pegas

pegas profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 23v sitten
6 aloitusta · 1898 kommenttia
Hyödytöntä.+En+ole+pieni,+enkä+ateisti.+Jos+siihen+latautuu+jotain+ismiä.Uskonnoton+kyllä+olen.+Tämä+ihan+järkisyistäSen+koomin+joku+jeesus+tai+Israilin+paikallisusko+ei+säväytä.+Sama+koskee+kaikkia+ihmisen+keksimiä+uskontoja.+Niitähän+riittää.+Kristinusko+on+uskonnoista+vastenmielisin.+Se+on+myös+sekavin.Olet+myös+ymmärtänyt+väärin+uskonnottomuuden.+Siinä+ei+ole+mitään+levitettävää+oppia.+Minulle+riittää+vain+se,+että+uskonnot+ovat+kaikki+eri+mieltä+keskenään.+Kaikesta+tärkeästä.+Jopa+siitä+jumalasta.Olen+siis+vapaa+uskontojen+roskakasasta.+Ja+se+on+sekä+vapauttavaa,+että+ihanaa.Minulla+on+kyllä+kaikki+Kierkegaardin+teokset+hyllyssäni.+Ja+K+on+sitä+mieltä,+että+usko+on+hyppy.+Olen+samaa+mieltä+hänen+kanssaan.+Usko+on+hyppy+tuntemattomaan.+Siinä+"tietoisesti"+antaudutaan+uskolle.+Se+tehdään+ilman+mitään+varmuutta+mistään.+Tämä+"lapsenusko"+tehdään+koska+ei+haluta+luopua+elämästä.+Jiddu+Krishnamurti+kysyy;+mikä+on+se,+mikä+jatkuu?+Hänen+mukaansa,+se+minkä+toivomme+jatkuvan,+on+juuri+"elämästä+kiinni+pitämistä".+Silloin+se+ei+ole+"hyppy".+Jos+siis+olisi+aito+usko,+meidän+pitäisi+luopua+kokonaan+itsestämme.+Ikuinen+olisi+jotakin,+jota+me+emme+ole.Uskonnoton+ei+tätä+tarvitse.+Hänelle+riittää+tämä+maailma.+Minulle+riittää+se+kuka+minä+olen.
Selvä,+kiitos+tiedosta!