Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Ymmärrän kyllä näkökantasi. Yritänkin korostaa sitä, että tuohon aikaan suullinen perimätieto oli osa kulttuuria, siis jokapäivä läsnä kuten iltalehdet meille tänään. Tähän suulliseen perimätietoon myös ihan koulutettiin ihmisiä esim.rabbiinikouluissa. Uskon, että siihen aikaan suullinen perimätieto oli huomattavasti varmempaa kuin jos sitä harjoitettaisiin tänään "kylmiltään".
  2. Hyvä kysymys pohdittavaksi. Itse ajattelisin että mikään ulkopuolinen ei ole kirkolle niin vahingollista kuin kirkon sisältä lähtevä eksytys ja luopuminen. Kristinusko on kokenut ulkopäin tulevaa kritiikkiä ja vainoakin jo 2000 vuotta ja on silti olemassa. Olenkin havainnut että kritiikki ja vaino vain lujittaa uskovaisten rivejä ja keskinäistä (rukous)yhteyttä. Näin saattaa toki olla joka vakaamuksessa, huomionarvoinen asia.
    Esimerkiksi ennen ev.lut kirkon uskon ytimen muodostivat herätysliikkeet, nyt liberaalisiipi potkii heitä yhä enempi reunaa kohti ja lopuksi(näin uskon) ulos kokonaan.