Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: Eric Clapton, Gary Moore

Suosikkileffat: Kuutamosonaatti

Vapaa-aikanani: metsästys, kalastus, lenkkeily, kuntosali, kitaran soitto

Katson tv:stä mieluiten: Nykyisin en katso tv:stä oikein mitään, kun on parempaakin tekemistä, ja ohjelmatarjonta on huono.

Kotieläimet: pari valioluokan beagleä

Ruoka & juoma: Teen riista- ja kalaruokaa, sienikastikkeita, erilaisia keittoja, sahtia



Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Koulut: Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Joensuun yliopisto

Ammatti: Talous/hallinto

Työskentelen: konsultti

Ase tai siviilipalvelus: Ilmavoimien Viestikoulu, Karjalan Lennosto, Itä-Suomen Aluekeskus: erikoisupseeri

Yhdistykset/kerhot: monta

Siviilisääty: ---

Lapset: Ei omia lapsia, menehtyi ennen synnytystä

Aloituksia

6

Kommenttia

1329

  1. Mitäs minä nyt Leonorista tai Sofiasta. Ikäeroa 30 vuotta + hänellä kyllä on poikakaveri, että ihan hallintotyöasioita keskustellaan. Vittu minä mikään Danny en ole, että tyttökaveriin 60 vuotta ikäeroa. En nyt kenenkään kohdalta sano, mutta sellainen 10-v voi olaa rajoissa. Biologisesstikin. henkisesti, niin tilannekysymys. olen seurustellut jopa 20.v vanhemman naisen kanssa ja 10-v nuoremman. Mitä se ketään haittaa?
  2. En ihmettele.
  3. No, näin tämä kuuluu. Viittaus ei ole virallinen laki, mutta voin sen siteerata kyllä. Väärä ilmianto on kyseessä silloin, kun joku antaa tuomioistuimelle, esitutkintaviranomaiselle tai jollekin muulle viranomaiselle väärän tiedon ja aiheuttaa siten vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai että häneen kohdistetaan jokin muu pakkokeino. Väärä ilmianto voi aiheuttaa myös syytteen nostamisen, rangaistuksen tuomitsemisen tai muun rikosoikeudellisen seuraamuksen virheellisin perustein. Väärästä ilmiannosta on rangaistuksena sakkoa tai enintään kolme vuotta vankeutta.

    Väärässä ilmiannossa annetaan siis virheellinen tieto esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle. Tyypillisesti vääriä tietoja annetaan poliisille tai tulliviranomaisille. Väärä ilmianto on kyseessä esimerkiksi silloin, kun henkilö kertoo poliisille toisen syyllistyneen rikokseen, vaikka tämä ei pidä paikkaansa. Jos kuitenkin vääriä tietoja on annettu ainoastaan rikoksen asianomistajalle, ei kyse ole väärästä ilmiannosta. Sen sijaan tällainen teko voi tulla rangaistuksi kunnianloukkauksena. Väärä ilmianto täytyy siis tehdä viranomaiselle.

    Lisäksi edellytetään, että ilmiannon on aiheutettava vaara siitä, että ilmiannettu tulee virheellisin perustein pidätetyksi, vangituksi tai muiden pakkokeinojen kohteeksi taikka hän joutuu syytteeseen, tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen. Tämä tarkoittaa sitä, että jos ei synny tällaista vaaraa, kyse ei ole väärästä ilmiannosta. Vaara jää syntymättä esimerkiksi silloin, kun viranomainen ilman lisäselvityksiä toteaa ilmoituksen perättömäksi. Tällöinkin ilmianto voi kuitenkin tulla rangaistuksi kunnianloukkauksena. Rankaiseminen väärästä ilmiannosta edellyttää myös tahallisuutta. Tahallisuuteen kuuluu tietoisuus siitä, että annettu tieto on väärä ja sen seurauksena voi olla esimerkiksi henkilön epäily tai rankaisu sellaisesta teosta, jota hän ei ole tehnyt.
  4. Niin mitä? Mitä minä sille voin, jos joidenkin elämä on niin helvetin rajoittunut? Vaikea on ymmärtää, eikä tarvitsekaan. Eihän toisen elämää voi yksinkertaisesti elää. tai voi, mutta ei se ole oma elämä silloin. No sanon esimerkin. Jos löydän naisystävän, tai voihan se olla mieskaverikin, niin. Se on sitten elämää. Tai jos vaikka purjehdin tai lennän, niin se on elämää. Kalastan, metsästän, marjastan... No mitä nyt ikinä haluaa tehdä. paistaapahan vaikka nuotiolla kalaa ja makkaraa. Jos haluaa yöpyä teltassa, niin siitä vaan. Jos kuka perheen perustaa, niin hyvä niin. Henkilökohtaisesti en asiasta enää puhu. Olen menettänyt kuoleman kautta perheeni. Lapseni myös.