Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olisi+pitänyt+vaatia+äänestäjien+kuluttajasuojaa+silloin+kun+Persuministerit+sinistyivät.+Se+oli+koko+Suomen+poliittisen+historian+sikamaisin+tapahtuma.
Ei+silti,+en+tykkää+AlTaeen+toiminnasta,+mutta+on+siellä+iso+nippu+samankaltaisia+mm.+Huhtasaari.
25.07.2019 20:22
Katolisen+opin+mukaan+(senhän+täytyy+olla+totta?)+paras+luotu+enkeli+ryhtyi+kapinoimaan+luojaansa+vastaan+(miksihän?).+Tästä+parhaasta+enkelistä+tuli+siis+saatana.+
En+vain+käsitä,+kuinka+hän+yhä+vain+kiusaa+ihmisiä,+vaikka+luulisi+nyt+luojan+kykenevän+nitistämään+luomansa?
Ilmeisest+ei+halua+nitistää+hyvää+kiusaajaa?
25.07.2019 20:14
Hyödytöntä.+En+ole+pieni,+enkä+ateisti.+Jos+siihen+latautuu+jotain+ismiä.
Uskonnoton+kyllä+olen.+Tämä+ihan+järkisyistä
Sen+koomin+joku+jeesus+tai+Israilin+paikallisusko+ei+säväytä.+Sama+koskee+kaikkia+ihmisen+keksimiä+uskontoja.+Niitähän+riittää.+
Kristinusko+on+uskonnoista+vastenmielisin.+Se+on+myös+sekavin.
Olet+myös+ymmärtänyt+väärin+uskonnottomuuden.+Siinä+ei+ole+mitään+levitettävää+oppia.+Minulle+riittää+vain+se,+että+uskonnot+ovat+kaikki+eri+mieltä+keskenään.+Kaikesta+tärkeästä.+Jopa+siitä+jumalasta.
Olen+siis+vapaa+uskontojen+roskakasasta.+Ja+se+on+sekä+vapauttavaa,+että+ihanaa.
Minulla+on+kyllä+kaikki+Kierkegaardin+teokset+hyllyssäni.+Ja+K+on+sitä+mieltä,+että+usko+on+hyppy.+Olen+samaa+mieltä+hänen+kanssaan.+Usko+on+hyppy+tuntemattomaan.+Siinä+"tietoisesti"+antaudutaan+uskolle.+Se+tehdään+ilman+mitään+varmuutta+mistään.+Tämä+"lapsenusko"+tehdään+koska+ei+haluta+luopua+elämästä.+Jiddu+Krishnamurti+kysyy;+mikä+on+se,+mikä+jatkuu?+Hänen+mukaansa,+se+minkä+toivomme+jatkuvan,+on+juuri+"elämästä+kiinni+pitämistä".+
Silloin+se+ei+ole+"hyppy".+Jos+siis+olisi+aito+usko,+meidän+pitäisi+luopua+kokonaan+itsestämme.+Ikuinen+olisi+jotakin,+jota+me+emme+ole.
Uskonnoton+ei+tätä+tarvitse.+Hänelle+riittää+tämä+maailma.+Minulle+riittää+se+kuka+minä+olen.
25.07.2019 16:36
Jos+joku+ihminen+uskoo,+että+olkapäälläsi+istuu+tonttu+tai+ilmassa+lentää+vihreitä+kannibaaleja,+miten+on,+lähdetkö+"vääntämään+rautalangasta"+hänen+kanssaan?
Minä+en.
25.07.2019 09:57
Graig+taisi+olla+sekopää.+
Näyttää+siltä,+että+uskovat+lähestyvät+mielentilassaan+skitsofreniaa.+Ihmistä+vaivaa+jonkinlainen+pakkomielteinen+tarve+uskoa+"pelastukseen".+
Vaikka+silmien+edessä+todellisuus+on+läsnä+ja+kukaan+ei+ole+pelastunut.+Kaikki+makaavat+hautausmaalla.+Vanhenevat+ja+kuolevat+ne+jotka+elävät.
25.07.2019 08:54
Hyvä.+Alat+päästä+kärryille.
Koska+ihminen+uskoo+vakaasti+kaikkiin+hänelle+annettuihin+uskontarinoihin.+On+uskonut+koko+historiansa+ajan.+Jos+laitat+risun+kotisi+nurkkaan+ja+alat+palvoa+sitä.+Kohta+et+uskalla+heittää+sitä+ulos+ja+alat+sepittää+tarinoita+sen+ympärille.+Epäilijät+ovat+tietenkin+väärässä.
