Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Montako+Persua+on+viety+vankilaan?+Ei+Persu+saa+huutaa+täällä?
Suomea+ei+ole+muutamaan+vuoteen+halinnut+vasemmisto+vaan+oikeisto+Kokoomus+ja+Kepu+ja+siinä+sinertävä+Persu+mukana.
Demokratia+on+sitä,+että+oppositio+"suljetaan"+härskisti+ulkopuolelle.+Kuten+on+aina+tehty.+
Ero+on+kuitenkin+Venäjään+suuri.+Siellä+et+uskalla+suutasi+avata.+Ja+lehdistö+sekä+tietokanavat+ovat+Putinin+käsissä.+Suomessa+ei+sentään+Persut+vielä+kanavia+omista+vaikka+niitä+himoitsevat.+Tosin+ei+vasemmistokaan,+mikäli+se+oli+se+onanian+kohde?
28.07.2019 19:11
Ai,+se+onkin+täynnä+virheitä?
28.07.2019 19:06
Kiitos,+hyvä+että+osaat+nauraa.+Elämä+ilman+uskontoja+on+ihanaa.+Maailma+on+täynnä+uskontojen+valintamyymälää.+Jokaisessa+maanosassa+omansa.+Täälläkin+olisi+omansa,+ellei+sitä+ristiä+väkisin+tänne+olisi+väännetty.
Argumenttini+kestävät.+1800-luvun+lopulla+Teosofinen+seura+kyllästyi+odottamaan+jeesuksen+uutta+tulemista.+1800-luvun+toinen+puolisko+oli+varsinainen+uuslahkojen+syntyrypäs.+Syntyi+lestadiolaiset,+jehovantodistajat+ja+mormonit+mm.+Muitakin.+Yleensä+miehet+näitä+perustivat.+Olivat+niin+riitaisia,+että+eivät+sopeutuneet+mihinkään+jo+valmiiseen+porukkaan.+
Teosofinen+seura+alkoi+etsiä+uutta+jeesusta.+Intiasta+löytyi+poika+nimeltä+Krishnamurti.+Tästä+tulisi+uusi+Jeesus!
Nerokasta.
Kannattaa+tutustua.+Ihmisessä+on+vimmattu+tarve+keksiä+näitä+uskontomuotoja.+Juuri+Krihnamurti+sanoo,+että+ei+ole+merkitystä+sillä+mihin+tarinaan+ihminen+uskoo.+Hän+kehoittaa+tutkimaan+ihmistä.+Kun+tutustuu+itseensä,+ymmärtää+miksi+ryhtyy+uskomaan.
Ihmisen+tarve+ottaa+kaikki+ulkopuolelta+valmiina.+Ostaa+paketti+valmiina+tarinan.+Tämä+tarinoihin+uskominen+estää+ihmistä+ymmärtämästä+itse.+Laiskuuttaan+ihminen+eksyy+näihin+pelastususkomuksiin.+
Kaikki+tämä+on+kuitenkin+vain+toistamista.+Kirjoitettuun+tekstiin+tai+opetettuun+tarinaan+ei+sisälly+totuutta.+
"Jos+teillä+on+jokin+uskomus+tai+kun+tavoittelette+turvallisuutta+omasta+erityisestä+uskostanne,+joudutte+erotetuksi+niistä,+jotka+tavoittelevat+turvallisuutta+jostakin+toisesta+uskontomuodosta.+Kaikki+järjestäytyneet+uskot+perustuvat+erottamiseen,+vaikkakin+ne+saattavat+saarnata+veljeyttä".
On+selvitettävä+miksi+ihminen+haluaa+uskoa+kirjoitettuun+oppiin+ja+omaan+pelastukseensa?+Mikä+ihmisessä+on+sellaista,+että+hän+tarvitsee+sitä?
Muulla+ei+ole+merkitystä.
28.07.2019 09:28
Meillä+taitaa+olla+asiat+aika+hyvin?
27.07.2019 20:51
Voiko+jumala+kahdentaa+itsensä?+
Me+voimme+rakentaa+sellaisen+jumalan+kuin+haluamme.+Kuitenkin+kristinuskon+jumala+on+heikko.+Älyttömyyttä+lisää+"vapahtaja"".+Mitä+helkkaria?
Hän+muka+itse+teki+tämän+sankarin,+jotta+ihminen+voi+pelastua.+Annan+ihmiselle+pojan,+jonka+ihminen+tuomitsee+kuolemaan.+Näin+ihminen+pelastuu.
Sekopää+juttu.
