Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

  1. Kaikilla kuolinpesillä ansiotuloa ei enää kuolinvuotta seuraavana vuonna ole. Pesän varallisuudesta tai pääomatulosta ei kirkollisveroa maksa kuolinpesäkään.

    Pääomatuloa ovat esimerkiksi vuokratulot mutta on poikkeus joka koskee lukuisia kuolinpesiä: kuolinpesän harjoittama pellonvuokraustoiminta katsotaan kuolinpesän ansiotuloksi ja kirkollisvero on tällöin maksettava.
  2. Kuolinpesä maksaa veroja jos sillä on tuloja, oli se jakamaton tai ei. Osake- ja vuokratulosta normaalin lähdeveron, metsätalouden kuluista ilmoitetaan tuotot ja vähennetään menot eli esimerkiksi metsänhoito ja korjuukulut. Käytännössä ellei metsää ole korjattu verotusvuonna on tämä tuotto aina miinusmerkkinen.

    Jos ylijäämää jää on se kuolinpesän varallisuutta johon kenelläkään osakkaalla ei ole oikeutta kajota. Paitsi jos tuotto ositetaan. Tällöin siitä tietenkin maksetaan myös verot normaaliin tapaan.

    Veronkierrosta olisin siksi eri mieltä koska kuolinpesä maksaa kyllä veroja jos sillä on tuloja. Osakkaat eivät, totta mutta eipä heillä ole myöskään oikeutta kuolinpesän tuottoihin.

    Olen myös osakkaana jakamattomassa kuolinpesässä jossa on lisäkseni kaksi osakasta. Ajatellaan sen rahallista arvoa. Jokunen kymmenen hehtaaria metsää ja saman verran peltoa. Lisäksi rakennukset. Tyypillinen pientila siis. Arvo? Ei suuren suuri, tuotot eivät kata edes kuluja, pari isompaa remonttia on jouduttu rahoittamaan metsänmyynnillä josta maksetaan luonnollisesti vero tuoton osalta.

    Mitä jakaminen sitten muuttaisi? Veron maksun osalta ei mitään, lukuunottamatta kertaluonteista perintöveroa joka tietenkin lankeaisi maksuun mutta vaikeuttaisi muuten mahdollisesti ylläpitoa ja lisäisi vuotuisen paperisodan määrää.

    Nythän esimerkiksi kulut, jatkuvat kulut (lämmitys, verot, tienhoito yms.) maksetaan kuolinpesän varoista kuten myös suuremmat kertaluonteiset (remontit, ojitus, LVI-työt) kulut eikä ylläpito "vaarannu" kenenkään osakkaan haluttomuuden tai taloudellisen tilanteen vuoksi.

    Maapalalla on muutakin arvoa kuin sen rahallinen arvo. Virkistysarvo ja tunne jostakin pysyvyydestäkin kenties, onhan tilasta ensimmäiset merkinnät jo vuodelta 1726.