Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

6

Kommenttia

1898

1. Nämä+trendit+vaihtelee,+milloin+yksilöllisyys,+million+kollektiivi.+Taisi+olla+noin+90+vuotta+sitten+kun+me+saimme+makua+diktaattoreista.Kyllä+se+Kiina+tavallaan+on+diktatoria,+mutta+jotenkin+isomman+joukon+kuin+yhden+ihmisen+valta+se+on?Sotaisa+ei+vielä+ole+ollut+paitse+ne+merialueet+on+tapetilla?Kyllä+nyt+mennään+taas+"etsien+vahvaa+johtajaa".+Jostain+syystä+kansa+ei+halua+"johtaa+itse".+Mutta+nyt+katsotaan,+miten+tuolla+Valko-Venäjällä+käy,+jospa+se+antaa+suuntaa+tulevalle?Ennustaminen+on+vaikeaa.
  2. Itse+aloitin+50+000+markan+panoksella+jotka+lainasin+KOP+pankista.+Mutta+oli+kavereita+jotka+joutuivat+lainaamaan+enemmän.+Yksi+ystävä+joka+valmisti+ruostumattomia+keittiöitä+suurtaloudelle+ja+ravintoloihin+lainasi+vielä+enemmän.+Tuli+lama+ja+tilaukset+katosivat.+Jäi+velka+ja+konkurssin+myötä+meni+kaikki,+myös+avioliitto.Vaihdoin+itse+hieman+strategiaa+ja+otin+tavaratoimitukset+suuremmasta+firmasta+ja+kannoin+riskin+vain+työn+valmiiksi+saamisesta.+Tiukkojen+aikojen+jälkeen+elämä+palasi+raiteilleen+ja+kykenen+työllistämään+hyviä+ihmisiä.+Minun+on+pakko+sanoa+myös+että+silloin+kun+oli+tiukaa+minä+rehellisesti+saan+kiittää+hyviä+työntekijöitä.+Myös+he+venyivät+upeisiin+suorituksiin.Matkan+varrella+oli+huono-onnisia+yrittäjiä+mm.+ne+jotka+uskoivat+pankkia+ja+lainasivat+valuuttalainoja.+Yksikin+hyvin+toimiva+kuljetusliike+meni+siitä+konkurssiin.+Jos+olisi+voinut+jatkaa+muutaman+kuukauden,+olisi+yritys+selvinnyt,+mutta+niin+vain+pankki+kaatoi+yrityksen.Oliko+siis+vika+yrittäjän.+Mielestäni+ei.+Kuljetuskalustoa+ei+kyllä+kukaan+saa+pienellä+rahalla.Kun+tunsin+mm.+JOT-automation+yrittäjät,+tiedän,+että+myös+heillä+oli+kiperiä+tilanteita+ja+konkurssi+lähellä+usein.+Myöhemmin+heistä+tuli+varakkaita+miehiä.Yrittäjän+tie+ei+ole+tasainen+ja+vaikeuksia+on+alussa+kaikilla.+Kun+löytää+itselleen+hyvän+ja+luotettavan+työntekijän+se+on+kultaakin+kalliimpi.