On+olemassa+paljon+järkevämpiä+uskontoja.+Yksi+on+elämän+kiertokulku.+Tässä+ihminen+on+"tuomittu"+(kyllä,+kenen+taholta),+elämään+ihmisenä+kunnes+hän+oppii+jotakin,+ylittää+jonkin+tason,+jonka+jälkeen+hän+pääsee+uudelle+tasolle.
Tosin,+kerron+heti,+että+tämäkin+on+pelkkää+huuhaata,+mutta+parempi+kuin+älytön+kristinusko.
Emme+tarvitse+kidutuskammioita+ja+loputtomiin+jatkuvia+helvetin+rangaustuksia.+Kallista+lystiä+kuin+vankiloiden+pito.+
Naurattaa,+että+ihminen+uskoo+tällaiseen+kuvitelmaan.+
Pelkuruudesta+irtiotettu+rangaistuksen+pelko+aikaansaa+"pakkouskon"+ja+"pakkokuuliaisuuden".
Ne+typerykset,+jotka+näihin+ansoihin+sortuvat,+kuvittelevat+elävänsä+"tyytyväisinä"+ikuista+elämää+jossakin+harppuorkesterissa.+Heitä+ei+kiinnosta+lainkaan+se,+että+miljoonia+ja+miljoonia+ihmisiä+kidutetaan+toisaalla.
Nauravat+onnellista+hymyä,+hymy+ei+hyydy+vaikka+viereisessä+kidutuskammiossa+olisi+äiti,+sisko+tai+veli.
Ei,+ei,+oikein+heille.+Minä+nuolen+tämän+narsistiluojan+peppua!
27.07.2019 20:41
Käsitykseni+ihmisistä+ja+heidän+kyvystään+ymmärtää+ja+kestää+elämää.+Se+on+tärkeämpää+kuin+se,+ymmärränkö+BhagavGitaa,+Koraania,+Budhan+opppeja,+Raamattua.
Minulla+käy+niin+sääliksi+miehiä,+aikuisia+miehiä,+jotka+ovat+sortuneet+näihin+hömpötyksiin.+Varsinkin+jos+elämä+muuten+meni+hyvin,+mutta+loppusuoralla+sitten+tuli+pelko+ja+sortumus+johonkin+oppiin.
Ajattele+jos+vanha+mies+loppumetreillään+alkaa+puhua+Mars+jumalan+pelastuksesta?+Ilmestyi+yöllä+ja+antoi+Apollonin+koskettaa+itseään.+
Siihen+asti+niin+järkevä+mies+alkaa+puhua+sekoja.+Minua+hävettää+kun+aikuinen+mies+alkaa+itkeä+jeesuksen+pelastusta+toisten+ihmisten+kuullen.+Siinä+on+yksi+järkiolento+taas+poissa+laskuista.+
H.+C.+Andersen+olisi+osannut+keksiä+paremman+uskonnon+kuin+tämä+kristinusko,+
Äitini+kertoi+ukistani,+että+kun+hänen+vaimonsa+uskonsisaret+tulivat+hänen+kuolinkamppailuaan+seuraamaan.+Ja+pyytämään+että+tekisi+viimeisen+voitelun+(ei+sentään+margariinissa).
Mummo+oli+lestadiolainen.+(harhaoppi+sekin).+
Vaari+sanoi+näille+(kovat+vatsakivut)+vinkujille,+että+kun+olin+nuori,+olivat+aivoni+terveet+ja+ajatus+terävä.+En+uskonut+silloin,+en+aio+nyt+vanhana,+kun+olen+sairas+ja+aivot+huonokuntoiset+ryhtyä+huonoihin+päätöksiin.
Vaari+kuoli+hymy+huulillaan.
Ihailen+tällaisia+miehi.+En+niitä,+jotka+kerjäävät+jotain+pelastusta+kuin+pikkulapset+rangaistuksen+pelossa.
Vaari+oli+hieno+ihminen.+Jos+on+olemassa+joku+saatan,+perkele+tai+herkkähipiäinen+narsisti+jumala.+Minä+olen+ylpeä+vaaristani.+En+tuollaisesta+tekopyhyydestä!!
27.07.2019 19:57
Käsitykseni+ei+todellakaan+ole+"raamatullista",+se+on+käsitys+ihmisen+tarpeesta+uskoa+johonkin+pelastukseen.+Tämä+usko+on+vaivannut+ihmiskuntaa+koko+ajan.+Tässä+persuasia+on+tarve+uskoa.
