Vapaa kuvaus

"Sinulla on oikeus olla oma itsesi. Voit olla oma itsesi ainoastaan tekemällä parhaasi. Kun et tee parastasi, et voi olla oma itsesi. Tätä totuuden siementä sinun kannattaa ravita mielessäsi. Et tarvitse kirjaviisautta tai hienoja filosofisia käsitteitä. Et tarvitse muiden hyväksyntää. Ilmaiset omaa jumalallisuuttasi elämällä ja rakastamalla itseäsi ja muita."
- Don Miguel Ruiz, tolteekki-mestari

Aloituksia

48

Kommenttia

1206

1. Kirjoitit:"Ruotsissahan+siitä+kirjoitetaan.+Suomen+uutiset+ainoastaan+lainaa+ruotsalaisen+Aftonbladetin+artikkelia.+Eli+turhaan+lausut+"hölynpölyä+TEIDÄN+sisällissotanne..."+Tuskinpa+me+suomalaiset+olemme+tulossa+Ruotsiin+pistämään+sisällissotaa+pystyyn."Älä+valehtele,+Ruotsin+media+ei+kirjoita+sisällissodasta.Se+olette+te+Suomi+poijaat+jota+haaveilette+sisällissodasta+kuin+parhaatkin+diktatuurin+penskat.
  2. Se+on+nyt+samantapainen+meininki+määllä+esimerkis+täällä+foorumilla,+jatkuvasti+vaan+negatiivistä+maahanmuuttajista,+prikulleen+sama+systeemi+kuin+aikoinaan+ruotsalaisissa+lehdissä+suomalaisista+rikollisista.Kyllä+60-luvulla+oli+kursseja+lukea+ruotsia+aja+sai+rahaa+jos+anoi.Sanoin+tuossa+aikaisemmin,+että+monet+suomalaiset+ei+välittäneet+kielen+oppimisesta+heti,+heille+oli+tärkeää+tehdä+töitä+tehtaissa+ja+saada+rahaa.Totta+kai+60-luvulla+voi+esimerkiks+hakeutua+opiskelemaan+ja+anoa+opiskelurahaa,+joka+ei+ollut+laina,+kovin+suuri+se+summa+ei+tainnut+olla,+mutta+kyllä+sillä+toimeen+tuli+jos+nuukasti+eli.Se+on+vaan+niin,+että+koulut+ja+anomukset+rahaan+ei+ollut+esillä+luettavajaksi,+oli+itse+etsittävä+tietoa+miten+toimia+ja+kysyö+ruotsalaisilta+neuvoa+jos+ei+itse+löytänyt.Olen+itse+käynyt+kouluja+60-luvulla+ja+sitten+monen+vuoden+kuluttua+myöhemmin+jatkoin+lisää+opiskeluja+ja+silloinkin+sain+rahaa+kun+anoin,+mutta+lopulta+korkeammalle+opinnolle+mennessä+oli+otettava+laiva,+sillä+se+avaustus+ei+silloin+enää+ollut+iso+ja+sillä+yksikseen+ei+olisi+tullut+toimeen.Minä+opettelin+heti+Ruotsiin+tultuani+kieltä+lasten+kanssa+ja+sitten+kurssille+ja+sitten+kouluun+ja+välillä+töihin+ja+taas+kouluun.Se+on+kiinni+siitä+mitä+itse+haluaa.+Minulle+neuvottiin+miten+toimia,+ruotsalaiset.Heti+alusta+lähtien+en+paljoakaan+ollut+suomalaisten+kanssa+tekemisissä,+joten+kielen+oppi+aika+nopeaan.Elänän+tarinoita+on+monenlaisia+:)Minä+en+kai+sitten+ollut+ihan+niin+kuin+monet+muut+ruotsinsuomalaiset.Opin+ääntämäänkin+ruotsin+kielen+ruotsalaisittain+heti+siinä+alussa+kun+en+ollut+suomalaisten+kanssa.Olin+ehkö+rohkea+kun+olin+ruotsalaisten+seurassa+heti+tänne+tultuani,+katsoin+sen+parhaaksi+niin.Kotiuduin+melkein+heti.+Taidan+olla+ihme+tyyppi+sitten+kun+kotiuduin+niin+nopeasti+:)Oom+kai+sellainen+"pionjööri"+muissakin+asioissa,+sanotaa+ainakin+niin+minusta.Olen+opiskellut+Islamia+huvikseni+vuosia+sitten,+halusin+tietää+mitä+se+on.Sanon+heti+suoraan,+että+minua+opetti+ihan+tavalliset+rauhalliset+uskovaiset+muslimit+ja+siinä+välissä+keskustelin+usein+tapamuslimien+kanssa+ja+kysyin+mitä+he+saa+asiasta,+juttelin+siis+monien+kanssa.+halusin+avaraa+ja+monipuolista+tietoa+ja+sitä+sainkin.Luulisin,+että+se+on+harva+suomalainen+joka+toimii+noin.Kiinnostuin+kun+kuulin+kauan+sitten+kuinka+eräät+puhui+iljettävän+halpamaisesti+muslimeista+ja+heidän+uskostaan.Näin+ikäihmisenä+on+mukavaa+kun+on+tietoinen+eräistä+asioista+ja+on+hakenut+tietoa,+voi+keskustella+kun+tietää+ja+osaa.Joskus+innostun,+kuten+nyt.+Sitten+aika+nopeaan+kyllöstyn+ja+häivyn+muualle+jos+seura+ei+miellytä+:)Olen+myös+henkinen,+siis+andlig+omalla+tavallani+ja+siihenkin+saanut+opetusta+ja+apua+ja+toimin+paljon+hyväntekeväisyydessä+mukana+ja+avustan+eräissä+paikoissa+ihmisiä+eräissä+asioissa,+verbaalisti+etupäässä+nykyään.Elämäni+on+ollut+rikasta+ja+antoisaa,+en+kadu+mitään,+vaikka+olenkin+hieman+erilainen+kuin+muut+:)Rikoksista+vielä+se,+että+minua+ei+kiinnosta+ainainen+rikoksista+puhuminen+kun+aina+vain+haahanmuuttajia+haukutaan+ja+omaa+kansaa+pdetään+kuin+pyhimyksinä.Panostan+enemmän+ihmisen+andlighet+kuin+rikoksiin+ja+rikollisiin+:)Minua+ei+loukkaa+se,+että+Ruotsissa+aikoinaan+oli+suomalaisia+rikollisia+ja+vankiloissa+oli+paljon+suomalaisia.+Se+on+historiaa+ja+sille+ei+mitään+voi.Jokaisessa+kansassa+on+rikollisia,+siitä+ei+pääse+mihinkään.