Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Jo vain rukoilen, joka päivä. Rukoilu ei mene koskaan hukkaan :)
  2. Kiitos kysymyksistä!

Uskon Raamatun todistukseen siitä, että Jumala on hyvä ja rakastava. Lisäki olen omassa elämässä kokenut tämän todeksi. Myös muiden ihmisten todistukset jertovat minulle samaa. Uskon, että Jumalalla oli hyvä syy järjästää asiat näin, ne palvelevat sitä Jumalan hyvää suunnitelmaa. Luottamustahan se vaatii uskoa näin, toisaalta usko on myös luottamusta.

Aatamin ja Eeva kappaleessasi tullaan juuri tähän luottamukseen. He olivat saanet Jumalalta kaikkea hyvää ja olot olivat paratiisimaiset kirjaimellisesti. Aatami ja Eeva valitsivat luottaa ja uskoa käärmettä ja pieleen meni. Väärä valinta, josta seurasi seuraamuksia. Näinhän on tänäkin päivänä monessa asiassa. Jos valitsen kokeessa väärän vastauksen, minua rokotetaan, ei auta valittaa. Joudun kantamaan vastuun väärästä vastauksestani.

Vt:ssä tuomiot tulivat todellakin kollektiivisesti. Onhan se aika rajua ja vaikeaa ymmärtää, en kiellä. Toisaalta maailmassa ei ole yhtään synnitöntä ihmistä tai täysin hyvää ja puhdasta. Toisaalta näiden "aasiparkojen" ja "imeväisten" kohdalla avautuu se näköala että kaikki ei pääty heidänkään kohdalta tähän. Kuka tietää kuinka hyvä heillä on nyt, varsinkin verrattuna entiseen.

Jumala todellakin ensin pyysi,varoitti kehoitti ja toisti tämän useaan kertaa ennen kuin toimi. Miksi sitten kuolemalla piti rankaista? Vastaan rehellisesti että en tiedä, kyllä se julmalta minustakin tuntuu, samalla kuitenkin sisäistän sen että kaikkea en tiedä, ja uusi tieto voi aina muuttaa suhtautumista koko asiaan.

Iso kiitos siitä että yrität ymmärtää ja että esität isoja ja tärkeitä kysymyksiä. Kyllä nämä pistävät minutkin ajattelemaan ja pohtimaan ja myös oppimaan. Mutta sehän on yksi elämän suola ja tavoite; oppia asioita ja kuunnella ja ymmärtää myös toisin ajattelevia.
  3. Totta, allekirjoitan :)
  4. Aloita Ut:n puolelta. Voit käyttää apuna esim. Jukka Norvannon selityssarjaa, joka avaa hyvin niitä "vaikeita" kohtia.