Kun+katsoo+ihmistä,+ymmärtää+kyllä+miksi+ihminen+sortuu+tuollaiseen+uskomukseen.+Tilanne+on+lohduton,+Kaikki+eivät+kestä+todellisuutta.+On+ymmärrettävää,+etä+joidenkin+pitää+saada+lohtua.+Kun+kaikki+uskojen+historia+on+törmännyt+samaan+lopputulokseen,+ihmisen+kehittyessä+on+pitänyt+päivittää+uskontoa+ihmiselle+sopivaksi.+Aluksi+riitti+vähempi,+vaikkapa+usko+aurinkoon.+Mutta+sitä+palvottiin+yhtä+hurmiossa+kuin+kristinuskoa.
Kristinusko+on+sekasotku.+Sekava+ristiriitaine+tarina,+joka+ei+kestä+enää+päivänvaloa.+Ihminen+epätoivossaan+jaksaa+kuitenkin+ylläpitää+näitä+hataria+järjestelmiä.+Jehovantodistajat+eivät+luovuta,+vaikka+maailmanlopun+ennustuksia+on+tehty+jo+lukuisia.
Kaikissa+uskonjärjestelmissä+tunteet+ovat+samanarvoisia.+Usko+on+yhtä+kova.+Väittely+siitä,+että+ajatelkaa+järkevästi+ei+tehoa.+Ihminen+tarvitsee+uskoa+mielenterveyden+vuoksi,+ei+siksi+että+se+olisi+totta.+
Kaikista+maailman+eri+uskonnoista+krsitinusko+on+säälittävin.+Se+ontuu+jo+alkutekijöissä.+Jumala+ei+riitä,+tarvitaa+saatana,+sekään+ei+riitä,+tarvitaan+sijaiskärsijä+(hölmöin+ajatus+mitä+koskaan+on+esiintynyt).+Avuton+luoja+ei+osaa+tehdä+mitään+kunnolla,+on+mukamas+ihmisen+vietävissä+ja+armoilla,+on+saatanan+armoilla.+Ihminen+tässä+kiroususkonnossa+on+hukassa,+koska+ei+koskaan+voi+tietää,+mikä+riittää.+
On+olemassa+parempia+uskoja,+tosin+nekin+ovat+vain+mielenterveyttä+varten+niille,+joiden+huumori+ei+kestä+normaalia+elämää.
27.07.2019 18:55
Kummasti+tuo+sun+sielusi+päityy+kun+sille+annetaan+aineita.+Vauvalla+näyttäisi+olevan+vähän+sielua+ja+lisääntyvän+kasvaessa?
Toiveajattelua+jälleen.+Tällä+tavalla+me+voimme+lisätä+ihmiseen+mitä+tahansa.+
Minun+ei+tarvitse+etsiä+lohtua+mainitsemistasi+asioista,+en+liioin+tarvitse+lohtua+epäselvistä+ja+lukemattomista+keksityistä+uskonnoista.
Kirjoittamasi+oli+niin+paksua+höpötystä,+että+sitä+ei+viitsi+kommnentoida.
27.07.2019 12:08
Niin+tekikös+tuo+sun+jumala+tuon+saatanan?
27.07.2019 12:01
Juuri+näin.+Tuolla+olennolla+ei+kykyä+kasvattaa.+Se+vain+rankaisee,+eikä+tyydy+siihen+vaan+kiduttaa+jatkuvasti.+Mitä+me+sanomme+sellaisesta+olennosta?
27.07.2019 11:57
En+päivystä+täällä.+Piipahdin+vain+hetken+ja+jätän+suomi24+hyödyttömänä.
Sen+koomin+paratiisi+kuin+helvettikään+ei+ole+ihmisen+valinta.+Nehän+ovat+tämän+"olennon"+keksintöjä.+
Jos+olento+joka+kykenee+"luomaan"+(taikomaan)+ihmisen,+ei+kykene+kasvattamaan+ihmisestä+itselleen+mieluista,+vaan+joutuu+rankaisemaan+tätä+(sehän+on+hänen+valintansa)+helvetillä,+kidutuksella,+on+kyseessä+avuton+sadisti+kiduttaja.
Mutta+tämäkin+"jumala"+tuhansien+muiden+jumalien+joukossa+on+niin+inhimillisen+tyhmä,+että+se+on+ihmisen+keksintö.
Istuin+6+vuotiaana+kirkossa,+koska+koulu+minut+sinne+pakotti.+Näin+kirkon+seinällä+helvetin+kuvia,+piruja+joilla+oli+7+päätä+ja+jotka+purivat+ihmistä.+Tunsin+oloni+niin+ahdistavaksi,+että+päätin+jo+siinä,+että+en+ikinä+halua+olla+issään+tekemisessä+niin+äärimmäisen+pahan+kanssa.
