan kirkkoviiniä, eikä kenenkään verta. Jumalan tahto on se, minkä ihminen on Raamatussa kirjoittanut.
"ihminen on luonnut Jumalan, eikä Jumala ole luonnut ihmistä" - "ateisti1982"
"Uskonto on irrationaalista ja aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle" -"Richard Dawnkins"
07.12.2010 20:05
Turha on uskovaista opettaa lukemaan. Nimimerkki "luterilainen" ei osaa lukea ja sen olen todennut moneen kertaan!
07.12.2010 19:51
Jep, kun niille laittaa ensimmäisen toppapuvun päälle ja ensimmäiset kengät jalkaan, niin eikö se syntiä jo ole! Aatamilla ja Eevalla ei ollut vaatteita...eikö se alastomuus synti olekaan!?
07.12.2010 19:49
Eikö kirkon sanoma ole vähän niin kuin mainos esim. Golgate hammastahna on paras tahna ja sitten sellainen "valkaisuhymy".
Samaan perustuu tämä liity kirkkoon mainostaminen...eikö kirkolla ollutkaan köyhät tärkeempiä vaan nämä mainokset helkkarin mainokset kysyy nimimerkki "Kimmo Koo", otsikkona: "Moraalinen kysymys".
Onko kirkko porvarillistumassa? Ennenhän siellä sai käydä vieläpä työväki ja muutkin köyhät!?
07.12.2010 19:40
laitan ison remmin pyörimään, vaikka se olisi viimeinen tekoni!
07.12.2010 19:32
Siis kirkko työpaikkanakin on äärimmäisen rasistinen? Suomen laki kieltää työsyrjimisen.
07.12.2010 19:29
Ymmärrätkö sinä sitä vääryyttä mitä mainoksilla saadaan aikaan eli "aivopesulla"? Olkoon se sitten Keskusta, Työttömät, Hurstin leipäjonot, SPR, Kirkko, Ateistit, Hartwall, Elisa, Saunalahti jne. Mä haluaisin olla niistä tietämätön!
Mainonnan mukaan ajattelevat niin, että "sellaista ei ole mitä ei ole mainostettu". Kyllä sä rautakauppaan joudut menemään, jos sä esimerkiksi haluat pihalaatotuksen tms. vai tuleeko ne pihaan ittellään ja just sellainen laatta mitä sä olet ajatellut?
Nykyihminen kulkee noiden mainosten perässä eli ei käytä omia aivojaan eli tahtoo että muut käyttävät sen puolesta.
Mietitään vaikka tätä sähköistä asiointia. Mitä hyvää siinä on? Kyl mä olettaisin, että ihmiset kävisivät rautakaupoissa ja kauppahalleissa, jos oikeasti tarvitsevat jotakin esim. hinnan niistä pihalaatoista tai joulukinkkua saati että kirjoittaisivat sähköpostia jokaiseen rautakauppaan mitä teillä pihalaatat maksaa kpl/m2 tai kauppahalliin mitä teillä joulukinkut maksaa kilolta.
Netti on tehnyt tämän "Grande katastrofin", ettei persettään tarvitse enää nostaa ylös tuolista. Ruuatkin voit tilata nykyisin Gastronautilta! :D
07.12.2010 19:21
"Ateisti1982 voisi uhata erota kirkosta jos ei banneri poistu. :) "
Puolisoni on kirkossa, mutta ei se minua haittaa ollenkaan. Mutta kysymys onkin suuremmasta eli siitä että ne uskovaiset jotka ovat kristinuskossa tai missä hyvänsä uskossa voivat tehdä aivan mitä hyvänsä, eivätkä vain ne pelkät islamilaiset.
Minä en vaan ymmärrä, että kirkkoon tulisi liittyä uudelleen vielä 2010-luvulla, kun sieltä on kerran pois lähtenyt!
07.12.2010 19:01
Se on teille "iso sulka hattuun", kun saisitte esimerkiksi ateistin uskoon?
Mikä siinä on, ettei ihminen voi elää ilman uskontoa?
07.12.2010 16:26
"Oletko missään nähnyt vaikka minun pilkkaavan sinun ajatusmaailmaasi tai yleensä ateismia ?? "
Kaikki uskovaiset tyrkyttävät ja tuputtavat kristinuskoa ei-uskoville. Se pilkkaa minun ajatusmaailmaani. Samoin tuo "Liitykirkkoon.fi" -banneri!
07.12.2010 16:24
Kosto elää ranualla? :D
Siis ikuista rauhaa ei todellakaan saada, jollei uskontoja kriminalisoitaisi!
07.12.2010 14:58
Uskovaiset ovat suvaisemattomia, koska eivät suvaitse esimerkiksi homojen vihkimistä tai naispappeja...koska, koska, koska, koska ...siitä lukee jossakin Raamatussa, joka ei ole lakikirja!
07.12.2010 14:57
Siis emme todellakaan mainosta vaan me haluamme elämän jossa ei ole uskoa...ymmärrätkö? Olen todellakin siinä uskossa, että "KAIKILLA uskovaisilla on sahnapurua aivojensa tilalla". Periaatteessa mä jopa tiedän, että uskovaisten aivojen tilalla on sahanpurua koska eivät ymmärrä mitään!
07.12.2010 14:54
Tämä on Suomi24.fi -sivusto, eikä Kirkon sivusto!
07.12.2010 14:51
796 / 815