Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Pitäkää ainakin se 300m ainakin väliä kirkkoon. "

Samaa mieltä! Sinäpä sen sanoit. :)
  2. Monesti väitetään, että ateisti on harhaoppinen kunnei kerran usko mihinkään yliluonnolliseen eli ehkäpä sillä tyhjyydellä tarkoitetaan sitä että kun me emme voi täyttää jotakin tilaa sillä uskolla, jonka uskovaiset pystyvät täyttämään. Kaikkein tärkeintä on uskovaisten näkökulmasta uskoa kuin olla uskomatta eli eikö tämä ole just itsekkyyttä uskovaisten puolelta. Uskovainen todistaa Raamatun kohdilla ja koittaa käännyttää pinnallisesti muita uskoonsa.

Ateismi ei ole usko, koska se kieltää Jumalan jota ei ole konkreettisesti ollut olemassakaan. Minulle ainut tapa todistaa Jumalan olemassa olo on se, että minä näkisin semmoisen omilla silmilläni. Lisäksi sen tulisi nähdä myöskin muutkin ateistit, jotta sillä voisi olla jotakin todistavaa ja puolueetonta voimaa. Joku uskovainen on puhunu makasi sairaalassa ja näki jonkun "valon". Kysyin oliko muita todistajia näkemässä tämän saman "valon" tai ilmiön...eihän minkään Jumalan näkemiseen kuulemma muita tarvita niin että "voi nyt Kristus".

Uskonto perustuu liikaa tunnetiloihin kuin konkreettiseen aistimukseen (näkö-,kuulo- ja hajuaisti).
    Olen joskus todennut, että uskovainen "tuntee" p*sk*nh*jun, eikä omastaan mielestään haista sitä, vaikka toki myöntää, että "täällä TUNTUU HAISEVAN p*sk*"!?

Miksi kukaan ei usko Taru Sormusten Herraan, Silmarilloniin tai Sinuhe Egyptiläiseen, vaikka ensimmäiseksi mainittu on vähän samantapainen satukirja kuin Raamattu (="Loru Raamatun Herrasta"?). :) Olen monesti heittänyt nekin kirjat nurkkaan, eikä minua vastaan ole nostettu vielä kertaakaan syytettä, kuten Jari Tervolle nostettiin syytteet Raamatun heitosta studion nurkkaan, eikä kukaan uskovainen ole ymmärtänyt että minkä takia vaan he näkevät sen että Raamattua häpäistiin ja Jumalaa pilkattiin, eikä kykene menemään sen muun asian taakse että minkä takia se heittäminen studiossa tapahtui. Sekin tässä hämmentää, ettei siitä nostanut syytettä yksikään PAPPI vaan joku äärikonservatiivinen LIIKENNEOPETTAJA, jonka kanssa en lastani laittaisi ajo-opetukseen (hyvä että mainittiin nimi!). Joillekin on yhtä pyhä Nokian kännykkä tai Nokian kumisaapas, mutta niitä saa jotkut viskoa eikä ketään nosta syytettä!

Tolkien oli laho päästään ja hän eli omassa mielikuvitus maailmassa. Ihaili Kalevalaa ja viime maailmansotia.