Jos+olisikin+kaikessa+mustimmassa+mielikuvituksessa+olemassa+tuollainen+kohtalo+ihmisellä,+se+olisi+kaikessa+epähumaanisuudessaan+ällöttävää.+
Riippumatta+siitä,+kummalla+puolella+ihminen+olisi,+paratiisn+tai+helvetin,+siitä+ei+pystyisi+nauttimaan,+ei+tuntemaan+rakkautta.+
Kristinusko+on+ällöttävä+tarina+ja+on+ersikummalllista,+että+on+olemassa+ihmisiä,+jotka+tällaiseen+tarttuvat.+Hyi+hitto!
27.07.2019 11:54
Ole+hyvä,+tunnut+varmistaneen+taivaspaikan.+
Jos+itse+olisin+tietoinen+siitä,+että+yksikään+ihminen+joutuu+jonkun+sadistin+kidutusleirille,+hylkäisin+välittömästi+niin+inhottavan+olennon.
Tässä+kulminoituu+uskovan+älytön+ristiriita.+Hän+liittoutuu+minkä+tahansa+Hitlerin+kanssa+vain+varmistaakseen+paikkansa+hänen+seurassaan.
Kuten+Davkins+myös+minä+olen+väsynyt+uskovien+kanssa+keskusteluun.+Siksi+en+tähänkään+panostanut.+Minulla+on+paljon+tärkeämpiä+ja+kiireisempiä+tekemisiä+kuin+vatvoa+vanhaa+Israilin+uskontoa,+jonka+lupauksetkin+jo+ajat+sitten+älykkäämmät+ovat+hylänneet.+Tämä+alkoi+jo+1600-luvulla.
27.07.2019 09:33
Ja+tuonko+muka+joku+uskoo?+Ihminen+menee+sinne+kirkkoon+tai+kokoukseen+juuri+saadakseen+niitä+syntejä+anteeksi.+Tämä+koukuttaa+viikosta+toiseen.+Tulee+helpottunut+olo.
Koko+usko+on+niin+typerä,+että+sen+vaatimuksia+ei+kukaan+täytä+ja+tästä+seuraa+synnit+ja+pakollinen+anteeksikerjääminen.
Usein+nähnytkunka+harras+uskovan+puoliso+on+kuollut+tai+ero+on+tullut.+Hetken+päästä+jo+uusi+puoliso.+Kuinkahan+sitten+taivaspaikoissa+kiemurrellaan?+*nauran*.
Onko+siellä+taivaassa+seksiä?+Mitä+siellä+noin+niinku+tehdään+se+"ikuisuus"?
Kun+ihmisellä+on+näitä+nautintoja+niin+ei+kai+nyt+niitä+viedä+käsistä?+Muuten+tulee+"piiiiiitkä+aika+pyöritellä+peukaloita.
27.07.2019 07:42
Ei+ole+kiinnostusta+"taivaspaikoista".+Kenelle+"hänelle"?+Mistä+ihmeestä+uskova+kuvittelee,+että+tämä+"hän"+olisi+jotakin+positiivista?
Äkäinen+kiivastelija+ja+huonotuulinen+kostaja+tuntuu+olevan.+
No+onneksi+tähän+asti+ihmisen+uskonnot+ovat+olleet+"puuta+heinää",+joten+voin+nukkua+rauhassa+yöni.
Muutenkin+koko+taivaskisailu+on+niinn+narsistinen+tapahtuma.+Jos+olisikion+olemassa+"aito"+olento,+joka+ei+sortuisi+tuollaisiin+ihmismäisiin+nuolemis+taivaspaikkakilpailuihin.+Käytäytyisi+kuin+oikeasti+viisas+olento,+mutta+kristinuskon+jumala+ei+edusta+tuollaista.+Lähinnnä+tulee+mieleen+maanisdepressiivinen+ärhentelijä,+joka+vetää+herneen+nenään+milloin+mistäkin.
27.07.2019 07:25
Tuota+ei+voi+perustella+mitenkään.+Uskonnonvapaus+on+polittinen+demokratiapäätös+ja+uskonnon+irroittaminen+valtiosta.
26.07.2019 18:27
Mistä+näitä+kummallisia+oppeja+tulee?+Ihmisen+kyky+käsikirjoittaa+jos+minkälaista+"sielunvalleusta",+lohduttaakseen+itseään+kuolemanpelossaan.+
Kaikki+uskonnot+ja+nämä+sieluhömpät+kumpuavat+siitä+eksistentiaalisesta+kipuilusta,+että+meidän+elämä+on+tämä+ja+tässä,+eikä+muuta+ole.+Se+pelottaa.+Toisaalta+ihminen+kaipaa+takaisin+sinne,+missä+hän+oli+"autuaassa+tilassa"+äidin+kohdussa.
