Vapaa kuvaus

►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com

Aloituksia

315

Kommenttia

2475

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Minulla on taatusti tuplasti sinua suuremmat tulot ja monin verroin tasokkaampi koulutus. Kiinteistönvälittäjän ammattitutkinto ei ole kovinkaan kummoinen ammatti. Se on ammatti johon joudutaan, ei päästä. Itse olen joutunut korjaamaan useasti taitamattomien kiinteistönvälittäjien tekemiä kauppakirjoja vähän ennen kaupantekoa (vain kun olen ollut ostajan asemassa. Itse olen valinnut tasokkaampia välittäjiä). Hyvin usein muodollisista asioista, jotka kiinteistönvälittäjien pitäisi ehdottomasti osata, mutta kun eivät vain osaa (kuten vaikkapa kauppakirjan allekirjoittaminen valtakirjalla). Noloa ja ammattitaidotonta kiinteistövälitystä enkä sinusta ole saanut yhtään sen parempaa käsitystä.
    .
    Sinä et ole myöntänyt täällä yhtään virhettäsi. Aluehallintovirasto. Enpä pitäisi sitä mahdottomana, jos kiinteistönvälittäjä kirjoituksillaan ja käyttäytymisellään osoittaa ammattitaidottomuutta ja halventaa omaa ammattikuntaansa ja antaa aiheen epäillä tapaansa hoitaa välitystoimeksiantoja.
    .
    Et ole juurikaan perillä näistä arvonkehitysasioista. Minä olen tehnyt lukuisia laskutoimituksia, joissa on verrattu vuokraa samasta asunnosta asunnon ostohintaan (useista taloyhtiöistä on ollut sekä vuokralla että myynnissä asuntoja). Omistusasuminen on kannattavamaa, vaikka asunnon arvo kehittyisi vain inflaatiota vastaavasti. Omistusasuminen muuttuu kannattamattomaksi vain, jos asuntojen arvot laskevat kohtuullisen paljon pitkässä juoksussa. Myös jotkut taloustoimittajat ovat tehneet vastaavanlaisia laskutoimituksia.
    .
    Inflaatiosta 7 prosenttia tulee vuokrien noususta. Perustelepa miksi omassa asuminen olisi kannattamatonta ellei asunnon hinta nouse yhtä paljon kuin samasta asunnosta maksettava vuokra. Viime vuonnakin omassa asunnossa asumisen kulut nousivat keskimäärin 0,8 prosenttia ja vuokrat keskimäärin 3 prosenttia.
    .
    Ja palataanpas tuohon että omassa asuminen tulee edullisemmaksi kuin vuokralla asuminen. Yksi vastaanväittäjä sai toisenlaisen tuloksen vain väittäessään, korjauskuluja mahdottoman suuriksi ja väittäessään asunnon olevan kaikesta korjaamisesta huolimatta miltei arvoton hänen valitsemansa 60 vuoden jakson päättyessä. Sama henkilö väitti, että vuokranantajat ovat hyväsydämisiä typeryksiä, jotka vuokraavat asuntojaan tappiolla.
    .
    Minun kirjoitukseni ja vastaukseni ovat kaikkien luettavissa.
    Sinulla on sen sijaan salattavaa, koska sinä et omia kirjoituksia halua julkista.
  2. Saivartelet, vaikka et itse hallitse omaa ammattiasi. Kysyjä ihmetteli, miksi omakotitalon varainsiirtovero on kalliimpi. En lähtenyt teoretisoimaan sitä liiaksi, vaan yksinkertaistin. Sinä kun et hallitse kokonaisuuksia, juutut kiinni teoretisointeihin. Se on tavallista ihmisillä, joilta puuttuu syvenpi ymmärrys.
    .
    Omakotiasumisesta olen sanonut, että asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla ja viihdyn siinä - tuskin muuta omakotitaloasumisen autuudesta. Sekö on asiatonta? Osoitit jälleen typeryytesi ja myös epärehellisyyttä.
    .
    Kaikki asuntojen hintoja koskevat kirjoitukseni pohjaavat tilastokeskuksen, Maanmittauslaitoksen, kansainvälisen valuuttarahaston tai jonkun muun virallisen tahon ilmoittamiin lukuihin. Sekö on Helsinkiläisen kiinteistönvälittäjän mielestä asiatonta? Osoitit jälleen typeryyttä ja ehkä hieman epärehellisyyttäkin.
    .
    Yllätät minut ja monet muutkin jatkuvasti hyökkäämällä toisia kirjoittajia vastaan kärkevästi ja monesti silloinkin, vaikka olet ilmeisen väärässä. Jos arvon kiinteistönvälittäjä käyttäytyy työssäänkin yhtä ongelmallisesti, voi kauppa käydä huonosti erityisesti sinulla, koska menestyminen kiinteistönvälittäjän ammatissa edellyttää laajan asiatiedon hallinnan lisäksi, ahkeruutta, sosiaalisia taitoja ja hyviä käytöstapoja.
    .
    Olisi mielenkiintoista tietää, mitä Aluehallintovirasto sanoisi niistä sinun vuodatuksistasi näillä palstoilla. Sieltä löytyy aika paljon kohtuullisen asiatonta vuosien varrelta (mm. sen henkilön halveksuminen, joka sanoi kilpailuttavansa kiinteistönvälittäjän). Minulle moisen "kantelun" tekeminen ja muotoilu on hyvin helppoa ja kun tiedän mistä toimistosta löydyt, ei yksilöinnissäkään ole mitään ongelmia. Ehkä kannattaisi olla varovaisempi.