Tällä+tavalla+ihminen+voi+uskoa+mihin+tahansa,+vaikka+se+olisi+hölynpölyä.+
1930+luvulla+Torniojokilaaksossa+oli+Korpelaliike.+Kyllä+kristinuskoinen.+Nämä+olivat+varmoja,+että+Kristus+noutaa+heidät+metsästä+ohi+kiitävät+pyrstötähden+kyytiin.+Istuivat+isossa+rakentamassaan+veneessä+ja+odottivat.
Lehmät+kuolivat+navettoihin,+näiden+kyykkiessä+metsässä.
Järkevää+vai+mitä?
25.07.2019 08:51
Hohhoijaa.
Ensinnäkin,+kristinusko+on+"jumalansanaa",+ei+"paras+argumentti+voittakoon".+
Tiede+testaa+kysymyksensä+käytännössä.+Uskonto+ei+ole+antanut+meille+mitään.+Vain+tyhjiä+lupauksia.
Tuo+herra+Graig+oli+kuulemma+täysin+sekopää.+Kuka+alkaisi+sellaisen+kanssa+väitellä?+En+minä.
Annoin+esimerkit+uskonnoista,+mihin+ihminen+pystyy.+Hindut+uskovat+aidosti+olevansa+"oikeassa",+Samoin+Mormonit+ja+jehovantodistajat.+Luettelenko+ne+kaikki.
Koko+ihmisen+historia+on+uskonnollisia+kokemuksia+ja+"varmaa+tietoa".
Kysyn,+oliko+ne+varmaa+tietoa?
Jos+ei+ollut,+ei+ole+mitään+arvoa+myöskään+kristinuskolla,+varsinkin+kun+tuhannet+lahkot+ovat+täysin+eri+mieltä+toistensa+kanssa.
Jos+olisi+joku+yhtenäinen+usko+ja+sen+kehitys+olisi+näkyvissä,+sillä+olisi+joku+järki,+mutta+ei,+sekaannus+on+hirveä.
Väkisin+levitetty+Lähi-Idän+uskontarina+on+lähinnä+häpeällistä,+koska+meillä+oli+omatkin+uskomme.+
Kaikki+uskonnot,+vaikkapa+budhismi+tuottaa+yhtä+arvokkaita+tunteita.+Niissä+ei+ole+mitään+eroa.
25.07.2019 08:31
Juuri+näin.+Olen+lukenut+kirjan+kannesta+kanteen+ja+en+tullut+vakuuttuneeksi.
Todella+sekava+ja+monitulkintainen+teos.+Herra+Davkins+oli+varmaan+jo+huomannut,+että+noin+sekavaan+tyyppiin+ei+kannata+tuhlata+energiaa?
24.07.2019 14:36
Kiitos+tiedosta.+Graig+on+minulle+täysin+vieras+tyyppi.+Mukava+kuulla+ja+tietää.+
Kiitos!
24.07.2019 14:33
Jumalan+puolesta+ei+puhu+mikään.+Jokainen+ihminen+kuolee,+haudataan+ja+maatuu.+Eläimet+kuolevat+ja+puut+ja+kasvit.+Aurinko+tulee+kuolemaan+ja+tähdet.
Jumala+on+vain+ihmisen+toive+kuten+on+joulupukki+lapselle.+Ei+muuta.+Ihminen+on+luonut+uskontoja.+Oliko+sinusta+Metsän+jumala+Tapio+tottta?+Onko++kaikki+Intian+hindujen+jumalat+totta?+Vishnu?
No+mitä+sanot?
24.07.2019 14:30
En+tahtoisi+ottaa+kantaa+asiassa,+josta+minulla+ei+ole+A)tarkempaa+tietoa+tai+B)+se+ei+kiinnosta+mina.
Annetaan+siis+Dawkinsin+itse+vastata+miksi+ei+pidä+arvossa+tätä+herra+Graigia:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2011/oct/20/richard-dawkins-william-lane-craig
Löytyy+tuolta.....
Minäkään+en+itse+jaksa+keskustella+uskovien+kanssa+pitkään,+se+on+täysin+toivotonta.+Heidän+perustelunsa+ovat+tyyliä+;
+vastaus+löytyy+joulupukilta....
tai..
Herra+on+sanonut+niin.....
Jos+uskoo+maailmaan,+joka+on+jossakin+toisaalla,+silloin+täytyy+ottaa+myös+skitsofreenikon+lauseet+todesta.
Keskustelu+ei+siten+hyödytä+ketään.
