Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mihku-93
profiilit
mihku-93
mihku-93
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
52 minuuttii meni mulla ensisynnyttäjänä. :)
14.09.2013 14:49
9120g/75cm. :)
14.09.2013 14:48
Hei. :) onnea raskauden johdosta! Neuvolassa keskustellaan synnytyksestä niin paljon kun itse haluat tietää. Synnytysvalmennuksessa en itse ollut, kun en oikein tiennyt miten niitä järjestetään tai järjestetäänkö ollenkaan (Turussa). Lapsivedestä sen verran, että kun kalvot puhkeaa, sieltä ei samantien tule kaikkia lapsivesiä, vaan vauvan liikkeiden mukaan enemmän tai vähemmän koko synnytyksen ajan, mutta lapsivesi voi tosiaan tulla hetkellä minä hyvänsä ja silloin soitto sairaalaan kannattaa, koska joskus voi erehtyä pissan olevan lapsivettä ja he siellä tiedustelee enemmän että paljonko on tullut ja onko supistuksia jne. :) Minun oma synnytys käynnistettiin sairaalassa, koska olin rv 42 ja ei ollut mitään supistuksia/lapsiveden menoja. En muista tarkalleen itseni kohdalla kuinka tiheästi supistuksia tuli kun piti alkaa ponnistamaan, mutta ponnistusvaihe kesti 52 min.Synnytyksessä saatta tulla repeämiä, kyllä, joillakin pahoja, joillain ei ollenkaan (minulla ei onneksi tullut kun pari pintanaarmua joihin riitti 4 tikkiä). Itse otin epiduraalipuudutuksen kun olin 4 senttiä auki ja supistukset oli todella kipeitä, niin sen vaikutus alkoi muutamassa minuutissa ja se kesti n. 2,5 tuntia, en tuntenut mitään, näin vaan monitorilta koska mulla on supistus, joten hyvin autto, mutta kun sain toisen epiduraaliannoksen kun olin 8 cm auki niin se vaikutti vain oikealle puolelle, koska makasin oikealla kyljellä, joten se ei puuduttanut mun vasenta puolta ollenkaan. Jos kaikki menee hyvin, ensisynnyttäjä pääsee 3. päivänä pois. :) ja vatsa on aluksi sellanen ryppyinen, kuin vanhuksen iho, mutta sen saa kyllä kiinteytettyä. :) Toivottavasti oli edes joitain apua, ei ole itselläkään kun 1 synnytyskokemus. :)
07.06.2013 20:59
Itse synnytin 8.1.2013 TYKS:issä ja mulla ei oo kyllä mitään huonoa sanottavaa kyseisestä paikasta. :) olin 4 pv osastolla ja tilaa oli hyvin ainakin silloin, vasta sillon neljäntenä päivänä kun olin lähdössä kotiin, niin tuli siihen 3 hengen huoneen keskimmäiseen sänkyyn henkilö. Ruoka oli hyvää ja monipuolista ja henkilökunta mukavaa (muutamaa yöhoitajaa lukuunottamatta, tais olla kiire tai jotain) ja hienosti ohjeistettiin ja autettiin kaikissa asioissa. :)
04.06.2013 12:28
Jaakko! :) itse sain tammikuussa pojan ja hänestä tuli Jaakko Oliver.
24.05.2013 20:35
Meillä 4kk-neuvolassa poika oli 68,5cm/7760g. :)
24.05.2013 20:32
1 / 1