Siinä+kaikki.
26.07.2019 18:25
Synti+tekee+kristinuskosta+negatiivisen+opin.+Synnissä+rähmiminen+ja+kuvitelma,+että+niitä+voi+anteeksi+anella.
Jopa+karmanlaki+on+sitä+edustavampi+juttu.+Vastenmielistä+kristinuskossa+on+myös+ihmisten+synninpäästöt,+Ihmiset+anelevat+toisiltaan+syntejä+anteeksi,+pappi+tai+seurakunta+niitä+armoja+sitten+jakelee.+Parempi+tietysti+sekin+kuin+rahalla+maksaminen.+Tämä+kaikki+tekee+siitä+"maallisen".+Uskovan+naivismi+ei+kykene+tajuamaan,+että+sellainen+on+huiputusta.+Silti+hän+niitä+anelee+anteeksi.
Minä+en+koskaan+voi+ymmärtää,+miten+huijaustemppu+tehdään?+Miten+itseä+huijataan.+
Otetaan+nyt+vaikka+itsetyydytys+*nauran*.+??+Katsooko+toinen+silmäsi+viettelvästi?+Uskova+joutuu+heti+kiemurtelemaan+ikävässä+liemessä.+Mutta+hän+joka+on+vapaa+juuri+kristinuskosta,+on+vapaa+myös+tuollaisesta+säälittävästä+kamppailusta.
26.07.2019 17:25
Juuri+näin.+Jos+kirkkoisät+saisivat+päättää,+yhä+poltettaisiin+noitia+roviolla.
Synnit+saisi+anteeksi+euroilla.+Olisikin+hauska+kuulla+uskovalta,+että+paljonko+pitää+maksaa+huorinteosta+tai+taposta?
Kun+joku+vähänkin+"pyhä"+ihminen+kuolee,+hänelle+kerätään+iso+kasa+rahaa,+jonka+kirkko+on+hinnoitellut.+Tuollainen+100+000+euroa+ei+riitä+"pyhimykseksi"+julistamiseen.+Ei.+Sitten+valmistetaan+tuhansia+tämän+ihmisen+käyttämiä+esineitä+ja+hikusia.+Siirretään+niitä+eri+paikkoihin+ja+pääsylippu+"pyhiinvaelluspaikkoihin.
Näin+on+kirkko+toiminut.
26.07.2019 08:22
Mikä+myyntipuhe.
Tähänkö+riittää,+että+vain+uskoo+jonkun+niistä+tuhansista+"jumalista"+olevan+olemassa?+Muutako+ei+tarvita?
Olisipa+tuo+"luoja"+kovin+yksinkertainen.+Itse+ajattelen+tämän+toisin.+Jospa+onkin+mahdollista+(kiivas+ja+oikukas+olento+kun+on),+että+herättyäsi+sielät+"kuolleista",+näet+kaksi+portti+A)+helvettiin+ja+B)+paratiisiin.+Toiselle+portille+on+tunkua,+jono+on+pitä+ja+kas+kummaa+sille+toiselle+portille+ei+menijöitä.
Annan+sinulle+neuvon;+päättäväisesti+pyri+juuri+siihen+helvetin+portille.+Sillä,+on+todennäköistä,+että+ne+kylit+on+vaihdettu.+Vasta+tässä+tapahtuu+"tosi"+syntien+anteeksianto.
Ei+ihminen+itse,+eikä+toinen+ihminen+voi+päättää+tuota,+mistä+"toiveajattelusi"+kumpuaa!!
Minä+en+ajattele+koko+asiaa,+sillä+tässäkin+elämässä+on+elämistä.+Moni+ei+jaksa+tätäkään.+Ja+jos+pitäisi+roikkua+"ikuisesti"+jossakin+"soittamassa+harppua"+älkää+sitä+minulle+tyrkyttäkö.
Uskovissa+on+vastenmielistä+tämä+itsekeskeisyys+ja+narsismi.+Vain+minä+pelastun,+ette+te.+Jatkuvat+pyynnöt+ja+ruokoukset.+On+naurettavaa+katsoa+urheilukilpailua,+jossa+tehdään+ristinmerkkejä.+
Todellinen+uskovainen+olisi+hän,+joka+toivoo,+että+kaikki+toiset+saavat+"pelastua"+(niinkuin+Jesse+opetti)+ja+itse+urhauruu+toisten+puolesta.
26.07.2019 08:17
Kyllä+tämä+ihan+ihmisen+käsikirjoitus+on.
25.07.2019 20:23
83 / 95