24.07.2019 09:00
Ajattele+mitä+tahansa+elämää+joka+syntyi.+Sellaisen+olennon+on+todella+vaikea+selvittää,+miten+tuli+syntyneeksi.+
Se,++että+hän+ei+tiedä+sitä,+ei+tarkoita,+että+on+pakko+olla+joku+"tekijä".
Se+ei+ole+se+vastaus.
Koska+ihmisillä+on+tuhansia+erilaisia+uskontoja,+jokainen+niistä+tulee+arvottomaksi.+Ihmisen+uskoon+me+emme+voi+luottaa+lainkaan.+Sekasotku+on+kamala.+Silloin+meidän+on+pakko+uskoa+myös+Tapioon,+Ahtiin+ja+Ukkoseen.
Tiede+on+kuitenkin+löytänyt+tarpeeksi+tietoa,+että+meidän+ei+tarvitse+enää+haihatella+näiden+"toiveajattelijoiden"+tarinoiden+mukana.
Me+teidämme+tarpeeksi+vaikka+emme+kaikkea.
24.07.2019 08:41
Selvä,+kiitos+tiedosta!
24.07.2019 08:35
No+vielä+jaksan+vääntää....
että+itse+pidän+Knuuttilaa+parhaana+lähteenä.+Tässähän+se+on+se+vika,+että+mitään+varmaa+ei+tästä+voi+sanoa.+Itse+uskot+ja+kaivat+ne+mielipiteet+mitkä+sopivat+uskoosi.+
Kaikki+uskot+ovat+samanlaisia,+jos+kritisoin+islamia,+budhismia+ta+hinduja+tai+vaikka+kristinuskon+sisällä+jehovan+todistajia+tai+mormoneja,+löydän+itseni+samasta+tilasta.
Kerroppa+onko+nuo+kaikki+oikeassa?
Yksi+asia+yhdistää+niitä.+Ihmkisen+toivottomuus+ja+siihen+tarvittava+pelastususko.+Vaikka+todellisuus+on+aivan+muuta,+mitä+ympärillämme+on.+Mutta+uskova+ei+tyydy+siihen+vaan+kaipaa+takaisin+"äidin+kohtuun",+Turvaan.+Mitään+turvaa+ei+kuitenkaan+ole+ja+se+pelottaa.+Maailma+on+pelottava,+eikä+se+auta+että+sulkee+silmänsä+kuin+pupu+pensaaseen.
Usko+usko,+muuta+teillä+ei+ole.+Jos+pystyt+olemaan+vastaan+yhtäkään+noista+mainitsemistani+lahkoista,+sinun+on+pakko+luovuttaa.
Myös+kristinusko+alkuajoista+lähtien+on+riitelyä+ja+kompromisseja.+Vahvin+edustaja+on+saanut+tahtonsa+läpi.
Meillä+ei+ole+mitään+varmaa+sen+koomin+Jeesuksesta+(Immanuel),+kuin+evankeliumeistakaan.+Ei+Maria+Magdan+osuudesta+ei+Paavalista
Lista+on+pitkä.+Voisin+jatkaa+vaikka+päivän,+mutta+olkoon+tässä.
En+siis+pakene+kenenkään+taakse,+vaan+kanssasi+on+hyödytöntä+jatkaa,+koska+mielestäsi+KAIKKI+on+selvää+ja+jokainen+lause+Raamatussa+on+totta.
Et+edes+myönnä,+että+koko+Nikean+kokous+on+ollu+aikamoinen+EU+kokous?
24.07.2019 08:31
Mitään+tarkoitusta+ei+ole+tuottaa+luottamusta+anonyymiin+pelkuriin.
Haukkuminen+on+selvä+merkki,+että+tehosi+ja+upposi.
Olkaa+hyvä!
23.07.2019 13:48
Uskotko+itsekään+tuollaiseen+hmmm+"höpinään"?
Äiti+maa+ja+ikuinen+energia.+Kuulostaa+ihan+Einsteini+yhtälöltä.+No+vitsi+vitsi.
Kyllähän+aurinko+voidaan+käsittää+ihmisen+lyhyeen+ikään+verrattuna+"ikuiseksi",+mutta+muuta+havaintoa+ei+ole.+
+
Miksihän+ukot+jättivät+Marian+ja+Tuomaksen+evankeliumin+pois+kirjastaan?
Jo+alusta+saakka+kyse+on+riitelystä+ja+siitä+"kuka+saa+tulkita+mitäkin+oikein".
Nikean+ensimmäisessä+kirkolliskokouksessa+vuonna+325+Areioksen+oppi+hylättiin+ja+selitettiin+Kristuksen+olevan+syntyneen,+ei+luodun,+ja+Isän+kanssa+samaa+olemusta.+Päätös,+jonka+tarmokkain+puolustaja+oli+Athanasios,+vahvistettiin+lopullisesti+Konstantinopolin+ensimmäisessä+kirkolliskokouksessa+vuonna+381.+Areios+ja+joukko+areiolaisia+piispoja+erotettiin+kirkosta+ja+tuomittiin+maanpakoon.[2]+
Näin+Athanasios+sai+kunnian+"olla+oikeassa".+Oli+varmaan+äänekkäin????
23.07.2019 13:06
On+turhaa+väitellä+näistä+tutkijoista.+Katsotaan,+mitä+Wikipedia+sanoo+asiasta:
Evankeliumien+synty
Evankeliumit+eivät+itse+nimeä+kirjoittajiaan.+Evankeliumeissa+ei+mainita+myöskään+kirjoittamisajankohtaa,+eikä+siitä+ole+olemassa+mitään+muutakaan+varmaa+tietoa.+Tiedot+kirjoittajista+ovat+peräisin+toiselta+vuosisadalta.[
Kuten+kaikki,+mikä+koskee+Raamattua+ja+kristinuskoa,+on+hämärän+peitossa.+Jeesuksesta+emme+voi+sanoa+mitään+varmaa,+ei+edes+syntymästä+saati+kuolemasta.
Kerroppa+Saatanan+syntyhistoria?+
Jumala+on+mukamas+"isä".+Miksihän?+Jos+naiset+olisivat+Nikean+kokouksessa+päättämässä,+olen+varma+se+olisi+"äiti".
Mikään+asia+ei+ole+varmaa,+ei+edes+"Kristuksen+morsian+Portto",+herkullisia+kielikuvia?
Maria+Magdalena?+Mitä+hänestä+sanomme?+
Kyllä+oli+päänvaivaa+äijillä+Nikean+kokouksessa?????
23.07.2019 12:20
Ihminen+on+intentionaalinen+olento,+pyrkii+johonkin+päämäärään.+Meidän+valinnat+ovat+kuitenkin+suurelta+osalta+meihin+vaikutettuja.+Ihminen+ei+tosin+ole+"pianonkosketin",+siksi+aina+ei+tule+sama+"ääni",+mutta+viereiset+koskettimet+vaikuttavat+meidän+"äänialaamme.
Sanotaan,+että+ihmien+ratsastaa+aina+toisten+hartioilla.
Joskus+valinta+"en+tee+lapsia"+voi+tarkoittaa,+"en+kohdannut+sopivaa+kumppania"+jne.
Sekä+geeniperimä,+mutta+suurelta+osalta+kasvuympäristö+määrää+ihmisen+tulevaisuuden,+joskus+jopa+se,+että+valitsemme+toisin+(emme+valitse+vanhempien+vaatimaa+ammattia)+tulee+silti+vastareaktiona+näihin+"vaatimuksiin".
Meitä+hoidetaan+lapsina,+meitä+hoidetaan+vanhuksina,+siinä+keskellä+haparoimme+sinne+tänne,+milloin+minkäkin+vietin+tai+halun+seurauksena.+Joskus+kutsumme+tätä+"valinnaksi",+ainakin+jälkeenpäin+itsemme+tekemäksi,+varsinkin+jos+se+osoittautui+hyväksi.
Jep
23.07.2019 10:39
Vakuuttava+mies!+Olen+tavannut+lukuisan+joukon+ihmisiä,+jotka+ovat+vannoneet+sitä+ja+tätä,+mutta+kun+se+maailma+muuttuu+"yhdessä+yössä"+ja+UPS!
Enkä+nyt+tarkoita+"vain"+lapsenhankintaa,+vaan+elämä+on+todella+kummallinen+ja+juuri+ne+toiset+ihmiset+muuttavat+sitä.+
Voisin+kertoa+itsestänikin+100+tarinaa,+jotka+ovat+muuttuneet+vaikka+kuinka+päätin+päättää+ihan+itse+toisin.
*naurattaa'
23.07.2019 08:33
Et+pysty+tekemään+mitään,+ilman+toisia+ihmisiä+Et+edes+ylittämään+katua!+Olet+täysin+toisten+ihmisten+tuotos.+Mainitsemasi+"valinta-asiatkin"+ovat+vain+näennäisesti+"sinun+valintojasi".+Mutta+olet+kaikessa,+jopa+lapsenhankinnassa+riippuvainen+toisesta+ihmisestä+Jokainen,+joka+on+rakastunut+edes+yhden+kerran+tietää+tämän!!+Älä+edes+kuvittele,+että+päätät+siitä+itse.
*naurattaa*
23.07.2019 07:34
84 / 95